PDA

Zobacz pełną wersję : GP 1.9 JTD - Problem z odpalaniem, problemy z obrotami



HubertDOL
25-11-2014, 16:25
Witam, zauważyłem w swoim GP dwa bardzo drażniące mnie problemy.

Pierwszy z nich: Ostatnio dosyć często zdarza mi się problem z odpalaniem mojego GP, np.: Gdy z rana jest zimny, odpala normalnie. Jadę nim do pracy około 15 minut i gdy go zgaszę, i próbuję zapalić, to kręci dosyć długo, i pojawia się błąd: nadmierna temperatura płynu chłodniczego, proszę wyłączyć silnik. I wskazówka od temperatury wskakuje do maximum, zapala się ostrzegawcza kontrolka, a jak samochód zapali to wszystko się kasuje i jest niby ok. Czasem również zdarza się, że rano pierwsze odpalenie też jest taki problem, a później w ciągu dnia każde następne odpalanie odbywa się w sposób normalny.
Może ktoś z was wie gdzie szukać problemu? Myślałem o świecach, ale wymieniane były wszystkie 4 w styczniu br. w serwisie, akumulator też jest raczej ok, chociaż głowy za niego nie daję obciąć... :/

Drugim problemem są dziwne obroty..
Gdy jadę, obojętnie na jakim biegu ( oczywiście oprócz wstecznego :D ), w granicach 1500 - 1600 obr./min samochodem strasznie szarpie..
Zawsze odbywa się to tylko w tym przedziale na obrotomierzu i zauważyłem, że z czasem nasila się to coraz bardziej, bo początkami to szarpanie było słabe, a teraz
odczuwa się to tak jakbym pedał sprzęgła wciskał i puszczał gwałtownie.

Proszę o pomoc! :)

(PS: Jeżeli piszę coś źle, proszę o poprawkę, gdyż nie robię tego specjalnie bo nie znam się za bardzo na mechanice) :)

abel
25-11-2014, 17:09
Co do pierwszego problemu to jest wina słabego akumulatora . podczas rozruchu rozrusznik pobiera dużo prądu i siada napięcie , komputer wariuje ,dzieje się tak tez w autach z silnikiem benzynowym.
Spróbuje podladować go , sprawdź napięcie lądowania na wolnych obrotach ,posprawdzaj masę ,podociskaj klemy.
Przez 15 min jazdy alternator nie zdąży naładować tyle ile on traci energii podczas rozruchu

lukq
25-11-2014, 17:12
Warto sprawdzić CPW, jak i sam czujnik na termostacie. Podejrzewam że masz jeden czujnik, odpowiedzialny za kilka rzeczy. Było trochę o tych dwóch czujnikach juz na forum, więc jak poszukasz to znajdziesz wiele odpowiedzi.

Warto też sprawdzić co komputer zgłasza za błędy, jeśli masz taką możliwość.

metbek
10-12-2014, 19:30
Co do tego słabego palenia to mam to samo ... Miałem słaby akumulator( od nowości{6lat}) kupiłem Centre future 64Ah i powiem Ci że lepiej nie było ale nadal łapie tak za 3-4 uderzeniem ... A nie daj boże nie utrzymam kluczyka wystarczająco długo to też temperatura MAX i wyskakuje komunikat i auta nie odpalę muszę poczekać chwilę . To jest denerwujące. Myślałem co może poprawić rozruch ,,, Rozrusznik świece. Kumpel w stilo mówił że pompo wtrysk świrował i dlatego go tak męczyło... (przecież jak to common rai to chyba auto sprzedam ;o ) I też Pytanie z mojej strony jak poprawić rozruch w JTD ?