Zobacz pełną wersję : Parowanie szyb w czasie jazdy i obieg zamknięty
Rozpoczynam nowy temat o parowaniu szyb bo u mnie jest to nietypowe a opisane dotychczas przypadki nie pasują.
Otóż u mnie szyby parują od niedawna, dokładnie w czasie jazdy, bez względu na to czy pada deszcz czy nadmuch jest zimny czy ciepły. Wygląda to jak po zamknięciu obiegu w zamknięty ale kiedy zatrzymuję się np w korku, szyby oczyszczają się, jadę dalej zaczynają parować.
Nadmuch na maksa na przednią szybę a u góry na wysokości wstecznego biało na szybie.
Na boczne szyby zastosowałem sprawdzony środek Shell, niestety tym razem nie pomaga. Zaparowanie jest tak silne że tylna mała szybka nie smarowana tym środkiem jest całkiem biała.
Płynu nie ubywa, na dywaniki nie cieknie, próbowałem przyciskiem obiegu zamkniętego, kontrolka świeci się lub gaśnie a różnicy w nawiewie żadnej.
Jutro zacznę grzebać ale nurtuje mnie dlaczego paruje w czasie jazdy a na postoju oczyszcza się. czy jest możliwe że klapka obiegu zamkniętego zamyka się i otwiera sama?
Podciekanie deszczu też raczej odpada bo ostatnio jechałem bez deszczu i też parowało.
Radźcie ludziska bo dziwnie to wygląda.
Może blokować się aktywator od klapki obiegu zamkniętego. W tym wieku to już może :-) niestety- usterka upierdliwa i ciężka, bo dostęp prawie żaden. Bez zdejmowania deski przykręcenie nowego aktywatora na wszystkie śruby praktycznie niemożliwe. Oby to nie był on ;-)
Nie umiem odpowiedzieć dlaczego po zatrzymaniu efekt się cofa, ale generalnie w obiegu zamkniętym szyby zachodzą parą. Dobrą metodą jest włączenie sprężarki klimatyzacji, która działając osusza powietrze. W innym przypadku - bez klimy - to zostaje poruszanie się obiegiem otwartym. Co do tylnej szyby to polecam po prostu włączenie jej ogrzewania. To z pewnością spowoduje odparowanie wody.
w co drugim markecie kupicie X-Rain. po co się męczyć ;)
Zanurkowałem i trochę wyjaśniłem.
Z niewiadomych przyczyn klapka obiegu zamkniętego jest otwarta kiedy kontrolka nad klawiszem nie świeci, wciśniecie klawisza włącza kontrolkę i zamyka klapkę czyli chyba odwrotnie niż powinno, przynajmniej porównując sygnalizację grzania szyby.
Przeglądałem w MES/ FES ale nie znalazłem żadnej opcji.
Jakim interfejsem łączycie się do centralki klimatyzacji ?
I ostatni problem jaki znalazłem.
Od strony kierowcy obok silniczka klapki obiegu jest u mnie otwór przez który dmucha "lewe" powietrze, po włączeniu wentylatora dmuchało tym otworem i przez klapkę obiegu zamkniętego, po zasłonięciu kawałkiem pianki wróciło do normy czyli przez klapkę zasysa i dmucha ładnie mocno kratkami.
Pozostaje pytanie co tam być powinno, w ePer nie jest pokazane.
Kiedyś znalazłem jakąś gumową zaślepkę na podłodze i schowałem nie wiedząc skąd się wzięła, być może to z tego miejsca.
Poniżej wstawiam foty, co u Was jest w tym miejscu?
176441764517646
Na rysunku panela masz ikonkę zamknięty obieg , wiec kiedy tak jest to świeci kontrolka .
Mi parowały szyby jak miałem zapchany odpływ klimy , woda w autku była ale pod dywanikami.
Sprawdź u siebie czy tam Ci woda nie stoi .
I mnie też po włączeniu obieg zamknięty wszystkie szyby parują jak szalone. Niestety moja wiedza i doświadczenie nie pozwalają mi rozebrać wszystkiego na kawałki :( pozostaje nie używać tej opcji
I mnie też po włączeniu obieg zamknięty wszystkie szyby parują jak szalone.
To jest normalne. Dlatego w autach z klimatyzacją po włączeniu obiegu zamknięte uruchamia się sprężarka klimatyzacji. Jeżeli jej nie mamy to trzeba się posiłkować ciepłym nadmuchem i podgrzewaniem szyby.
Jeśli w aucie nie ma klimy to nie włącza się obiegu zamkniętego bo to zawsze doprowadza do parowania szyb.
Już wiem że u mnie brakuje zaślepki która kiedyś latem wypadła i przepadła.
Jest z nią problem bo serwisy Fiata moga sprowadzić z Bielska ale opakowanie 5 szt za 75 zeta. Ja nie potrzebuję 5 zaślepek a w serwisie nie chcą 4 odkładać na półkę, pat i bezsens.
Jeśli ktoś z Was szanowni forumowicze ma okazję odsprzedać taką zaślepkę to chętnie kupię.
W rysunkach ePer nie znalazłem tej zaślepki ale w serwisówkach Fiata jest to zaślepka opisana jako nr 13 na fotce poniżej, owalna ok 30/60 mm z czterema wystającymi zaczepami.
17662
stilo i cc
28-12-2018, 21:35
Klima manualna. Gdzie znajduje się ta klapka od obiegu otwarty- zamkniety icz mozna ją mechanicznie na stałe otworzyc.
Z góry dziekuje za odpowiedzi i fotki
malutki1989
31-12-2018, 10:59
Klapkę masz w górnej części za schowkiem po stronie pasażera nad wentylatorem. Możną ją otworzyć ręcznie, odpinasz cięgno od silniczka, otwierasz i blokujesz.
Można odpiąć zasilanie od silniczka, ale prawdopodobnie wtedy będą wyświetlały się błędy.
stilo i cc
31-12-2018, 16:41
Dzięki za odpowiedź. Czyli klapka będzie znajdowała się w okolicy filtra kabinowego po stronie pasażera ?
Klapka z tego co wiem to jest dostępna po stronie kierowcy.
stilo i cc
03-01-2019, 06:46
Klapka z tego co wiem to jest dostępna po stronie kierowcy.
To już teraz nie wiem czy po lewej czy po prawej jest ta nieszczęsny klapka.
Jak któryś z szanowanych forumowiczow wie na 100% to bardzo proszę o odpowiedź
Na 200% procent dojście do klapki od strony kierowcy,tylko trzeba zanurkować po kierownicę.Wpisz sobie na Youtube '"sterowanie obiegiem zamknietym fiat Stilo".
Robert_KK
03-01-2019, 11:01
Czasem można zmusić silniczek klapki do jednorazowego zadziałania stuknięciem , ja woziłem pod fotelem 40 cm pręt aby aktywować silniczek klapki.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Temat opracowałem https://fiatklubpolska.pl/stilo-444/uszkodzona-cyrkulacja-powietrza-otwieranie-i-zamykanie-obiegu-w-kabinie-29829/2
Bardzo dobry opis.U mnie jest klapka otwarta tak 1/3 niema nadmiernego parowania,nawet by powiedział,że jest OK.Silniczek już namierzyłem,ale jak piszecie,że wina może być po stronie płytki za panelem to na razie nie będę ruszał.Na obiegu otwartym klapka ma być zamknięta czy otwarta tzn.w górę czy dół?
Robert_KK
03-01-2019, 13:42
Jak klapka jest zamknięta to wentylator zaciąga powietrze z zewnątrz gdy otwarta to z samochodu. nie ma stanów pośrednich tzn. albo zamknięta , albo otwarta. otwarta A sprawdzałeś czy klapka się porusza podczas przełączania przełącznikiem obiegu ?
Jak jest otwarta to słychać i czuć zasysanie powietrza z tej przestrzeni , jak zamknięta to jest zdecydowanie ciszej.
A problem ze sterowaniem klapką nie występuje na płytce sterowania tylko w samym silniku napędu klapki.
Zazwyczaj pomaga (jednorazowo) postukanie w silnik napędu klapki , oczywiście zapłon musi być włączony a dioda pomarańczowa w przycisku obiegu zamkniętego nie może się świecić. Stukanie powinno uruchomić silnik klapki i ją otworzyć. Ale to tylko połowa sukcesu , bo czasem nie wiem w jakich okolicznościach samochód robi coś w rodzaju "auto diagnostyki " i po włączeniu zapłonu zamyka i otwiera klapkę.
jak są problemy z silnikiem napędu klapki to ją zostawia w pozycji otwarte (czyli obieg zamknięty) i trzeba znowu postukać. Doraźnie aby sytuacja się nie powtórzyła można przeciąć jeden kabelek biegnący do silniczka klapki albo wypiąć kostkę z kabekami z silniczka.
A gdybyś się zdecydował zdemontować silnik napędu klapki to nie ma potrzeby odkręcania trzeciej śrubki mocującej silniczek (tej niedostępnej) trzeba odkręcić dwie które widać kluczyk 5,5 odpiąć dźwignię od klapki, wypiąć wtyczkę zasilania i ruszając silnikiem na boki ciągnąć do siebie i dół . Uszy przez które przechodzą śruby mocujące nie są zamknięte więc wyciągniesz silnik z uchwytu. Przed montażem aby był było łatwiej zamontować trzeba pilnikiem opiłować ucho aby było cieńsze o jakieś , 0,7 mm i poszerzyć wejście na gumową uszczelkę która została na śrubie mocującej.
Jeszcze jedna uwaga przy odłączonym elektrycznie silniczku recyrkulacji nie ma żadnych błędów, (ktoś wcześniej pisał że mogą być )
Powodzenia
U mnie jest brak reakcji na przycisk.Mimo wciśnięcia obiegu zamkniętego silniczek nie reaguje.Ja pisałem nie mam problemów z parowaniem szyb,więc się tym nie interesowałem. Przy okazji tematów z parowaniem szyb postanowiłem sprawdzić,dlatego że zmiana obiegów nie przynosiła żadnej zmiany np.w głośności nadmuchu.Po zanurkowaniu pod kierownicą zauważyłem właśnie,że klapka jest całkowicie niedomnknięta jednak ręką nie da się jej przesunąć.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.