Zobacz pełną wersję : Choinka błędów, dziwne zachowanie instalacji
Witam Państwa. Mam nie mały problem w swoim stilonie 1.6. Wczoraj myłem samochód, traf chciał że godzinę po myciu zaczęły świecić światła drogowe. Wydało mi się to dziwne bo zapłon był wyłączony. Z niewiadomych przyczyn włączyła się opcja "follow me home" na 30 sekund. Ale światła nie zgasły. Odpaliłem samochód by przejechać wyskoczyło na wyświetlaczu coś w stylu odcięcia paliwa. Już nie pamiętam tego komunikatu. Odlączyłem akumulator na noc. Dziś chcąc odpalić samochód znów choineczka, gdy włączam światła pozycyjne otwiera mi się bagażnik, zapalenie światełka w samochodzie powoduje włączenie lewego kierunkowskazu i ogrzewania tylnej szyby, światła przeciwmgłowe przednie zapalają się na pozycyjnych a otwarcie klapy bagażnika włącza mi lewą stronę świateł pozycyjnych. Koledzy co to może być? Świateł drogowych nie ma, wyłączając przeciwmgłowe nie daje nic bo świecą dalej. Do ecu silnika nie mogę się połączyć. Czyżby coś się zalało? Czyściłem i suszyłem skrzynkę przekaźników oraz kostki pod nią bo wydawało mi się to mokre.
Kiedys czytalem o takim zachowaniu po myciu auta - winna byla skrzynka bezpiecznikow ktora zostala zalana przez brak pokrywy akumulatora. Skonczylo sie na wymianie skrzynki bezpiecznikow i kupieniu pokrywy obudowy
Tosterkovsky
04-01-2015, 21:09
Na 99% wilgoć w skrzynce bezpieczników. Można spróbować suszareczką stać nad skrzynką. Jak nie pomoże trzeba wyciągnąć całą skrzynkę bezpieczników, rozebrać na części pierwsze, przeczyścić, wysuszyć, złożyć i zamontować. Będzie działało ;) Na pewno nie trzeba kupować całej skrzynki. Warto jednak pomyśleć nad jakimś zabezpieczeniem jej przed powtórką ;)
Na 99% wilgoć w skrzynce bezpieczników. Można spróbować suszareczką stać nad skrzynką. Jak nie pomoże trzeba wyciągnąć całą skrzynkę bezpieczników, rozebrać na części pierwsze, przeczyścić, wysuszyć, złożyć i zamontować. Będzie działało ;) Na pewno nie trzeba kupować całej skrzynki. Warto jednak pomyśleć nad jakimś zabezpieczeniem jej przed powtórką ;)
Niby rozebrałem to i wyczyściłem, myjąc to w rozpuszczalniku, czyszcząc dodatkowo pędzelkiem, potem suszenie suszarką. Zobaczę jeszcze po południu. Może jeszcze coś się wysuszy.
Czyli został też jeden procent że uszkodzony został komputer pokładowy :/
Tosterkovsky
05-01-2015, 19:56
a masz pokrywę od bezpieczników? Rozkręciłeś to na części pierwsze, na wiele tych płytek przewodzących? ;)
rozkręciłem tą całą skrzynkę, były 4 płytki ponumerowane. Wyczyściłem ścieżki, przetarłem je szmatką potem. Wysuszone zostały i złożone z powrotem. Objawy dalej te same. Może być też problem z wiązką gdzieś? Bo także połączyć się nie mogę z ECU silnika
Dziś połączyłem się z silnikiem poprzez ELM327. VAG KKL nie działa. Wyjąłem body ecu sprawdziłem czy jest przejście linii k z OBD na kostkę za body. Wszystko jakby się zgadzało. Niby sieć can wykrywa moduły zainstalowane w aucie. Robienie testów w FES powoduje to samo. Co normalnie czyli światła mijania otwierają klapę, kierunki odryglowują drzwi. Więc chyba zostaje mi sprawdzać wiązki ;/
Tosterkovsky
06-01-2015, 14:56
To bardzo ciekawy przypadek. Jak dojdziesz co jest nie tak, to daj znać! :)
dam znać, szkoda ze nie ma kogoś tu z Łodzi :) zawsze było by łatwiej
sprawdź też przewody przy sterowniku czy tamnie ma wilgoci
sprawdź też przewody przy sterowniku czy tamnie ma wilgoci
sterowniku czego? Silnika?
Forumowicze, dalej walczę. Coś mnie tknęło by odłączyć lampkę. Wykręciłem i odczepiłem, dziwnym trafem zaczęło coś się dziać w kierunku normalności. Kierunki co prawda dalej od ryglowywują drzwi ale nie pali się trójkącik i nie wyświetla komunikat "fuel cut off" także klapa bagażnika się nie otwiera przy włączaniu świateł mijania i jeszcze światła przeciwmgłowe przednie nie włączają się same. Wtyczki pod skrzynką przekaźników zostały sprawdzone. Masa na silniku i karoserii tak samo, nawet tą od reflektorów sprawdzałem. Wtyczki przy body Ecu. Wszystko suche i ładne. Zostaje mi chyba sprawdzenie wiązek czy izolacja ma dobrą oporność i czy nie ma zwarcia do masy bądź plusa gdzieś. Czy ktoś wie jak idą tam pod ABSem wiązki z tej skrzyneczki przekaźników? Tam jest jakaś kostka? Bo nie widze z góry zbytnio
najlepiej ściągnij sobie schematy i podpatrz: [DTE] Fiat Stilo - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/252)
kolego
rozkręć ecu i popatrz na piny... tam gdzie się lut wyłamał widać gołym okiem
Koledzy. Diagnoza taka. Padło Body Ecu. Podmiana tego sterownika pomogła. Światła działają w porządku. Jedyny problem to IMMO. Bo jaky nie patrzeć inny to już komp. Także kolejne pytanka. Co z Tym zrobić. Da się wgrać tu jakieś kluczyki? Bo mam kartę z kodem do kluczyka
ROZKRĘĆ stary komp a gołym okiem zobaczysz w czym problem. Pan z serwisu RTV zrobi Ci to za 50 dych.
w kompie wyrywają się PINy inie maja styku... wystarczy lutnąć i po problemie
przykład z neta Technical: Stilo 1.6 ECU Mystery.. - The FIAT Forum (http://www.fiatforum.com/stilo/355773-stilo-1-6-ecu-mystery.html) /patrz na foto ze strzałkami/
ROZKRĘĆ stary komp a gołym okiem zobaczysz w czym problem. Pan z serwisu RTV zrobi Ci to za 50 dych.
w kompie wyrywają się PINy inie maja styku... wystarczy lutnąć i po problemie
przykład z neta Technical: Stilo 1.6 ECU Mystery.. - The FIAT Forum (http://www.fiatforum.com/stilo/355773-stilo-1-6-ecu-mystery.html) /patrz na foto ze strzałkami/
Komp rozebrany, ale tam wszystko wygląda wręcz idealnie :( elektronika wręcz nienaruszona.
Jednak zamieniono body komputer. Ze starego zgrano oprogramowanie i wgrano do drugiego. Takze wszystko sprawne. Koszt calej akcji to 280zl. Body używka z allegro za 100 i reszta to programowanie. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.