PDA

Zobacz pełną wersję : Albea problem zawieszenia



Muszek
30-12-2014, 23:24
Witam
Potrzebuje pomocy , ostatnio w zawieszeniu mam taki dziwny metaliczny dźwięk. Mianowicie przy wjeździe w nawet małą dziurę lub podczas zjeżdżania z progu zwalniającego jest słychać w przednim zawieszeniu głównie z prawej strony taki metaliczny dźwięk , nie wiem zbytnio co to może być , myślałem że może to górne mocowania amortyzatorów ale wymienione i dalej to samo , czy może być to amortyzator ? A co to może być waszym zdaniem

sebaoo2
31-12-2014, 12:12
A byłeś na jakieś stacji sprawdzić? Wezmą na szarpaki to sprawdzą i Ci powiedzą co jest grane;-), przecież nie będziesz wymieniał wszystkiego po kolei.

dariush
02-01-2015, 14:05
Dokładnie tak stacja to podstawa, to może być wszystko :)
ja osobiście obstawiam sworzeń, jak kupiłem Albinkę też coś waliło metalicznie, wymieniłem sworzeń i cisza :D

Zainwestuj 20zł w sprawdzenie jednej osi i będziesz miał pewność.

sonicja
11-10-2016, 13:56
Miałem podobny problem przód od strony kierowcy. Okazało się, że odkleiła lub urwała się osłona amortyzatora (ta co idzie do kielicha - chyba tak to się nazywa). Osłonę potraktowałem mocnym klejem z góry i przykleiłem do kielicha. Niestety prawdopodobnie zanieczyszczenia już zrobiły swoje bo po przeczyszczeniu i daniu kapkę oleju dalej jest słyszalny taki stukot - choć powiem, że jest o 80 % mniejszy niż był poprzednio. Jeżeli coś się jeszcze wyjaśniło dajcie znać.

Basista659
11-10-2016, 19:51
Również obstawiałbym sworzeń wahacza - u mnie w Albei objawiało się to metalicznym stukotem na nierównościach i niemożnością ustawienia zbieżności. Wstępnie możesz to sprawdzić samemu. Podnosisz auto, łapiesz przednie koło na godzinie 12 i 6, po czym szarpiesz (z wyczuciem oczywiście, jeśli auto stoi tylko na podnośniku) do siebie na przemian górę i dół (jednocześnie pchając przeciwną stronę). Jeśli wyczujesz luzy, to najprawdopodobniej wina leży po stronie sworznia wahacza. Jak już będziesz miał auto uniesione, to podobny test (tyle, że na godzinie 3 i 9) dotyczy końcówki drążka kierowniczego. Ciągnięcie całego koła w kierunku jazdy i odwrotnie sprawdza z kolei tuleję wahacza. Daj znać jak będzie coś wiadomo - przyczyn może być niestety wiele.