Zobacz pełną wersję : Jaki olej do silnika? 1.9JTD
mlodywilk
23-12-2014, 21:38
Witam jaki olej polecacie do tego silnika? Mam 155k przebiegu i delikatne zapocenie pomiedzy silnikiem a skrzynia
Polecam taki jaki w instrukcji jeśli chodzi o parametry. Co do marki to raczej nie ma to znaczenia bo wszystko z jednej bańki chyba jest lane
Co do marki to raczej nie ma to znaczenia, bo wszystko z jednej bańki chyba jest lane.
Oj te teorie spiskowe... Aczkolwiek:
...taki jaki w instrukcji jeśli chodzi o parametry.
I tu pytanie czy stawiasz na jakość czy na budżet?
Ja starałem się wypośrodkować i leję Valvoline MaxLife 10W-40 (do silnika benzynowego 1,6 16V), ale w ofercie firmy są też oleje do dieseli, np. Valvoline MaxLife Diesel 10W-40.
Tutaj (http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife?category=cars) można poczytać o olejach serii "Maxlife".
Gdybyś chciał sprawdzić, który konkretnie olej z oferty valvoline wybrać to zajrzyj na tą (http://valvoline.pl/polish/lubricant_advisor) stronę.
Chodzi mi o to ze lejac rozne oleje nie zauwazylem roznicy. Do bravo mam dedykowany 5/30 i pomimo przebiegu prawie 300tys dalej taki leje. Stawiam na dobro auta i dlatego mobila nie leje i pomimo tego ze nie czuje roznicy staram sie lac castrol
dla turbiny zdrowszy będzie syntetyk. jak się poci tu i ówdzie, to będziesz dolewał i tyle. posiadacze Stilo 1.8 dolewają 1L na 1000 km i żyją ;)
zalej Motul 8100 X-cess 5W40 i będziesz zadowolony.
mlodywilk
24-12-2014, 14:09
dzieki za odp :)
ten będzie dobry?
MOTUL 8100 X-Cess 5W40 5L KURIER GRATIS, PROMOCJA (4903625556) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-5l-kurier-gratis-promocja-i4903625556.html)
jak nie sprzedają podróbek, to cena bardzo ok. w LucArt ten sam olej kosztuje 154 zł.
Taki sam olej w IC kupiłem za 140 praktycznie bez marży, raczej nie ma co się łudzić że ktoś ma taki olej za 130zł z dowozem za free a jakby nie patrzeć musi jeszcze na tym coś zarobić ;-)
Tosterkovsky
25-12-2014, 00:10
taki offtop... IC niektóre ceny ma z kosmosu :P Jako, że często zamawiam części samochodowe (obsługuję parę pojazdów), to ostatnio bardziej opłaca się robić zamówienie z innych wielu okolicznych hurtowni, niż w samym IC ;) Ale rzeczywiście poniżej 140zł za bańkę 5 litrów bałbym się dawać ;)
Polecam handlarza z Krakowa. Ceny ma ok 140 zł za bańkę tego oleju, a oliwa 100% pewna i z tego co pamiętam, to wysyłka też darmo.
mlodywilk
25-12-2014, 14:46
dzieki wszystkim za pomoc, olej zamowiony.
jak nie sprzedają podróbek, to cena bardzo ok. w LucArt ten sam olej kosztuje 154 zł.
Ale cena poszła w górę. Na początku października płaciłem 129zł w w/w sklepie. Na allegro zaufany sprzedawca ma 134zł z darmową przesyłką ;)
Chodzi mi o to ze lejac rozne oleje nie zauwazylem roznicy. Do bravo mam dedykowany 5/30 i pomimo przebiegu prawie 300tys dalej taki leje. Stawiam na dobro auta i dlatego mobila nie leje i pomimo tego ze nie czuje roznicy staram sie lac castrol
przecież CASTROL to najgorsze scierwo pod względem jakościowym. Rozbierałes kiedyś silnik eksploatowany na takim oleju ? widziałeś jaki jest po tym oleju nagar ?
MichalStilo
15-01-2015, 05:20
Selenia WR i będzie dobrze
krzychu86
19-01-2015, 10:44
Witam, podepnę się pod temat, obecnie castrol magnatec 10w40, auto gorzej odpala na zimnych słychać klekotanie wcześniej tego nie było.... przebieg 202 000 km czy mogę zalać Motula x cessa 5w40 albo valvoline maxlife 5w40( w ASO polecili mi że lepszy od Seleni), troche się poci silnik myślę jak każdy. na 12 tys litrt musiałem dolać.. Co do skrzyni to motul tutela czy też vavoline?? 75w90 czy 75w80?? rożne opinie ASO.
czy mogę zalać Motula x cessa 5w40 albo valvoline maxlife 5w40
Tak jak najbardziej, 1l na 12tyś to już nie pocenie a wyciek/przepalanie ale nie powinno się to zwiększyć..
Co do skrzyni to motul tutela czy też vavoline?? 75w90 czy 75w80??
Do skrzyni tutela taka jak w książeczce każą ;)
To normalne że castrola trochę bierze. Mi też go troszkę brał. Na motulu przestanie.
Biorąc pod uwagę przebieg i małe pocenie się silnika to raczej wybrałbym Valvoline z serii MaxLife. Tutaj (http://www.najlepszeoleje.pl) Masz adres do dobrego dystrybutora różnego rodzaju wyrobów Valvoline (oleje do skrzyń również).
Sam również u niego się zaopatruję i ani ja na obsługę ani samochód na olej, nie narzekamy;-).
E tam. Auto ma latać na syntetyku i już.
krzychu86
19-01-2015, 13:28
Oleje Valvoline sklep internetowy, Tectyl, MaxLife, VR1 VALVOLINE MaxLife 5W40 SYNTHETIC 5L (4+1) + VPS Gasoline Fuel System Cleaner 350ml (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-5W40-SYNTHETIC-5L-4-1-VPS-Gasoline-Fuel-System-Cleaner-350ml/633) tej cleaner nic złego nie zrobi. Wersja bez clenera na allegro dostępna w podobnej cenie czy Gdańsk MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L Filtry do - 40 % (4959212808) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/gdansk-motul-8100-x-cess-5w40-5l-filtry-do-40-i4959212808.html) filtry filtrona brac?? Robić płykanke z castrola z półsyntetyka na syntetyk?? czy valvoline 10w40?? zgłupiałem już.... za duży wybór za dużo opinii heheh
Ponieważ widzę, że masz silnik JTD więc jeżeli już to nie ten (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-5W40-SYNTHETIC-5L-4-1-VPS-Gasoline-Fuel-System-Cleaner-350ml/633) zestaw tylko ten (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-5W40-SYNTHETIC-5L-4L-1-VPS-Diesel-System-Cleaner-350ml/631) ponieważ ten pierwszy jest do silników benzynowych. Poza tym, jeżeli koniecznie ze środkiem czyszczącym w zestawie to taniej będzie w takim (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-DIESEL-10W40-5L-VPS-Diesel-System-Cleaner-350ml-/644) zestawie.
...z półsyntetyka na syntetyk?
Jeżeli do tej pory jeździłeś na półsyntetyku 10W40 to czemu koniecznie chcesz przejść na pełny syntetyk? To silnikowi (szczególnie przy takim przebiegu) raczej nie pomoże.
Według mnie powinienneś pozostać przy półsyntetyku i zainteresować sie ofertami takimi jak ta (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-DIESEL-10W40-5L/12) lub ta (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-DIESEL-10W40-5L-VPS-Diesel-System-Cleaner-350ml-/644) jeżeli ma być w zestawie z preparatem czyszczącym. No chyba, że na ewentualne dolewki chcesz mieć olej w osobnej (litrowej) butelce to są również litrowe (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-DIESEL-10W40-1L/13).
Weź sobie firmy valvoline i motul. Wylosuj coś i weź randomowy olej półsyntetyczny lub syntetyczny do diesla. Każdy z nich będzie lepszy niż castrol.
krzychu86
19-01-2015, 19:04
tak zrobie zobacze który będzie tańszy od zaufanego sprzedawcy poszukam sklepu z certyfikatem, zamówię odrazu zestaw filtrów, oraz olej do skrzyni biegów tutaj pytanie jaki olej do skrzynie 6-biegowej do mojego stilo max gear 75W80 czy 75W90 max gear 300 ??
...jaki olej do skrzyni 6-biegowej do mojego stilo...
Według instrukcji obsługi do skrzyni biegów Fiata Stilo powinien być stosowany olej spełniający wymogi:
SAE 75W80,
API GL5
MIL-L-2105D
Według różnych katalogów wszystkie te parametry spełnia chyba tylko Tutela Car ZC 75 Synth, bo oleje 75W80 w klasie API mają GL4,t e które spełniają API GL5 i MIL-L-2105D w SAE są zaliczane do klasy 75W90.
Tak więc czy wybierzesz Valvoline DuraBlend GL5 75W90 (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-DuraBlend-GL-5-75W90-1L-GL5/202) czy też Motul Gear 300 75W90 (http://motul.sklep.pl/pl/przekladnia/44-motul-300v-high-rpm-0w-20.html) to główną różnicą będzie chyba cena.
PS.
Znalazłem jeszcze jeden olej spełniający wszystkie ww parametry. Jest to olej Valvoline RPC GL-5 Transmission Oil 75W80 (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-RPC-GL-5-Transmission-Oil-75W80-1L-dla-CITROEN%2C-PEUGEOT%2C-RENAULT/79). Wprawdzie jest on dedykowany do aut Renault, Peugeot i Citroen, ale według katalogu olejów Valvoline (https://ftp.motointegrator.pl/specyfikacje/VALVOLINE/VALVOLINE_KATALOG.pdf) (str. 26) parametry spełnia ;).
krzychu86
19-01-2015, 22:21
tutela najtańsza:) zamówione:) olej zobacze jaki w sklepie bedzie tanszy czy motul czy valvoline, czy mobil
z tego co doczytałem, MIL-L-2105D to amerykańska norma wojskowa z 1987 roku, zastąpiona przez normę MIL-PRF-2105E z 1995 roku. ja zamierzam zalać skrzynię olejem Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80, który również spełnia wszystkie wymogi konstruktorów FIAT'a:
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 - OLEJ PRZEKŁADNIOWY (http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html)
zakładka "Dane" na stronie producenta podaje, że olej jest zgodny ze specyfikacją API GL-5 oraz normą MIL-L-2105D, natomiast na stronie poniżej znajduje się info, że olej ten spełnia również wymogi MIL-PRF-2105E:
https://www.zoneparts.pl/olejeismary.pdf
krzychu86
20-01-2015, 17:26
W podobny sposób 5 serwisów ASO odpowiedziało dla mnie. Zastanówcie się wszyscy nad zmianą z 10w40 na 5w40 Motul lub valvoline.
"Witam jedyny olej przewidziany do Pańskiego auta to tak naprawdę olej 5w-30 dopuszczalny jest 5w-40, olej półsyntetyczny jest odradzany ze względu na turbinę która nie lubi oleju półsyntetycznego tak samo jak hydrauliczne popychacze zaworów. Może Pan jak najbardziej wrócić do oleju syntetycznego, a nawet powinien Pan, gdyż eksploatacja na oleju półsyntetycznym doprowadzi do uszkodzenia turbiny. Olej którym powinien mieć Pan zalany silnik zgodnie z danymi producenta to Selenia WR 5w-30. Dobrym olejem który zastępuje ten olej o którym mówi producent, jest Valvoline 5w-40 lub Motul 5w40 ł, olej w skrzyni jest nie wymienny, wymienia się go tylko w przypadku naprawy skrzyni biegów. I powinno stosować się olej Tutella i nie żadenm inny ponieważ Fiatowskie skrzynie źle znoszą pracę na innych olejach " . a to opinia jednej z największych hurtowni w Polsce olejów "
Od siebie polecałbym Motula jak najbardziej. Jest to jeden z bardzo nielicznych półsyntetyków o wyższej zawartości bazy syntetycznej.
Większość olejów 10W40 to oleje składające się z 60-70% minerała i 30-40% bazy syntetycznej.
Przy Motulu te proporcje są na odwrót. Żeby nie być gołosłownym.
Motul 6100 10w40 spełnią normę VW 502.00, inne 10W40 (castrole,Mobile,Elfy,Shelle a nawet LM czy Valvoline [choć on oficjalnie chyba w ogóle nie ma norm]) spełniają starszą mniej wymagająca normę 501.01. Castrol, Mobil,Shell itd normę 502.00 spełnia dopiero od olejów 5w40 czyli które nazywane są już syntetykami. To udowadnia że motul ma w swojej formulacji bardzo dużą ilość syntetyka.
Dlatego jeśli chodzi o olej do silnika to na pewno go polecam. Chociaż do Pana auta najlepszy by był olej syntetyczny o parametrach 5W40 ( z Motul 8100 X-Cesss 5W40). W silnikach z turbina taki olej jest preferowany. Trudno mi powiedzieć czemu został zalany 10W40.
Jeżeli silnik jest sprawny, uszczelki są dobre to zmiana z 10W40 na 5W40 nie ma prawa zaszkodzić. Trzeba jednak pamiętać że po wielu latach na 10W40 choćby Castrola w silniku mogło się dużo syfów nazbierać i przy pierwszej wymianie to będzie trochę jak płukanka, dwa olej syntetyczny tak nie wygłusza i może silnik wydawać się trochę głośniejszy. Nie mniej na pewno 5W40 będzie lepiej dbał o turbinę no i szybciej będzie rozchodził się po silniku szczególnie zimą, a im szybciej zaczyna się smarowanie tym mniej zużywa się silnik. "
Zapraszam do lektury
MichalStilo
21-01-2015, 12:13
Według mnie każdy producent silników ma swój olej przetestowany,skoro Fiat zaleca selenie to taki powinno się lac, ale każdy ma swoje zdanie i stosuje taki olej jak chce. W moim przypadku po przejściu z 10w40 na selenie WR silnik zaczął pracować ciszej i znikł klekot przy odpaleniu
karwoj25
21-01-2015, 13:04
Według mnie każdy producent silników ma swój olej przetestowany,skoro Fiat zaleca selenie to taki powinno się lac
a Ford zaleca paliwa BP :lol: zalecenia producentów co do jakości oleju są uzasadnione, ale wymóg konkretnej marki to czysty marketing i konsekwencja podpisanych umów.
Jak czytam, że producent zaleca jakąś markę oleju to ogarnia mnie pusty śmiech :)
Według mnie każdy producent silników ma swój olej przetestowany,skoro Fiat zaleca selenie to taki powinno się lac, ale każdy ma swoje zdanie i stosuje taki olej jak chce. W moim przypadku po przejściu z 10w40 na selenie WR silnik zaczął pracować ciszej i znikł klekot przy odpaleniu
to że przestał klekotać po odpaleniu, to nie zasługa konkretnej firmy tylko specyfikacji oleju, w tym przypadku zmiana półsyntetyka na syntetyk. zalałbyś Motula i też by nie klekotał ;)
Poza tym zlał stary olej zalał nowy... ot tajemnica przyjemniejszej pracy silnika ;)
MichalStilo
21-01-2015, 19:50
Zapałem Stella 5w40 i klekot ale po wymianie na selenie przestało. Widziałem kilka silników zalecanych różnymi olejami i silniki zalewane selenia i złego słowa na nią nie powiem KKażdy robi jak chce pozdrawiam
daminah2000
02-02-2015, 21:46
Valvoline DuraBlend Diesel 5W40 5L sam już 2 sezony zima czy lato dobrze odpala
Witam, czytam i czytam i już nie wiem co wlać. Mam stilo 2003r. 1,9 jtd 115km przebieg ok. 240tyś km, lekkie wycieki z turbiny. Samochód został sprowadzony w 2010r z włoch, nie wiem na czym jeździł wcześniej ale od 2010 r. Jeździ na castrol magnatec 10w40. Myślę o zmianie oleju na 5w40 firmy motul lub valvoline ale się wacham. Martwi mnie trochę lanie turbiny co skłania mnie do pozostania przy 10w40 i raczej motul bo podobno ma więcej syntetycznego składu w sobie od innych 10w40. Co o tym myślicie ?
Te silniki lubią pełen syntetyk 5w30-40, ja bym na Twoi miejscu spróbował tym bardziej, że w innym temacie zmagasz się z problemami, których źródłem może być m.in. Twój 10w40.
Jeżeli silnik jest sprawny, uszczelki są dobre to zmiana z 10W40 na 5W40 nie ma prawa zaszkodzić. Trzeba jednak pamiętać że po wielu latach na 10W40 choćby Castrola w silniku mogło się dużo syfów nazbierać i przy pierwszej wymianie to będzie trochę jak płukanka, dwa olej syntetyczny tak nie wygłusza i może silnik wydawać się trochę głośniejszy. Nie mniej na pewno 5W40 będzie lepiej dbał o turbinę no i szybciej będzie rozchodził się po silniku szczególnie zimą, a im szybciej zaczyna się smarowanie tym mniej zużywa się silnik.
Dlatego jeśli chodzi o olej do silnika to na pewno go polecam. Chociaż do Pana auta najlepszy by był olej syntetyczny o parametrach 5W40 ( z Motul 8100 X-Cesss 5W40). W silnikach z turbina taki olej jest preferowany.
Swoją drogą temat rzeka - ile ludzi tyle opinii, decyzja ostatecznie jest i tak Twoja ;)
a co z laniem turbiny, nie rozszczelni sie bardziej przy 5w40 ?
Nie. Choć oleju 5w może puszczać ciut więcej, bo jest rzadszy. Olej nie wpłynie jednak na jej ogólną szczelność. Ja bym wlał syntetyk.
Jesli ci to coś pomoże, to ja w swoim 1,9 JTD tez mam wlany 5W/40 ;)
Ja miałem zalany 10/40 a od dwóch sezonów mam 5/40.Wymiana co 10-12 tys a dolewam jakieś 300ml.Przebieg 253 tys:lol:
Zmieniaj bez problemu.
GrzesiekDDZ
05-03-2015, 11:17
ja w swoim jtd miałem 5W/30 shell hekix i tez nie narzekam,od wymiany do wymiany nie dolewałem nic,stan był cały czas taki sam, teraz mysle o przejsciu na selenie polecana do tego silnika gdyz słyszałem że silnik ciszej chodzi, tylko nie jestem pewny czy mozna bo chyba selena polecana do 1.9jtd 115k, to 10W40?? co myslicie bo ja sie na tym kompletnie nie znam
CZYTAŁEM ŻE selena 10W40 BYŁA polecana PRZEZ FIATA do 1.9jtd 115k NA POCZĄTKU PRODUKCJI STILO ALE PO JAKIMŚ CZASIE STWIERDZILI ŻE TYLKO 5W40. I MAM TERAZ ZAGWOZDKĘ WIEM NA PEWNO ŻE SAMOCHÓD ZROBIŁ JAKIEŚ 40 TYŚ KM NA SYFIE CASTROL 10W40 NA CZYM JEŹDZIŁ WCZEŚNIEJ NIE WIEM I CHCĘ PRZEJŚĆ NA 5W40 ALE BOJĘ SIE TEGO SŁAWNEGO MITU ŻE ROZSZCZELNIE SILNIK PRZY 240TYŚ PRZEBIEGU PO TYM CASTROLU
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja miałem zalany 10/40 a od dwóch sezonów mam 5/40.Wymiana co 10-12 tys a dolewam jakieś 300ml.Przebieg 253 tys
Zmieniaj bez problemu.
A ILE MIAŁEŚ PRZEJECHANE NA TYM 10W40 ? I CZY DRGANIA SILNIKA NA BIEGU JAŁOWYM ZMALAŁY PO ZMIANIE NA 5W40 ? JAK KULTURA PRACY SILNIKA ?
Nie piszemy z CAPSem!!!
Ja zmieniałem na motula 5w40 z castrola magnatec 10w40. Przejechałem na nim 25 tys(dwie zmiany). Odczucia tylko na plus. Nie klepie nawet na największym mrozie, pali gładko, nie bierze ani grama. Tyle wylewam ile wlewam. Castrola trochę z miarki schodziło. Drgania na jałowym to taka uroda tego silnika i olej tego nie zmieni.
A ile miałeś przejechane na castrolu i przy jakim stanie licznika przeszedłeś na motul ?
Przecież napisałem, że 25 tys...
Stan licznika przy zmianie to ok 140tys. Ale auto wygląda przynajmniej na 300, więc bym się nie sugerował.
Gdyby Twoja teoria o płukaniu nagaru miała jakikolwiek sens, to wszelkie płukanki silników prowadziłyby do natychmiastowej awarii, a jest wręcz odwrotnie.
GrzesiekDDZ
07-03-2015, 13:23
to jaki olej z gamy Selena koledzy mam wlać do stilo 1.9jtd 115k 2001 r produkcji przebieg 145 tys zależy mi na selenie inne nie wchodza w gre , obecnie miałem shellhelix 5w/30 chyba
Zgodny z zaleceniami Fiata. Przebieg nie ma nic do rzeczy.
to jaki olej z gamy selena koledzy mam wlać do stilo 1.9jtd 115k 2001 r produkcji przebieg 145 tys zależy mi na selenie inne nie wchodza w gre , obecnie miałem shellhelix 5w/30 chyba
fiat zaleca selenie wr 5w30 , daj znać jak zmienisz na selenie jakie będą efekty. Ja wacham się między firmą motul a selenia
mlodywilk
08-03-2015, 00:03
Osobiście wlałem Valvolinie Max Live 5w40 z całego serca polecam ten olej, silniczek ciszej pracuje, miałem małe zapocenie ( od czasu do czasu spadła kropla oleju) między skrzynia a silnikiem, teraz sucho w garażu :D
Przez ostatnie 3,5 roku wszyscy polecają albo motul albo valvoline. Koniecznie syntetyk. Niekoniecznie 5w30. 5w40 lepiej zadba o silnik w lecie. Ciężej zerwać film olejowyy, bo jest grubszy.
Osobiście wlałem Valvolinie Max Live 5w40 z całego serca polecam ten olej, silniczek ciszej pracuje, miałem małe zapocenie ( od czasu do czasu spadła kropla oleju) między skrzynia a silnikiem, teraz sucho w garażu :D
a ile już jeździsz na tym oleju? i co miałeś wlane wcześniej ?
frantastic
09-03-2015, 10:51
Jeżdżę od 4 lat na Motul 5W40 specific... Przebieg obecnie 230 kkm. Polecam ten olej. W skrzyni też syntetyczny Motul o parametrach jak w instrukcji. Też polecam.
MichalStilo
12-03-2015, 07:24
Motul tanszy od seleni.Co do seleni to WR 5w40
ja leję Castrola 5w30 i jestem happy, silnik pracuje ładniej i ciszej, zrobiłem na nim już jakieś 40 tys i miodzio
W 1.9 jtd 105 km mam wlaną selenie wr 5w40. Przeszedłem z oleju niewiadomego pochodzenia. Auto kupione z Niemiec. I muszę przyznać że nic nie stuka , chodzi płynie bez żadnych skoków. Powiem tak nie wiem co za gówno było wcześniej ale po pokonaniu 5 kkm na seleni silnik stał się żywszy i łatwiej silnikowi wejść na daną prędkość. Niewiem czy ktoś miał podobny przypadek.
MichalStilo
16-03-2015, 22:27
Widocznie selenia go przeplukala,z tego co mi wiadomo ma bardzo dobro strukture czyszczaca.U mnie tez byly podobne odczucia chodzi lzej i ciszej a gdy juz zlapie temperature praktycznie nie slychac ze silnik chodzi,dla tego nie zmienie tego oleju bo wedlug mnie jest odpowiedni dla tego silnika pozdrawiam
stilo jtd mam zalane przez poprzedniego właściciela Mobilem 10W40, i nie wiem czy zmienić olej na jakiś syntetyk, jak tak to na jaki? czy zostać przy takim jak jest? przebieg mam niby 150tys. Co radzicie?
Koniecznie zmienić na syntetyk, bo uszkodzisz turbo.
A gdybyś prxeczytał temat i kilka moich postów powyżej, to jużbbyś miał odpowiedź.
Dobra next problem....
byłem zobaczyć ile olej kosztuje, i sprzedawca odradził mi zmianę oleju z 10w40 na 5w40 z tego względu że może nagar się wypłukać czy coś w ten deseń.... i tu pytanie do was? auto zalane mobilem 10w40 przez poprzedniego właściciela i nie jest mi w stanie powiedzieć ile czasu jest nim zalany 2000 czy 12000km... wymieniać olej na 5w40 czy zalac jakiś dobry 10w40?
karwoj25
26-03-2015, 20:54
Shitstorm is coming :| poczytaj tutaj: http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/z-polsyntetyku-na-pelen-syntetyk-9717/ i w kilku innych tematach na forum.
Pierdoli jak potłuczony. Jeszcze żaden nagar nie zrobił dobrze żadnemu silnikowi. Niby po co miałoby się stosować płukanki? Wg tej teorii płukanka=natychmiastowe rozszczelnienie i śmierć silnika. A ludzie jednak stosują i silniki im dziękują długą bezawaryjną pracą. Silnik uszczelnia się uszczelkami, a nie szkodliwym nagarem. Mnie też straszyli. Zmieniłem 10w40 na 5w40 w stilo (25tys zrobiło na 10w40) i 15w40 na 10w40 w seicento (130 do 140 tys zrobione na podłym mineralu) i co? I gówno. Oba silniki chodzą lepiej niż przed zmianą. Oleje syntetyczne są olejami wyższej jakości, więc na nich się powinno jeździć, chyba, że auto wymaga grubszego filmu olejowego, to na takim, jak zaleca producent. Lej motula x-cess 8100 (~150zł za 5l na allegro), a tego pana od wypłukanych nagarów zostaw i niech sobie żyje w tym świeciee.
Tosterkovsky
26-03-2015, 22:16
5w40 i będzie dobrze :P
Na potwierdzenie tego co Koledzy wyżej napisali, w Polsce b. trudno wyplewić stereotypy, które się już dawno przedawniły pt. wypłucze nagar, rozszczelni silnik etc. Lej 5w40 koniec kropka.
Tak dla potomnych, moja Lybra tez była zalana 10W/40 jak ja kupilem.
Miała nakulane 224tys. km. nie wiadomo ile poprzednik jezdzil na tym oleju, ja zalalem ja 5W/40 bez zastanowienia, teraz ma przejechane prawie 250tys. km i nic nigdzie sie nie rozszczelniło :D
a jakiego producenta zalałeś 5w40 ?
GrzesiekDDZ
21-04-2015, 13:45
ja ostatnio wlałem selenie 5w/40 i powiem szczerze przejechałem juz trase 1500km i silniczek wydaje mi sie o wiele lepiej chodzi,łatwiej odpala,na zimnym silniku jest o wiele ciszej i ogólnie same plusy póki co dostrzegam także polecam.dodam ze wczesniej miałem wlany shell helix 5w/30.
a jakiego producenta zalałeś 5w40 ?
total
MichalStilo
22-04-2015, 06:45
Dokładnie Kolego lej 5w40 chwalony jest motul ale ja leje selenu. Tez przeszedłem z 10 na 5 i jest ok
Ja stosuje do 1.9 JTD 115 km. Mutol 10w40
Wlałem motul 10w40 jakieś 2 miesiące temu(jeździł na castrolu 10w40) i jestem zadowolony, silnik się wyciszył i na trasie delikatnie mniej pali. Jak ktoś się boi przejść z 10w40 na 5w40 to polecam motula 10w40, spełnia wyższe normy od konkurecyjnych 10w40.
Tosterkovsky
13-11-2015, 17:25
silnik się wyciszył i na trasie delikatnie mniej pali
jak to na nowym oleju :P
Ewenement17
13-11-2015, 20:06
Również polecam Motul 10w40 (dużo lepsza praca w stosunku do Mobila).
MichalStilo
24-11-2015, 13:12
Witam w warsztacie po czyszczeniu całego układu zalali mi olej motul 8100 x-clen 5w40,wczesniej była selenia wr koledzy chwalą motula ale x-cess, jak jest różnica i czy ten x-clen będzie odpowiedni do multijet bez dpf
Skoro nie posiadasz na wyposażeniu filtra DPF to dlaczego zalewasz silnik olejem niskopopiołowym? To się przekłada na mniejszą ilość dodatków uszlachetniających... Innych różnic raczej nie będzie. Chodzi wyłącznie o to, że niektóre dodatki uszlachetniające powodują zwiększone zatykanie filtrów. Z tego co widzę, cena podobna. Tyle w skrócie. Przy okazji następnej wymiany kup olej Motul 5w40 8100 X-cess.
MichalStilo
24-11-2015, 22:47
Oddałem auto do nie autoryzowanego warsztu bo w aso usłyszałem cenę kosmosu zapytali jaki olej, powiedziałem 5w40, jakiej firmy motul jak odebrałem auto to dostałem resztę i puszkę i tyle dlatego pytam czy taki będzie ok bo myślę że jak mniej popiołu to będzie mu lepiej tylko nie wiem czy napewno
Witam. Ja lałem zawsze do Stilo 1.9 JTD olej pół syntety a dokładnie MOTUL 6100.
Wczesniej lałem olej GULF półsyntetyk i jak zalałem motor MOTULEM 6100 to poczułem róznice :)
Od razu motor lepiej chodzi i jest bardziej wyciszony. Bynajmniej ja byłem z tego oleju zadowolony. I naprawde czułem róznice mega wielką.
Za 4l zapłaciłem 99 złotych w firmowym sklepie. Ale musisz kupic jeszcze butelke litrowa bo wchodzi nie co ponad 4 litry wiec koszt bedzie mniej wiecej ok 130 pln wiec warto zalac motor czyms lepszym niz jakim gównem np MOBILEM. Jak coś pisz na PRIVE to Ci powiem mniej wiecej co i jak. Pozdro !!!! :) :) :) :) :)
Ja przejechałem na Mobilu 5W40 ponad 100 tys i jestem zadowolony(oczywiście z wymianami):smile:
MichalStilo
01-01-2016, 12:58
Po dwóch ostatnich mroznych nocach niezbyt podoba mi się praca silnika na motulu
Jak masz wątpliwości to zmień olej wraz z pierwszymi wiosennymi temperaturami na taki jaki miałeś poprzednio. Co do odgłosów pracy silnika przyczyn nieco innej jego pracy może być kilka, chociażby luzy zaworowe.
MichalStilo
02-01-2016, 03:30
Może być i tak te luzy się kasuje w tych silnikach? Dotej pory była selenia wr
Instrukcja Stilo przewiduje regulację luzów zaworowych w silnikach JTD/mJTD 8V co 60 tys. km. Regulacja na płytki. Poniżej nieco szczegółów
Fiat Stilo | Regulacja zaworw w jtd 8v 115KM -sprzeczne inforamcie z ASO | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=89252)
MichalStilo
21-02-2016, 20:07
Słyszał ktoś coś na temat oleju Sort
Witam, jeżdze moim stilo już 4 lata i zawsze lałem olej Motul 8100 X-cess 5W40 ale ostatnio miałem miałem dość poważną awarie mianowicie pęknął tłok . Po remoncie silnika mechanik zalał go olejem Elf 10w40, i teraz pytanie czy zostać przy tym oleju czy wlać spowrotem motula 5w40? Na tym elfie zrobiłem mniej więcej 200 km.
qucin spokojnie mozesz przejsc na 5W?40 :D
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.