Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w Dieslu i benzynówkach
Witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym założyć niby trywialny temat, który był pewnie i na okrągło wałkowany.
Otóż co jaki czas i jaki przebieg wymieniacie olej w silnikach swoich aut. Jaki olej stosujecie (producent i typ). Będę wdzięczny za wszystkie posty, gdyż uważam, że lepiej jest poczytać opinie różnych użytkowników i wybrać coś dla siebie.
U mnie wygląda to tak: Fiat Bravo 2.0 MJet (215KM, 495Nm po chipie, wycięty DPF i zatkany EGR) olej Castrol Edge 5W40, do skrzyni Castrol TransAxle 75W90, ale zastanawiam się nad wlaniem czegoś innego, gdyż ten w skrzyni nie jest najlepszy. Stąd założyłem ten post, żeby poznać Wasze nazwijmy to typy olejowe.
Dziękuję za wszystkie Wasze posty i opinie
Witam wszystkich uczestników forum.
Jestem nowym forumowiczem i pozdrawiam Wszystkich.
U mnie Fiat Bravo 1.6 MJet 105KM mam zalany Mobile1 ESP Formula 5w30.W skrzyni jeszcze fabryczny (58 000 km na liczniku)
Następną wymianę mam za 9 tyś.km i zastanawiam się czy nie lać mu do silnika oleju Motul.
Wcześniej maiłem auto zasilane bezyną+LPG i silnik brał olej Mobil 1 litr na 1000km,a po przejściu na Motul wymiana co 10tyś. km prawie bez dolewki.
Ma ktoś z Was doswiadczenie z Motulem w dieslu?
Tak. Same pozytywne. Lej bez obaw.
Co jaki przebieg wymieniacie olej w dieslach?
tomaszchwesiuk
16-11-2014, 21:32
ja z motulem. dobry olej ale teraz lece na LM.
Co jaki przebieg wymieniacie olej w dieslach?
Trzymam się ok. rocznego cyklu. Wychodzi co ok. 20 tys. km
pzdr
Co jaki przebieg wymieniacie olej w dieslach?
Co 15 tyś Motul
17549
@bob96
właśnie o tej oliwie myślałem żeby lać zamiast Mobila
przy następnej wymianie będzie Motul Eco-clean 8100.
mam pytanie czy olej do silnika z DPF nie powinien być Low-Saps, ten motul to jest Mid-SAPS?
Jeżdżę na Motulu 8100 x-clean 5w40. Żadnych problemów z dpf.
Pzdr
Potwierdzam. Jezdze na X-Clean 5W40 i zadnych problemow z DPF.
Witajcie.
Ja już nie mam DPF'a i też się zastanawiam nad zmianą Castrola na Motula 5W40. Cena jest tylko troszkę wyższa. Zastanawiam się, czy warto. Bo na różnych forach różnych aut czytałem dużo dobrego o oleju Motul.
Wiekszość olejów markowych ma dobre lub b.dobre właściwości ochronnr silnika.
Problem polega na tym,że nawet 50% olejów niektórych marek na rynku jest podrabianych.
To jest loteria.Możesz trafić oryginalny albo jakieś zlewki i zaczynasz się zastanawiać czemu silnik tak dziwnie pracuje ,lub że bierze olej.
Przez sześć lat miałem niemca benzyna+LPG.Lałem mu tylko Motula sprowadzanego z hurtowni z Niemiec.
Wymiana regularna co 10 tyś.i żadnych problemów z silnikiem.
Jak ktoś zainteresowany na priv moge dać namiary,nie chce by źle odebrany o reklame
Ja już nie mam DPF'a i też się zastanawiam nad zmianą Castrola na Motula 5W40.
jestem po takiej przesiadace i nie narzekam. poprzednio miałem w silniku Catrol Edge 5W30 Low-saps. Teraz mam Motula Mid-Saps i częstotliwości dopalania DPF takie same. najważniejsze jednak, że silnik ma lepsze smarowanie dzięki większej ilości dodatków uszlachetniających. poniżej ciekawy cytat:
Praktyka pokazała, że ograniczanie zawartości ważnych dodatków oleju musi mieć swoje granice. Np. mniejsza ilość dodatków zawierających fosfor wydłuża wprawdzie życie konwertorów katalitycznych (do 240 tys. km przebiegu pojazdu), ale znacznie skraca trwałość ważnych części silnika, np. elementów rozrządu czy gładzi cylindrowych.
podsumowując - wolę chronić silnik niż wydech ;)
podsumowując - wolę chronić silnik niż wydech ;)
Czyli Mid-Saps lepiej chroni silnik niż,a Low-Saps jest ekologiczny(mniejsze spalanie kosztem słabszej ochrony).
ponoć Motul wynalazł złoty środek:
Nowy olej MOTUL 8100 X-clean FE 5W30 - niemożliwe stało się możliwe - Nowości promocje - RK Niedziałek (http://rk.com.pl/nowosci_promocje.php?news_id=71)
pożyjemy, zobaczymy ;)
Motul,to bardzo dobry wybór.I nie słyszałem jeszcze,aby był podrabiany.Pewne badania i opracowania mówią,że około 40 procent olejów dostępnych na rynku jest podrobionych.Należy jeszcze tylko dodać,że chodzi tu głównie o olej m-ki Castrol !!! Ten bowiem olej jest najbardziej popularny i najwięcej się go sprzedaje.Jak się wprowadzi na rynek ten podrobiony olej,to zysk jest gwarantowany.Bardziej "egzotyczne" marki,rzadziej kupowane zysku nie przyniosą.Mija się więc z celem ich podrabiane.Wracając jeszcze do Motula,to jest to najchętniej stosowany i kupowany olej przez motocyklistów /też nim jestem i tylko ten olej stosuję,także moi kumple/.Akurat czy Motul krajowy,czy od sąsiada -to bez znaczenia.Motul niemiecki i polski jest taki sam.Inaczej natomiast mówią ci,którzy nim handlują.Zachwalają go i krzyczą,że niemiecki jest lepszy i jak już,to tylko ten.A to tylko reklama i chęć sprzedaży większej ilości poprzez wprowadzanie ludzi w błąd.Bardzo często sprzedawany także po wyższej cenie,przy niższej cenie zakupu w tamtejszej hurtowni,co daje jeszcze większy zysk.No ale wiadomo,nie każdy musi się na tym akurat znać.W ludziach nadal tkwi stereotyp,że jak z Niemiec,to lepsze.Każdy jednak /no prawie każdy/ ma wolną wolę,kupuje co chce i jeździ na czym chce.
karwoj25
18-11-2014, 19:54
I nie słyszałem jeszcze,aby był podrabiany.
to mało słyszałeś ;)
Przykład podrobionych etykiet Motula post 1204
http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/fiat-bravo-1-8gt-byrrta-14322/81#post196161
@loli
Tu nie chodzi oto czy nasze czy od sąsiada.
Kupujacy,który handluje jest pewny swoich hurtowni w Niemczech i dba o klienta i nie myśli wypaść z rynku przez cwaniaków na rodzimym rynku.
Jeżeli chodzi o ceny to ja biorąc olej razem filtrem płaciłem tyle co u mnie w mieście w sklepie motoryzacyjnym kosztuje sam olej.
Więc nie jest wcale drogo,wręcz przeciwnie.Ze wględu na duży obrót może sobie pozwolić na niższe marże co się przekłada na niższe ceny detaliczne.Uczciwe podejście opłaci się i handlawcowi i kupującemu
chcecie uniknąć podróbek oleju? wchodzicie na stronę danego producenta odnajdujecie autoryzowanych sprzedawców i tam robicie zakupy. ja tak robię od 3 lat i nie mam problemu z podróbkami.
Nie wiem,czy oby mało słyszałem.Z pewnością natomiast nie mogę wiedzieć wszystkiego - tak samo jednak jak Ty i inni.Z drugiej strony,to nikt niczego z tym olejem nie udowodnił i nie wykazał,że był podrobiony-czego oczywiście nie wykluczam.Nie mniej jednak badań nie było,a bynajmniej ja nic o tym nie wyczytałem.Ja olej zawsze kupuję w dużej firmie,cieszącej się ogólnym uznaniem i zadowoleniem klientów.I jasno powiem,że jest to LucArt.Nic mnie z nią nie wiąże,więc to nie jest reklama.Do chwili obecnej się nie zawiodłem na robionych tam zakupach i mam nadzieję,że nigdy się to nie zdarzy.
Witajcie.
Ja już nie mam DPF'a i też się zastanawiam nad zmianą Castrola na Motula 5W40. Cena jest tylko troszkę wyższa. Zastanawiam się, czy warto. Bo na różnych forach różnych aut czytałem dużo dobrego o oleju Motul.
Ładnie wycisza pracę popychaczy.
pzdr
w moim przypadku Motul wyciszył pracę turbiny.
a poniżej znalezione na forum alfaholików zestawienie najpopularniejszych olejów wraz z ich charakterystykami
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NziFLiuhlpeSJutN9EuHlCcmVTZcPuTbHvxzn_A2DAY/edit#gid=0
bardzo fajna rzecz.
Ładnie wycisza pracę popychaczy.
Myślałem, że to jest taki żart, co napisałeś, z tym Motulem. Ale to prawda, sam jestem w szoku. Na Motulu silnik faktycznie pracuje ciszej, nie słychać już aż tak tego charakterystycznego dla diesla klekotania jak przedtem na Castrolu Edge. Także z czystym sumieniem polecam Motula (ja akurat kupiłem od kolegi z Berlina :wink:). Ponadto wymieniłem olej w skrzyni na mało popularny Magneti Marelli Exel 75W90 - też polecam, lewarek biegów chodzi dużo lżej niż na poprzednim Castrolu. Ponadto wyczyściłem sobie przepływomierz powietrza (spray CRC AIR SENSOR CLEAN) i następnie MES'em skasowałem dane, których nauczył się dotychczas sterownik silnika (Reset Self Learned Parameters). Auto zbiera się niesamowicie teraz. Sądzę, że raz do roku wraz z wymianą filtra powietrza będę sobie w aucie czyścił cały dolot aż do turbiny wraz z przepływomierzem masowym powietrza.
Powyższe wnioski które mi się nasunęły może komuś się też przydadzą :-)
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie
@vitos
A którego Motula kupiłeś?Jest kilka na rynku do diesla i sam się zastanawiam jaki byłby OK
czucza2005
26-12-2014, 14:46
też jestem ciekawy jak się sprawuje ten: Motul 8100 X-Clean FE 5W-30 za 141,25 zł (http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-8100-X-Clean-FE-5W-30-/1847), a Motul 8100 X-clean C3 5W-40 za 159,06 zł (http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-8100-X-clean-C3-5W-40/221). Ten pierwszy jest troszkę tańszy może nie ma sensy przepłacać.
ten pierwszy (X-Clean FE 5W30) to nowy produkt Motula. ma zapewniać maksymalną ochronę silnika, niskie zużycie paliwa i przy okazji być przyjazny filtrom DPF. dla tych którzy mają problem z doborem oleju Motul przygotował na swojej stronie konfigurator doboru oleju "Dobierz olej". pozwoli on prawidłowo dobrać olej do posiadanego silnika. ja w swoim aucie posiadam filtr cząsteczek stałych (DPF) i wbrew opinii pracownika ASO FIAT zalałem silnik olejem Motul 8100 X-Clean 5W40. serwisant upierał się, że powinienem zalać silnik olejem 5W30. jego zdaniem, częściej będzie zapychał mi się filtr. przez pierwsze 3 wypalenia nic takiego nie zauważyłem. teraz z racji niskich temperatur dopala się częściej, ale nie sądzę aby na oleju o specyfikacji 5W30 dopalał się rzadziej. generalnie wolę chronić silnik niż wydech... nie wykluczam, że przy następnej wymianie wybiorę ten nowy produkt Motula.
@vitos
A którego Motula kupiłeś?Jest kilka na rynku do diesla i sam się zastanawiam jaki byłby OK
Kupiłem olej Motul 8100 X-cess 5W40 (zaznaczam, że mam usunięty filtr cząstek stałych oraz zatkany zawór recyrkulacji spalin) zgodnie z konfiguratorem na stronie Motula https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40
czucza2005
01-01-2015, 20:13
doborem oleju Motul przygotował na swojej stronie "Dobierz olej" - i korzystając z tego i planowany silnik to mam do wyboru takie Produkty: 8100 ECO-CLEAN 5W-30 (cały rok), 8100 X-CLEAN FE 5W-30 (cały rok), SPECIFIC S1 5W-30 (cały rok).
Ten olej ciekawy jest Motul 8100 X-cess 5W40 i cena do 150zł za 5l.
Ja kupiłem właśnie Motul 8100 X-cess 5W40 (http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4317-Motul-8100-X-Cess-5W40-5L.html) i puki co jestem zadowolony. Silnik chodzi ciszej, nie słychać tak mocno już tego drażniącego "dieslowsiego klekotu". Od dłuższego czasu kupuję oleje tam, gdzie kupiłem ten i na 100% olej jest oryginalny i na dodatek w bańce 5 litrowej. W polskich sklepach olejów ani filtrów już nie kupuję od dłuższego czasu.
PS. Ja nie reklamuję sklepu, gdzie kupuję, żeby ktoś z Was sobie nie pomyślał. Sam się przekonałem widząc różnicę w częściach niemieckich a dostępnych w Polsce.
Czy ktoś z Was korzystał u siebie z takiego oleju: Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 5L (http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/technologia-syntetyczna/top-tec-4100-5w-40-2686-detail)
Bardzo będę wdzięczny za Wasze opinie.
nie stosowałem, ale przemyślę przy okazji następnej wymiany oleju. ulotka oraz opinie wyglądają zachęcająco. olej zalecany jest do aut z filtrami DPF. jedyny minus to nieco wyższa cena chociażby w stosunku do Motul 8100 X-Clean.
...jedyny minus to nieco wyższa cena chociażby w stosunku do Motul 8100 X-Clean.
Bo ja wiem, cena (http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5087-Liqui-Moly-Top-Tec-4100-5W40-5L.html) jest całkiem atrakcyjna. Jak zalejesz silnik tym olejem, to podziel się swoimi spostrzeżeniami na tutejszym forum. Ja miesiąc temu wlałem Motula 8100 X-Cess i naprawdę jestem zadowolony. W porównaniu do Castrol Edge jest to dużo lepszy olej. Kiedy kupowałem Motula nie było jeszcze Liqui Moly Top Tec 4100 w takiej cenie.
Abramsik
04-01-2015, 19:04
Czy ktoś z Was korzystał u siebie z takiego oleju: Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 5L
Ja używam LM Top Tec 4200 5W30. Jestem bardzo zadowolony. Silniczek pracuje jak zegareczek. Wymieniam co 15 kkm. Ten właśnie jest dedykowany do mojego Bravolota (1,6 MJet). Dobry niemiecki olej. Co drugą wymianę stosuje płukankę LM Engine Flusch i Diesel Spulung do oczyszczenia i konserwacji wtrysków. Opisy znajdziesz na stronie LM. Jaz racji, że mam jeszczeDPF regularnie stosuje dodatek LM do DPF. Ogólnie bardzo polecam LM, w Stilo także stosowałem oleje i dodatki LM i także byłem zadowolony.
Czy ktoś z Was korzystał u siebie z takiego oleju: Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 5L (http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/technologia-syntetyczna/top-tec-4100-5w-40-2686-detail)
Bardzo będę wdzięczny za Wasze opinie.
Kiedyś to była dobra, marka, nie wiem jak jest teraz. Moje używanie skończyło się przy zmianie z peugota 306 na bravo. Ale nie było z tymi olejami problemów.
LM raczej nie powinno sprawiać problemów - to ciągle jeden z lepszych producentów oliwy do aut..
HansKloss
28-02-2015, 20:18
Witam!
Zakupiłem moje Bravo w lipcu ubiegłego roku. Auto sprowadzone z Francji, rocznik 2010, silnik 1.6 Multijet 90 KM bez DPF, aktualny przebieg 172 000 km. Zaraz po zakupie, wymieniłem olej na Castrol EDGE 5w30.
Auto sprawuje się bardzo dobrze. Od ostatniej wymiany przejechałem 13k km. Zastanawiam się jaki olej teraz wybrać. Proszę o radę, co się stanie jeśli zaleję do silnika Lotos 5w40?
MarcinBravo165
01-03-2015, 08:16
Witam wszystkich wlalem do swojego autka olej 5w30 amsoil European 2.0 165 multijet i teraz pytanie.do.was czy mogę na tym oleju jeździć? Z góry Dzięki za.odp
Według papierów oleju i instrukcji auta raczej nie."W przypadku silników diesla, w razie awarii i przy braku dostępności produktów oryginalnych, akceptowane są oleje o osiągach minimalnych ACEAC2. W tym przypadku nie są gwarantowane osiągi optymalne silnika i zaleca się możliwie jaknajszybszą ich wymianę na oleje zalecane przez ASO Fiata. Użycie produktów o parametrach niższych niż ACEAC3 w przypadku silników benzynowych i ACEAC2 w przypadku silników na olej napędowy, może spowodować uszkodzenia silnika z utratą gwarancji." Ten olej spełnia ACEA A3/B3, A3/B4. Pzdr
Witam!
Zakupiłem moje Bravo w lipcu ubiegłego roku. Auto sprowadzone z Francji, rocznik 2010, silnik 1.6 Multijet 90 KM bez DPF, aktualny przebieg 172 000 km. Zaraz po zakupie, wymieniłem olej na Castrol EDGE 5w30.
Auto sprawuje się bardzo dobrze. Od ostatniej wymiany przejechałem 13k km. Zastanawiam się jaki olej teraz wybrać. Proszę o radę, co się stanie jeśli zaleję do silnika Lotos 5w40?
a tego Castrola to ktoś Ci polecił, czy taki wybrałeś? to olej typu low-saps, czyli z przeznaczeniem do aut z DPF. poza tym, jak wejdziesz na stronę producenta i odnajdziesz specyfikacje tego oleju, to zobaczysz, że nie jest to olej certyfikowany do aut z grupy Fiat. to był główny motyw, dla którego ja wymieniłem Castrola Edge 5W30 (zalanego przez poprzedniego właściciela) na Motula 8100 X-Clean 5W40. oczywiście serwisant zrobił duże oczy, bo jak to serwisanci sugerują rozwiązania, które ustaliła "góra". ta góra ustaliła, że do aut z DPF wlewa się oleje 5W30, czyli oleje, w których wg mojej wiedzy, wraz ze wzrostem temperatury zmniejszeniu ulega film olejowy. z jednej strony ma to zapewnić mniejsze zużycie paliwa, z drugiej jednak gorszą ochronę silnika pracującego pod dużym obciążeniem. dodatkowo oleje typu low-saps posiadają mniejszą liczbę dodatków uszlachetniających, co pozytywnie ma wpływać na filtr DPF, który ja u siebie posiadam. warto sobie zatem odpowiedzieć na ważne pytanie - czy chcemy chronić silnik czy wydech. ja z oleju Motul 8100 X-Clean jestem bardzo zadowolony. Na miarce oleju nie ubywa (ani nie przybywa), a regeneracja DPF'a odbywa się na dystansach możliwych do zaakceptowania ok. 400 km. jazdy w trybie miejskim. posiadasz silnik bez DPF więc śmiało możesz zalać olej Motul 8100 X-cess 5W40.
https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40
MarcinBravo165
01-03-2015, 11:11
Czyli amsoil odpada trzeba wymienić? Dzięki za odp czy po przejechaniu 2 tys km mogło się.coś uszkodzić?
MarcinBravo165
01-03-2015, 18:00
Pozatym czy w 2.0 wyją turbiny czy moja porostu jest na.wykończeniu? Prośbą o odpowiedz co do tego oleju pierwszy raz mam.multijet wcześniej miałem tdi 1.9 chciałem kupić.dobry olej to kupiłem nie.taki jak trzeba ciekawi mnie czy coś mogło się złego stać po przejechaniu 1500 tys na takim oleju niby tez 5w;30 ale właśnie nie acea c2 jutro zalewam to acea c2 olejkiem żeby mieć.spokój jeśli ktoś z was ma 2.0 165 podczas uruchamiania silnika kiedy gaśnie wam kontrolka oleju po dłuższym postoju?
Zalej C3. C2 to dopuszczone minimum. C3 to zalecana klasa.
Pzdr
MarcinBravo165
01-03-2015, 19:20
Dzięki z góry pozdrawiam
HansKloss
02-03-2015, 00:56
a tego Castrola to ktoś Ci polecił, czy taki wybrałeś? to olej typu low-saps, czyli z przeznaczeniem do aut z DPF. poza tym, jak wejdziesz na stronę producenta i odnajdziesz specyfikacje tego oleju, to zobaczysz, że nie jest to olej certyfikowany do aut z grupy Fiat. to był główny motyw, dla którego ja wymieniłem Castrola Edge 5W30 (zalanego przez poprzedniego właściciela) na Motula 8100 X-Clean 5W40. oczywiście serwisant zrobił duże oczy, bo jak to serwisanci sugerują rozwiązania, które ustaliła "góra". ta góra ustaliła, że do aut z DPF wlewa się oleje 5W30, czyli oleje, w których wg mojej wiedzy, wraz ze wzrostem temperatury zmniejszeniu ulega film olejowy. z jednej strony ma to zapewnić mniejsze zużycie paliwa, z drugiej jednak gorszą ochronę silnika pracującego pod dużym obciążeniem. dodatkowo oleje typu low-saps posiadają mniejszą liczbę dodatków uszlachetniających, co pozytywnie ma wpływać na filtr DPF, który ja u siebie posiadam. warto sobie zatem odpowiedzieć na ważne pytanie - czy chcemy chronić silnik czy wydech. ja z oleju Motul 8100 X-Clean jestem bardzo zadowolony. Na miarce oleju nie ubywa (ani nie przybywa), a regeneracja DPF'a odbywa się na dystansach możliwych do zaakceptowania ok. 400 km. jazdy w trybie miejskim. posiadasz silnik bez DPF więc śmiało możesz zalać olej Motul 8100 X-cess 5W40.
https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40
Castrola wybrałem sam jako pewniaka :) Teraz zaleję Motula, którego polecasz. Dzięki za pomoc.
Potwierdzam, Motul X-Cess jest dużo lepszym olejem niż Castrol Edge. Silnik pracuje ciszej i charakterystyczny dieslowski klekot jest dużo mniej słyszalny.
czucza2005
19-04-2015, 21:32
jutro jak dam rady to zmienię olej na Motul 8100 X-Clean FE 5W-30 kupiłem go za 114zł [ oryginalny ] sprawdzałem jak wygląda tylna etykieta oryginalnej i podróbki oraz kolory, mój ma jasny słomkowy jak oryginalny.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.