PDA

Zobacz pełną wersję : Przegrzewanie się silnika, nie działa ogrzewanie z nawiewów



kedzior94
26-12-2014, 18:16
Witam. Ostatnio zauważyłem że podczas jazdy wskazówka się podnosi, czasem do samej góry i włącza się wentylator, na początku myslałem że to zimne luty na liczniku ale kiedyś już miałem ten problem i wentylator się nie włączał. I z nawiewów nie leci ciepłe powietrze, ale czasami zdarza się że leci choć rzadko. Jakby coś się zacinało. Wydaje mi się że to będzie termostat ale może mi tutaj ktoś doradzi. Z głowicą raczej wszystko ok bo innych skutków ubocznych nie zauważyłem. Spaliny nie są białe.
Jeśli byłby to termostat to czy przy wymianie trzeba spuszczać cały płyn chłodniczy? Nie chce płynu wymieniać bo taka wymiana już była robiona na początku tego roku. I jak później się odpowietrza układ? może istnieje jakiś tutorial na forum. Samochód to Fiat bravo 2000r z silnikiem 1,2.

Pozdrawiam Adam.

krystian750
26-12-2014, 22:10
w pierwszej kolejności spr. czy masz płyn chyba potrafisz to zrobić. potem zapal silnik i patrz które węże sie nagrzewaja. Moze termo sie zawiesił i podaje tylko na mały obieg..
Albo pompa wodna Ci padła, bo jak napisałeś że ogrzewanie Ci nie działa to prędzej to. sprawdź czy jest obieg.

wigas
27-12-2014, 13:57
Ogrzewanie działa na małym obiegu także to raczej nie wina termostatu, kolega wyżej dobrze Ci radzi .

hak64
27-12-2014, 14:34
z nawiewów nie leci ciepłe powietrze, ale czasami zdarza się że leci choć rzadko. Możliwe, że masz tylko zapowietrzony układ chłodzenia, gorszą ewentualnością jest usterka termostatu, choć w takim przypadku nagrzewanie auta trwa dość długo, bo grzejesz cały układ.

zauważyłem że podczas jazdy wskazówka się podnosi, czasem do samej góry i włącza się wentylator, To przecież normalna (prawidłowa) praca układu chłodzenia. Jeśli jednak wskazówka temperatury przekracza 95 stopni, a wentylator się nie włączy, wtedy należy sprawdzić działanie czujnika temperatury, odpowiedzialnego za włączenie wiatraka. Warto też przyjrzeć się kabelkom przy wiatraku (może coś się rozłączyło, zaśniedziało). Sam wiatrak możesz sprawdzić robiąc mostek bezpośrednio od akumulatora. Przyczyną braku nawiewu ciepłego powietrza, może też być zasyfiona nagrzewnica, albo niewydolna pompa wody, lub też padnięty wiatrak nawiewu, ewentualnie usterka układu sterowania nawiewem.

kedzior94
27-12-2014, 23:10
Dziś sprawdziłem dokładnie ile tego płynu w zbiorniku jest. Okazało się że zawsze jak sprawdzałem to przez brudny zbiornik źle odczytywałem. Sprawdziłem dziś świecąc latarką do środka i na ciepłym silniku było poniżej minimum. więc dolałem . Zrobiłem 15 km drogi Na początku wszystko ok nawiewy działały, wiało ciepłe powietrze po 2-3 km wskazówka byla na połowie wskaźnika i przez całą drogę się tak trzymała więc problem przegrzewania się silnika rozwiązany, bo wentylator też nie ruszył przy tej temp wszystko ok. Z tym że po jakimś czasie jak auto się zagrzało to z nawiewów znów zaczęło leciec zimne powietrze(nie tak zimne jakbym ustawił na nawiew zimny ale jednak ). Wskaźnik sztywno na połowie więc temperatura ok, a znów nawiew szwankuje.

Aha jeszcze jedno, Sprawdziłem na zbiorniku że na ciepłym silniku widać że płyn pracuje że tam się coś dzieje więc jest to znak że pompa wody działa.

Co zostało zrobione:
-Pompa wody sprawdzona
-Płyn w chłodnicy uzupłełniony

krystian750
27-12-2014, 23:44
możesz miec korek zjebany od zbiorniczka i ci nie trzyma ciśnienia w układzie. i przez to się zapowietrza.
sprawdź korek w prosty sposób chyba nie musze tłumaczyć...

kedzior94
27-12-2014, 23:47
a powiem Ci że jak sprawdzałem później stan płynu na zakręconym zbiorniku przy rozgrzanym silniku to coś parowało z okolicy korka od zbiornika z płynem chłodniczym.

krystian750
28-12-2014, 00:04
To może być wina korka i jak się płyn nagrzeje to się podnosi do góry i zaworek się zamyka. jeśli to nie działa to moze nawet przez korek wyrzucać płyn. i się układ nie odpowietrzy.

kedzior94
28-12-2014, 00:09
A da się jakoś fajnie domowym sposobem uszczelnić ten korek? np silikon wysokotemperaturowy do korka i zostawić do wyschnięcia?

krystian750
28-12-2014, 10:30
NIe można bo tam jest zaworek,już Ci wcześniej napisałem i on puszcza tylko w jedną strone powietrze czyli do środka a w drugą już nie, bo jak by puszczał to by się ciśnienie nie zrobiło w układzie.

kedzior94
28-12-2014, 11:38
Czyli nowy korek najlepiej. Dziś znów z nawiewu leciało ciepłe, przestało gdy auto przejechało parę km po osiągnięciu właściwej temperatury silnika.

damian398
28-12-2014, 11:48
Też mam tak u siebie w samochodzie. Silnik diesel 1.9 jtd 105 km i leci z nawiewu lekko cieple powietrze albo zimne mimo że grzanie włączone na maxa jest. Też nie mogę się z tym problemem uporać tym bardziej że zima się robi a grzanie w samochodzie beznadziejne.

krystian750
28-12-2014, 22:09
Też mam tak u siebie w samochodzie. Silnik diesel 1.9 jtd 105 km i leci z nawiewu lekko cieple powietrze albo zimne mimo że grzanie włączone na maxa jest. Też nie mogę się z tym problemem uporać tym bardziej że zima się robi a grzanie w samochodzie beznadziejne.


wymieniń termostat, ale zanim to zrobisz to sprawdź zawór EGR czy działa prawidłowo bo on jest odpowiedzialny za szybkie nagrzewanie silnika.

damian398
28-12-2014, 22:49
termostat nowy bo stary sie zawiesił w pozycji otwartej. Jedynie ten zawór EGR mogę zobaczyć.