PDA

Zobacz pełną wersję : Przepustnica sadza w kolekotorze ssącym



dzip69
04-01-2015, 16:38
Witam wszystkich loże szyderców też :) :)
Pacjent to ducato 2008 rok przebieg 98000 od jakiś 20000 pali się kontrolka MIL . Auto goni małe przebiegi miasto dziennie koło 60-80 km budowy.Gaszenie odpalanie przelot 3 km gaszenie postój itd ogólnie zagrzane schłodzone .Wyskakuję błąd przepustnicy "mechanik" stwierdził z tym można jeździć :confused: Po czytałem i padła wymieniamy sami bo gościowi się nie chce. Wcale się nie dziwie z czterech śrub od przepustnicy dwie ukręciłem przy odkręcaniu (utlenione aluminium) . Kolektor prawie zaklejony sadzą czujnik temp. też . Czy ktoś praktykował zaślepienie dolotu EGR sadza to raczej tędy się dostaje plus trochę oleju w dolocie powietrza . Robiliśmy takie cuda w fordzie i w pajero ale w starszych autach i działały pytanie co tu wybuchnie bo ekologia itd dużo czujników . Trochę się rozpisałem ale jestem skazany na razie na tego fiata

pinio
04-01-2015, 18:56
Dwa lata temu zaślepiłem EGR w Ducato 2,3 mj, 120 KM, 2008r. zestawem kupionym na Allegro:
33. Zaślepka EGR FIAT DUCATO 2.3 2.5 2.8 TD JTD (4902148908) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/33-zaslepka-egr-fiat-ducato-2-3-2-5-2-8-td-jtd-i4902148908.html)
Wystarczy popuścić dwie nakrętki na klucz 13 przy przepustnicy łączącej się rurką chłodnicy EGR. Przejechałem po zatkaniu już 60.000 km. EGR dalej pracuje, tylko na czysto - spaliny nie zanieczyszczają systemu. Obecny przebieg 190.000 km

dzip69
04-01-2015, 22:43
Jeszcze jedno jaki jest koszt wymiany rozrządu w takim Ducato bo od nowości nie był wymieniany. Jak nie liczyć 6 lat czy pompę tez wymieniać ???

pinio
05-01-2015, 11:05
U mnie wyszło następująco: Pasek rozrządu Bosch + koło z łożyskiem (prowadzące) + koło z łożyskiem (napinające) = 301 zł sklep Auto Land, robocizna mechanika 300 zł. Ceny netto. Warto, nawet należy przy wymianie rozrządu wymienić pasek PK alternatora z rolką prowadzącą i rolką samonapinającą (koszt 140 zł netto) i pasek PK klimy jak jest. Mechanik doradził wymianę pompy wody przy następnej wymianie rozrządu (żywotność oryginalnej pompy ocenia na dwie zmiany paska rozrządu. Zamiennik pompy - wymiana każdorazowo z paskiem rozrządu.) Rozrząd wymieniam co 100.000 km.

Zielony
06-01-2015, 13:02
pompa ma łożyska jak i rolki, więc dlaczego pompy się nie wymienia :?:
U brata w Ducato też nie wymienili pompy i niestety ale w późniejszym czasie zatarła się....
Polecam wymienić również pompę.