PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo 1.9 MJet 120KM - brak mocy, analiza danych FES



arturCT
12-01-2015, 12:13
Witam,
od 4 miesięcy jestem posiadaczem Fiata Stilo 1.9 MultiJet 120KM wyprodukowanego pod koniec 2006 (wersja po liftingu). W weekend podczas jazdy w mocnym wietrze i deszczu auto przestało przyspieszać tak jak do tej pory, ale stało się to bez żadnych dodatkowych efektów w postaci mrygających kontrolek czy czkawki. Po prostu po zmianie kierunku jazdy i rozpędzaniu do prędkości przelotowej zauważyłem, że coś jest nit halo. Teraz auto jest bardzo ociężałe na każdym biegu, ale dostaje lekkiego kopa przy 1800-2000 obrotów. Nie jest to jednak przyspieszenie jak przed awarią. Pomyślałem, że może poprzestawiało się coś w komputerze i postanowiłem go zresetować przez odłączenie akumulatora, ale to nie pomogło. Po podłączeniu do komputera FES nie pokazuje żadnych błędów. Zrobiłem zrzut parametrów silnika w trakcie jazdy. Nie jestem mechanikiem, ale większość jest ok a przynajmniej wartości zmierzone odpowiadają oczekiwanym (masa powietrza). Różnica jest, i chyba nawet spora, między zmierzonym a oczekiwanym ciśnieniem doładowania. Wygląda jakby turbina przeładowywała. I jeszcze jeden parametr wygląda dziwnie: Otwarcie elektrozaworu przepustnicy (Throttle angle) - stale na 1%. Innych objawów brak. Auto zapala normalnie, na dotyk. Silnik pracuje równo, bez czkawki, nic nie hałasuje, dymu nie zauważyłem, ale też nie przyglądałem się w lusterku, więc jeszcze to sprawdzę. Paliwo leję wciąż te same na Shell'u. Nie jeżdżę też nigdy na rezerwie. Może ktoś z Was mógłby pomóc w analizie logów?

Z góry dzięki za pomoc.

log.csv (https://drive.google.com/file/d/0B_agl0-8OZDlMXZqbTBnVXdYcUU/view?usp=sharing) - pobierzcie na dysk do przeglądania, będzie wygodniej

qronax
12-01-2015, 13:23
I jeszcze jeden parametr wygląda dziwnie: Otwarcie elektrozaworu przepustnicy (Throttle angle) - stale na 1%.
no i od tego powinieneś zacząć.
miałem identycznie jak Ty - w pewnym momencie silnik stał się ospały i nie miał kopa. fakt że świeciła mi się kontrolka "check engine" - ale to może kwestia starszego rocznika i silnika bez M.
jak problem ustąpił? jak jak to opisane na forum już wielokrotnie: wyczyszczenie zaworu EGR i zaślepienie (w MJTD nie zaślepia się całkowicie). Opcjonalnie overboost do czyszczenia (o ile masz rozbieralny - podobno w późniejszych rocznikach robili już nierozbieralne)

boch
12-01-2015, 14:57
a ta przepustnica (Throttle angle) to nie jest przypadkiem klapa gasząca?

arturCT
12-01-2015, 15:05
a ta przepustnica (Throttle angle) to nie jest przypadkiem klapa gasząca?

"Otwarcie zaworu gaszącego" to inna pozycja w logu cały czas na 0

qronax
12-01-2015, 15:16
nie mam pewności na co wskazuje konkretny parametr w FES, na pewno nie zaszkodzi też czyszczenie przepustnicy.
jeździsz więcej po mieście czy trasą ?

boch
12-01-2015, 15:22
faktycznie, klapa gasząca to parametr poniżej w programie - z ang. inlet circ. solenoid valve opening. tak jak pisze qronax, sprawdź EGR, bo może być zadźgany. częściową zaślepkę z otworkami + dwie uszczelki kupisz na allegro. ja już zakupiłem. montować będę na wiosnę. z moim jest tak, że na brak mocy narzekać nie mogę, ale czasami mam wrażenie, że nie ma charakterystycznego dla turbodiesli odejścia. znów innym razem idzie jak szatan. być może EGR zaczyna się lekko przycinać... gdyby coś, poniżej aukcja na zaślepki

511 Zaślepka EGR FIAT OPE 1.9 8V 2.4 10V JTDM CDTi (4885685971) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/show_item.php?item=4885685971)

arturCT
12-01-2015, 16:22
jeździsz więcej po mieście czy trasą ?Głownie trasa, choć i po mieście też się kręcę. Średnio w miesiącu robię 1500-2000 km. BTW, wczoraj zrobiłem nim niecałe 100 km i nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa.

arturCT
13-01-2015, 11:29
A czy mógłby ktoś sprawdzić w swoim aucie ten parametr: Otwarcie elektrozaworu przepustnicy (Throttle angle)?

arturCT
13-01-2015, 21:18
Jako, że nie mam czasu zająć się tym porządnie to dziś jedynie zdjąłem pokrywę silnika i zerknąłem na przepustnicę i znalazłem kolejne wskazówki. Nie wiem skąd, ale na połączeniu węża i doprowadzającego powietrze do przepustnicy pojawiła się oleista wilgoć, która dotarła też do plastikowej gruszki. Jest też trochę wilgoci z przodu silnika przy takim cienkim wężyku (odma?). Poniżej linki do zdjęć

silnik (https://drive.google.com/file/d/0B_agl0-8OZDlbHpQTFRTWEYwbkE/view?usp=sharing)
przepustnica (https://drive.google.com/file/d/0B_agl0-8OZDlQnViRFJHNXVFRG8/view?usp=sharing)
gruszka (https://drive.google.com/file/d/0B_agl0-8OZDlREhSbXQ2d1g3eE0/view?usp=sharing)
odma (https://drive.google.com/file/d/0B_agl0-8OZDlOWhEaDcyWTJCQzg/view?usp=sharing)

arturCT
21-01-2015, 20:31
Winny okazał się przepływomierz, a przy okazji wyczyścili mi EGR. Auto jeździ jak nowe. Dzięki za pomoc

boch
21-01-2015, 20:38
wymieniłeś czy regenerowałeś stary przepływomierz? ile policzyli za czyszczenie EGR?

arturCT
21-01-2015, 21:34
wymieniłeś czy regenerowałeś stary przepływomierz? ile policzyli za czyszczenie EGR?

Przepływomierz nowy Bosch. Czyszczenie EGR - 60 zł

grek0074
11-11-2015, 13:22
Zaślep Eger powinien od razu dostać kopa