Zobacz pełną wersję : Wymiana silnika
QuazarPL
22-01-2015, 01:17
Witam, jestem nowym użytkownikiem na tym forum.
A więc tak, zakupiłem fiata bravo rocznik 2000 z silnikiem 1.9 jtd 105 km, była uszkodzona miska olejowa. Jak się okazało silnik chwycił na panewce więc naprawa raczej nieopłacalna. I tu moje pytanie, posiadam drugi samochód na części jest to Fiat Marea z 2001 z silnikiem 1.9 jtd 110 km. Czy dużo byłoby pracy przy wymianie silnika z bravo na ten z marei ? czy mocowania pasują, wiem że na pewno elektryka do wymiany bo w bravo jest cf2 a w marei cf3, ale czy tylko instalacja silnika i komputer czy coś jeszcze ?
Liczę że pomożecie :)
Z góry mówię że nie mam w tym doświadczenia ale wg. mnie mając dawce w takim wypadku nie powinno być problemu :)
QuazarPL
22-01-2015, 10:04
Tez nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat. Nie obawiam się o kwestie mechaniczna a bardziej o elektryka co trzeba zmienić :)
QuazarPL
22-01-2015, 21:57
Czy ktoś z was wie coś na ten temat ? Może dokonywał takiej wymiany ?
jeśli nr silnika się zgadzają (182B4000) to nie ma problemu .
Pit na pewno się nie zgadzają, bo ten z Maryśki będzie miał 186A6.000.
QuazarPL (http://fiatklubpolska.pl/klubowicz/quazarpl-46826/) mocowanie jest takie same, ale osprzęt jest troszkę inny.Skoro masz dawce to praktycznie jesteś w domu.Oczywiście musisz przełożyć całą wiązkę od sterownika silnika, włącznie z immo i kluczykami (jeśli się da to przełożyć pastylki)
Oczywiście będzie parę pierdół do zrobienia, na przykład montaż czujnika obecności wody w filtrze, czy wywalenie sterowania EGR z grodzi i montaż podobnego ale już do sterowania zmiennym geo w turbinie.Trochę zabawy z tym będzie, ale przy CF3 można ładnie podkręcić parę koni :palacz:
QuazarPL
23-01-2015, 00:25
Czyli podsumowując: przekładam silnik razem ze skrzynią ( najszybciej) , z części elektrycznej to cała wiązka silnika i ECU oraz immo tak? półosie i to wszystko będzie pasować? stacyjki musze zmieniać czy wystarczy jak wymienię te pastylki? I o jakim filtrze mowa ;> Przepraszam ale nie jestem mechanikiem a wiedzę w tym zakresie mam na średnim poziomie. W wymianie pomoże mi kolega, który jest mechanikiem ale właśnie boi się tej kwestii elektryki :/
QuazarPL
23-01-2015, 00:40
Jeszcze jedno pytanko. Czy w kabinie będę musiał wymieniać jeszcze jakieś wiązki oprócz immo czy wszystko dzieje się w komorze silnika? Ten sterownik turbiny to chodzi o to co jest obok zbiorniczka płynu wspomagania i hamulcowego?
miszczu77
23-01-2015, 02:06
Moim zdaniem nie ma co się bawić w przekładanie wiązek. Przełożyć tylko słupek silnika. Osprzęt i elektrykę zostawić starą. Silnik 110 ma zdaje się turbinę ze zmienną geometrią, która ma inne wyprowadzenia, więc trzeba by było jeszcze zmieniać wydech. Różnica może też być chyba w misce olejowej.
QuazarPL
23-01-2015, 07:14
Mam cały samochód jako dawce :) lecz jest po wypadku i nie warto go naprawiać. Przełożenie samego słupka ze 110 raczej też chyba nie będzie takie łatwe z tego co czytałem różnią się one mocowaniem kolektora i te silniki mają inne pompy i wtryski. A kupienie słupka 105 km to też taki zakup w ciemno bo nigdy niewiadomo na co się trafi :/
miszczu77
23-01-2015, 21:15
Ja robiłem z pomocą kolegi przeróbkę silnika z CF2 na CF3 (w multipli). Wymienione były wtryski, turbina, kolektor wydechowy, część wydechu. Pozostały osprzęt został stary. Do tego wymiana ECU, immo i pestek z kluczyków, samej stacyjki nie trzeba wymieniać. Z braku wiązki lutowanie zajęło dwa dni, ale wydaje mi się, że wymiana całej wiązki zajęłaby podobnie.
QuazarPL
23-01-2015, 21:40
Nie rozumiem jednej kwestii, musze wymienić całą wiązkę w samochodzie czy tylko te kable które idą od silnika do ECU? Przepraszam ale średnio się w tym orientuje
QuazarPL
23-01-2015, 21:41
Niestety ja musze cały silnik wymienić bo aktualny jest zatarty
miszczu77
24-01-2015, 01:02
ECU w wersji 105 i 110 są zupełnie inne, mają zupełnie inne wtyczki (105 ma 5 wtyczek, 110 ma 2). Część przewodów idzie do silnika, a część do innych podzespołów (zestaw wskaźników, różne czujniki itp). W nowszej wersji jest chyba tak, że jedna wtyczka jest od wiązki silnikowej, a druga od pozostałych osprzętów. Nie da się zrobić tak, że wymieni się tylko część silnikową, a drugą zostawi, bo nie będzie pasować. Trzeba by wziąć schemat i przelutować wtyczki. Problemem może być też to, że niektóre czujniki, które w wersji 105 są sterowane plusem, w wersji 110 są sterowane masą.
Dlatego, jak pisałem na początku, najłatwiej by było przełożyć samą mechanikę - blok silnika z głowicą, miska prawdopodobnie ze starego silnika, pozostałe osprzęty ze starego silnika.
QuazarPL
24-01-2015, 07:57
Dziękuję ze wszystkie odpowiedz :) Chyba raczej odpuszczę sobie takie kombinowania i będę czekał na jakąś okazję z silnikiem 105 km
krystian750
29-01-2015, 20:35
Ja przekładałem silnik właśnie ten co opisujesz... Z marei wyciąg ten silnik i rozbierz z niego osprzęt: kolektory, zawór EGR jest inaczej jak pamietam.., pompa CR jest taka sama, szyna taka sama, wtryski maja inne numery, w JTD 105 maja końcówkę 002.
Ogólnie wszystko pasuje bo od TD75, TD100, JTD105 - to praktycznie był ten sam silnik tylko miał osprzęt inny.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.