PDA

Zobacz pełną wersję : Przewody hamulcowe - stacja diagnostyczna



Rick
15-11-2014, 15:01
Witam,
Dzisiaj pojechałem na stację diagnostyczną - z ulotką bezpłatne badanie.
Trwa sprawdzanie i nagle okazało się że strzelił lewy przewód.
Diagnosta twierdzi że to miedziany - fakt przewód był cały jakby skorodowany.
Na kanale wygląda to mniej więcej tak:
17504
Lewy skorodowany - prawy ok
I tak samo wygląda na drugiej stronie z tym że nie strzelił.

Czy te przewody faktycznie są miedziane?
Czy mógł strzelić, miał prawo strzelić - czy ewentualnie mógł ustawić większą siłę?
Bo potem zaczął dzwonić po mechanikach ale dzisiaj sobota i wszyscy śpią..
Spory czas temu też poszły mi przewody ale NIBY mechanik je naprawił i było ok.
Ewentualnie jaka pi razi drzwi cena za wymianę obu?

mlodybe
15-11-2014, 15:05
Miedz raczej nie koroduje. Oryginalne przewody są metalowe i te korodują.

Rick
15-11-2014, 15:24
Tylko to bardziej wygląda na gumę hmmm.. ale co ja tam wiem :)
Ten przewodzik strzelił mi niedaleko lewego koła

Rick
15-11-2014, 16:54
Zadzwoniłem do poleconego mechanika.. Za 1m przewodu 40-45 zł z montażem i nalaniem płynu hamulcowego..
Spoko? Ile może ciągnąć się przód?

bob96
15-11-2014, 17:34
Cena dobra skoro jego materiał. Miałem podobny przypadek w lipcu, akurat byłem w Zabrzu i wracałem do domu (60 kilometrów) tylko z ręcznym, ale to inna jazda jak wiesz że brak hamulców. Znajomy mechanik wymienił od razu dwa przewody, odcinki około 1m. Stare przewody są metalowe i dla tego rdzewieją.
Koszt w moim przypadku to 140 zł. za części robotę.

Rick
16-11-2014, 10:39
Ta wiadomość była pomocna (dzięki!) :)

bob96
16-11-2014, 11:10
Rick to cieszy :dlon:

asykom15
16-11-2014, 11:10
mi kiedys strzelił to kupiłem metr przewodu i sam wymieniłem koszt bardzo mały chyba 50 zł z płynem hamulcowym jak dobrze pamietam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

wymiana bardzo prosta

Rick
16-11-2014, 12:12
Bardzo prosta mówisz..
A jakie to przewody - miękkie czy twarde?
Mi skorodowały to pewnie te twarde?

Czy to będzie coś takiego?
Przewód hamulcowy giętki oś przednia TRW - PHB274
Układ hamulcowy Przewód hamulcowy Fiat BRAVA (182) 1.2 16V 80 82KM (1998.12-2002.12) (http://www.4cars.pl/samochodowe/FIAT,BRAVA,BRAVA_182,all,13880,Uklad_hamulcowy,Prz ewod_hamulcowy,0,0.php)

Nie widzę nigdzie na metry..

marcin.b2508
16-11-2014, 12:26
Rurka miedziana przewód hamulcowy 10 m rura 10mb (4769794442) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/rurka-miedziana-przewod-hamulcowy-10-m-rura-10mb-i4769794442.html)
Przewód hamulcowy miedziany - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=przew%C3%B3d+hamulcowy+miedziany&search_scope=automotive&bmatch=s0-mt-1106)
do wyboru do koloru. no z tym kolorem to może przesada bo jest tylko jeden.
http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=m&string=przew%C3%B3d+hamulcowy+miedziany+brava&bmatch=s0-mt-1106&requestDescription=1&mode=desc

Rick
16-11-2014, 13:25
Muszę sprawdzić ile m i może faktycznie się za to zabiorę :)
Jest może manual jak to zrobić od A do Z?

bob96
16-11-2014, 13:47
W moim przypadku trzeba było wyciąć stare przewody na wysokości kanapy, żeby to dobrze zrobić trzeba mieć dobrą prasę do zarabiania przewodów hamulcowych. Powodem są metalowe przewody, o wiele trudniej zarabia się je od miedzianach które są miękkie i plastyczne. Mechanik pomagał sobie dodatkowo małym punktakiem do rozgięcia metalowej rurki. Po założeniu złączki reszta idzie już z górki :)

asykom15
16-11-2014, 14:06
są miedziane na jakieś wymiary gotowe nie pamietam jakie długości ja brałem metrowy i zaginasz je prowadzisz tak jak były oryginalne a jak za długi jest to robisz z niego takie kółka i pózniej przykręcasz gdzie mają być.(robiąc kółka przewód wogóle się nie zagina )chyba że gumowy masz do wymiany to w tedy gotowy identyczny kupisz sobie

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

ja kupowałem w pierwszym lepszym motoryzacyjnym

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

to jest coś takiego tylko metr i założone już końcówki do wkręcania
http://allegro.pl/rurka-rura-miedziana-przewod-hamulcowy-10-m-i4766972131.html

marcin.b2508
16-11-2014, 16:08
Rick w tym ostatnim linku podanym przeze mnie wcześniej masz gotowe przewody na całe auto. tylko są różne wersje w zależności od tego jaki masz układ hamulcowy.

asykom15
16-11-2014, 18:44
w sklepie kupi taniej i gotowe już ,tylko wkręcic powyginać ,wkręcić odpowietrzyć i jeżdzi :)

Rick
16-11-2014, 23:20
Mam bez ABS - chodzi mi tylko o dwa przednie - te wyglądają ok - będą?
Przewód hamulcowy przód Brava Seicento Cinquecento (4735750059) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/przewod-hamulcowy-przod-brava-seicento-cinquecento-i4735750059.html)

Co do odpowietrzania to gdzie dokładnie znajdują się odpowietrzniki?

byrrt
17-11-2014, 07:13
Miedz raczej nie koroduje. Oryginalne przewody są metalowe i te korodują.
Miedź też się utlenia, miedź to też metal.. :D

asykom15
17-11-2014, 11:29
na cylinderku taka jakby mała śrubeczka(kalamidka) na 8 chyba kluczyk

Rick
17-11-2014, 14:56
Ok, znalazłem jeszcze taniej 12 zł za metr w motoryzacyjnym.
Tylko muszę wiedzieć jaka jest końcówka i ile metrów - wie ktoś?
1,5 m wystarczy?

Rick
17-11-2014, 21:24
Sprawdziłem - gwint to 10 a wkrętki powinny być 11.
Na lewe koło wchodzi ponoć 1m - a na prawe??

KOBRA
17-11-2014, 21:55
Człowieku ,a czym zarobisz te końcówki.
Mam pewne zmienne odczucia co do twoich umiejętności .Absolutnie nie mam w zamiarze cię obrażać , ale to są hamulce i nie tylko twoje życie może od nich zależeć.
Tu masz stronę ,wybierz swój samochód dobierz odpowiednią długość według oznaczeń .Kup już zarobione przewody .Przewody Hamulcowe - Przedsiębiorstwo "WP" - www.pwpnet.pl (http://www.pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=pro&f=szp&z=wmo#szu)
Przynajmniej będziesz spokojny (i my też )

Rick
17-11-2014, 22:03
Dziękuję za wsparcie!
Ponoć te będą pasowały - lewy przód
Przewód hamulcowy przód Brava Seicento Cinquecento (4735750059) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/show_item.php?item=4735750059)
Prawy przód
PRZEWÓD HAMULCOWY PRZÓD PRAWY PUNTO SEICENTO BRAVA (4784016580) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/show_item.php?item=4784016580)

Będzie ok?

Chodzi o to że w sklepie oferują 12 zł za metr z zarobieniem - dlatego pytam

asykom15
17-11-2014, 23:52
w sklepie są gotowe już tylko zakładać do samochodu i bardzo tanio wychodzi

mlodybe
18-11-2014, 09:11
Miedź też się utlenia, miedź to też metal.. :D


Tak ale nie w takim stopniu co metal i takie przewody potrafią przeżyć auto...

asykom15
18-11-2014, 10:22
ja już jeżdze 2 rok na tym przewodzie i elegancko trzyma się

Rick
19-11-2014, 23:47
Okazało się że poszły dwa tylne - mechanik za wymianę z odpowietrzeniem i płynem skasował mnie - 240 zł
Wydaje mi się że strasznie drogo - jak uważacie?

Na jutro potrzebuję samochód a kanał miałbym dopiero w weekend - dlatego - nie poszalałem..

asykom15
20-11-2014, 11:50
ja wymieniałem 1 tylni sam to tak jak pisałem wczesniej 50 zl z płytnem ,a od ciebie bardzo dużo wzioł nie dałbym tyle

byrrt
20-11-2014, 12:02
Dużo nie dużo.. Za same przewody byś pewnie z 100 zapłacił finalnie - zależy co wymieniał. Powinien wymienić wszystkie te co są choć trochę podejrzane a nie tylko te co strzeliły.. Jeżeli z tyłu to może i bak trzeba było luzować itp.. Za kilka godzina pracy i mordowania się z zapieczonymi zardzewiałymi śrubami, wymianą płynu i odpowietrzaniem IHMO normalna cena..

asykom15
21-11-2014, 10:49
ja wymioeniałem to baku nie luzowałem ,zapieczone fakt były ale dało się odkręcić wymieniałem pierwszy od gumowego przewodu co szlo 2 godziny roboty

Rick
22-11-2014, 11:31
I tak muszę się do nich jeszcze przejechać.
Tak jak wcześniej tylne hamulce ładnie łapały tak teraz lewy trzyma lepiej niż prawy..
Mam nadzieję że to wina złego odpowietrzenia.

mlodybe
24-11-2014, 10:35
Jak nie masz ABSu to tak będzie ponieważ w momencie gdyby z tyłu złapały ci oba z taką samą siłą to masz szansę na 180* albo i pełnego bączka. Regulator siły hamowania właśnie jest od tego by na jedno z kuł poszła mniejsza siła.

byrrt
24-11-2014, 12:58
Jak nie masz ABSu to tak będzie ponieważ w momencie gdyby z tyłu złapały ci oba z taką samą siłą to masz szansę na 180* albo i pełnego bączka. Regulator siły hamowania właśnie jest od tego by na jedno z kuł poszła mniejsza siła.
Kolega głupoty pisze i lepiej aby przestał.. Hamulce mają łapać równo lewa i prawa strona. Korektor służy do regulacji siły podawanej na całą tylną oś względem jej obciążenia tak aby koła nie stawały dęba gdy auto nie jest załadowane i hamowały możliwie mocno gdy jest..

mlodybe
24-11-2014, 15:14
Piszesz o korektorze siły hamowania (czy jak to zwał).
W Corsie b korektor i rozdzielacz siły hamowania to dwia różne urządzenia.

Korektor jest na przewodzie ham. i regulowany po przez dźwigienkę i sprężynkę przymocowaną do belki. Regulatory w korsie są dwa (na każde tylne koło po sztuce) na przewodach działający na zasadzie zaworka ciśnieniowego. Po depnieciu pedału hamulca przy odpowiednim ciśnieniu układ się zamyka i utrzymywane jest odpowiednie ciśnienie. Lewi i prawy działały przy rożnym ciśnieniu (prawy przy niższym ciśnieniu).

byrrt
24-11-2014, 15:19
Nie wiem co jest w Corsie ale wydawałoby się to mało logiczne. To co piszesz - takie dławnice również były montowane we fiatach ale ZAMIAST mechanicznego korektora. Regulowały one stale ciśnienie. Aby auto hamowało równo i nie wpadało w poślizg lewa i prawa strona musi hamować równo! Owszem w nowych autach z ESP itp reguluje to komputer, ale mówimy o fiacie z początku lat 90tych..

mlodybe
24-11-2014, 17:02
Wiele osób tam myśli że równa praca hamulców to podstawa. Na stacji diagnostycznej tak ale tu nie powoduję się aby koło stanęło dęba przy hamowaniu. Układ w którym można zablokować wszystkie koła to po prostu wadliwy układ. Jedno tylne koło które nie zostaje zablokowane powoduje że tylna oś podąża za przednimi kołami.

Zresztą zrób sobie test. Ostro zahamuj samochodem bez ABSu i w trakcie zaciągnij ręczny (ten oczywiście musi działać i łapać równo). Zacznie cię stawiać bokiem. Zresztą to samo się stanie jak po prostu w czasie jazdy zaciągniesz ręczny.

karwoj25
24-11-2014, 17:53
Regulator siły hamowania właśnie jest od tego by na jedno z kÓł poszła mniejsza siła.
dawno takiej głupoty nie czytałem, skąd masz takie łamiące wiadomości? Które z kÓł ma hamować słabiej?

mlodybe
24-11-2014, 18:35
GPV1273 Korektor siły hamowania Opel corsa B.

Pomyliłem tylko nazwy. Korektor odpowiada za rozdział siły hamowania na poszczególne koła zaś regulator za siłą zależna od obciążenia.

Bezpieczne hamowanie – korektor siły hamowania - Przewody hamulcowe (http://www.przewody-hamulcowe.pl/content/17-bezpieczne-hamowanie) Masz tu fajnie wszystko opisane. A dodatkowo jak znajdę czas to poszukam ci filmu z pracy dyplomowej mojego Ś.P. kolegi.

Jak mogłem napisać "kuł" przez U otwarte. Wstydzę się.

KOBRA
24-11-2014, 18:42
Układ w którym można zablokować wszystkie koła to po prostu wadliwy
Człowieku co ty piszesz. To są prawie same bzdury do tego z błędami ortograficznymi .
Każdy układ hamulcowy bez ABS powinno się dać zablokować to właśnie po to wprowadzono ABS.
Może ty już nie rób testów bo jeszcze coś narobisz .Najpierw może poczytaj fachowej literatury w temacie hamulców ,oraz systemów wspomagających .
Następnie jak już wszystko zrozumiesz to wtedy zabieraj głos.Bo twoje posty mogą kogoś źle ukierunkować w naprawie samochodu co doprowadzić może do tragedii .
Mam taką cichą nadzieję że z zawodu nie jesteś mechanikiem.

Właśnie kiedy pisałem swój post ty napisałeś następny więc edytuję swój aby ci dać jeszcze jedną radę :
Jak już czytasz fachową literaturę to musisz ją czytać ze zrozumieniem bo dalej brniesz w błędy
Napisałeś :
Korektor odpowiada za rozdział siły hamowania na poszczególne koła zaś regulator za siłą zależna od obciążenia.
Zaś z tekstu na który się powołujesz cytuję
Korektor rozkładu sił hamowania ma za zadanie zapewnienie właściwych proporcji między obciążeniami przedniej i tylnej osi pojazdu a uzyskiwanymi na tych osiach siłami hamowania.

mlodybe
24-11-2014, 19:42
Czyli źle ten tekst zrozumiałeś.

W tym fragmencie chodzi o to że gdy hamujesz przednia oś zostaje dociążoną (tzw nurkowanie) a tylna odciążoną. Regulator ma za zadanie zwiększyć siłę hamowania gdy samochód jest obciążony Np pasażerami ale przy ostrym hamowaniu i tak nie ma to większego znaczenia. Według starych norm unijnych w ogóle nie powinno dochodzić do zablokowania tylnych kół a w skrajnym przypadku jedno.

Jeszcze jedno tylne hamulce praktycznie nie wpływają na drogę hamowania ale na stabilność podczas tego manewru.

KOBRA
24-11-2014, 20:02
Według starych norm unijnych w ogóle nie powinno dochodzić do zablokowania tylnych kół a w skrajnym przypadku jedno.


Tak i jeszcze banana wyprostuj bo niezgodny z unijną dyrektywą.:popupie:

karwoj25
24-11-2014, 20:25
Według starych norm unijnych w ogóle nie powinno dochodzić do zablokowania tylnych kół a w skrajnym przypadku jedno.
pokaż mi tę normę, chętnie poczytam przed snem :) serio piszę :)

mlodybe
24-11-2014, 21:04
Tak i jeszcze banana wyprostuj bo niezgodny z unijną dyrektywą.:popupie:

Wiesz że aby wypuścić jakiś produkt w UE musi się on mieścić w ich debilnych normach?? A jak wiesz taki produkt ląduje też po za unią bo nie opłaca się go przerabiać (pogarszać) bo jest to nieekonomicznie.

@Kobra

Jak znajdę to ci podeśle. Gdzieś mam w notatkach dokładny numer normy.

byrrt
25-11-2014, 10:48
mlodybe
Daje Ci gwarancję że każdym sprawnym autem bez ABSu zablokujesz wszystkie 4 koła bez wyjątku - co Ty za głupoty piszesz? Jak nie na suchym asfalcie to na piachu czy wodzie. Z resztą pomyśl, auto z zablokowanymi kołami jest w ogóle nie sterowne ale auto z zablokowanymi przednimi i jednym tylnym.. jest niesterowne i do tego zaczyna je obracać.. Mam wrażenie że owszem coś gdzieś kiedyś czytałeś ale łączysz nowinki z systemów ESP gdzie siłą na każde koło steruje elektronika z starym systemem hamulcowym bez ABS i żadnej elektroniki..

Rick
05-12-2014, 00:39
Ekhm no to wtrącę się w dyskusję zanim się pozagryzacie :D

Do rzeczy..
Odpowietrzyli mi raz jeszcze hamulce - w tym czasie wymieniłem drążki kierownicze, końcówki ustawiłem zbieżność itp..
Pojechałem na stację diagnostyczną sprawdzić co i jak - niespodzianka - hamulce tylne prawie w ogóle nie łapią - słabiutkie
Diagnosta zaczął mi mówić że Ci co wymieniali przewody powinni sprawdzić jeszcze hamulce czy dobrze łapią itd..
Mówił że można też je oczyścić czy coś [Z tego co kojarzę jest jeszcze pokrętło do regulacji w tarczach? [?] I generalnie z takim wynikiem oblałbym każdy przegląd..

Pytanie - Jak się za to zabrać?
Wymienić szczęki? Oczyścić je?
Znalazłem też filmik na Yt nie wiem na ile pasuje do 1.2
https://www.youtube.com/watch?v=q_MZQ6PU_78

markshall
05-12-2014, 08:59
Film słabiutki, gość nawet nie wie, że kręci samoregulatorem:-) W BBMach były 2 rodzaje hamulców bębnowych, które Ty masz - nie wiem. Tak czy inaczej musisz ściągnąć bębny i zobaczyć w jakim stanie to jest, wyczyścić, może coś wymienić i będzie git:-)

Rick
05-12-2014, 09:54
180 mm i 203 mm - I chyba nie ma różnicy czy z ABS czy nie..
Po prostu zmierzę.

byrrt
05-12-2014, 10:04
Tak ale są zdaje się też dwa systemu - dwóch firm.. Jedno to chyba Delphi/Lockheed a drugie mi wyleciało z głowy.. To ma znaczenie jakbyś np. wymieniał cylinderki bo są różne. Trudno gdybać trzeba rozebrać i sprawdzić co namotali. Żadnych śrub regulacyjnych tam nie ma, jedynie jeżeli słabo tył łapie a jest wszystko dobrze odpowietrzone i sprawne cylinderki/szczęki, bębny i samoregulatory to może być wina korektora siły hamowania na belce o ile u Ciebie występuje..

Rick
06-12-2014, 11:02
Mechanik stwierdził że wymienił mi tylne przewody - pojechałem do diagnosty z samego rana bo wybieram się w podróż...
A tu kolejny Surprise! :D

Przewody fakt są wymienione do kolektora siły hamowania... :?:
A od kolektora siły hamowania do kół - zgnilizna! :mad:
Zaraz zaraz... Ponoć stwierdził że wymienił mi tyle przewody hamulcowe.. :confused:
Pytam gościa że jak jest coś jeszcze do wymiany to ma mi to zrobić w przewodach..
Czy dobrze uważam że mnie najprościej w świecie orżnął? :tongue

Czy to już inaczej się fachowo nazywa "wymiana tylnych przewodów od kolektora siły hamowania" :roll:
Chociaż nie mówiłem że chcę wymienić "centralne do kolektora siły hamowania" :roll:
Tylko tylne przewody hamulcowe.. :roll:

markshall
06-12-2014, 11:06
Jechać, opier***** i tyle. Przecież same się nowe nie zamieniły na stare. Daj znać ci powie "mechanik".

Rick
06-12-2014, 11:55
Tak zrobię - 250 zł za wymianę tylnych do kolektora to chyba trochę dużo..

Rick
08-12-2014, 09:50
Pogadałem z mechanikiem - stwierdził że opukiwał przewody i było ok - generalnie gość widzę że się starał więc się z nim dogadam :)
Załatwię to w piątek i przynajmniej hamulce do odstrzału :)