Zobacz pełną wersję : Jaki akumulator? (pierwszy montaż)
Witam,
chciałbym dowiedzieć się jaki mam kupić akumulator do mojego samochodu. Samochód to stilo 5d z 2002 roku, silnik 1,6. jeśli chodzi wyposażenie to łatwiej będzie napisać czego nie posiada więc nie posiada: szklanego dachu, elektrycznie ustawianych i podgrzewanych foteli oraz nagrzewnicy elektrycznej. Resztę wyposażenia posiada :P Ewentualnie interesuje mnie jaki był wkładany akumulator na pierwszy montaż przy tym silniku i wyposażeniu. Nie spotkałem się nigdzie z jednoznaczną odpowiedzią więc postanowiłem założyć nowy temat. Producenci akumulatorów maja wielką rozbieżność co do pojemności akumulatora przez co nie chciałbym zakupić akumulatora nieodpowiedniego.
Pozdrawiam.
sugestie co do marki akumulatora mile widziane ponieważ myślałem o centra future, ale nie wiem czy to dobry wybór.
auto parkujesz pod chmurką czy w pomieszczeniu z dodatnią temperaturą ?
popatrz na rozmiar skrzynki na akumulator by nie kupić za dużego. ogólnie więcej mocy = lepiej
co do marki to ile osób tyle opinii - ja mam future 77 (max do diesla w stilo pod względem rozmiarów) i od 4 lat spisuje się b.dobrze - w tym czasie auto stało głównie pod chmurką, zero problemów z akumulatorem. sama centra daje broszurę z modelami pod konkretne auto
Tu się trochę nie zgodzę z tobą. Jak się kupi za duży to alternator nie będzie go doładowywał. Najlepiej jakby właśnie napisał ktoś kto nie zmieniał pojemności od kupna. Co do cen gry to ja się raz na niej przejechałem i teraz już jej nie kupuje.
nie chcę negować kolegi ale więcej mocy nie jest równa lepiej jak twierdzi "qronax". akumulator musi być taki jaki zaleca producent ewentualnie do 10% zalecanej wartości większy. ja nie wiem jaka jest u mnie pojemność gdyż naklejki są zatarte, a i nie mam pewności że ktoś zmieniał na podstawie oryginalnego aku lub tez nie zmieniał. Jak odwiedzam strony internetowe różnych producentów m.in. centra, bosch, jenox, varta to każdy producent podaje inną pojemność do mojego samochodu. Chciałbym o wypowiedz osoby która ma pojecie jak sprawdzić bądź obliczyć wartość akumulatora bądź też ma aku z wartością oryginalnego aku jak wspomnial "seth".
marcin.b2508
04-12-2014, 21:04
kup coś pomiędzy 50 a 55 AH i będzie ok.
Tu się trochę nie zgodzę z tobą. Jak się kupi za duży to alternator nie będzie go doładowywał.
Dlaczego tak sadzisz?
Polecam poczytac: Za duży akumulator-fakty i mity - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1552731.html)
Samochód to stilo 5d z 2002 roku, silnik 1,6.
...interesuje mnie jaki był wkładany akumulator na pierwszy montaż przy tym silniku i wyposażeniu.
Według EPER do Naszych autek (też mam 1.6 103 KM) były wkładane 60 Ah o prądzie 320 A (nr katalog. 71719455) lub 380 A (nr katalog. 71730467), zależnie od regionu i wyposażenia.
...wyposażenie to łatwiej będzie napisać czego nie posiada więc nie posiada: szklanego dachu, elektrycznie ustawianych i podgrzewanych foteli oraz nagrzewnicy elektrycznej. Resztę wyposażenia posiada.
Ze względu na wyposażenie, prawdopodobnie mieliśmy (mój Stilon też jest nie najuboższy ;-)) w fabryce włożone te z większym prądem rozruchowym.
Co do nowych to ja bym polecał akumulatory firmy WESTA/FORSE, a dokładniej ten (http://sklep.autoakula.pl/akumulatory-westa-mokotow-warszawa-wilanow-ursynow/44-akumulator-westa-forse-60ah-warszawa.html) lub ten (http://sklep.autoakula.pl/akumulatory-westa-mokotow-warszawa-wilanow-ursynow/168-akumulator-westa-forse-65ah-warszawa.html). Są to bardzo dobre akumulatory, bardzo odporne na trudne warunki eksploatacji.
Dla porównania cen (w tym samym sklepie) porównywalne akumulatory, tj. 60 Ah (http://sklep.autoakula.pl/akumulatory-centra/19-akumulator-centra-futura-ca602-warszawa.html) i 64 Ah (http://sklep.autoakula.pl/akumulatory-centra/20-akumulator-centra-futura-ca640-warszawa.html) CENTRA Futura.
kolego "qronax", przeczytałem cały artykuł który podałeś i w sumie masz po części racje. Dlaczego po części? a dlatego ze poruszany był tez temat współczesnych alternatorów które mogą nie wytrzymać ładowania dużego pojemnościowo akumulatora który będzie w znacznej części rozładowany. Lecz nie o tym temat :)
kolego "grześko" dziękuję ci za odpowiedz która w połączeniu z wypowiedziom wcześniej wymienionego kolegi rozświetliła moje spostrzeżenia. Co do akumulatora myślałem ze starczy coś pomiędzy 47 a 55ah podobnie jak wspomniał "marcin.b2508" lecz widocznie się myliłem.
W ogólnym rozrachunku mogę wkładać to co wejdzie w obudowę :)
co do akumulatorów "westa" tych żółtych czyli "forse" znajomy bardzo polecał ale zastanawia mnie tez centra futura. W tych samych parametrach maja niby ten sam prąd rozruchowy (podwyższony o 30% względem standardowych akumulatorów). Westa to dla mnie nie znana marka więc będę zmuszony to głęboko przemyśleć :P
Co do pojemności podałeś dwie: 60 i 65ah wiec który mam wziąć? tak jak wspomniałem wcześniej ten który się zmieści? :P
Co do pojemności podałeś dwie: 60 i 65ah wiec który mam wziąć? tak jak wspomniałem wcześniej ten który się zmieści?
Biorąc pod uwagę bogate wyposażenie Naszych autek, a co za tym idzie czasami dość duży pobór prądu, ja wybrałbym 65 Ah.
Westa to dla mnie nie znana marka więc będę zmuszony to głęboko przemyśleć
Firma WESTA, będąca producentem również akumulatorów FORSE, jest firmą ukraińską. Mi polecił akumulator tej firmy taksówkarz i w drugim swoim samochodzie (w Alfie) użytkuję go od przeszło roku i jestem baaardzo zadowolony. Przy zeszłorocznych mrozach (a i w tym roku miał okazję się wykazać), mimo parodniowego postoju na dworze bez uruchamiania, działał i działa idealnie.
Co do CENTRY to opinie słyszałem różne, a i cena jej akumulatorów jest jednak wyższa (nie koniecznie ze względu na jakość;-)).
Tutaj (http://www.westa.com.ua/pl/) możesz poczytać co piszą o sobie.
W takim razie pojadę do firmy która zajmuje się tylko akumulatorami i jak będą mieli weste to ja zakupie w rozmiarze 65 jeśli się zmieści :) jak jeździłem po sklepach to nie spotkałem akumulatorów tej marki. Jeśli zaś nie będą jej posiadać to wezmę centre future (słabsze modele jak plus i classic maja złą opinie) gdyż ma trzy lata gwarancji i pakiet assistance ale mam nadzieje ze będą mieli weste :) Dziękuję za propozycje i odpowiedzi :) po zakupie napisze co udalo mi sie zakupic.
Pozdrawiam.
masz 60Ah 380A Jak znam zycie najprawdopodobniej nie bedzie dostepne np z Centry 60Ah tylko trzeba bedzie wziąć 63 lub 65Ah i tyle. Nie ma co kombinowac i kupowac wiekszego aku- to nie jest diesel
A ja Was wszystkich zdziwię. Co miałem w swoim dieslu 1.9 ze słonecznej italii? Aku bosha 52 czy tam 56 Ah! Ha! Kręciło? Jak wściekłe! I z PTC nie miał problemów. Od kupna auta przeżył ze mną jeszcze dwie zimy. Palił od strzała przy mrozach -20 i -30. Klęknął raz. Padł po nocy. Booster w dłoń, auto odpaliłem i pojechałem do Krakowa. Od tego czasu do wymiany (nieuzasadnionej jak się później okazało) nie zawiódł ani razu. Kupiłem bosha 72ah bodajże i wiecznie go musze doładowywać, bo jeżdżę obecnie na bardzo krótkich dystansach.
Tak, że pakowanie pierdyliarda amperogodzin, bo auto ma klimę i coś tam uważam za bezsens. Już bym nie kupił aku 70+
karwoj25
05-12-2014, 15:26
Kupiłem bosha 72ah bodajże i wiecznie go musze doładowywaćczyżby z czeskiej fabryki? ;)
A ja Was wszystkich zdziwię. Co miałem w swoim dieslu 1.9 ze słonecznej italii? Aku bosha 52 czy tam 56 Ah! Ha! Kręciło? Jak wściekłe! I z PTC nie miał problemów. Od kupna auta przeżył ze mną jeszcze dwie zimy. Palił od strzała przy mrozach -20 i -30. Klęknął raz. Padł po nocy. Booster w dłoń, auto odpaliłem i pojechałem do Krakowa. Od tego czasu do wymiany (nieuzasadnionej jak się później okazało) nie zawiódł ani razu. Kupiłem bosha 72ah bodajże i wiecznie go musze doładowywać, bo jeżdżę obecnie na bardzo krótkich dystansach.
Tak, że pakowanie pierdyliarda amperogodzin, bo auto ma klimę i coś tam uważam za bezsens. Już bym nie kupił aku 70+
w zaleznosci od rynku EUROPA PÓŁNOCNA lub Południowa sa inne moce aku- normalka
Pisałem o tym, że to ~50 dawało radę na mrozach i nie marudziło. Tak, że 70+ a juz 77 do stilo to przegięcie wałka.
najeździłem się trochę za tymi akumulatorami i wyszło na to że u jednego sprzedawcy były westa forse ale max 55ah. Zamówić większych nie ma szans przez to co się wyprawia na Ukrainie;p Sprzedawca posiada większe westy niebieskie premium również z podwyższonym prądem rozruchowym i mówi że to jest ten sam akumulator co forse tylko w innym opakowaniu. Centry nie polecał. Stwierdził ze zamiast centry futura wolałby już wziąć akumulator agm dokładając niewiele więcej :P "grześko" czy możesz mi odpowiedzieć czy te westy niebieskie to jest to samo jeśli coś wiesz o tej firmie?
Druga sprawa to taka ze sprawdzałem u siebie aku i wychodzi na to ze u mnie jest prawdopodobnie 55ah (tyle odszyfrowałem) ale jakiej firmy nie wiem. Akumulator ten w obudowie mieści się na styk i nie wiem czy wepchnę coś większego :/
...czy możesz mi odpowiedzieć czy te westy niebieskie to jest to samo...
"Niebieskie" WESTY są akumulatorami serii "premium", tak samo jak "żółte" FORSE czyli odpowiednikami takich wyrobów jak CENTRA FUTURA, VARTA SILVER, BOSCH SILVER, itp. Tak więc sprzedawca miał całkowitą rację co do jakości "niebieskiej" WESTY i są one produkowane w tej samej fabryce co FORSE.
...nie wiem czy wepchnę coś większego...
Co do wymiarów akumulatora to może on mieć maksymalnie: 242cm x 175cm x 190cm, gdzie odpowiednio jest to długość x szerokość x wysokość.
Zakupiłem dzisiaj jednak produkt Westy 650ah :) mam nadzieje ze będę zadowolony:) Okazało się jednak ze mam za male ładowanie pod obciążeniem i w poniedziałek muszę przejechać się do elektromechanika sprawdzić alternator:P
Producent podaje w instrukcji obsługi jakie parametry akumulatora są minimalnymi (Ah i A).
Katalog jenoxa podaje 45 Ah, 450 A (kody 046620ZN i 052620ZN). Do tego silnika taki jest w zupełności wystarczający, do Diesla przy tej pojemności byłby oczywiście do większy. Jasne, przy dużej elektronice można dawać coś większego (dopóki objętością wchodzi), ale licz się z tym, że jak jeździsz tylko po przysłowiowe bułki, to będzie notorycznie niedoładowany.
Znowu "notorycznie niedoładowany akumulator"... kolego Switten opisz to zjawisko bo nie rozumiem go. Duży możne więcej zarówna dać jak i wziąć.
ps
palenie furaka z lipola 4 mAh 45-90c (5c ładowania max)
https://www.youtube.com/watch?v=WkKRqaNPIBE
Fiat podaje 55-63Ah
Wrzucilem do swojego 1.6 jesienią 62Ah 540A i super sie sprawuje. Stoi czasami na mrozie i bez problemu odpala
ja mam w swoim m-JTD akumulator 60Ah 540A. robię raczej krótkie odcinki, używając ogrzewania PTC oraz wspomagania CITY. wczoraj zaliczył pierwsze ładowanie od czasu zakupu auta. powód był, napięcie po przekręceniu stacyjki w pozycję MAR spadło poniżej 10,5V.
no widzisz boch - masz za duże akku czyli notorycznie nie naładowane :lol
a tak poważniej to "od zakupu" ile oznacza?
ps
ile kW może mieć rozrusznik w ropniaku & ile żrą świece żarowe?
Auto kupiłem 7 miesięcy temu. Przy okazji wymiany żarówek akumulator zaliczył 2 godzinne ładowanie - to było jakoś latem.
Sprawdziłem właśnie na stronie Bosch jaki powinienem mieć u siebie akumulator i wyszło na to, że aktualnie posiadany jest dobrany prawidłowo.
karwoj25
29-12-2014, 11:49
ile kW może mieć rozrusznik
2,2kW w jtd w Marei.
ile żrą świece żarowe?
Około 40A.
Katalog jenoxa podaje 45 Ah, 450 A (kody 046620ZN i 052620ZN).
Ciekawe dlaczego Jenox przewiduje tak małą pojemność akumulatora.
Fiat według EPER do Stilo z silnikiem 1.6, 1.8 i 2.4 przewidział akumulator 60 Ah o prądzie 320 A (nr katalog. 71719455), ewentualnie o prądzie 380 A (nr katalog. 71730467) - wersja 1.6 dla Europy Północnej.
Dla silników 1.2 i 1.4 przewidzano akumulator 50 Ah 250 A (nr katalog. 71730466),
a dla wszystkich 1.9 JTD 70 Ah 450 A (nr katalog. 71730468).
Aktualnie te wszytkie akumulatory będą miały większe prądy rozruchowe, ale pojemności ich raczej nie ulegną zmianie.
Według wyszukiwarek Bosch czy Varta zalecane pojemności akumulatorów też oscylują w okolicach wartości 60 Ah i więcej.
Nie należy więc przesadzać ze zbyt małym akumulatorem "żeby tylko był doładowywany". Może najpierw trzeba byłoby dobrze sprawdzić układ ładowania (alternator, kable i wszelkiego rodzaju połączenia)?
Tosterkovsky
29-12-2014, 23:40
E tam, ja zaufałem jakiemuś artykułowi profesora, co mówił, że nie ma czegoś takiego jak niedoładowany akumulator i można spokojnie brać większe (w skrócie, że w katalogu napisane jaki możemy najmniejszy akumulator zakupić do auta) ;) Kupiłem więc największy możliwy, jeżdżę zazwyczaj +30km za jednym razem i do tej pory nie ma żadnego błędu ;)
Cytat Napisał Switten Zobacz post
Katalog jenoxa podaje 45 Ah, 450 A (kody 046620ZN i 052620ZN).
Ciekawe dlaczego Jenox przewiduje tak małą pojemność akumulatora.
Fiat według EPER do Stilo z silnikiem 1.6, 1.8 i 2.4 przewidział akumulator 60 Ah o prądzie 320 A (nr katalog. 71719455), ewentualnie o prądzie 380 A (nr katalog. 71730467) - wersja 1.6 dla Europy Północnej.
Dla silników 1.2 i 1.4 przewidzano akumulator 50 Ah 250 A (nr katalog. 71730466),
a dla wszystkich 1.9 JTD 70 Ah 450 A (nr katalog. 71730468).
Aktualnie te wszytkie akumulatory będą miały większe prądy rozruchowe, ale pojemności ich raczej nie ulegną zmianie.
Według wyszukiwarek Bosch czy Varta zalecane pojemności akumulatorów też oscylują w okolicach wartości 60 Ah i więcej.
Nie należy więc przesadzać ze zbyt małym akumulatorem "żeby tylko był doładowywany". Może najpierw trzeba byłoby dobrze sprawdzić układ ładowania (alternator, kable i wszelkiego rodzaju połączenia)?
Te dane z katalogu to chyba w normach DIN a nie EN?
Wszystko o akumulatorach - Przelicznik normy DIN na EN [A] (http://sklep.sklepcentra.pl/przelicznik-normy-din-na-en-n-30.html?newsPath=)
Nie należy więc przesadzać ze zbyt małym akumulatorem "żeby tylko był doładowywany"
tzn?
Cytat Napisał Wiktor Zobacz post
ile kW może mieć rozrusznik
2,2kW w jtd w Marei.
Cytat Napisał Wiktor Zobacz post
ile żrą świece żarowe?
Około 40A.
ok. czyli rozrusznik pobiera 200A czyli 200Ah na godzinę kręcenia silnika czyli 1s kręcenia wysysa z aku 200/3600 = 0,055 Ah... hmm ile kręcicie rozrusznikiem ? tak z 2 sekundy? czyli 0.11Ah. No ale jeszcze grzanie świec. Godzina grzania to 40Ah. ile grzeją się świece? 30sekund ok to 40/120=0.33Ah czyli razem odpalenie samochodu zżera 0.44 Ah.
jak by na to nie spojrzeć niezależnie czy posiadamy aku 45Ah czy 60Ah ilość prądu wyssanego z aku będzie taka sama. Aku 45Ah oraz 60Ah bedą się w stanie ładować prądem 0.05C /po prostu nie są wstanie szybciej się ładować przy wysokim poziomie energii/ więc aku 45Ah będzie przyswajał 2.25A a 60Ah 3A. Aby wpompować 0,44Ah do aku potrzeba zużyć 25-30% więcej energii czyli 0.57Ah Z tego morał taki, że silnik w samochodzie o pojemności akumulatora 45Ah będzie musiał pracować~ 15min a w aucie z aku 60Ah ~11.5minuty
oczywiście czas grzania świec czy kręcenia rozrusznikiem wyssany z palca bo nie mam diesla a moja benzyna niestety tak z 2s kręci
odnośnie filmiku rozruchu silnika z lipola to niech nikomu nie przychodzi do głowy podpinania takiego aku do samochodu jako akumulatora bo ta bateria wymaga innego sposobu ładowania a jej max napięcie to 12.6v i od alternatora kończy tak https://www.youtube.com/watch?v=IsgnZCEeqsE
MichalStilo
14-01-2015, 07:30
U mnie jest 60ah i nie ma problemu taki był oryginalny i taki kupiłem od czterech lat i jest ok. Nie ma co kombinować za bardzo kolego. Popatrz na dekiel pod baterią czy nie pisze tam jaka pojemność akumulatora,w moim pisze 60ah tylko że to diesel
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
U mnie jest 60ah i nie ma problemu taki był oryginalny i taki kupiłem od czterech lat i jest ok. Nie ma co kombinować za bardzo kolego. Popatrz na dekiel pod baterią czy nie pisze tam jaka pojemność akumulatora,w moim pisze 60ah tylko że to diesel
Odświeżę nieco wątek aby nie zakładać nowego. Szukam rekomendacji i opinii o polskim jenoxie. Widziałem, że był kilka razy wspominany. Ktoś ma do tej pory i podzieli się spostrzeżeniami? Dzięki!
Do stilo 1.6 kupuj 60 albo 63 Ah. Identycznie jest w dieslu. Alternator nie jest w stanie naładować większego. Niby za dopłatą niektóre salony oferowały większe ale była to praktyka "złodziejska".
Ja u siebie mam 6 letnią centre i działa aż miło.
karwoj25
06-12-2021, 10:11
Alternator nie jest w stanie naładować większego.
Ależ bzdury, panie kolego. Jakim cudem alternator 90-100A ma nie doładować akumulatora większego niż 63Ah? :) Tu nie chodzi o ładowanie, ale o ekonomię i miejsce na półce.
To nie bzdury. Po co ładować akumulator tak wysokiej pojemności. Uważam, że wystarczy 50 AH i to w zupełności. Po co płacić więcej. Jenox to dla mnie jednorazówka. Może 2 lub 3 lata. To wszystko. Max 4 lata. Wszystko zależy od swoich planów na przyszłość. Ja zdecydowanie proponuje Yasa.
karwoj25
07-12-2021, 11:20
Opłacalność kupowania większego akumulatora to jedno - do zwykłego zastosowania nie ma sensu kupować większego i droższego akumulatora. O tym pisałem wcześniej.
Druga sprawa to fizyczna możliwość naładowania większego akumulatora - nie ma tutaj żadnego przeciwwskazania, żeby mieć nawet 70Ah - alternator naładuje znacznie większe pojemności, stąd mój post o tym, żeby nie powtarzać historii o niedoładowaniu. To "niedoładowanie" wynika najczęściej z kiepskiego stanu instalacji, a nie wielkości akumulatora.
W moim przypadku to nie będzie raczej zwykłe wykorzystanie. Mam "z przymusu" trochę więcej elektroniki na pokładzie więc zapewne większa bateria będzie potrzebna. A co myślicie o jenoxach? nigdy nie miałem ale trochę o nich czytałem. Nie chce z drugiej strony wydawać nie wiadomo ile bo w przyszłym roku może się wszystko wydarzyć
ochkarol
12-12-2021, 16:00
A jak niby ma Ci problem większego zapotrzebowania na prąd rozwiązać większy akumulator?
Przecież akumulator jest potrzebny tyko do rozruchu.
Na bieżące zapotrzebowanie na prąd potrzebny jest odpowiednio dobrany alternator.
pablos_206
12-12-2021, 19:20
jak ma rejestrator / alarm to bierze z akumulatora na postoju. W zimie ma to szczególne znaczenie żeby nie dezaktywować alarmu... a Żeby móc odpalić o poranku:)
malutki1989
13-12-2021, 00:26
Fabryczny alarm, jak i dobry, ale niefabryczny pobierają prądu tyle co nic.
Niefabryczne radio podłączone na stałe jest najbardziej prądożerne.
Sporo rejestratorów posiada zasilacze, które po osiągnięciu "krytycznego" poziomu napięcia akumulatora odcinają się. Jeśli nie ma, to warto się zaopatrzyć.
Więc tak naprawdę jeśli faktycznie kolega potrzebuje większego aku, to warto też wymienić alternator, na taki który będzie w stanie go doładować.
Bez sensu pchać się w większy aku, który nigdy nie będzie doładowany do pełna.
karwoj25
14-12-2021, 11:20
Bez sensu pchać się w koszt większego alternatora, jeśli fabryczny jest w stanie naładować akumulator. Naprawdę uważacie, że seryjny alternator 90 lub 100A nie będzie w stanie naładować akumulatora większego o kilka amperogodzin? :D Większym ograniczeniem niż alternator jest miejsce na półce :)
Co powiecie na samochody, które w zależności od silnika mają akumulator o pojemności 50-75Ah i taki sam alternator? ;)
ochkarol
14-12-2021, 11:38
Alternator ma dwa zadania:
1. Dostarczyć prądu do wszystkich odbiorników w samochodzie.
2. Nadwyżką prądową doładować akumulator.
Nie wiemy co kolega napchał dodatkowo do auta. Czy są to urządzenia, które przy wyłączonym silniku pobierają prąd czy nie.
Opłacalność kupowania większego akumulatora to jedno - do zwykłego zastosowania nie ma sensu kupować większego i droższego akumulatora. O tym pisałem wcześniej.
Druga sprawa to fizyczna możliwość naładowania większego akumulatora - nie ma tutaj żadnego przeciwwskazania, żeby mieć nawet 70Ah - alternator naładuje znacznie większe pojemności, stąd mój post o tym, żeby nie powtarzać historii o niedoładowaniu. To "niedoładowanie" wynika najczęściej z kiepskiego stanu instalacji, a nie wielkości akumulatora.
Jenox'a mam i polecam.Szukałem aku z dostępem do cel,a on właśnie ma.
Jenox'a mam i polecam.Szukałem aku z dostępem do cel,a on właśnie ma.
Dzięki. Nie ukrywam, że Jenoxa mam okazję w dobrej cenie kupić. Jestem ratownikiem medycznym i trochę aparatury i lodówek mam w aucie. Niektóre mają swoje zasilania ale wszyscy rekomendują mi właśnie jakiś bardziej dostosowany sprzęt. Nie znam się na tym i muszę trochę pokopać w temacie..
Robert_KK
29-12-2021, 20:05
Witam. do każdego samochodu w którym muszę wymienić akumulator mam jedne kryterium wymiany, wkładam największy jaki się zmieści. Zalety takiego działania to trwałość akumulatora , średnio 8 do 10 lat. Akumulator dostaje w du..ę. podczas rozruchu więc jak ma zapas prądu rozruchowego to lepiej to znosi. Na przestrzeni lat użytkowania dużych akumulatorów nie zauważyłem aby były niedoładowane. Silniki startują w każdych warunkach. Obecnie (w 2020) zainwestowałem w Vartę AGM 70Ah (do stilo 1.4 ) i sprawuje się dobrze , rozrusznik szybciej kręci niż na normalnym aku.
8-10 lat? to w tych czasach baterie tyle wyrabiają? jak często trzeba wtedy coś dolewać? na jednym z forów spotkałem się z wpisem, że kolega miał jenoxa 13 lat ale czekam na fote :)
strzelec
03-11-2022, 20:04
Ja mam Varta Silver Dynamic 61Ah. Pierwszy wytrzymał 6 lat. Albo ciut więcej i nagle padł. Drugi po 5 latach był już słaby ale jeszcze działał wiec też dwa tygodnie temu wymieniłem na taki sam. Kupiłem nówke za 330. Uważam że nie warto oszczędzać parę złotych i schodzić poniżej tego poziomu. Chyba że jak kolega wyżej AGM albo taki do aut z start-stop - one mają dłuższą żywotność.
Ja mam Varta Silver Dynamic 61Ah. Pierwszy wytrzymał 6 lat. Albo ciut więcej i nagle padł. Drugi po 5 latach był już słaby ale jeszcze działał wiec też dwa tygodnie temu wymieniłem na taki sam. Kupiłem nówke za 330. Uważam że nie warto oszczędzać parę złotych i schodzić poniżej tego poziomu. Chyba że jak kolega wyżej AGM albo taki do aut z start-stop - one mają dłuższą żywotność.
Rozważam właśnie jenoxa AGM do auta żony- miał ktoś z Was. Sam zakupiłem finalnie do siebie GOLDa i na dzień dzisiejszy nie mam zastrzeżeń.
A jaki samochód ma żona. Czy ma start stop i jaki silnik
A jaki samochód ma żona. Czy ma start stop i jaki silnik
Audi Q5 2016 silnik 2.0 TFSI. Ma start stop więc rozważałem AGM lub EFB
Proponuje EFB, tylko czy Jenox:?: Może trochę z wyższej półki.
Proponuje EFB, tylko czy Jenox:?: Może trochę z wyższej półki.
Dzięki za rekomendację. Czytałem trochę o EFB jenoxa i wydają mi się rozsądne cenowo a i opinie ten konkretny model ma całkiem niezłe. Obecnie taka a nie inna sytuacja więc trzeba sobie radzić ;) Dam w razie czego znać za jakiś czas jak się spisuje :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.