Zobacz pełną wersję : Pasek klinowy
monkey22
04-12-2014, 12:33
Witam. powymieniałem wszystkie rolki ( rozrząd rok temu a teraz wszystkie rolki od innych pasków) pomimo tego pasek strasznie piszczy szczególnie teraz na mrozach i przy dodawaniu gazu .Mechanik mi powiedział ze jest on lekko odkształcony bo pracował zbyt długo na luznej rolce .Sam nie ma czasu wymienic paska.
Czy samemu łatwo wymienie pasek czy jest to raczej dośc ciężkie i lepiej zlecić to mechanikowi. ( jestem laikiem całkowitym)
karwoj25
04-12-2014, 12:53
Odciągasz napinacz (klucz 15mm), ściągasz pasek i zakładasz nowy. Robota na 2 minuty.
Dokładnie.. Ale na moje może to być jednak coś poważniejszego - krzywy napinacz lub jakaś rolka.. Samo z siebie nie piszczy ;)
karwoj25
04-12-2014, 13:08
Samo z siebie nie piszczy
czasem piszczy, a jeśli
powymieniałem wszystkie rolki
to zostaje sam pasek :)
monkey22
04-12-2014, 15:08
Dzieki panowie za rady. wezme sie za to w wolnej chwili .Za sam apsek w sklepie mi powiedzili 60 zł bo to jest marea z klimatyzacja i ze paski sa jakies specjalne o wiekszej elastyczności . ( troche drogo:( )
Zeby nie zakladac nowego tematu to napisze tutaj . jak patrzyłem za paskiem to zauwazylem cos co mnie zaniepokoilo .
Zaznaczyłem na zdjęciu , wylot połączony z tą rurą od dołu i boku jest cały usmarkany mazią czarna, jakby spaliny albo olej , rura i cały bok cilnika pod ta rura jest oblepiony. jest powód do zmartwień czy poprostu ten zacisk metalowy sie obluzował i popuszcza ?? 17805
karwoj25
04-12-2014, 15:53
A sprawdzałes zacisk? :P
Ta maź to po prostu olej. Odkręć obejmę i zobacz, czy w rurze nie ma dziury albo pęknięcia wzdłużnego. Lubią sobie pękać na tym kolanku właśnie.
Cena za pasek normalna :)
monkey22
04-12-2014, 16:00
dzieki wielkie kolego :)
A zanim wymienisz pasek, to warto zdjąć stary, odpalić silnik i zobaczyć, czy to faktycznie wina tego paska/czegoś co on napędza.
monkey22
04-12-2014, 18:33
A zanim wymienisz pasek, to warto zdjąć stary, odpalić silnik i zobaczyć, czy to faktycznie wina tego paska/czegoś co on napędza.
Wszystkie rolki i napinacz byl wymieniany niedawno , no chyba ze mechanik mnie w balona zrobil i skosil kase a sciemnia ze to pasek.
Odnosnie tego zdjecia wyzej to ta rura to jest od turbo??????
karwoj25
04-12-2014, 19:35
Odnosnie tego zdjecia wyzej to ta rura to jest od turbo??????
Pośrednio tak. A dokładnie to jej niewidoczny koniec jest połączony z wyjściem intercoolera. Tam zaś powietrze trafia z turbiny. Na zdjęciu widoczne jest połączenie z kolektorem dolotowym.
monkey22
05-12-2014, 13:38
próbowałem dzisiaj zrobić cos z tym zaciskiem na tym dolocie ale nie mam pojecia jak go zacisnąć . jest inny niż inne. ma jeszcze bardzo duzy zapas ząbków ale nie ma zadnej srubki do krecenia tylko jakas klamerke zacisnieta przy tych zabkach a ponizej yaka jakby skrzynke( klatke metalowa z dziurka) ..a waz widac sie poluzowal bo moge nim ruszac
Wszystkie rolki i napinacz byl wymieniany niedawno
Niestety ludzie w większości nie biorą pod uwagę tego że nowa część też może być uszkodzona a w dzisiejszych czasach to wcale nie takie rzadkie..
karwoj25
05-12-2014, 14:19
Musisz kupić zwykłą opaskę zaciskową, bo ta jest fabryczna i jednorazowa.
monkey22
05-12-2014, 15:30
Niestety ludzie w większości nie biorą pod uwagę tego że nowa część też może być uszkodzona a w dzisiejszych czasach to wcale nie takie rzadkie..
No tak.ale jakby jakas rolka albo napinacz to pisczenie byloby raczej cały czas , a tutaj mam tak ze głownie piszczy na deszczu, na mrozie i jak auto zimne.. dzis jak przejechalem 20 km. to po piszczeniu nie bylo sladu
Karwoj25 DZIEKI PORAZ KOLEJNY :)
No tak.ale jakby jakas rolka albo napinacz to pisczenie byloby raczej cały czas
a kto tak powiedział? :D
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.