Zobacz pełną wersję : Ducato 3.0 mj, 180 KM, 2012 r, błąd P 2563 czujnik mocy turbiny
Ducato 3.0, 180 KM z 2012 r, 130.000 km w stanie awaryjnym. Wyświetla błąd P2563. W serwisie oznajmili, że może wiązka lub jeden z trzech czujników turbiny. Z innych źródeł i na innych forach znalazłem, że najczęściej przyczyną jest czujnik chwilowego zwiększenia mocy turbiny. Umieszczony jest w ''metalowej gruszce'' przy turbinie. Przerabiał to ktoś ? Na marginesie, dostęp do turbiny (może z braku wiedzy i doświadczenia) bardzo ciężki. Dziękuję i Pozdrawiam.
W końcu problem rozwiązałem. Ducato śmiga jak dawniej.
Przyczyna: aktuator, potocznie "gruszka turbiny" a dokładnie czujnik Honeywell o nr 769 566 0005 w niej zamontowany - zagnieciony blaszkami (czarny). Jest, lub będzie to problemem wszystkich samochodów posiadających ten czujnik, zamontowany w sposób jak na zamieszczonym zdjęciu - czyli zagnieciony blaszkami. Nad gniazdem widać spory odcinek z brakiem blaszki. I w tym miejscu właśnie czujnik nie dolega odpowiednio do płaszczyzny mimo uszczelniacza - nabierając wodę. Nasuwa się pytanie - jak to możliwe że woda jest w środku skoro czujnik zamontowano ''do góry nogami''. Odpowiedź: ''gruszka'' posiada jedną komorę a nie dwie jak sugerowało kilku mechaników. Połączona jest z górnym zaworem zamontowanym pod podszybiem i pracuje na podciśnieniu (trzeba mieć nie lada płuca żeby przesunąć wodzik gruszki wciągając powietrze). Skoro nie małe podciśnienie, słabe doleganie czujnika we wspomnianym miejscu, jedna komora, = woda w środku.
Wymiana kompletu, czyli czujnika z gruszką, zaleczy problem na jakąś następną chwilę - według mnie, gdyż uważam połączenie jako błąd fabryczny. Ja rozgiąłem blaszki, odtłuściłem powierzchnie przylegające benzyną ekstrakcyjną, zamontowałem nowy czujnik z użyciem kleju Sikaflex 11fc, zagiąłem blaszki i nałożyłem kolejną warstwę kleju w miejsce przylegania zakrywając klejem blaszki. Odczekałem 24 godz. aby klej dobrze związał. Nic się nie przestawia i nic nie trzeba ustawiać, żadnych kalibracji. Check engine nie zaświeca się po odpaleniu silnika :)
Czytałem, że w następnych rocznikach zmieniono mocowanie nieszczęsnego czujnika (prawdopodobnie jest przykręcony za pomocą śrub). Moja 3-litrówka jest niestety z 2012r. Przyjemnego majsterkowania :)
Slavekhdi
03-02-2015, 21:05
Niestety Twoja informacja jest bledna gdyż po wielu testach tych zaworów woda nie dostaje sie pod uszczelka miedzy gruszką a czujnikiem tylko przez zle zrobiony uklad pocisnienia i to ze zakleiles nic nie pomoże za pol roku może dluzej znow czujni ulegnie uszkodzeniu. Sam u siebie juz go 2 razy wymienialem.
Kolego Slavekhdi, może masz rację. Pozwoliłem sobie opisać przyczynę tak, jak po swojemu to rozgryzłem, bazując na śladach napotkanych podczas demontażu. W miejscu przylegania (opis - tekst z 03 stycznia) widać było brak docisku, i co ważne ślady korozji. Osobiście uważam, że przy szczelnym połączeniu nie ma mowy o wymianie powietrza, co dopiero o wnikaniu wody, podkreślam - według mnie. Przyjrzę się jeszcze wnikliwie górnemu zaworowi, czy jest w stanie podać wodę wężykiem do "gruszki". Zapomniałem wcześniej dodać, że właśnie tym wężykiem zaaplikowałem 15 ml oleju do zaworu (patent który sprawdził mi się z przepustnicą). Więc zawór pracuje zanurzony w oleju co chroni go przed korozją. Za jakiś czas sprawdzę czystość tego oleju. Jeżeli będzie kawa z mlekiem, twoja teoria będzie słuszna. Nie omieszkam o tym napisać. Na tę chwilę cieszę się że udało mi się pokonać usterkę. Pozdrawiam.
Bogdan77
18-03-2015, 23:40
Mam podobny problem mam Ducato 2012 r 3,0 180 KM stracił moc diagnoza serwisu jakiś czujnik ,po wymianie było to samo wymiana turbo w turbinie były zacięta geometria i połamane łopatki wymieniłem wsadziłem i to samo turbo pracuje jak by na pół gwizdka
A w jakim stanie jest układ sterujący turbiną :?: Sprawdź jeszcze EGR.
Mario283
21-05-2015, 17:29
Kolego Slavekhdi, może masz rację. Pozwoliłem sobie opisać przyczynę tak, jak po swojemu to rozgryzłem, bazując na śladach napotkanych podczas demontażu. W miejscu przylegania (opis - tekst z 03 stycznia) widać było brak docisku, i co ważne ślady korozji. Osobiście uważam, że przy szczelnym połączeniu nie ma mowy o wymianie powietrza, co dopiero o wnikaniu wody, podkreślam - według mnie. Przyjrzę się jeszcze wnikliwie górnemu zaworowi, czy jest w stanie podać wodę wężykiem do "gruszki". Zapomniałem wcześniej dodać, że właśnie tym wężykiem zaaplikowałem 15 ml oleju do zaworu (patent który sprawdził mi się z przepustnicą). Więc zawór pracuje zanurzony w oleju co chroni go przed korozją. Za jakiś czas sprawdzę czystość tego oleju. Jeżeli będzie kawa z mlekiem, twoja teoria będzie słuszna. Nie omieszkam o tym napisać. Na tę chwilę cieszę się że udało mi się pokonać usterkę. Pozdrawiam.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
jak sie dobrales do tej sprezarki z kanalu?mam ten sam problem.Pozdrawiam
Tak, z kanału. Sprężarki nie ruszałem. Wymieniłem tylko zawór. Dojście do zaworu nie należy do najlepszych, ale do opanowania. Powodzenia. Miłej pracy.
Cześć. Proszę o pomoc czy łatwo dostać się do twj gruszki? Trzeba kanał? Trzeba wymontować turbo? Czy ten czujnik wymienia się na zamontowanym turbo? Dzieki za pomoc. Ktos zna serwis ze slaska ktory by wymienil ten czujnik?
Cześć. Proszę o pomoc czy łatwo dostać się do twj gruszki? Trzeba kanał? Trzeba wymontować turbo? Czy ten czujnik wymienia się na zamontowanym turbo? Dzieki za pomoc. Ktos zna serwis ze slaska ktory by wymienil ten czujnik?
Do kompletu dorzucił mi się jeszcze problem P0238 - turbospreżarka doładowaina turbosprężarki "A" - sygnał wejściowy niepożądanie za wysoki??
Kiedys P0238 już był, ale mechanik rozłożył ręce i chciał to robić w innym terminie, jednak po dłuższej jeździe coś czego nie potrafił skasować mechanik, samo się skasowało.
Od dwóch dni mam P2563, a dziś mam w bonusie ten P0238, który skaoswawszy już się nie pojawił - ktoś pomoże?
Też dorzucę się do pytania, czy wystarczy tylko kanał? Czy trzeba coś po drodze demontować?
Ja mam w gratisie P0237, P0685, P2563.
Spoczo, kanał okazał się zbędny. Przyczyna banalna. Przewód pod ciśnienia pogryzła kuna. Zrobiła to tak sprytnie, że trzeba było dokładnie przyjrzeć sie temu przewodowo. Kawałek gumy za 5 zł i łatwy dostęp od góry. Poziom trudności naprawy 0.
Kolega Pinio ma rację! Po demontażu feralnego czujnika okazało się, że w środku jest całkowicie "zgnity"! Wymianie podlega jedynie czujnik w gruszce zamocowany blaszkami i uszczelnienie przewodów zasobnika podciśnienia przy podszybiu. Ja użyłem foli termokurczliwej, takiej jak do przewodów elektrycznych. Można dorzucić trochę wazeliny tech. pod przewody aby odizolować wilgoć jeszcze bardziej.
iron7777
05-03-2019, 13:51
witam pytanie mam potrzebuje zakupić czujnik gruszki honeywella o numerze 787583-10 ktoś ma jakieś dojscie
to jest do 2,3 multijet 177 km
KubaKuna88
08-07-2019, 19:51
Chłopaki Uwaga . Błąd p2563 niestety po wymianie 2 czujnika nie znika . Wywaliło błędy wałków rozrządu, wału, regulatora ciśnienia CR( wszystko wymienione) cały czas wywala błąd p2563( nawet po zaślepieniu EGR) kierownica turbo chodzi luźno .
Czy to może być zakitowany DPF? czy bardziej EGR?
Chłopaki Uwaga . Błąd p2563 niestety po wymianie 2 czujnika nie znika . Wywaliło błędy wałków rozrządu, wału, regulatora ciśnienia CR( wszystko wymienione) cały czas wywala błąd p2563( nawet po zaślepieniu EGR) kierownica turbo chodzi luźno .
Czy to może być zakitowany DPF? czy bardziej EGR?
Czy znalazłeś przyczynę???
Mam to samo, po wymianie czujnika i przejechaniu około 80 km znów pojawił się błąd p2563
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.