PDA

Zobacz pełną wersję : DUCATO II 2.8 JTD, brak mocy, błąd wtryskiwaczy na desce, połączenie z komputerem



graucho
04-01-2015, 11:29
Witam forumowiczów!!

Od niedawna jestem posiadaczem Ducato 2 w wersji 2.8JTD (rocznik 2001). Mam w nim taki objaw (który pojawił się a go nie było) że zapaliła się kontrolka wtryskiwaczy na desce no i auto jest słabe tak że pod górkę ledwo ledwo na pusto a po prostej to góra 80kmh. Próbowałem podłączyć się do ECU poprzez złącze 3 pinowe i kabel VAG z liniami KKL (DB9 na piny, VIAKEN taki jak ten Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kable-obd1-obd2-piny.html)) no niestety nie udało mi się połączyć zarówno poprzez FiatECUScan jak i przez MultiECUScan.

W związku z tym chciałbym zapytać może o podstawowe rzecz ale mimo wszystko dla mnie nie do końca jasne:
1. Zakładam że złącze do ECU w tej wersji silnika znajduje się po prawej stronie silnika koło filtru powietrza i paliwa na prawej ściance. Jest złączę które mi na to wygląda ale ma tylko dwa piny (czarny w środku i czerwono-biały po lewej). Uznałem że czarny to masa (zgodnie z opisami z internetu) a ten czerwono czarny to linia K. Próbowałem łączyć się z komputerem żeby odczytać błędy no ale niestety bez rezultatu (brak połączania, diagnostyka interfejsu, wykrywanie jest OK, COM9). Czy jest normalne że są tylko dwa przewody (masa + linia K)???

2. Czy zdarzyła wam się taka sytuacja że ECU nie odpowiadało czy to raczej sprawa kabla ?? Kabel poprzednio używałem z OBD2 w passacie B5 i interfejs działał bez problemu więc zakładam że sam z siebie nie padł z dnia na dzień.

3. Czy masa we wtyczce 3 pin musi być podłączona (czyli czarny + czerwono-biały z wtyczki do interfejsu + zasilanie z aku, linia L pusta wisi w powietrzu)? Jeżeli nie to czy może być podłączona tylko linia K a masa i zasilanie z aku??

4. Czy pod FIATA muszą być jakieś specjalne sterowniki do interfejsu pod fiata czy te oryginalne z KKL są wystarczające??

5. Czy są potrzebne jakieś dodatkowe ustawienia prędkości portu pod FIAT (prędkość, latency albo jakieś specyficzne rzeczy które muszą być ustawione żeby połączyć się z ECU) ?


Z góry przepraszam za pytania początkującego ale trzeba radzić się bardziej doświadczonych w temacie.

pzdr
graucho

Screwdge
07-02-2021, 13:35
6 lat później
U mnie linia K lata luzno, (w sumie taki biały kabelek. To równie dobrze może być L line.

Sprytny elektryk ma przejsciowki i bedzie wiedzial jak podpiac Stary system.
W autoryzowanym serwisie powiedzieli ze bez obd nie dadza rady. Opieprzylem ze to nie moja wina ze takie auta produkuja i maja to ogarnac. (Po przejsciowki chlopa wyslalem 200km)

Mam podobne objawy w swoim.
Wymieniane juĹź wszystko:
1. Czujnik polozenia walu
2. Czujnik cisnienia na szynie cr
3. Filtr paliwa
4. Pompa w zbiorniku
5. Paliwo wymienione
6. Zbiornik czysty

Wczesniej swiecila sie tylko marchewka i motor nie dostawal paliwa. Rozrusznik kręcił.

Teraz po trasie 300km rozrusznik cyka Ale nie kreci.
Pukanie, stukanie w rozrusznik żeby się odblokowal tez bez rezultatow.

Akumulator sprawdzony, naladowany.

Podejrzewam juz tylko problemy z wiazka lub przekaznikami.

A tak na prawde dalej nie wiadomo.

Komputer wykazywal blad : invalid signal albo out of scale na szynie CR. Ale to jeszcze przed awaria rozrusznika.

Dodam ze akcja dzieje sie w Portugalii i Hiszpanii.

3 przejazdzki laweta, 3 mechanikow... problem nierozwiazany

Braval
07-02-2021, 15:26
Masy na silnik i podwozie z aku...sprawdzili? A rozrusznik "na krótko" zalaczyc ,to jakis problem dla mechaników? Co te chłopy ..totalnie nic nie dziamią???:smile: