Zobacz pełną wersję : zakup stilo mw
Witajcie , poszukuje stilona jak w temacie z dieslem na dojazdy do pracy ma byc tani w eksploatacji i kropka w zwiazku z tym moje pytanie brzmi czy wrto sie interesowac autem ktore przekroczylo magiczne 200tys km ? czego mozna sie spodziewac przy takim przebiegu jakies ewentualne awarie i problemy ...? za podpowiedzi dziekuje i pozdrawiam
Tosterkovsky
10-01-2015, 19:31
Warto inwestować. Znam stilaki koło 300 tysięcy (300 tysięcy na liczniku, ile mają realnie nikt nie wie :) ) i działają jak nowe.
Do normalnego sprawdzenia samochodu dodałbym jeszcze mocne przetrzepanie (albo po prostu sprawdzenie, czy były wymieniane):
-dwumas + sprzęgło (zazwyczaj padają koło 200 tysięcy, czyli jak nie było wymieniane to wiesz co się może popsuć w najbliższym czasie)
-rurka od intercoolera co przechodzi koło lewego nadkola (newralgiczne miejsce, a zawsze tworzy dodatkowe koszty)
-klimatyzację (dokładnie chodzi mi o aktywatory, czasami lubią paść, a dostęp jest utrudniony)
-pocenie się na łączeniu silnik-skrzynia biegów (nie przeszkadza w niczym, a pomoże zbić cenę)
-czy biegi w żaden sposób nie haczą (oczywiście eliminując sporadyczne przypadki przy 1-ynce oraz wstecznym) ;)
-i można sprawdzić też czy działa termostat (słaby punkt w tym silniku, a nowy to koszt koło 300zł... oczywiście ludzie wymyślili też i na to sposób, który mieści się w kosztach 25zł)
Ogólnie JTD po 200 tysiącach dopiero dociera się :D
Lybra którą miałem wcześniej (też 1,9 jtd) przy zakupie miała ponad 360 tys. (oczywiście skręcone do 180 :) ) i u mnie przekroczyła 400 tys. Robiłem koło dwumasowe, sprzęgło i parę drobiazgów przy osprzęcie - poza tym silnik bez zarzutu, palił od kopa niezależnie od warunków pogodowych, nie brał oleju, nie kopcił i z czego wiem auto wciąż jeździ.
jak widac w Belgii bym popylal nim chodzi o dojazdy do pracy i przy okazji cos wrzucic do bagaznika widzialem kombiaka 2007 209tys km multijet-a zdaje sie one mialy 120koni i jesli nie ma jakis wiekszych problemow ze stilonami po takim przebiegu to warto sie tematem zaineresowac skoro tak , aby dalo sie w miare sprawnie wyprzedzac i tyle klima abs i radio coz wiecej potrzeba, w porownaniu do mojego bylego juz w202 to koszta znikome raczej ;) dzieki serdeczne i szerokosci :D
Tosterkovsky
12-01-2015, 22:50
120 mjtd jest trochę inaczej pobudowany od 115jtd ;) ale nadal to dobry silnik ;)
MichalStilo
13-01-2015, 06:54
Według mnie bardzo dobry, zero problemów jak na razie poza dwu masę, sądą lambda, ego. U mnie to padło, tyle co do silnika. Przed zakupem dobrze posprawdzać
jakie przebiegi macie swoich teraz? a z jakimi kupowaliscie ?
Tosterkovsky
13-01-2015, 22:12
Licznikowo? 205 chyba teraz mam, przejechałem koło 30kkm ;) W komputerze wygląda, że realny przebieg, ale czy taki jest to nikt nie wie :D
W moich rekach auto zrobilo 85kkm a kupilem jak mialo 180kkm. W tym czasie regeneracja turbiny, termostat, swiece, zatkanie egr i wymiana czujnika cisnienia. Tak to silnik chodzi jak talala :D
Ja kupiłem 1,9 JTD z przebiegiem 260 kkm; przejechałem 40 kkm i wszystko gra.. nic istotnego nie robiłem...
zeby kurde nie bylo ze ze po zakupie cos wylezie turbina, wtryski czy dwumas bo bedzie klops
Tosterkovsky
14-01-2015, 02:07
Trzeba wszystko posprawdzać (akurat to są raczej łatwo diagnozowalne rzeczy) i tyle :) A, że i siekiera może trafić w kogoś na środku morza... i to się zdarza, przeznaczenia nie oszukasz :P
MichalStilo
14-01-2015, 06:59
Ja jak kupowałem miał 98tyś.Wiec albo stał rok albo cofniety o 100, teraz ma 172.Turbo ok dwu mas wymieniony ego nowy
Wiec albo stał rok albo cofniety o 100
co to za przelicznik? :) i co to ten "ego"? EGR?
zeby kurde nie bylo ze ze po zakupie cos wylezie turbina, wtryski czy dwumas bo bedzie klops
wszystko spr przed zakupem.
jeśli bedziesz na bieżąco pilnował co się dzieje z turbinką to wystarczy odpowiednio wcześnie ją regenerować - ja dałem 600zł + wymiana płynów
MichalStilo
14-01-2015, 21:49
A taki iż po ssprawdzeniu w serwisie historii auta w 2008 miał przebieg 70tys a w 2011 w styczniu miał 98tys.co się działo z autem od 2008 do 2011nik nie wie, nie ma śladu w histori
dzieki wszystkim poki co nic godnego uwagi zeby chociaz car pass byl ...
zeby kurde nie bylo ze ze po zakupie cos wylezie turbina, wtryski czy dwumas bo bedzie klops
TO JA SIE ZAPYTAM: w jakim celu chcesz kupić diesla ? Moim zdaniem powinienes miec benzyne z gazem. Dwumas czy turbo moze wyjść w kaZdym momencie i nie rozumiem zdziwienia.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.