Zobacz pełną wersję : Niska temperatura silnika.
Witam.
Od kiedy zaczęły być temperatury na dworze bliskie 0 stopni to mój stilo się za bardzo nie rozgrzewa. Nie wiem czy te silniki 1.6 16v taką temperaturę mają czy mnie czeka wymiana termostatu. Termostat tani nie jest więc wole się dopytać. Niżej są zdjęcia temperatury w mieście i w trasie.
Temperatura w trasie. Niekiedy potrafi być jeszcze niższa.
17656
Temperatura w mieście.
17657
Wymień termostat. Padło mu się.
Wskazówka nie ma prawa ruszyć się od pionu niezależnie od trasy i sposobu jazdy.
Potwierdzam. U mnie wskazówka leciała w dół przy każdym odpuszczeniu gazu. Po wymianie trzyma temp w każdej sytuacji.
Natomiast, wg. MES termostat otwiera się u mnie przy 82C pomimo, że kupiłem wersje 88-92C. No ale to już nie jest jakiś duży problem.
Dzięki za szybkie odpowiedzi.:smile: A jakiej firmy termostat polecacie? :confused: Ooo i jeszcze jedno, ze dwa dni temu otworzyłem korek oleju a tam budyń. Możliwe że z niedogrzania silnika tam powstał czy uszczelka poszła?
Nie wiem jak do 1,6 bo do 1,9 JTD są termostaty przedzmianowe i pozmianowe, różnią się temperaturą o kilka stopni. Zastanawiałem się na Behr ale wstawiłem pozmianowego Vernet, drugi rok i jest jak na razie ok.
Behr jest ponoć zdecydowanie lepszy i trwalszy.
Niedogrzany silnik mógł Ci zrobić majonez pod korkiem. Wymień termostat, przegoń auto po obwodnicy i zobaczysz czy zniknie. Jak nie, to obserwuj poziom płynu i czy nie jest zanieczyszczony olejem.
andrzejmc
27-11-2014, 12:43
Nie wiem dlaczego wszyscy zakladają Behra,Verneta itp,itd ,a w Polsce jest stary sprawdzony producent termostatów.
Wymieniałem w swoim Uno.w kilku samochodach kolegów i działają bez zarzutu a ceny przyzwoite.
Na stronie jest katalog i rysunki : MERA producent termostatw samochodowych, termostat, termostaty, termostaty samochodowe (http://mera.termostat.pl/?page=oferta)
Dobra, jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedzi. Jutro pewno kupie termostat Behra albo Verneta. Płynu nie ubywa i jest czysty. Ten budyń pojawił się teraz jak jest zimno, dodam że auto nie straciło mocy czyli chyba nie uszczelka.
Nie wiem dlaczego wszyscy zakladają Behra,Verneta itp,itd ,a w Polsce jest stary sprawdzony producent termostatów.
Wymieniałem w swoim Uno.w kilku samochodach kolegów i działają bez zarzutu a ceny przyzwoite.
Na stronie jest katalog i rysunki : MERA producent termostatw samochodowych, termostat, termostaty, termostaty samochodowe (http://mera.termostat.pl/?page=oferta)
ta firma nie produkuje termostatów do 1.9jtd w obudowie aluminiowej tylko zwykłe proste do benzyniaków. Pozostaje tylko VERNET BEHR albo WAHLER
Bartek_K
28-11-2014, 12:33
Witam!
Podłączę się ze swoim problemem przy silniku 2.4 benzyna. Objawy te same - w "trasie" do pracy 7 km wskazówka lekko drgnie, w dłuższej eksploatacji jest na pół, po wyjechaniu z miasta spada poniżej połowy.
Tylko takie pytanie - jak się ma temperatura mierzona w FES-ie do otwarcia zamknięcia termostatu? Gdybam sobie że może termostat działa dobrze... a termostat elektrycznego czujnika temperatury nie posiada.
Drugie pytanie - da się w stilo abarthcie wymienić to samemu? Czy trzeba ściągać aktywator od selespeeda? Kilkukrotnie już rozbierałem akumulator z bezpiecznikami, i jakoś termostatu nie widziałem.
Panowie jak u was jest z osiągnięciem temperatury 90 stopni z taką temperaturą jaką mamy teraz. Ostatnio zauważyłem że moje stilo wolno sie nagrzewa!!! Tzn w srodku mam ciepło ale temp. silnika wolno idzie do góry!!! Wczoraj jechałem na zakupy około 7 -8 km i strzałka była delikatnie za 2 kreską od dołu jak dojechałem do sklepu. Czy to normalne??? Widziałem że dopiero kiedy wróciłem do domu strzałka stała na 90 stopniach!!!
To ja mam chyba jakieś wyjątkowe stilo. Zaraz po kupnie wymieniłem termostat na najtańszy z allegro i teraz owszem wolno łapie temp ale po 3 km idzie już jak burza. Ogólnie po 6km mam bardzo ciepło w smutku.
HENIU3, uzupełnij profil żeby wiadomo było jaki masz silnik.
Ok profil zaraz uzupełnień. Silnik 2.4 Abarth. Kurcze zapomniałem nadmienić że zaraz po kupnie auta miałem wymieniany płyn chłodniczy bo strzelił mi wąż od tego właśnie płynu!!! I lało sie z niego. Co do ciepła w aucie to jestem po wymianie aktywatorów i powiem że co by nie mówić w aucie robi sie szybko ciepło!!! Ale ten silnik mnie niepokoi bo boje sie o spalanie!!!
myślałem, że masz JTD. mój JTD po przejechaniu 4 km w korkach - 3 kreski od dołu. mam tak jak seth, że długo długo nic, a później od 3 kreski do połowy nagrzewa się błyskawicznie.
A u mnie odwrotnie. Szybko nagrzewa się do 2,5 kreski a potem idzie wolno. Jak już wrocilem domu to wtedy miałem 90. Ale to trochę długo jak dla mnie.
Polecam sobie zainstalować demo alfaobd i włączyć wykres temperatury. Będziecie widzieć czy równo rośnie i czy nie opada gdzieś po drodze.
george2m
28-11-2014, 19:05
W Abarh 2.4 samodzielna wymiana termostatu połączona z wymiana płynu i od powietrze niem nie powinna zająć więcej niż 3h. Przydadzą się opaski zaciskowe.
NO teraz jeżdziłem i wskaźnik ewidentnie spada i faluje!!! Jak tyko jade z górki albo szybko to widzę jak wskazówka opada a potem rośnie jak stoje na światłach!!! Możecie mi powiedzieć jak najprościej sprawdzić termostat???
Można powiedzieć, że właśnie sprawdziłeś. Otwiera się za wcześnie=do wymiany.
Koledzy mam problem z wymianą termostatu. Odkręciłem wszystko a ty wąż od klimy przeszkadza i nie moge go wyjać. Pilnie prosze o pomoc
Bartek_K
05-12-2014, 12:23
Witam, jestem po wymianie termostatu w abarthcie, wrażenia są bardzo dobre, aż tak iż lekki majonez spod korka oleju zniknął. Ja swój wydłubywałem może z 4-5 godzin. Uwaliłem niestety dosyć mocno blok silnika i skrzynię płynem chłodniczym i mi jeszcze dymi jak z dyskoteki pod maską :). Nie rozmyślałem nad obiegiem cieczy w tym silniku, lecz przy odłączeniu jednego z węży od strony kabiny poleciało jeszcze bardzo dużo płynu, mimo iż miałem odpiętą chłodnicę. Generalnie starego płynu zebrałem 5 litrów, nowego wlałem niemal książkowo prawie 9 litrów. Tak więc 4 litry zostały "w garażu" głównie przez ten wąż o którym pisałem wyżej. Z przodu odpięte, susza i przy wyciągnięciu węża potok po wszystkim poniżej.
Pozdrawiam!
ja w ogóle jak zdemontuje swój termostat w sobote i go rozbiore i spróbuje przerobić wkład- może bedzie pasowało cos od innego auta. Jak mi sie to uda zrobic to podziele sie wiedza
Nie wiem dlaczego wszyscy zakladają Behra,Verneta itp,itd ,a w Polsce jest stary sprawdzony producent termostatów...
To sprawdź katalog Mery na stronie, znajdź ofertę termostatu do silnika 1,9 JTD w Stilo, Bravo a dowiesz się dlaczego. Jak znajdziesz masz u mnie piwo.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.