PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!



Rick
03-12-2014, 21:19
Witam,
Wymieniłem drążki kierownicze + końcówki - trochę mi to zdrowia zjadło..
Odmierzyłem - wszystko mniej więcej tak jak stare..
Zamontowane samochód skręca..
Została geometria/zbieżność ALE!!!

Wracając po wymianie do domu..
1. Kierownica nie prostuje się gdy dodaję gazu na skręconych kołach,
2. Mam wrażenie iż jak skręcam kołami i dodam gazu kierownica i koła uciekają w daną stronę,
3. Jak szybciej jadę to tak jakby coś tarło,
4. Jak mam skręconą kierownicę i dodam gazu to skręca w tą samą stronę,
5. Końcówki i drążki zamontowane w gniazda poprawnie.

Czy tak ma prawo się dziać? Aż taka rozbieżność wobec wcześniejszych drążków + końcówek?
Czy w tym przypadku powinna wystarczyć geometria kół/zbieżność???
Czy lepiej podjechać do mechanika żeby to zweryfikował?

dejv667
03-12-2014, 22:08
Jak na moje oko to zbieżność się rozjechała.

Rick
03-12-2014, 22:16
I może dawać aż taką różnicę w prowadzeniu?
Bo koła generalnie wyglądają na równe jak kierownica jest ustawiona prosto.

dejv667
03-12-2014, 22:19
Koła mogą wyglądać równo - ale pamiętaj, że po skręcie kierownicy one nie układają się równo. To nie jest tak, ze jak koła ma np. przy kierownicy na wprost rozbieżność 2st to po przekręceniu kierownicy do końca nadal mamy 2 stopnie. Sprawdzenie zbieżności to nie jest jakiś wielki wydatek - podjedź i niech sprawdzą. Ja ostatnio płaciłem jakieś grosze za to na stacji diagnostycznej.
naturalnie zakładam, że użyłeś właściwych drążków i końcówek ;)

Rick
03-12-2014, 22:25
Drążki i końcówki - przystosowane do mojego pojazdu :)
Nigdy tego nie robiłem i po prostu zdziwiła mnie aż taka rozbieżność..
Jutro podjadę żeby zweryfikowali.

byrrt
04-12-2014, 10:23
Tak na moje to też jest po prostu kwestia zbieżności.. Sam wymieniałem końcówki 2x i za każdym razem mimo podobnego ustawienia na oko auto zachowywało się "dziwnie"..

miszko
04-12-2014, 10:33
Jedź do serwisu, który dysponuje narzędziami do laserowego ustawiania zbieżności.

byrrt
04-12-2014, 10:57
Jedź do serwisu, który dysponuje narzędziami do laserowego ustawiania zbieżności.
Laserowy mimo chwytliwej nazwy to system mniej dokładny niż współczesne systemy wizyjne 3D.. a te są już w większości lepszy serwisów..

Rick
04-12-2014, 16:12
Zbieżność była mega rozjechana - ustawiona - wszystko wróciło do normy - wymiana zakończona sukcesem :)