PDA

Zobacz pełną wersję : Start zimnego silnika bravo 1,2 - problem



HubertFabienski
22-11-2014, 12:43
Witam,

Ze względu na to, że już nie mam sił do tego silnika postanowiłem poprosić tutaj o pomoc w zdiagnozowaniu online przyczyny.
Mianowicie, kiedy przychodzę rano do samochodu, odpalam (z wciśniętym gazem, inaczej nie odpali), to kiedy odpali muszę trzymać i gazować ponieważ silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach. 10 sekund takiego gazowania aby utrzymać 2000RPM, powoduje, że problem znika.

Diagnostyka FiatEcuScan nie wykazuje błędów, silnik krokowy zresetowany i ustawiony, przewody, cewka, świece wymienione (dwa razy), pompa paliwa sprawna, filtr powietrza, dolot, przepustnica sprawna.

Dodam, że po rozgrzaniu silnika i po odpaleniu za 10min kiedy nie zdąży wystygnąć problem dalej pozostaje, kilka sekund nie działa na wszystkich cylindrach.
Po przełączeniu na gaz jak i na benzynie w trakcie jazdy nie ma, żadnego problemu. Można kręcić do 5500RPM i nie dzieje się nic nadzwyczajnego.

Proszę o sugestię jak się za to zabrać ponieważ już nie mam pomysłów i pieniędzy, żeby strzelać i wymieniać na ślepo części.
Pozdrawiam
Hubert Fabieński

Kubus96
22-11-2014, 21:07
Witam,
Również posiadam fiata bravo 1,2 i również zauważyłem ten problem u siebie, auto nei chciało odpalić w ogole, nawet po wcisnięciu gazu. Przeczytalem rzeczy które tutaj wymieniałeś ale nie zauwazylem akumulatora, nei wiem czy się orientujesz ale bravo strasznie duzo pobiera prądu i akumulatory niestety trzeba dosyć czesto wymieniać, mówie często gdyż jest to inaczej niż w przypadku innych samochodów. Wielkim specem od elektroniki nie jestem ale mam paru znajomych własnie, którzy maja problemy z akumulatorem, polecam go wymienić i wówczas sprawdzić czy problem nadal sie powtarza.

Pozdrawiam Kuba

Rick
23-11-2014, 13:46
1. Spróbuj 3 razy przekręcić i zgasić stacyjkę do zgaszenia kontrolek i za 4 razem odpal.. - Odpala za pierwszym?
2. Sprawdź sytuację na innym akumulatorze.

HubertFabienski
23-11-2014, 20:28
On zawsze odpala za pierwszym, ale jak nie podpompuję tak jak mówi Rick to chodzi strasznie nierówno, nie da się ruszyć bo zgaśnie.
Akumulator jest sprawny, naładowany i ogólnie jest to Centra 55Ah, więc problem z akumulatorem odrzucam.
Kubuś96, a czy u Cb po wymianie akumulatora odpalał na 4 cylindrach? bo nie widzę związku z tym, że silnik nie chodzi na 4 cylindrach z uwagi na słaby akumulator.

marcin.b2508
23-11-2014, 20:43
czujnik temp sprawny? to tak wygląda jakby nie było ssania.

HubertFabienski
23-11-2014, 21:06
czujnik temp sprawny? to tak wygląda jakby nie było ssania.

W sumie były z nim problemy. Jutro odłączę przewód i założę rezystor aby symulował mu -10[*C] - 0[*C]. W książce serwisowej powinna być charakterystyka rezystancyjno-temperaturowa zastosowanego czujnika.
A w tym modelu jest nieszczęsny zintegrowany 3 przewodowy czujnik, który wykorzystuje 2 złącza dla pomiaru centralki sterującej (ECU) i 1 złącze do przesyłu sygnału na deskę rozdzielczą. To tak na marginesie.

Dziękuję za poradę, jutro poinformuję jak ma się sytuacja.

asarx
24-11-2014, 09:49
Sprawdź czy podłączenie dodatkowej masy do pinu 7 nastawnika przepustnicy nie rozwiąże problemu.

mlodybe
24-11-2014, 10:30
Przeczyść porządnie przepustnice. Najpierw wymocz w nafcie albo w mieszance ropy i benzyny (70/30) tak z 1h a potem pędzelkiem w samej benzynie przemyj. Może nie domykać przepustnicy a wtedy krokowy jest zamknięty i dupa zbita. U mnie w Sience było podobnie ale teraz obroty trzyma tylko dalej pali na 3gary.

asarx
24-11-2014, 10:33
Tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy, a problem raczej elektryczny.