Nablabs
16-01-2015, 03:49
Ostatnio sporo się naszukałem informacji o silniczkach krokowych i czujnikach położenia przepustnicy w silnikach 1.6 przed i po lifcie.
Wszyscy twardo pisali, że przed liftem można spokojnie wymienić jedno i drugie w przepustnicy, bo są na śrubki, a po lifcie są to elementy zespolone i trzeba kupować całą przepustnicę. Innej wersji zeznań nie znalazłem;(
OTÓŻ - NIE JEST TO PRAWDA!
W wersji poliftowej też można wymienić te elementy, tyle że są one droższe i wymiana trudniejsza.
Silniczek kosztuje minimum ok. 50 zł. Kupiłem taki - zamiennik niemiecki za 54 zł + KP na alledrogo. Wygląda jak oryginał, sprzedawany z uszczelniaczem, czyli gumowatym oringiem.
18285
Trzeba wymontować przepustnicę z samochodu, potem troszkę się posiłować i - najlepiej w imadle - wyciągnąć stary wkład silniczka. Ostrzegam, że nie jest to takie łatwe.
18286
18287
18288
18289
Ja dodatkowo pomogłem sobie podgrzewając obudowę palnikiem na propan.
18290
Jak już wyjmiemy stary, to wkładamy nowy wkład - ciężko go źle włożyć, bo ma wypust ustalający.
Teraz wciskamy nowy silnik krokowy jakąś wymyśloną przez siebie metodą i gotowe! Mamy starą, niby nierozbieralną przepustnicę z nowym niby niewymienialnym silniczkiem krokowym!
18291
18292
Tak samo można wymienić CPP.
Pozdr,
Nablabs
Wszyscy twardo pisali, że przed liftem można spokojnie wymienić jedno i drugie w przepustnicy, bo są na śrubki, a po lifcie są to elementy zespolone i trzeba kupować całą przepustnicę. Innej wersji zeznań nie znalazłem;(
OTÓŻ - NIE JEST TO PRAWDA!
W wersji poliftowej też można wymienić te elementy, tyle że są one droższe i wymiana trudniejsza.
Silniczek kosztuje minimum ok. 50 zł. Kupiłem taki - zamiennik niemiecki za 54 zł + KP na alledrogo. Wygląda jak oryginał, sprzedawany z uszczelniaczem, czyli gumowatym oringiem.
18285
Trzeba wymontować przepustnicę z samochodu, potem troszkę się posiłować i - najlepiej w imadle - wyciągnąć stary wkład silniczka. Ostrzegam, że nie jest to takie łatwe.
18286
18287
18288
18289
Ja dodatkowo pomogłem sobie podgrzewając obudowę palnikiem na propan.
18290
Jak już wyjmiemy stary, to wkładamy nowy wkład - ciężko go źle włożyć, bo ma wypust ustalający.
Teraz wciskamy nowy silnik krokowy jakąś wymyśloną przez siebie metodą i gotowe! Mamy starą, niby nierozbieralną przepustnicę z nowym niby niewymienialnym silniczkiem krokowym!
18291
18292
Tak samo można wymienić CPP.
Pozdr,
Nablabs