Zobacz pełną wersję : Regeneracja reflektorów
Hej,
zastanawiam się jaki może być koszt regeneracji soczewki biksenona w Krakowie i czy ktoś mo ze polecić kogoś na miejscu.
Zacząlem się zastanawiać ponieważ jadac poza miastem gdzie brak oswietlenia na drodze, wydaję mi sie ze ksenony srednio ją oswietlają.
Czy da się jednoznacznie okreslic czy odblysnik jest do regeneracji bez rozebrania lampy?
Croma 08
18-01-2015, 21:19
Mam luzem lampę i raczej bez zdemontowania klosza nie dostaniesz się do soczewki a to ona matowiejąc powoduje że światła świecą słabiej, lecz też z czasem tracą one na intensywności świecenia, a wartość ich temperatury barwowej wędruje w górę skali i stad mogą średnio świecić. Ale bardziej stawiałbym bym na soczewkę, mam porównanie u siebie, nowa i stara lampa ale w obu stare palniki. Jest różnica.... :)
Soczewka jest lekko mleczna, ale oprócz matowiejącej soczewki podobno wypalaniu ulega też odbłyśnik do którego sczewka jest przykręcona. Kiedyś oglądałem reflektor i szkło lampy ma zatrzaski, więc może jest opcja że da się ją rozkleić
Croma 08
18-01-2015, 23:17
Pewnie się da, ja kiedyś odklejałem klosz od lampy w Marei podgrzewałem powoli opalarką i odeszło. Czytałem też gdzieś o nagrzewaniu lampy w piekarniku, ale jakby nie patrzeć to delikatna operacja i co najważniejsze, żeby po ponownym sklejeniu była lampa szczelna. Próbowałem zajrzeć do tej lampy co mam, przez soczewkę nie widać, a z drugiej strony jest mały otwór na palnik tak więc nie wiem czy jest tam odbłyśnik, czy też tylko sama soczewka skupia światło.
kedlaw82
18-01-2015, 23:34
może jest opcja że da się ją rozkleić
Da się ale do łatwych rzeczy to nie należy, kiedyś rozklejałem lampy z punto II po lifcie w piekarniku ale ledwo się tam zmieściła więc od cromy raczej w ogóle się nie zmieści. Może komuś ta lektura się przyda Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Malowanie wnętrza lampy, montaż ringów w Punto II FL (http://fiatpunto.com.pl/topic34840.html)
co najważniejsze, żeby po ponownym sklejeniu była lampa szczelna
o to bym się nie martwił, w obudowie jest rynienka do której ładujesz silikonu, który wytrzymuje temp do ok 200st. i zatapiasz w tym klosz, ja tak robiłem w punto i trzyma już tak kilka lat.
Dziś kontaktowałem sie z firmą autogamma w Krakowie. Koszt regeneracji jednej lampy wynoai 200 zł w opcji dowiezienia samego reflektora bądź 250 zł z demontażem, montażem i regulacjią świateł. Cena nie jest niska ale i tak mega taniej niż nowe lampy.
Narazie nie ma jakiejs tragedi ze światłami ale po wakacjach chyba sie zdecyduję na taki zabieg.
karwoj25
19-01-2015, 12:45
nie wiem czy jest tam odbłyśnik, czy też tylko sama soczewka skupia światło.
odbłyśnik jest na pewno i to on odpowiada za jakość oświetlenia, w drugiej kolejności klosz lampy :)
Koszt regeneracji jednej lampy wynoai 200 zł
co jest wliczone w "regenerację"? Bo tak naprawdę do zrobienia jest tylko demontaż, regeneracja odbłyśnika, polerka klosza i ponowny montaż. 200zł to moim zdaniem za dużo...
odbłyśnik jest na pewno i to on odpowiada za jakość oświetlenia, w drugiej kolejności klosz lampy :)
co jest wliczone w "regenerację"? Bo tak naprawdę do zrobienia jest tylko demontaż, regeneracja odbłyśnika, polerka klosza i ponowny montaż. 200zł to moim zdaniem za dużo...
200 zl to cena bez demontazu, sama regeneracja odblysnika, pewnie wyczyszczenie soczewki. Dzwonilem tez do piekar slaskich i tam cena 420 netto za 2 reflektory, tez tylko regeneracja odblysnika.
karwoj25
19-01-2015, 14:02
Pisząc demontaż miałem na mysli rozklejenie lampy ;)
Jeśli sama regeneracja odbłyśnika + czyszczenie soczewki (zresztą co tu czyścić?) kosztuje 200zł to moim zdaniem cena jest bardzo mocno przesadzona. Regeneracja odłbyśnika to koszt od 50zł w górę, nawet niech będzie 100zł. A druga stówa za co?
Do 80 zł widziałem ceny za odbłyśnik, teraz tylko czy jest możliwe znalezienie kogoś kto zrobi tą regeneracje w tej cenie i w Krakowie. Nie ma za wiele firm które to robią w kraku.
Samemu napewno nie bede sie podejmowal bo jednak cena za taki reflektor jakby coś sie stalo odstrasza. Moze ktoś może kogos polecić.
stevenek
19-01-2015, 14:39
W "Motorze" byl artykul o regeneracji reflektorow. Tam byly podane przykladowe ceny za regeneracje i kwoty startowaly od 600 zl za pare reflektorow.
mnie ciekawi jaką "jakość" reprezentuje zregenerowany odbłyśnik i na jak długo też taka regeneracja wystarcza..
Autogamma jak i ten gosc z piekar slaskich daje 12 miesiecy gwarancji. Autogame na necie polecaja i pisza ze po okolo18 miesiacach wszystko jest ok.
No właśnie, nie sugerowałbym się tylko i wyłącznie ceną, zdecydowanie wolę dopłacić różnicę i dostać towar naprawdę dobrze zregenerowany..
No właśnie, nie sugerowałbym się tylko i wyłącznie ceną, zdecydowanie wolę dopłacić różnicę i dostać towar naprawdę dobrze zregenerowany..
Czy dobrze wywnioskowalem, wybralbys autogamme?
wybrałbym sprawdzoną firmę, która cieszy sie dobrą opinią.. skoro o autogammie dobrze się wypowiadają to wolę dopłacić "różnicę".
BART_osz
19-01-2015, 19:02
Reflektory w cromie juz od nowości nie robią wielkiego wow. Po paru latach powiedział bym ze światło jest co najwyżej średnie :-/. Jeżeli ktoś z Was zrobi ten manewr z odświeżaniem chętnie poczytam o efektach...
maciekpt
19-01-2015, 19:17
No właśnie, może jakieś zdjęcia jak świecą przed i po regeneracji? Fajnie by było porównać
Jezeli sie zdecyduje na taki zabieg, napewno udokumentuje to zdjeciami.
Narazie termin jest odlegly, alw tak jak wspomnialem po wakacjach bede myslal. Narazie wydatki sa juz policzone i budzet mnie nie pusci.:D
karwoj25
19-01-2015, 21:38
Jezeli sie zdecyduje na taki zabieg, napewno udokumentuje to zdjeciami.
tylko nie rób zdjęć w trybie auto, bo nic to nie pokaże.
tylko nie rób zdjęć w trybie auto, bo nic to nie pokaże.
Spoko spoko, pod choinkę z żoną skusiliśmy się na lustrzankę, ( nie żebym sie chwalił :lol:) no i generalnie mam ją opanowaną, także pokombinuję ze zdjęciami. W weekend postaram się zrobić gdzieś na białej ścianie i gdzieś w szczerym polu bez lamp.
karwoj25
19-01-2015, 22:16
Wiesz, wolę napisać wcześniej, bo nie będziesz miał okazji zrobić zdjęć na 'starej' lampie :) kiedyś na innym forum ktoś porównywał żarówki marketowe z markowymi +90 na trybie auto i wyszło mu, że nie ma różnicy :P okazało się, że czas naświetlania przy makretówce jest 4x dłuższy :lol:
Swojego czasu bawiłem się w regenerację reflektorów w poprzednim aucie. Efekt był piorunujący - plastykowe klosze były tak zabrudzone od wewnątrz, że samo przetarcie palcem spowodowało widoczny ślad. Rozklejanie klosza robiłem za pomocą suszarki do włosów - najpierw mocne, punktowe nagrzanie a potem podważenie plastikową linijką i rozcinanie masy. Klosze i odbłyśnik wyczyściłem płynem do mycia szyb - efekt był rewelacyjny. Niestety samo mocowanie żarówki i dodatkowy deflektor były już przypalone a nie chciało mi się jechać z tym do fachmanów. Kosze "skleiłem" masą butylową. Trzymały bardzo dobrze i były szczelne - po zabiegu nie miałem żadnego parowania reflektorów a sama jakość świecenia znacznie się poprawiła. teraz jednak nie babrałbym się tym ale oddał do porządnego zakładu - autogamma ma bardzo pozytywne opinie w Krakowie.
Croma 08
20-01-2015, 00:07
Wersja żarówkowa pewnie z czasem świeci gorzej tak jak i w innych samochodach, ale kolega pezet3 chce regenerować ksenony, a to już inny rodzaj świateł. Ja w swojej mam różnicę między starą lampą a nową, ale jak zauważyłem będzie to raczej wina soczewki. Nowa jest przeźroczysta, stara niestety już ciut matowa. Moim zdaniem regeneracja opierałaby się bardziej na polerowaniu soczewki.
stevenek
20-01-2015, 01:24
Swojego czasu bawiłem się w regenerację reflektorów w poprzednim aucie. Efekt był piorunujący - plastykowe klosze były tak zabrudzone od wewnątrz, że samo przetarcie palcem spowodowało widoczny ślad. Rozklejanie klosza robiłem za pomocą suszarki do włosów - najpierw mocne, punktowe nagrzanie a potem podważenie plastikową linijką i rozcinanie masy. Klosze i odbłyśnik wyczyściłem płynem do mycia szyb - efekt był rewelacyjny. Niestety samo mocowanie żarówki i dodatkowy deflektor były już przypalone a nie chciało mi się jechać z tym do fachmanów. Kosze "skleiłem" masą butylową. Trzymały bardzo dobrze i były szczelne - po zabiegu nie miałem żadnego parowania reflektorów a sama jakość świecenia znacznie się poprawiła. teraz jednak nie babrałbym się tym ale oddał do porządnego zakładu - autogamma ma bardzo pozytywne opinie w Krakowie.
Moim pierwszym autem byla skoda felicia. Kiedys tez zabralem sie za "regeneracje" w postaci czyszczenia reflektora wewnatrz. Lampy na szczescie mialy klosze mocowane na spiniki wiec nie bylo zabawy z rozklejaniem. Po czyszczeniu odblysniki zyskaly wyglad nowych. Roznica w swieceniu byla kolosalna. Nawet nie spodziewalem sie takiego efektu. Do tej pory jestem zdania, ze felka miala najlepiej swiecace reflektory sposrod wszystkich aut jakimi mialem okazje jezdzic (a troche ich bylo). Zarowki jakich uzywalem to tungsram megalight +30%.
kolega pezet3 chce regenerować ksenony
Ok, ale samo "zregenerowanie" soczewki to też tylko połowiczna praca. Jak już wspomniałem, aby uzyskać wyraźny efekt, klosz lampy również powinien zostać oczyszczony. Wbrew pozorom reflektory (jako całość) także mocno brudzą się od środka i to nie tylko w wersji żarówkowej
Croma 08
20-01-2015, 17:52
Klosz i tak trzeba zdemontować by dostać się do soczewki, więc raczej nikt nie założy z powrotem nie czyszczonego. Wiem że robią również polerkę klosza z zewnątrz, bo po latach eksploatacji są już też porysowane.
Klosz i tak trzeba zdemontować by dostać się do soczewki, więc raczej nikt nie założy z powrotem nie czyszczonego. Wiem że robią również polerkę klosza z zewnątrz, bo po latach eksploatacji są już też porysowane.
Mysle wlasnie zeby najpierw sprobowac sama polerka z zewnatrz i zobaczyc czy swiatlo ulegnie poprawie, tym bardziej ze mozna sie zmiescic w 80 zl za dwa klosze.
BART_osz
20-01-2015, 23:03
Polerkę z zewnątrz można zrobić samemu - kupić produkt Meguiars'a - PlastX - i polerka łapką daje rade :) . Ze zmatowionymi , porysowanymi plastikowymi reflektorami radzi sobie świetnie .
Można wykręcić lampę, nalać ciepłej wody demineralizowanej z płynem i parę razy wypłukać. Na koniec dobrze przepłukać czystą wodą destylowaną i porządnie wysuszyć. Częściowo pomoże. Sam wypalony odbłyśnik trzeba poddać ponownej metalizacji, koszt 40-60zł sztuka. Tyle było we Wrocławiu w zeszłym roku jak obdzwoniłem parę firm.
Na temat samego rozklejania reflektora z cromy/bravo nie znalazłem niczego konkretnego. Ogólne tutoriale opierały się na piekarniku/suszarce/opalarce, następnie czyszczenie i klejenie jak napisali koledzy czyli silikon bądź masa bitumiczna.
nt polerowania kloszy z zewn. - poczytajcie w necie, początek od papieru wodnego, koniec na nałożeniu nowego filtra uv.
18329
xenon + długie
18330
sam xenon
18331
sam xenon
18332
xenon + długie
18334
z wewnątrz
18335
z zewnątrz lewa str.
18336
z zewnątrz prawa str
18337 tu widać przymatowione szkła reflektorów ( tego tak nie widać w dzień ) 18338
Zdjęcia zrobiłem dziś na szybkości, bo żona późno z pracy wróciła. W poniedziałek jestem umówiony w autogamie na oględziny, zanzaczyłem że najpierw chciałbym zrobić polerki. Cena 70 zł za sztukę z zabezpieczeniem reflektora srodkiem przeciw UV po polerowaniu.
Croma 08
22-01-2015, 20:31
Zrobiłem fotki mojego reflektora po 5 latach użytkowania, soczewka jest już wyraźnie zamglona. Wyczytałem w necie że jest to winą osadzającego się kurzu i brudu, dostającego się przez otwory wentylacyjne, które przy ksenonach muszą być. Cyknąłem też od strony palnika i raczej bez zdemontowania klosza, nie ma szans by dostać się do soczewki i ewentualnie odbłyśnika.
183491835018351
maciekpt
22-01-2015, 20:53
Rzeczywiście mleczko. U mnie, w zwykłych reflektorach też jakby są trochę zamglone (auto ma 4 lata).
BTW skoro w ksenonach są otwory wentylacyjne to tym bardziej muszą być przy zwykłych lampach, które wydzielają więcej ciepła
NO u Ciebie rzeczywiście bardzo mleczna jest ta soczewka. Ja cyknąłem u siebie, są mniej zadymione jak u Ciebie...18352183531835418355
P.S a co powiecie o oświetleniu w zmroku ? Zdjecia starałem się tak zrobić żeby najbardziej urzeczywistnić.
Croma 08
22-01-2015, 21:23
I tak nie świecą źle, na pewno o wiele lepiej niż zwykłe żarówki, jutro będę miał samochód to strzelę fotkę nowej lampy, zobaczycie jaka jest różnica.
I tak nie świecą źle, na pewno o wiele lepiej niż zwykłe żarówki, jutro będę miał samochód to strzelę fotkę nowej lampy, zobaczycie jaka jest różnica.
U Ciebie też siedzą ksenony???
Croma 08
22-01-2015, 21:37
Tak mam w swojej Cromie ksenony, jeden reflektor mam nówkę z serwisu i jutro cyknę jak wygląda jej soczewka
Croma 08
23-01-2015, 17:54
Zgodnie z obietnicą fotki nowego reflektora, soczewka czyściutka jak łza :) a co za tym idzie świeci o niebo lepiej jak stary.
183671836818369
Różnica kolosalna.. Przyjrze sie swoim, wydaje mi sie ze sa ok i dobrze świecą..
Soczewka robi wrażenie, wszystkie 3 zdjecia sa tego samego reflektora?
Moglbys napisac jakie parametry ustawiles w aparacie( zapewne robione lustrzanką) ?
I jeszcze jakbys zrobil foty gdzies na drodze:D byloby extra...
Croma 08
23-01-2015, 18:51
Tak, to są fotki tego samego reflektora, ustawiłem aparat na makro, bez lampy błyskowej :). Jak tylko pogoda pozwoli to cyknę fotki na drodze, póki co u mnie pada deszcz.
maciekpt
23-01-2015, 20:11
To teraz czekamy aż ktoś pokusi się o czyszczenie i porównamy efekty :))
1837818379183801838118382
To teraz czekamy aż ktoś pokusi się o czyszczenie i porównamy efekty :))
U mnie też czas na regenerację, po 4 latach wygląda jak nieczyszczony żyrandol, soczewka też mleczko.
Croma 08
24-01-2015, 12:42
I chyba klosze też proszą się o polerkę
Czy jest mozliwe zeby zarnik spalil sie w czasie jazdy?
Na zdjeciach widac ze lewa lampa swiecila slabiej wzgledem prawej ale myslalem ze zarnik pomalu konczy swoj zywot.
Sprobuje zamienic zarniki ale wydaje mi sie ze bedzie to trudne bo malo tam miejsca.
A jak wyglada jazda ze spalonym zarnikiem, czy przetwornica moze sie spalic?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Stanąłem przed ścianą i lewy zarnik zamruga przez 2 sek i nie odpala. Czas chyba na wymianę, trochę mi to pokrzyżuje plany, bo koszt niemały :mad:
Croma 08
24-01-2015, 18:06
Może paść zarówno palnik jak i przetwornica. Póki co jeszcze nie musiałem wymieniać, ale mam komplet w zapasie z nowej lampy. Pewnie kilkaset złociszy będzie Cię to kosztowało. Dlatego by oszczędzać trochę ksenony, zamontowałem u siebie ledowe światła do jazdy dziennej.
maciekpt
24-01-2015, 20:08
Komplet żarników D1S firmy Osram to za ok. 250 zł można znaleźć
Komplet żarników D1S firmy Osram to za ok. 250 zł można znaleźć
Panowie nie chcę kupić chińczyków i płakać nad spaloną przetwornicą. W krakowie nie znalazłem osram'a i philipsa tańszego niż 190 zł. Jest firma GE i BOSMA ale cena też powala, 200 zł za sztukę. Znalazłem też OPTIMA za 122 zł. W autogamma osram Xenarc 199.9 zł.
Po zapaleniu świateł żarnik mrugnie przez około 2 sek i słychać tak jakby pstrykanie przy przetwornicy. Próbowałem zamienić żarniki ale muszę rozebrać filtr powietrza i zdjąć pokrywę bezpiecvzników. Zostawiłem to na dzień
maciekpt
24-01-2015, 21:51
Ja miałem takie jaja w poprzednim aucie (jeden ksenon migał lub nie chciał odpalić) gdy był problem z masą. Jeden z głównych przewodów masowych skorodował. Gdy było wilgotno to się nasilało ale reguły nie było
Do dzisiaj rano bylo ok, jak jechalem po zone do pracy zauwazylem w polowie drogi ze mi lampa zgasla. Znalazlem goscia w czestochowie z zarnikami.
http://allegro.pl/d1s-osram-4300k-66144-ksenon-xenon-zarnik-1szt-fv-i4988149726.html
Python28
24-01-2015, 23:38
Z ksenonami tak jest że jak akumulator nie domaga albo brakuje masy to nie może wystartować. Co do żarników to znajomy który ma sklep z częściami samochodowymi powiedział mi że oryginalne żarniki zaczynają się od 360 zł wszystkie tańsze to albo bez firmowe chińczyki albo albo podróbki oryginalnych żarników które ciężko odróżnić od oryginału.
W Volvo z żarówkami ksenonowymi miałem taka ciekawą sytuację że spalił mi się żarnik więc do sklepu po żarnik zakładam a tutaj żarnik nie startuje za każdym razem, przełożyłem żarnik z drugiej lampy bo już myślałem że spaliła się przetwornica ale nie żarówka zapala się za każdym razem. Po wymianie kilku żarników z półki zrezygnowałem z zakupu bo żaden żarnik nie chciał zapalać się za każdym razem. Kupiłem na aledrogo najtańszy chiński żarnik i tak świeci już dwa lata.
Być może to przypadek ale zamiast 400 zapłaciłem 40 zł z przesyłką.
maciekpt
24-01-2015, 23:54
Co do żarników to znajomy który ma sklep z częściami samochodowymi powiedział mi że oryginalne żarniki zaczynają się od 360 zł
Pewnie chodziło mu o to, że U NIEGO zaczynają się od 360 zł :) Jeśli miał na myśli komplet to powiedzmy, że się to zgadza - w internecie można jednak znaleźć taniej niż w zwykłych sklepach.
Python28
25-01-2015, 00:08
Otóż nie miał na myśli kompletu i pokazywał mi ceny za które on je kupuje w hurtowni. Każdy wieży w to co chce i to w co mu wygodniej. Zadzwoń do aso i zapytaj o żarnik tam również są oryginały.
Jak ktoś sprzedaje części już kilkanaście lat to chyba ma świadomość tego czym handluje nie uważasz? Proponował mi ściągnięcie żarnika Philips za niewiele ponad 100 zł, ale dodał że jest pewien e koło oryginału nawet nie leżał ten żarnik.
maciekpt
25-01-2015, 00:16
Filmik o tym jak odróżnić oryginał od podróbki: https://www.youtube.com/watch?v=eDbArusMPxI. Sprawdziłem i w tej hurtowni żarnik D1S Osram jest za 195 zł.
BTW z ciekawości spróbuję dowiedzieć się o cenę w ASO bo 360 zł to nierealna cena jak dla mnie. Nawet tam.
Python28
25-01-2015, 00:24
Napisałem że kupowałem dwa lata temu, być może teraz ceny spadły. W eper cena jest całkowicie zaporowa około 900 zł
Cen do Aso bym nie porownywal. Pracowalem 2lata w hurtowni Stachura, i Aso Fiata Polinar zaopatrywala sie wlasnie u nas. Pamietam klamki do bravo/bravy ktore u nas kosztowaly 50 zl a u nich cena szla 4krotnie do gory i nie byly to oryginaly.
Co do reflektora, ksenon Magnetti Marelli kompletny, czyli z zarnikiem poprzez intercars kosztuje około 1600 zl a w Aso jeden 900euro.
Diagnoza postawiona... żarnik do wymiany, na szczescie nie przetwornica o ile mozna nazwac to szczesciem.
Python28
25-01-2015, 11:41
W inter cars również nie ma żarnika D1S poniżej 300, chyba że ktoś ma duży upust.
Ale w intercaes maja duza marze, klocki ktore kupilem w sklepie nie daleko intercars kosztowaly 117zl a u nich 170zl. Takze roznica spora
Croma 08
25-01-2015, 13:10
Tak wygląda oryginalny palnik z ASO Fiata
18410
18411
Jak bede wymienial palniki, zrobie zdjecia i rozpolowie ten spalony. W tym momencie tez sa philips xenstart d1s, przypuszczam ze jeszcze fabryczne czyli 6,5 lat lub 195 tys przejechane.
BTW mozliwe ze wlasnie one dawaly juz kipskie swiatlo i obejdzie sie regeneracja odblysnikow i polerka szkla. Czas pokaze...
Croma 08
25-01-2015, 13:50
Być może tak będzie, jak wymienisz to się okaże, jak pisałem wcześniej -" z czasem tracą one na intensywności świecenia, a wartość ich temperatury barwowej wędruje w górę skali i stad mogą średnio świecić ".
maciekpt
26-01-2015, 12:27
Hehehe, cena żarnika D1S w ASO to 989 zł :D
radek_p14
26-01-2015, 13:52
Hehehe, cena żarnika D1S w ASO to 989 zł :D
To podrożały, dwa lata temu chcieli tylko 914 zł :lol:
Croma 08
26-01-2015, 14:04
Ceny to ASO Fiata ma normalnie z kosmosu, w zeszłym roku kompletna lampa kosztowała prawie 5000 zł :) za taką kwotę to można już cały samochód kupić :):):)
Do dzisiaj rano bylo ok, jak jechalem po zone do pracy zauwazylem w polowie drogi ze mi lampa zgasla. Znalazlem goscia w czestochowie z zarnikami.
http://allegro.pl/d1s-osram-4300k-66144-ksenon-xenon-zarnik-1szt-fv-i4988149726.html
Zamówiłem u tego sprzedawcy z allegro, zarzeka sie ze na milion procent orginał i nawet namawia na otwarcie zarnika w celu weryfikacji zaraz po otrzymaniu przesylki.
Gwarancja pisemna z kodami zarnikow, jak cos mam 14 dni na zwrot.
Btw dzwonilem do goscia z krakowa zallegro , tez twierdzil ze orginal ale jak zapytalem czy otworzy zarnik na miejscu przy mnie to powiedzial ze nowy model philipsa ma inna obudowe i nie da sie go otworzyc:o a jak powiedzualem ze podjade to kazal dzwonic za godz bo chyba sie juz sprzedaly. Haha
stevenek
26-01-2015, 23:40
Czy w cromach sprzed FL są takie same palniki jak w poliftowych, tj. D1S? Zajrzałem do instrukcji i tam podają, że jest D2R, ale podobno palniki z oznaczeniem R są do lamp bez soczewki. Trochę zgłupiałem :confused:
I jeszcze jedno pytanie. Czy w cromce przedliftowej reflektory są biksenonowe? Natknąłem się na zdjęcia bebechów reflektora z cromy i widać tam przesłonę i elektromagnes sterujący, tylko nie wiem czy to lampa poliftowa czy przedliftowa.
radek_p14
26-01-2015, 23:48
W Cromie przed FL są palniki D1S w instrukcji jest błąd. Reflektory są biksenonowe.
stevenek
27-01-2015, 02:53
W Cromie przed FL są palniki D1S w instrukcji jest błąd. Reflektory są biksenonowe.
Dzieki za odpowiedz. To w takim razie jaka funkce pelnia klasyczne zarowki od "dlugich"? W sumie nie sprawdzalem tego dokladnie, ale wydaje mi sie, ze jak wlacze swiatla drogowe to zapalaja sie wlasnie te zwykle H1. Myslalem, ze w biksenonach wszystkie funkcje sa realizowane przez lampe wyladowcza. A moze sie myle?
W cromie jak wlaczysz swiatla drogowe, opuszcza sie przeslona w soczewce i jednoczesnie wlacza sie drogowy h1
Czyli takie combo? :)
Stąd nazwa biksenon ;)
maciekpt
27-01-2015, 20:28
Bi-ksenon dlatego, że żarnik ksenonowy "obsługuje" światła mijania i drogowe. Gdzieś widziałem jeszcze nazwę tri-ksenon, która niby oznacza jeszcze światła przeciwmgłowe albo specjalne autostradowe
Bi-ksenon dlatego, że żarnik ksenonowy "obsługuje" światła mijania i drogowe
Otóż to.. światła żarowe nie są kseonowymi dlaczego zatem miałyby mieć znaczenie w nazwie bixeon ;)
Otóż to.. światła żarowe nie są kseonowymi dlaczego zatem miałyby mieć znaczenie w nazwie bixeon ;)
To jeżeli mamy być już tak skrupulatni co do nazewnictwa to nie nazywajmy tego ani zarnikiem ani zarowka tylko lampą wyładowczą. :)
maciekpt
28-01-2015, 10:01
True true ;)
To jeżeli mamy być już tak skrupulatni co do nazewnictwa to nie nazywajmy tego ani zarnikiem ani zarowka tylko lampą wyładowczą
Przecież ja nie nazywam. Padło tylko stwierdzenie że bixeon jest wtedy gdy lampy długie są realizowane za pomocą klapki na lampach wyładowczych + włączaniem żarówki halogenowej co jest nieprawdą ;) Bixeon to bixeon, w takim wypadku jest właśnie jakieś dziwne combo o którym pisałem ;)
Przecież ja nie nazywam. Padło tylko stwierdzenie że bixeon jest wtedy gdy lampy długie są realizowane za pomocą klapki na lampach wyładowczych + włączaniem żarówki halogenowej co jest nieprawdą ;) Bixeon to bixeon, w takim wypadku jest właśnie jakieś dziwne combo o którym pisałem ;)
W cromie jest takie rozwiazanie, reflektor sklada sie z soczewki w ktorej jest zamontowana przeslona opuszczana za pomoca elektomagnesu. Kazdy bixenon z soczewka jest tak zbudowany. Oprocz tego reflektor w cromie/bravo ma odblysnik na swiatla drogowe. Sa cromy ktore nie maja bixenon a maja soczewke, wiec swiatla drogowe gdzies musialy zostac umiejscowione. Fiat nie zrobil osobnej lampy dla bixenon i dla zwyklej h7 i dlatego z bixenonem zalacza sie zwykle swiatlo drogowe(dlugie).
maciekpt
28-01-2015, 11:06
To musi już nieźle świecić jak się odpali drogowe. BTW u mnie właśnie są zwykłe żarówki (H1) w reflektorze z soczewką. Nie wszystkie polifty tak miały?
To musi już nieźle świecić jak się odpali drogowe. BTW u mnie właśnie są zwykłe żarówki (H1) w reflektorze z soczewką. Nie wszystkie polifty tak miały?
MACIEKPT z tą zarowką w soczewce to strzelilem, nie wiem czy jest h7 czy h1. A z tym swiatlem drogowym plus bixenon to naprawde robi sie jasno przed toba. Licze jeszcze na lepszy efekt po zalozeniu nowych lamp wyladowczych:D
Dzisiaj założyłem dwie nowe osram original xenarc 66144. Właśnie wróciłem z wieczornej jazdy i jest mega różnica w jakości światła w porównaniu do starych. Narazie mają delikatną żołtą poświate. Jutro zrobie wieczorne fotki.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, otóż przykłdając reke bądź kartke papieru blisko reflektora, widac na niej dwie plamy, oddalając kartke od reflektora zamienia się ta plama w odciecie światło-cień. Na granicy swiatlocienia widać tak jakby efekt tęczy.
Ogólnie bardzo ładnie swieca i czekam teraz na rozświetlenie palników no i obydwa paliniki mają teraz taką samą równą barwę :D
zdjęcia spalonej lampy wyładowczej, prawdopodobnie jeszcze fabryczna...
1849418495184961849718498
a tutaj nowe lampy, nie ma co narazie porównywać do poprzednich bo śnieg jednak też rozświetla...
18499185001850118502
Do Panów z reflektorem ksenonowym... czy jak przyłożycie ręke/kartkę papieru przed reflektor to czy macie takie plamy jak u mnie na zdjęciu? Te dwie plamy oddalając kartkę zamieniają się w światłocień, nie wiem jak było na poprzednich lampach i prosiłbym Was o zobaczenie jak jest u Was.
18549
stevenek
07-02-2015, 02:15
Cyknalem fotke na szybko. Niestety z telefonu robiona a jedyne co mialem pod reka to koperta na plyte :)
Teraz zauwazylem, ze Ty innym sposobem zrobiles zdjecie, kartka jako ekran. Jak cos to zrobie jeszcze raz.
Dzieki za fotke, ja rowniez robilem telefonem. Widze ze chyba jest tak samo, cykne fotke twoim sposobem i zobacze.
Pzdr
Croma 08
07-02-2015, 18:55
Tak wygląda u mnie rzut na kartkę 18562
i fotka zrobiona przez kartkę
18563
Dzięki koledzy, wychodzi na to ze wszystko w porządku, u mnie wlasnie wyglada to tak jak u Ciebie Croma08.
Pozdro
Croma 08
07-02-2015, 19:26
No i sen będzie spokojniejszy :D
Ja oddawałem swoje lampy do regeneracji we Wrocławiu i zapłaciłem 70zł za sztukę Tutaj (http://cleanglass.pl/usuwanie-rys-ze-szkla.html)
Rozklejali i regenerowali czy tylko polerka klosza? Jak polerka, czy nakładali jakąś powłokę na klosz?
Ktoś kiedyś wrzucał czyszczenie soczewki i klosza przez otwory na żarówkę. W sumie od siebie muszę przelecieć, bo klosz aż szary, ale nie chce mi się całego reflektora wykręcać.
Czy po wyciągnięciu żarówki gniazdo również jest to ściągnięcia czy jest ono zespolone?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180520/13095f90febc70eb8b392757f0809bca.jpg
michalpodroznik
21-05-2018, 11:54
@krz87
Zapytaj tu:
PVL Polska Zabrze - profesjonalna regeneracja reflektorów:
http://pvlpolska.com.pl
Mozna wysłać im reflektory kurierem. Pełna profeska.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Dzięki. O pełnej regeneracji będę musiał kiedyś pomyśleć. Na razie muszę zrobić co mogę sam, bo bez samochodu jestem jak bez ręki i nie mogę sobie pozwolić na kilka dni bez auta.
Z tego co się kiedyś orientowałem, to w stosunku cena/jakość najlepiej jest samodzielnie zregenerować lampy tym zestawem:
Zestaw do renowacji lamp samochodowych - Motip Dupli - sklep internetowy (http://sklep.motip.pl/renowacja-lamp-samochodowych/2719-zestaw-do-renowacji-lamp-samochodowych.html)
W skrócie: szlifowanie papierem 1500, odtłuszczanie, podkład (primer), lakier (tutaj dwuskładnikowy, niewykorzystany natychmiast jest zmarnowany). U mnie lampy są w dobrym stanie, jak się podniszczą to dam znać jak wyszło.
Jeśli odnosisz się do mojego wpisu, to mi chodzi o odświeżenie ich wewnątrz.
W zeszłym roku robiłem polerkę z papierem do 3000 i pastą tempo. Efekt zadowalający. Nawet po roku nie czuję potrzeby poprawiać.
Ale wewnątrz są jakby brudne (szare). Wizualnie słabo to wygląda. No i dla mnie zbyt ciemno w nocy. Muszę chociaż soczewkę przeczyścić, bo jest lekko zamglona.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.