PDA

Zobacz pełną wersję : Nie trzyma wolnych obrotów po remoncie silnika



Marek114
25-11-2014, 11:09
Witam,

posiadam Silo 1,6 benzyna +LPG rocznik 2003. Instalacja gazowa roczna KME (zrobione na niej około 30000). Kupiłem auto rok temu, niestety z felerem, a mianowicie brało dużo oleju, prawie 1L na 1000. Auto pracowało na gazie i benzynie podobnie, z tym, że na gazie przy redukcji biegów obroty potrafiły spaść na 1 sekundę do 500. Dwa tygodnie temu w końcu się doczekałem i wypaliło mi zawór. Oddałem do remontu, tj. nowe pierścienie, uszczelniacze zaworów, planowanie głowicy, UPG, pasek rozrządu przy okazji (z robotą prawie 2300 wydałem). Chłopaki odpalili, ale silnik nie trzyma wolnych obrotów. Falują tak jak by miał zaraz zagasnąć, a jak doda się jakieś obciążenie (np. włączy światła) to już po chwili się zadławi. Przejechaliśmy się nim kilkanaście km i na biegu pracuje normalnie, ale po wciśnięciu sprzęgła jest falowanie albo od razu gaśnięcie.
Mechanicy stwierdzili, że nie mogą przepustnicy zaadoptować więc skombinowałem drugą, ale wszystko dzieje się tak samo. Komputer nie wyrzuca błędów. Adaptację robili wg wytycznych fiatowskich. Sprawdzili dwa razy ustawienie rozrządu i też wszystko ok (rozrząd robiony na blokadach). Brania lewego powietrza nie zauważyli. Zastanawiają się, czy w związku z długim odłączeniem Aku komputer mógł się jakoś "rozkalibrować" czy taż utracić jakieś stałe informacje....
Czy ktoś z Kolegów/Koleżanek borykało się z podobnym problemem lub zna potencjalne rozwiązanie?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam

qronax
25-11-2014, 14:06
poczytaj na początek: http://fiatklubpolska.pl/szukaj/2953160

Marek114
26-11-2014, 10:21
Ten link niestety mi się nie uruchamia. Szukam na forum już jakiś czas i wiem, że temat falujących obrotów to temat rzeka. Zastanawiam się tylko, czy u kogoś wystąpił ten problem bezpośrednio po remoncie silnika. Dodam, że akumulator ma niecały rok, i alternator jest sprawny, 3 miesiące temu był regenerowany.
Znalazłem bodajże 3 sposoby adaptacji przepustnicy, i który tu jest właściwy?
1. odpiąć akumulator na min 45 min, podpiąć aku i wyczyścić w komputerze ustawienia samo... ,włożyć kluczy, przekręcić na pozycję mar na 60s, przekręcić na stop na 10s, odpalić silnik i nie dodając gazu poczekać aż załączy się wentylator.
2. kluczyk na pozycję mar na 60 s, na pozycję stop na 10 s, odpalić i bez dodawania gazu zaczekać aż do włączenia wentylatora, przygazować 3-5 razy powyżej 3tys obrotów na kilka sekund
3. link http://fiatklubpolska.pl/attachment.php?attachmentid=2695&d=1330152189

A może żaden nie jest do końca poprawny. Czy Ktoś zna poprawny sposób adaptacji przepustnicy w stilo 1.6?

boch
26-11-2014, 13:34
procedura ręczna:


"Ustawić kluczyk wyłącznika zapłonu w pozycji MARCIA (silnik wyłączony).

Odczekać 60 sekund, jest to czas konieczny na sprawdzenie przez centralkę sprężyny wewnętrznej w korpusie przepustnicy oraz położenie kątowe maksymalne/minimalne przepustnicy.

Obrócić kluczyk wyłącznika zapłonu w położenie STOP.

Odczekać 10 sekund na zarejestrowanie w pamięci Eprom centralki uzyskanych wartości."

Marek114
27-11-2014, 09:20
Dzięki boch za info.
Sprawa chyba się wyjaśni, mechanicy zdiagnozowali, że na szlifierni facet zamontował złe zawory i głowica poszła z powrotem. Dam znać jaki będzie finał.