PDA

Zobacz pełną wersję : Intercooler 1.9 16V Multijet



pezet3
13-12-2014, 16:25
Witajcie,
ostatnio nasilił się wewnątrz kabiny świst turbiny w okolicach deski rozdzielczej z prawej strony. Od momentu kupna auta wiedziałem że jest zapocony intercooler. Przy każdym myciu auta zawsze go tam przepłukałem. Dziś zrobiłem fotki feralnego miejsca. Sprawdzałem też ciśnienie doładowania zmierzone i oczekiwane, fes pokazywał ciut wyższe ciśnienie zmierzone. Co o tym sądzicie, zstanawiam się nad wymianą coolera na nowy.

pu3
13-12-2014, 17:15
Witam, intercooler jest umiejscowiony za prawym swiatłem przeciwmglowym a Twoje zdjecia to chlodnica kilmatyzacji i faktycznie masz tam nieszczelność i spory wyciek.Na zdjeciu widac pozaginane lamele chłodnicy w moim aucie wyglada to podobnie mysle,ze to od myjki cisnieniowej.

pezet3
13-12-2014, 17:43
No to mnie teraz zaskoczyles, bylem przekonany ze to intercooler. Ale dziwne bo auto kupilem w lutym, nic z tym nie robilem a klima chlodzi i normalnie sie zalacza. Z tego co mi wiadomo jak jest pusta to sprezarka sie nie zalaczy.
Odnosnie intercoolera w poprzednim aucie intercoler byl wlasnie na miejscu chlodnicy klimy( focus 2)

pu3
13-12-2014, 17:53
na zdjeciu olej ktory wycieka wyglada na czysty z intercoolera bedzie czarny

Lucek_
13-12-2014, 18:13
W Cromie 1,9 150 automat intercooler jest z przodu auta pomiędzy chłodnicą klimy (pierwsza od strony zderzaka) a chłodnicą płynu chłodzącego silnika (trzecia chłodnica). Intercooler wymieniałem pół roku temu bo był mocno zapocony olejem (brudził chłodnicę płynu chłodzącego i osłonę silnika dolną). U kolegi pezet nieszczelności są od strony zderzaka i tam widać olej (przy małej prędkości chlapie do przodu, przy dużej pewnie też i na chłodnicę płynu). Silnik 150 ma duże ciśnienie sprężu powietrza i potrafi po paru latach rozdąć owalne rurki intercoolera, wyrywając przy okazji łączące je lamele. Mój intercooler miał dużo nieszczelności i nie nadawał się do klejenia. Kupiłem nowy za ok 420 zł. Moje auto jest niecały rok starsze od twojego (przebieg 155.000 więc pewnie cooler wytrzymuje ok 6 lat (przynajmniej w wersji po FL). Niestety jest to kolejna niedoróbka fiata.

Fotki mojego coolera przed wymianą
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/croma-2008-jtdm-150-kilka-pytan-przed-zakupem-22905/5

adamo
13-12-2014, 18:16
Panowie według mojego rozeznania stając przed samochodem najpierw jest chłodnica klimy następnie intercooler a za nią chłodnica wody wszystkie w tych samych wymiarach a jeżeli chodzi o sprężarkę to się włączy ale może się zatrzeć, chłodnica klimy do wymiany, koszt waleo z osuszaczem około 360zł

maciekpt
13-12-2014, 19:11
A tak swoją drogą to warto zabezpieczyć dolny grill przed uderzeniami kamieni, itp. Jest wątek na forum o tym.

tykt
13-12-2014, 21:42
Ja po wymianie chłodnicy od klimatyzacji zrobiłem takie zabezpieczenie na gril. Roboty niedużo a to można uchronić chłodnice przed uderzeniami kamieni. Więcej w tym temacie na:
Fiat Croma | Zabezpieczenie chłodnicy klimatyzacji | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=158395)

pezet3
07-03-2015, 21:43
Panowie diagnoza postawiona, okazało się że nie chłodnica klimatyzacji tylko intercooler. Robi przedmuch, zaoleja i chłodnice klimy i troche zderzaka oraz miske olejową. Teraz trzeba znaleźć trochę wolnego czasu i wymienić chłodnicę.

Lucek_
07-03-2015, 23:39
Moja diagnoza sprzed 3 miesięcy taka właśnie była (:-) Tzn. to obstawiałem

luk202
10-04-2016, 14:11
Chyba czas na moj intercooler. Pewnie sporo tam syfu i oleju. Jak najprosciej sie tam dostac i przejrzec caly uklad?

luk202
15-04-2016, 11:12
OK-jutro może zabiorę się za kopanie do intercoolera. Dwa pytania - czy po zwaleniu zderzaka uda się tam dostać i jak zwalić zderzak. Czy są jakieś miny bo chyba po lifcie to trzeba nadkola zwalać. A jak przed FL??

jaro190
17-04-2016, 18:27
kopaniny trochę jest, zderzaka nie trzeba ściągać ale tą górną osłonę jak i sam tunel-wlot chłodnic, od spodu wiadomo duża i mała osłona silnika, od spodu 2 wsporniki chłodnic, dodam że wszystkie chłodnice są ze sobą połączone i trzeba je rozkręcić

luk202
17-04-2016, 22:14
kopaniny trochę jest, zderzaka nie trzeba ściągać ale tą górną osłonę jak i sam tunel-wlot chłodnic, od spodu wiadomo duża i mała osłona silnika, od spodu 2 wsporniki chłodnic, dodam że wszystkie chłodnice są ze sobą połączone i trzeba je rozkręcić
Dzięki za odpowiedź. Generalnie chyba nie muszę wyciągać go z auta. Zależy mi na rozebraniu i uszczelnieniu zapoconych złączy przewodów. No i w trakcie jazdy słyszę coś miedzy delikatnym gwizdem, a syczeniem.

adicromulec
22-05-2016, 00:07
Oto mój intercooler http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160521/97ac3c0ea6e7537e924464715e0d13ad.jpg rozrrwalo go na dole nie mam pojecia dlaczego ale wywalilo mi jeden kanał podobno ten typ tak ma :eek: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160521/e2e19c578ffdd283518f52ef4b7af157.jpg pozdrawiam serdecznie

adicromulec

luk202
22-05-2016, 00:29
Dzieki. Zwalales zderzak zeby sie do niego dostac?

adicromulec
22-05-2016, 01:08
Nie ale trzeba sie nameczyc najgorzej jest odkrecic gwiaztke wkreta laczacego chłodnice glowna z intercoolerem masakra od strony kierowcy stojac przed autem ,kup sobie odrazu opaski solidne 60mm bo oryginalne pójdą sie kochać

adicromulec

adicromulec
22-05-2016, 01:20
Powykrecalem sruby mocujace lampy zeby je odchylić ,to bardzo pomoglo niby pare mm ale jednak zawsze to pole do manewru ,musisz rozdzielić chłodnice klimy od intercoolera dwa wkręty od gory ,szarpniecie do gory powinno wypiac ja z intercoolera ,odchylasz do przodu potem dwa wkręty u góry oddzielasz intercooler od chłodnicy silnika .polecam najpierw odkrecic opaski lub zdjac węże od turbo i wylot bedzie latwiej je odkrecic jak będzie intercooler do czegos przykrecony ,powodzenia wrazie czego pytaj pozdrawiam serdecznie

adicromulec

adicromulec
22-05-2016, 01:34
Ps moja rada jeżeli chodzi o syczenie wyciagnij intercooler i sprawdź szczelność u mnie tez troszkę syczalo i taka prowizorka napompowalem 2,5 bara i nieszczelności znaleziono http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160521/0f73c9c10c83f9b3c54e1eadb70d6fd3.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160521/4678687a3f56d4cbff17e84ddec25e08.jpg

adicromulec

maciekpt
22-05-2016, 08:22
2,5 bara to już sporo. Turbo dmucha pewnie koło połowy tego. Może dlatego znalazłeś nieszczelność, której nie było wcześniej ;)

adicromulec
22-05-2016, 12:56
Nieczczelnosc byla jak widzisz na fotkach olej na intercoolerku nie wziol sie z znikąd , przy 1,2 bara ciśnie w interku spadalo do zera w mniej więcej 8 sekund i syczalo.przy 2,5bara dzwiek byl glosny a wyciek reka znalazlem bo dmuchalo ze hoho pozdrawiam serdecznie

adicromulec

Lucek_
28-05-2016, 00:50
U mnie intercooler był podobnie rozdęty. Wygląda na to że ciśnienie rozdyma te owalne rurki i wyrywają się od lutowanych lameli. Powinny być mocniejsze wzmocnienia na brzegach lub opaska nie pozwalająca odkształcać się skrajnym rurkom (środkowe są trzymane przez sąsiada a skrajne przez liche wzmocnienie).

adicromulec
28-05-2016, 18:56
Zgadzam się w zupełności ten plaskowniczek na dole niestety nie daje rady najlepiej chyba wymienic stary intercooler na nowy 11 lat wytrzymał zasłużył juz na emeryturę :cool: pozdrawiam serdecznie

adicromulec

mariusz-ka
27-06-2017, 23:00
Ostatni komentarz sprzed roku więc nie wiem czy będzie odzew. Mój przypadek wygląda następująco: Croma II 2008 1.9 JTD 150 KM automat. Zaczęło się robić ciepło, więc klima w ruch, a tu nic - dmucha na ciepło. Podjazd do znajomka na sprawdzenie. Najpierw próba azotowa - 45 minut i zegar stoi, choć na mojego czuja wskazówka poszła lekko w dół. Proponuję odpalić silnik i włączyć klimę, ale "młody" mówi, że jest O.K. Młody ładuje Klimę - wchodzi 700g czynnika, czyli max (?!) Uruchamiam silnik, klimę i leci biały dymek spod maski. "Młody" w panice zasysa z powrotem 500g czynnika (200 w niebo). Wracam do domku i próbuję działać sam. Szukam dziury przy pomocy zakupionej lampki UV - bez skutku. Przy okazji korzystając z informacji w necie uświadamiam sobie, że większość oferowanych lampek to lipa, bo emitują widzialne światło, w którym ładnie świecą białe rzeczy, a niekoniecznie znacznik UV dodawany do czynnika klimatyzacji. Długość fali świetlnej w powszechnie spotykanych lampkach to ok. 390-415nm, a potrzebne jest ok. 345-365 nm.
Kolejny krok - penetruję komorę silnika z przodu i wloty powietrza, a tu szok, bo górna część wlotu powietrza ma od wewnątrz kratkę osłaniającą, a dolna niestety nie i chłodnica w tym miejscu wygląda jak po bombardowaniu.
Spisuję symbol chłodnicy i tu pierwszy zgrzyt, bo mimo tego, że jest to Valeo, nie mogę nic znaleźć w necie. Zamawiam więc zgodnie ze specyfikacją dla danej marki i modelu. Gdy chłodnica dociera do mnie i szykuję się do wymiany okazuje się, że z przodu, za wlotem powietrza są 3 (?!) chłodnice, o takich samych wymiarach poprzecznych (powierzchni roboczej). Doczytuję, że jest chłodnica wody, chłodnica Klimy i chłodnica intercoolera. Po komentarzach na forach orientuję się, że wiele osób nie wie o czym mówi (albo ja mam schizę). Większość sądzi, że pierwsza od strony wlotu jest chłodnica klimy, a wg tego do czego doszedłem lustrując położenie chłodnic i podpięte rurki, to pierwsza jest chłodnice intercoolera, więc moja teoria o zmasakrowanej chłodnicy klimy lekko się obala. Chłodnica na samym przedzie, najcieńsza (ok.1,5 cm grubości)ma oznaczenie VALEO CA 1533. Z kolei ta w środku, która jak sądzę jest chłodnicą klimy ma oznaczenie IA 1340. Straciłem lekko rachubę. Może ktoś coś podpowie, o ile jeszcze ten temat jest w zainteresowaniu. Pozdro. Maniek.

Abramsik
28-06-2017, 07:43
Kolego wymieniałem chłodnicę klimatyzacji i IC (na przełomie lutego i marca o ile dobrze pamiętam). Na początku była tylko w planie wymiana chłodnicy klimatyzacji bo była w stanie jak po piaskowaniu (brak lameli w 1/3 wys. od dołu). Wszystko oczywiście przez brak kratki w dolnym grilu co również uzupełniłem. Po demontażu chłodnicy okazało się że IC wygląda jak na zdjęciach Kolegi @adicromulec. Krótka decyzja, jak w IC nie bedzie oleju co może wskazywać na zbliżający się koniec turbiny to wymieniamy także IC a jeśli będzie to najpierw daję turbo do regeneracji a potem wymieniam IC. Na szczęście oleju nie było więc wymieniłem także IC za jedna robota. Reasumując patrząc od wlotu powietrza pierwsza jest chłodnica klimatyzacji, potem IC a na końcu chłodnica płynu chłodzącego. Warto naprawdę zainwestować w kratkę dolnego grila bo kamienie najpierw walą w chłodnice klimy a potem bombardują IC, który i tak ma tendencje do rozwarstwiania.

mariusz-ka
28-06-2017, 13:04
Dzięki za info. Hmmm... chłodnica klimy na samym przedzie. Byłem przekonany, że to jednak intercooler... Mam już przesyłkę z chłodnicą NRF i faktycznie wymiary (grubość) pasują jak ulał do tej na samym przedzie. Jeszcze pytanko o wymianę chłodnicy klimy i ewentualnie chłodnicy intercoolera. Mam zamiar odkręcić osłonę silnika dolną z przodu (wąska, dochodzi do dolnej krawędzi zderzaka), zdemontować reflektory i zderzak. Na coś trzeba by zwrócić szczególną uwagę ? Chciałbym jeszcze zobaczyć w jakim stanie jest parownik. Wymontowałem schowek pasażera, ale widzę, że rurki klimy idą dalej do konsoli środkowej. Jak się do niego dostać ? Myślę, że może bym go wyczyścił ale nie wiem jak z łatwością dostępu i czasu. Szykuje mi się wyjazd za 2 dni i chyba nie będę ryzykował. Tym bardziej, że mam 2 sprężyny z tyłu do wymiany (jedna pęknięta na ostatnim zwoju). No i oczywiście montuję osłonę dolnego grila.

Maxi
28-06-2017, 13:31
Tak mi się wydaje że tutaj na forum ktoś napisał że do wyjęcia chłodnicy nie trzeba zdejmować zderzaka itp, chyba da się wyjąć do góry bez tego.

Abramsik
28-06-2017, 13:36
Może i się da ale m/z łatwiej i szybciej w polifcie zdjąć zderzak i mieć łatwy dostęp niż się p... trudzić w sensie;-)

mariusz-ka
28-06-2017, 14:55
Od góry jest ciasno, są jakieś plastikowe ramki. Od góry widać chłodnicę wody i chłodnicę intercoolera. Natomiast pierwsza chłodnica, czyli (jak stwierdzono powyżej ;-) ) chłodnica klimatyzacji jest schowana pod stalowym pasem biegnącym górą, z przodu komory silnika (tam gdzie jest zamontowany zamek pokrywy komory silnika). Najwygodniej więc będzie zdemontować zderzak, a przy okazji założy się siateczkę na dolną część grila :cool:

Abramsik
28-06-2017, 15:01
Dla ścisłości aby założyć siatkę nie trzeba zdejmować całego zderzaka, wystarczy tylko umiejętnie wyszarpnąć - wyjąć dolny grill.

faradek
28-06-2017, 16:00
Parownik można zobaczyć po wyjęciu filtra kabinowego.

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Pivko76
28-06-2017, 20:40
W cromie przed liftem bez problemu wyjmuje się chłodnice od klimy od góry. Przerabialem to miesiąc temu

Wysłane z mojego LEX820 przy użyciu Tapatalka

mariusz-ka
28-06-2017, 21:03
28539285402854128542
Zderzak zdemontowany. Chłodnica klimy (skraplacz) zdemontowana (mocno uszkodzona w dolnej części, choć nie wiem, czy jest nieszczelna). Intercooler niestety uszkodzony w dolnej części - wydęte użebrowanie i ślady oleju. W rurach gumowych (dolocie i wylocie) nieco oleju i sadzy. Niepokoi mnie spora ilość mazi olejowej pod uszkodzeniem coolera. Chyba problem z turbiną. Próbowałem dobrać chłodnicę i skraplacz po numerach (cooler Valeo 13167338, skraplacz 24419327). Na stronie Valeo wyskakuje mi cooler 818722, który jest grubszy (34mm wobec 29mm zamontowanego w aucie) szerokość i długość są podobne (648x414 nowa, 648x420 w aucie). Na stronach sklepów internetowych wyskakują różne, o odmiennych wymiarach. Na jednej podałem nr VIN auta, sprawdzili, że nie pasuje (STARK za 366zł) mimo, że w opisie podają nr identyczny, który mam na chłodnicy. Gdy im to przekazałem, mówią że powinna pasować (???). Strona dość znana, towar dostarczają z Berlina, na infolinii mówią z niemieckim akcentem. Za 2 dni wyjazd na wakacje. Miała być szybka naprawa a zrobił się kibel. Trza będzie się sprężać, bo głupio by było zmontować to z powrotem w takim stanie. A tu jeszcze pęknięta sprężyna czeka. Szlag...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dzięki za info. Ale chyba coś jest inaczej. Przewody aluminiowe przechodzą koło filtra (jest na wysokości siedzenia pasażera) i idą dalej w stronę siedzenia kierowcy. Nie wiem, czy nie wchodzą do konsoli środkowej. Spróbuję w wolnym czasie pogrzebać, bo teraz pojawiły się inne priorytety.

Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/intercooler-1-9-16v-multijet-26841/3#ixzz4lJxQLNdD

Parownik można zobaczyć po wyjęciu filtra kabinowego.

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Próbowałem, ale stwierdziłem, że mogę wykazać przewagę siły nad techniką i coś się pourywa, jak to wcześniej w podobnych sytuacjach bywało ;-)

Dla ścisłości aby założyć siatkę nie trzeba zdejmować całego zderzaka, wystarczy tylko umiejętnie wyszarpnąć - wyjąć dolny grill.

Abramsik
28-06-2017, 21:09
Chłodnica klimy (skraplacz) zdemontowana (mocno uszkodzona w dolnej części, choć nie wiem, czy jest nieszczelna). Intercooler niestety uszkodzony w dolnej części - wydęte użebrowanie i ślady oleju. W rurach gumowych (dolocie i wylocie) nieco oleju i sadzy. Niepokoi mnie spora ilość mazi olejowej pod uszkodzeniem coolera. Chyba problem z turbiną.
Kolego Twoja chłodnica klimatyzacji wygląda o niebo lepiej od mojej natomiast IC był bez mała identyczny trafiony pewnie kamyczkiem i rozwarstwiony. Co do śladowych ilości oleju w przewodach IC to raczej normalne. Dramat jest jak trzeba wylewać olej. Turbinę obserwować i nie panikować na zapas.

maka131
28-06-2017, 21:19
Jak będziesz zamawiał ten intercooler z Berlina to dopłać 9 zl i wykup opcje bezpiecznej przesyłki czy jak to tam oni nazywają. Z ta opcją jak będziesz chcial zwrócić to nie płacisz za przesyłkę zwrotna. Jak nie kupisz tej opcji to odsyłasz części na własny koszt, a to może zaboleć .

mariusz-ka
28-06-2017, 21:46
Dzięki za info. Informowali mnie o tej opcji - kosztuje 10zł, a towar można zwrócić w ciągu 100dni.

Jak będziesz zamawiał ten intercooler z Berlina to dopłać 9 zl i wykup opcje bezpiecznej przesyłki czy jak to tam oni nazywają. Z ta opcją jak będziesz chcial zwrócić to nie płacisz za przesyłkę zwrotna. Jak nie kupisz tej opcji to odsyłasz części na własny koszt, a to może zaboleć .

mariusz-ka
29-06-2017, 08:39
Tu widać u kolegi takie samo uszkodzenie intercoolera jak u mnie (rozdęta ostatnia rurka na dole, lamelki się odrywają tworząc pęknięcia). Wskazywać to może na wadę układu chłodzenia powietrza doładowującego.
Oto mój intercooler http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160521/97ac3c0ea6e7537e924464715e0d13ad.jpg rozrrwalo go na dole nie mam pojecia dlaczego ale wywalilo mi jeden kanał podobno ten typ tak ma :eek: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160521/e2e19c578ffdd283518f52ef4b7af157.jpg pozdrawiam serdecznie

adicromulec

mariusz-ka
04-07-2017, 12:32
Moja teoria jest taka, że w tym dolnym kanale zbierają się drobiny oleju i sadzy, tworząc po pewnym czasie oleistą maź, która ogranicza przepływ powietrza. W momencie gdy silnik jest wysilony i dawka powietrza jest maksymalna następuję rozerwanie zapchanego kanału. Dlatego objaw i miejsce jest to samo w pozostałych przypadkach.

kasztan
05-07-2017, 14:43
Wszystko oczywiście przez brak kratki w dolnym grilu co również uzupełniłem

Dorabiałeś sam czy można to gdzieś kupić?

Abramsik
05-07-2017, 15:32
Siatkę dolnego grilla trzeba niestety zrobić samodzielnie. Nie jest to trudne. Ja kupiłem siatkę na alledrogo, wymontowałem dolny grill, dociąłem siatkę zamocowałem i już. Szczegóły znajdziesz na naszym forum lub autokącik.pl.

luk202
31-08-2017, 16:20
Syczenie w mojej cromie zaczyna mnie co raz bardziej wkurzać. Zaczyna się w okolicy 2 tyś. i jadąc ze stałą V cały czas je słyszę. Sprawdziłem wszystko od wylotu turbo do przepustnicy. Wsadziłem korek, wentyl i nabiłem powietrza. Korek wypluło, nic nie słyszałem. A w trakcie jazdy z okolic turbo ciągle to słyszę. Czy może to byś coś za dolocie do turbo, jakie są możliwe miejsca i jak tam się dostać (bez kanału :-( )?

maka131
31-08-2017, 16:41
nie wiem czy o takie samo syczenie chodzi. u mnie jak EGR się poluzował to też syczało.

luk202
01-09-2017, 00:06
Moze-ale Egr czy rurka przy Turbo?

maciekpt
01-09-2017, 08:34
Syczenie w mojej cromie zaczyna mnie co raz bardziej wkurzać
Ale to jakoś nagle się pojawiło i wcześniej nie słyszałeś? Przecież to normalne, że trochę słychać szum powietrza zaciąganego do dolotu przez turbo. Słychać to w okolicach filtra powietrza (który jest stosunkowo najbliżej kierowcy i stąd słychać w kabinie).

luk202
01-09-2017, 09:25
Mam to od początku - tzn. od kiedy kupiłem cromę. No u mnie słychać to właśnie od strony filtra. Jak radio wyłączone to dość głośno, ale jak włączę to generalnie jest słabo słyszalne.

Teraz się zastanawiam, czy jak lekko przyblokuje mi się geometria turbiny to nie słychać tego bardziej......??

bob96
03-04-2018, 19:52
Dziś podczas wymiany kół zauważyłem olej na dolnej osłonie silnika :( Okazało się że powodem wycieku jest nieszczelna chłodnica intercoolera :sciana:
Dobrze że pogoda dopisała, auto na kanał i do roboty. Po zdemontowaniu zderzaka szło już z górki. Nowa zamówiona, jutro montaż.

31629
31630
31631

Abramsik
04-04-2018, 07:41
Nie ma tego złego. Ja wymieniałem w zeszłym roku przy okazji wymiany chłodnicy klimatyzacji. Zaolejenie/zapocenie IC połączone było u mnie dodatkowo z wygięciem ostatnich elementów. Zdejmowałem IC z ""duszą na ramieniu bo spodziewałem się, że znajdę w IC sporo oleju ale było wszystko OK. Dzięki temu niejako przy okazji sprawdziłem kondycje dmuchawki. Jak już walczysz z IC itp. pomyśl (jeśli jeszcze nie masz) o montażu dodatkowej siatki na dolny grill. Jest ona "wielcepomocna" jeśli chodzi o ochronę chłodnicy klimy przed kamyczkami, które potrafią siać spustoszenie w lamelach ww. chłodnicy.

bob96
04-04-2018, 08:40
Siatkę założyłem od razu jak powstał temat, co do oleju w wężu to był tylko wilgotny w środku.

bob96
04-04-2018, 12:21
Chłodnica wymieniona, przy okazji zrobiłem zdjęcia zaczepów osłony z dodatkową siatką od środka zderzaka.

31634
3163531636

Proszę moderatora o obrócenie zdjęć, coś mi nie wychodzi wklejanie :(

Przemoo531
14-09-2018, 16:32
Mam Pytanie co do intrcooler mój też jest rozdęty i cieknie na dole a koledze ktoś wjechał w bok a remont przewyższa koszt naprawy więc będzie zlomowal ma on opla signum 1.9 CDTI chyba i też 110kw czy będzie on pasował do mojej cromy? patrząc na wymiary wszystko się zgadza ale wolę się upewnić

foto39radom
22-05-2019, 13:45
Mam identyczne auto. U mnie wraz z nieszczelnym intercoolerem pojawiło się spore kopcenie i delikatne duszenie w przedziale 1.5 -1.9 obr. Wczoraj wymieniełem sam intercooler w garażu. Nawet nie myśl o zabraniu się samodzielnie za to bez dachu nad głową. Trzeba koniecznie zdjąć zderzak - to w sumie bardzo łatwe i szybkie. I wszystko na wierzchu w sumie. Cała robota 4 godziny.

lisekg
22-05-2019, 14:15
Tak na marginesie.. Nieszczelny układ dolotowy za turbiną powoduje rozbieganie się turbin i w konsekwencji ich szybki zgon...:cool: