PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo Abarth sprężyny przód



radekt1984
12-01-2015, 12:49
Witam,
Napewno bylo to juz walkowane ale panowie fachowcy w intercarsie dostarczyli mi nie lada zagadki. Dzwonilem z zapytaniem o sprezyne do Stilo Abarth 2.4 20V i uslyszalem, ze wychodzily dwie wersje tego samochodu 2.4 20V zwykle i w wersji Abarth i sprezyny do nich sa rozne. Powiedzial mi ze do zwyklego maja a do abartha tylko w Aso ?! Czy wiecie cos na ten temat? Ew jakie sprezyny kupowac? Oryginalne czy bawic sie w zamienniki? Monroe? KYB?

Tosterkovsky
12-01-2015, 19:32
A nie można zwyczajnie po numerze VIN?
Za pewne chodziło im o wersję 2.4 20V z manualną skrzynią biegów. Jeśli masz półautomat, navi i inne bajerki to na 99% masz abartha ;)

radekt1984
13-01-2015, 09:38
Tak właśnie po numerze VIN mi powiedzieli, a ja dobrze, wiem, że mam abartha, pytanie tylko czy to naprawdę taka różnica? Bo w cenie na pewno. Za 2 sprężyny w aso zakrzyczeli 760zł! Za te pieniądze kupując zamienniki mam sprężyny + końcówki drążków które i tak muszę wymienić + robocizna. Wychodziły 2 wersje faktycznie jedna 123kW (167km) i 125 kW (170km). Nie chce mi się wierzyć, że może być jakaś wielka różnica, chyba będę musiał zaryzykować.

Grześko
13-01-2015, 10:00
Za pewne chodziło im o wersję 2.4 20V z manualną skrzynią biegów.

Tak właśnie po numerze VIN mi powiedzieli, a ja dobrze, wiem, że mam abartha
Najprawdopodobniej masz Stilo GT z pakietem wyposażeniowym "abarth".
Tego nie jestem pewien, ale może do wersji GT były wkładane np. twardsze sprężyny:confused: i stąd ta różnica?
Żeby sie dokładnie dowiedzieć jaką wersję auta masz wpisz VIN swojego auta w tej (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE) lub tej (http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD_COD=192&CHASSIS_NO=&CAT_COD=&MvsSorter=on&YEAR=&MONTH=&DRV=D&VEHICLE_NO=&ENGINE_NO=&PART_SEQ=&COUNTRY=023&SGRP_COD=&ITEMSRMV=&ALL_FIG=0&KEYPRESSED=&CURRENT_PAGE=&DRW_NUM=&SHOW_FAMILY_LIST=&MODIFIED_FIELD=MOD_COD&ITEMSADD=&SRCWRFAM=&ESB_SORT_TYPE=&ADDSPECIAL=&SRCNEWPAR=&SBMK=F&PRINT_MODE=0&FABRICS_COD=&ESB_SUB_VALUE=&CDS_COD=&DEBUG_MODE=&GRP_COD=&SRCRECPAR=&PART_DSC=&PART=&MAX_ROW_NUMBER=&COMM_MODEL=STI&ESB_REVIEW=&PREVIOUS_KEY=VERSION&IS_RELOAD=&LAST_SELECTED_PART=&GUI_LANG=6&MAKE=F&SB_CODE=-1&MANODOPERA=&PARENT_PART_COD=&SEARCH_TYPE=&CLICKED_PAGE_CHANGE=&DV=&SRCNEWFAM=&SELECTED_COLOR_COMB=&ID_MINISITE=&FRM_ELMLGT=22&ITEMSUPD=&CPDNUM=&CPDPRTCOD=&EPER_CAT=SP&SRCRECFAM=&CPDPRTSEQ=&ALL_LIST_PART=0&FAMILY=&RMODE=&BRANDS=&ITEMSCLR=&DRIVE=D&WINDOW_ID=1&FAM_DSC=&CPDPRTREF=&SRCWRPAR=&SGS_COD=&SOST_GRPNUM=&FL_PREF_LANGUAGE=&MAX_PAGE_NUMBER=&NEW_HTTP=TRUE&SUBSYSTEM=&CLICHE=&ADDNOTES=&PART_COD=&KEY=FORM&LANGUAGE=6&ESB_OPERATION=&SB_FULL=&ESB_ORDER_TYPE=&SENDFORAUTH=) wersji EPER.

pajel
13-01-2015, 10:12
2.4 20v były dwa "rodzaje"
Abarth - to była wersja ze seleśmietnikiem
GT - to była wersja z manualem


WG epera wychodzi jeden rodzaj sprężyn do 2,4, który był w późniejszej produkcji zastąpiony i też był tylko jeden rodzaj...

radekt1984
13-01-2015, 10:38
Wg epera wychodzi, że mam pierwszy model Abartha z selespeedem. Z tego co pajel piszesz wynika, że ogólnodostępne zamienniki sprężyn są do tych późniejszych wersji produkcyjnych. No i pytanie czy one będą pasowały do wersji poprzedniej? Czy czasami różnica nie tkwi w budowie czy tylko w twardości ?
Sory, ale jestem trochę laikiem w tych sprawach zaczynam od początku.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Po za tym ten eper to tylko katalog? Bo pokazuje mi, że są dostępne nawet w przystępnej cenie ale jakakolwiek próba przejścia do zakupu kończy się fiaskiem. Idzie je jakoś zamówić?

pajel
13-01-2015, 12:37
Po za tym ten eper to tylko katalog? Bo pokazuje mi, że są dostępne nawet w przystępnej cenie ale jakakolwiek próba przejścia do zakupu kończy się fiaskiem. Idzie je jakoś zamówić?
eper to wewnętrzny program fiata, te co są w sieci są przestarzałe i w większości przypadków są niższe ceny niż w rzeczywistości.

ja bym zakładał te co są dostępne, bo skoro numer zamienia się na inny to mysi być to to samo, co najwyżej poprawione.

radekt1984
14-01-2015, 10:11
Pajel i tu masz racje. Już zamówiłem zamienniki springów z ostatnich wersji stilo jakie wychodziły więc po wszystkich poprawkach. Abarth miał obniżone zawieszenie więc zamiennikiem mógłby być zestaw Eibacha, wymienię przy okazji amorki żeby wszystko grało bo na wiosnę 18 mogły by tam nie wejść. Sprawa póki co załatwiona.
Dzięki wszystkim za szczegółową i fachową pomoc, browar dla Was!

black23
15-01-2015, 01:47
Kolego mam stilo Abartha i w trasie pękła mi przednia lewa sprężyna. Miałem nie lada zagwozdkę czy holować auto do najbliższego ASO czy najbliższego warsztatu. Wybrałem warsztat i tam kolejna zagwozdka nie potrafili mi dobrać odpowiednich sprężyn. W końcu zamontowali mi KYB od stilo 1,9 . Jezdze na nich już pół roku i totalnie nic się nie dzieje. Więc śmiało można montować zamienniki zamiast wydawać koszmarne sumy na oryginalne w Aso

Pozdrawiam

radekt1984
15-01-2015, 12:31
Dzięki dzięki, kupiłem monroe`y, parę zł droższe zobaczymy czy lepsze, pojechałem dziś do mechanika i powiedział mi, że to nie te, że to Abarth i że na forum głupoty piszą więc krótka piłka - "zakładaj pan i mi tu nie pie..." jutro odbieram i na pewno napisze jaki efekt ;-)