PDA

Zobacz pełną wersję : doblo 1.9 jtd 2008 maxi zgrzyt podczas wrzucania wstecznego/ nadmierne parowanie szyb



bufon
16-01-2015, 21:52
jak w temacie, przy każdym wrzuceniu biegu wstecznego ze skrzyni słychać zgrzyt, biegi do przodu wchodzą bez problemu. Sprzęgło łapie bardzo nisko więc trzeba je wcisnąć mocno do dechy, zrobiłem odpowietrzenie sprzęgła ale niestety ten zabieg nie pomógł, wsteczny zgrzyta.
Problem nr 2 zaparowane szyby, 2 osoby w aucie i praktycznie wszystkie szyby zaparowane, czy to jest wina nadmiernej szczelności kabiny czy braku szczelności, boczne szyby w przedziale pasażerskim są przesuwne. nie mam zaślepek w gwintach mocowania relingów, czy jest szansa żeby w tensposób woda dostawała się do kabiny?

jaco2012
17-01-2015, 22:20
Witam, podkręć nakrętke na lince ze 2 obroty, -sprawdz olej w skrzynce, -wrzucałeś może wsteczny w czacie toczenia się auta, zwłaszcza w czasie niskich temperatur?

miszko
18-01-2015, 20:18
Wsteczny nie jest biegiem synchronizowanym. Od zgrzyty się mogą zdarzyć. Po prostu staraj się wbijać ten bieg z maksymalnie wdepniętym pedałem sprzęgła oraz gdy stoisz.

Co do parowania szyb. To sam wnosisz na sobie wilgoć, na ubraniu, butach, przez to że oddychasz no i taka pogoda ;) Możesz ją zlikwidować tylko przez ogrzewanie szyb, a więc silnik się musi rozgrzać lub przez włączenie sprężarki klimatyzacji czyli po prostu klimy (o ile masz). Klimatyzacja nie działa jak pamiętam poniżej jakiejś temperatury. Tylko nie pamiętam jak niskiej (chyba ciut ponad 0C).

mirek-p76
25-01-2015, 10:11
witam. u mnie to samo jesli chodzi o sprzeglo i powiem ci ze docisk i tarcza jest do wymiany, nie wysprzegla juz do konca stad problem ze wstecznym

bufon
30-01-2015, 18:37
kurde 80 0000 i sprzęgło do wymiany? czasem się uda bez zgrzytu wbić wsteczny, ale rzadziej niż ze zgrzytem, 1.9 multi ma dwu masę?

miszczu77
30-01-2015, 21:26
Tak, 1.9 ma dwumasę. U mnie kiedyś wysprzęglik padł i układ notorycznie się zapowietrzał i efekt był taki, jak opisujesz. Z tym że było widać, że ubywa płynu hamulcowego.

A jak chodzi o parowanie szyb, to sprawdzałeś, czy nie masz nawiewów ustawionych na obieg zamknięty?

bufon
06-02-2015, 08:22
odkryłem że da się wrzucić wsteczny bez zgrzytu ale muszę maksymalnie cisnąć drążek do prawej strony , może jakieś prowadnice między drążkiem a skrzynią się wyrobiły i przy normalnym sposobie zmiany biegów pojawia się zgrzyt.
Co do nawiewów to mam ustawione na opcję zewnętrzną ale mam to auto od niedawna i być może coś jest w obiegu powietrza popierdzielone, kiedy używam spryskiwacza szyby w kabinie nic nie czuć, miałem kilka samochodów i zawsze po użyciu spryskiwaczy w kabinie było czuć zapach płynu. Kurde nawet nie wiem jak to sprawdzić. Trzy osoby w aucie i po kilku minutach wszystkie szyby mokre.

Mordka
06-02-2015, 08:40
W moim modelu jest to samo. Płyn ze spryskiwaczy czasami czuć a czasami nie. Zastanawiam się czy nie padł wiatraczek przy chłodnicy.

bufon
06-02-2015, 09:03
a jaki związek ma wiatraczek przy chłodnicy z obiegiem powietrza w kabinie? Wydawało mi się że od nawiewu jest jeden wentylator sterowany z kabiny.

Mordka
06-02-2015, 11:10
Mogę się mylić. Myślałem ze wiatraczek przy chłodnicy obsługuje nawiewy , ale wtopa

bufon
07-02-2015, 20:56
Szyby opanowane, zacząłem się bliżej przyglądać suwakowi od recyrkulacji i stwierdziłem że przy włączonym nawiewie nie słychać momentu zmiany między obiegiem zewnętrznym a wewnętrznym. Miałem chwilę czasu czekając na żonę i przypadkiem pod ręką śrubokręt i czołówkę. Wsunąłem się pod schowek i zacząłem kombinować z nawiewami i recyrkulacją. Podczas przesuwania suwaka recyrkulacji było słychać że coś się tam w środku dzieje ale jakoś tak niezbyt śmiało. Odkręciłem zaślepkę filtra kabinowego wyjąłem filtr i włączyłem nawiew na 4 operując suwakiem od recyrkulacji aż poczułem chłodne powietrze z zewnątrz, na pełnych obrotach bez filtra wyraźniej słyszałem reakcję na zmianę obiegu powietrza. Zainstalowałem filtr , przejechałem około 80 km szyby nie zaparowały, każde użycie spryskiwacza powoduje emisję zapachu płynu w kabinie do dzisiaj nigdy nie czułem płynu po czyszczeniu szyb. Są dwie możliwości albo suwaczek od recyrkulacji nawala, albo filtr kabinowy był zainstalowany nie w tę stronę co trzeba (wydaje mi się że włożyłem go odwrotnie niż był zainstalowany)

Mordka
08-02-2015, 12:21
Trzeba przetestować