Zobacz pełną wersję : Stilo 1.8 133km
Witam
Przymierzam się od jakiegoś czasu do auta i szukam i szukam.... dziś ustrzeliłem coś takiego:
Fiat Stilo 8700 PLN. Kobiernice - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-stilo-oplacony-1-wlasciciel-ideal-C35485106.html)
Pytam się posiadaczy takiego stilo chodzi o silnik:
1. na co zwrócić uwagę podczas oględzin
2. jak z lpg w tym silniku
3. jakich usterek się spodziewać po zakupie.
4. jak sprawa rudej(korozji)
Jestem taki wyuczonym mechanikiem i coś tam przy aucie umie zrobić(wymieniałem upg w sejo, sprzęgło kpl. matiz to z tych większych bo pierdół nie będę wymieniał).
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
Ja mam1.8 z lpg i nie ma z tym żadnego problemu, może dlatego że mam najlepszą z oferowanych w swoim mieście. Co do rdzy to mam egzemplarz bezkolizyjny więc nie występuje to u mnie. Ogólnie silnik fajny i nie jest prawda ze dużo oleju bierze. Na 6 tys km dolałem około 500może 700ml a nie tak jak słyszałem litr na tys km. Autko fajne tylko sztywne co pozwala na znaczne prędkości na krętych drogach
Cena za to autko z ogłoszenia realna jeśli stan jest taki jak u mnie. Ja za swojego z 2003 bede chciał na wiosnę około 11
podczas oględzin zwróć szczególną uwagę na prawą stronę auta, ponieważ w odróżnieniu od lewej strony sprzedający postanowił oszczędzić nam jej widoku na zdjęciach. na zdjęciu z ukosa widać na moim monitorze odcienie pomiędzy drzwiami z przodu i z tyłu (prawej strony oczywiście). niby jest książka serwisowa i papiery z DEKRy, ale przetrzepałbym również sterownik silnika na okoliczność przebiegu czyli sprawdzić parametr "number of rewrites" lub "number of programings" (ilość ponownych zapisów) w programie Multiecuscan. powinny wynosić 0. sprawdź poziom oleju, a po odpaleniu posłuchaj silnika. czułym punktem jest tam wariator, który nie lubi niskiego stanu oleju.
co do LPG, właściwie czemu nie, ale nie montuj instalacji tydzień po zakupie auta, tylko zrób nim co najmniej 2 zbiorniki benzyny, żeby wiedzieć co w nim ewentualnie niedomaga. jak zagazujesz od razu, to się będziesz głowił czy problem ukrył sprzedający, czy zawalili temat gaziarze. instalację zakładaj z głową czyli w polecanym serwisie, na dobrych gratach np. Stag QBOX + wtryski Barracuda. polecany serwis w swojej okolicy znajdziesz na http://lpg-forum.pl.
Ja mam1.8 z lpg i nie ma z tym żadnego problemu, może dlatego że mam najlepszą z oferowanych w swoim mieście. Co do rdzy to mam egzemplarz bezkolizyjny więc nie występuje to u mnie. Ogólnie silnik fajny i nie jest prawda ze dużo oleju bierze. Na 6 tys km dolałem około 500może 700ml a nie tak jak słyszałem litr na tys km. Autko fajne tylko sztywne co pozwala na znaczne prędkości na krętych drogach
Cena za to autko z ogłoszenia realna jeśli stan jest taki jak u mnie. Ja za swojego z 2003 bede chciał na wiosnę około 11
dużo zależy od egzemplarza. W robocie mamy 4 Stilo 1.8 z gazem w tym 3 na TAXI jeżdża. Żłopią olej aż miło a w jednym stopił się tłok na 4 cylindrze. Silnik fajnie jeździ ale szału nie ma. Ja osobiście bym sobie odpuścił. Szczerze powiedziawszy dobre silniki benzynowe w Fiacie koncza się na pojemności 1.4 ( pomijam benzyniaki od 2.0 wzwyż bo to nie ta liga )
Szczerze powiedziawszy dobre silniki benzynowe w Fiacie koncza się na pojemności 1.4...
Ja mam 1.6 fiatowski i złego słowa powiedzieć nie mogę. Ma wystarczajace przyspieszenie, żeby dynamicznie poruszać się po mieście (jak każdy 16V trzeba go jedynie trochę wyżej kręcić), a w trasie różnice między 1.6 i innymi silnikami raczej się zacierają. Chyba jego jedyną bolączką jest może troszkę za duży apetyt na paliwo. Ale na to najprawdopodobniej pomogła by zmiana skrzyni biegów na 6 i dziwię się, że Fiat wsadzał takie skrzynie do 1.2, 1.4 czy 1.9 MJTD, a pominął 1.6:confused:.
miałem okazję przejechać się dwoma Stilo 1.6 16V oraz jednym 1.4 16V. nie wiem jak wyglądają wykresy mocy/momentu dla obu tych silników, ale na wyczucie ciekawsze przyspieszenie miał ten drugi. 1.8 16V jechałem w 3 osoby (w tym 2 napakowanych dresiarzy z komisu), więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć. moim zdaniem szedł słabo, ale to prawdopodobnie wina tego konkretnego egzemplarza. we wszystkich obejrzanych 1.8 falowały obroty po puszczeniu gazu - spadały poniżej 800 obr/min. największą zaletą 1.8 jest ich bogate wyposażenie. w większości posiadały porządną welurową tapicerkę, podłokietnik, pełną kontrolę trakcji i nierzadko climatronic, tempomat i czujniki parkowania. przykładowa oferta na wypasie poniżej:
Fiat Stilo 8100 PLN. radomsko - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-stilo-fiat-stilo-1-8-16v-sport-esp-parktronic-C34908737.html)
Z tym falowaniem to prawda, potrafi nawet zgasnąć. Ja czyściłem przepustnice razem z silnikiem krokowym i jest w porządku, oczywiście co jakiś czas trzeba ponawiać operacje ale to chyba kwestia dokładności wykonania operacji która nie jest jakoś skomplikowana. Mi moje 1.8 się podoba lecz czekam z niecierpliwością (nie z utęsknieniem) jak padnie wariator bo coś za pięknie i za cicho chodzi moje autko. Często spotkałem się z hałasującym łożyskiem na pasku (nie wiem którym) przy zimnym silniku lub latem zaraz po uruchomieniu. W moim też tak jest lecz na wiosnę to wymienię. 1.6 fajnie idzie podobnie jak 1.8 więc myślę że śmiało 1.6 też można brać unikając wariatora.
miałem okazję przejechać się dwoma Stilo 1.6 16V oraz jednym 1.4 16V. nie wiem jak wyglądają wykresy mocy/momentu dla obu tych silników...
Przepraszam, ale czy Ty jeździsz samochodem czy jego wykresem mocy czy momentu obrotowego? Według mnie dla normalnego użytkownika te wszystkie wykresy są potrzebne jak dziura w moście i mało kto zwraca na nie uwagę.
...ale na wyczucie ciekawsze przyspieszenie miał ten drugi.
I według mnie w tym wypadku widać różnicę jazdy z 5-cio czy 6-cio biegową skrzynią biegów.
Przepraszam, ale czy Ty jeździsz samochodem czy jego wykresem mocy czy momentu obrotowego? Według mnie dla normalnego użytkownika te wszystkie wykresy są potrzebne jak dziura w moście i mało kto zwraca na nie uwagę.
oczywiście masz rację, ale... swego czasu napisałem na forum stilo o tych właśnie odczuciach i zostałem ustawiony do pionu przez posiadacza 1.6 16V, który stwierdził że pisze głupoty ponieważ wykresy mocy/momentu dla 1.6 16V są zdecydowanie lepsze niż dla 1.4 16V. także widzisz, jedni jeżdżą wykresami inni samochodami. ja jestem w tej drugiej grupie. jakbym był w tej pierwszej grupie, wlepiłbym wykresy. przypomnę, że jechałem dwoma egzemplarzami 1.6 i jednym egzemplarzem 1.4.
...swego czasu napisałem na forum stilo o tych właśnie odczuciach i zostałem ustawiony do pionu przez posiadacza 1.6 16V...
Olać takich jak ten "ustawiacz" i niech im droga prostą będzie...:kawka:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.