PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat wygasza produkcję modelu Bravo - będą nowe modele



ciril
08-11-2014, 18:31
Pełną treść artykułu możesz zobaczyć w http://fiatklubpolska.pl/content.php?r=392-Fiat-wygasza-produkcję-modelu-Bravo-będą-nowe-modele

miszko
08-11-2014, 18:36
Wiadomość myślę, że dobra! Ciekawe co zaprezentują. Może w końcu odświeżą linię Tipo/Tempra. Parę lat temu widziałem siatkę produktów Fiata i była tam informacja, że może Tipo/Tempra odświeżą, ale nic z tego nie wyszło.

ciril
08-11-2014, 20:34
Oby tym razem spełnili obietnice. A patrząc na Alfę Romeo nie jest to do końca oczywiste. Chociaż prawdą jest że mają na czym budować. Takie Ottimo/Viaggio ... czemu nie.

Inna sprawa że rezygnacja na ponad rok z kompaktowego hatchbacka (a na kombi to nawet nie wiem na ile) raczej nie wpłynie pozytywnie na słupki sprzedaży. Trzeba będzie inwestować w reklamę i kalkulować cenę na odpowiednio niskim poziomie.

boch
08-11-2014, 20:56
a ja po cichu liczę na Nuova Stilo, chociaż biorąc pod uwagę fakt, że Stilo omal nie doprowadziło Fiata do bankructwa, nie sądzę żeby prędko chcieli sobie o tym przypomnieć. dodatkowo opinia "jednego z najbardziej awaryjnych aut europejskich" też robi krecią robotę jednemu z najpiękniejszych Fiatów w historii fabryki z Turynu. pożyjemy, zobaczymy :)

hak64
08-11-2014, 23:54
W moim zainteresowaniu nie leżą konkretne modele, linie nadwozia, czy strategie sprzedaży. Ja raczej oczekuję cudu, oczekuję bowiem, że Fiat wypuści na rynek samochody dopracowane pod względem konstrukcyjnym, proste w obsłudze, bez drogiej i awaryjnej elektroniki. Mam tu na myśli produkt na miarę VW Garbusa, czy Fiata 126, z tym, że dotyczący nie jednego modelu, a raczej gamy modelowej. Podobną strategię obrała Dacia wypuszczając tanie, a jednocześnie wszechstronne samochody, gdyby tylko poprawić jakość materiałów i wykonania, to sukces byłby pewny. Na dłuższą metę nie da się przecież utrzymać na rynku oferując wyłącznie 500, 500L, 500Treking, 500Abarth. To obrzydnie każdemu i w efekcie powstaje reakcja identyczna, jak na wszechobecne seriale z braćmi Mroczkami - mam mroczki przed oczami. Obecnie koncerny samochodowe, mniej więcej z 5 letnią częstotliwością wypuszczają nowe modele i począwszy od małych, miejskich wozideł zakupowych, a skończywszy na limuzynach, pakują w nie wszelkie możliwe bajery, które - w większości przypadków - są tak potrzebne, jak świni siodło. Przeciętny zjadacz chleba - przynajmniej w naszym kraju - potrzebuje samochodu uniwersalnego, takiego którym może przewieźć zarówno zakupy, dojechać do pracy, jak i pojechać z rodziną na wczasy. Tego wymogu nie spełnia Fiat 500, który nie dość, że mały, to kosztuje więcej, niż paskudna i siermiężnie wykonana, ale spełniająca opisane wymogi Dacia Lodgy. Fiat nigdy nie był luksusową marką i nie sądzę, by mógł nią zostać, ale solidnym, funkcjonalnym i tanim samochodem, jak najbardziej może. Gdyby Stilo, o którym wspomniał boch pozbawiono niektórych elementów wyposażenia (to one zresztą stały się powodem wspomnianej tu awaryjności), to biorąc pod uwagę funkcjonalność tego auta, nienaganne i na wskroś nowoczesne linie nadwozia, byłoby ono takim hitem sprzedaży, jak Golf w pierwszych latach produkcji.

miszko
09-11-2014, 10:46
Gdyby Stilo, o którym wspomniał boch pozbawiono niektórych elementów wyposażenia (to one zresztą stały się powodem wspomnianej tu awaryjności), to biorąc pod uwagę funkcjonalność tego auta, nienaganne i na wskroś nowoczesne linie nadwozia, byłoby ono takim hitem sprzedaży, jak Golf w pierwszych latach produkcji.

Fiat chciał "oszukać przeznaczenie" i zrobić auto, które będzie biło Golfa pod względem wyposażenia. Oczywiście Golf miał też te systemy, ale wymagał sporej dopłaty. Stilo za to było droższe w porównaniu z resztą (ale dobrze wyposażone na starcie), a istniało przekonanie, że Fiat jest raczej tani i przyniosło to Fiatowi więcej problemów niż korzyści.

Moim zdaniem stary podział: Fiat praktyczny i obszerny, Alfa Romeo sportowa, Lancia luksusowa było dobrym podziałem i ten model myślę działał. To nie przeszkadzałoby Fiatowi w obecnej polityce - gdzie mamy Jeepa, Dodga i Chryslera.

nygus
09-11-2014, 10:54
Nie ma już co kupić u Fiata...
I pewnie jeszcze długo nie będzie...
A może to jest po prostu tak, że nie opłaca się już sprzedawać aut w Europie, gdzie tylko zakazy, dyrektywy, i Euro 6.
Rynek kwitnie w Ameryce, w Azji, a tutaj..?
Na Białorusi można sobie kupić w salonie Lineę z T-Jetem pod maską, a tutaj się nie opłaca oferować takich aut.
Myślę że na coś nowego to się możemy już nie doczekać.
No chyba że jakaś kolejna wariacja 500.

boch
09-11-2014, 11:12
Fiat miał niesamowity potencjał. tytuły Car Of The Year nie wzięły się znikąd. Tipo 1989; Punto 1995; Bravo/Bravo 1996; Alfa Romeo 156 1998; Alfa Romeo 147 2001; Fiat Panda 2004; Fiat 500 2008. dopiero od niedawna hegemonię aut włoskich oraz francuskich przerwał Volkswagen. jakim samochodem? nowym Polo, który w wersji 3 drzwiowej bez dwóch zdań przypomina Stilo:

17426

jako ciekawostka... projektantem nadwozia Polo V jest Włoch, Walter de Silva, który wcześniej zaprojektował chociażby Alfę Romeo 147. najwidoczniej Niemcom znudziły się nudne, niemieckie projekty. tymczasem Fiat brnie w 500. to nie skończy się dla niego dobrze. już teraz czytając co jakiś czas rankingi dot. nowych aut, nie widzę włoskiego producenta...

byrrt
12-11-2014, 09:52
Enty raz te same wypowiedzi ale jeszcze raz to napisze - chciałbym się mylić i zobaczyć nową gamę aut fiata i niech to będą nawet jakieś nowe Punto/Bravo/Stilo itp.. nie ważne.. Byle nie była to kolejna odsłona obrzydłej już mi 500tki, która tak jak hak64 napisał nie nadają się na uniwersalne auto dla Kowalskiego..

boch
12-11-2014, 10:42
a jakich wypowiedzi się spodziewałeś? na razie nie ma żadnych konkretów, więc można jedynie pisać o swoich pobożnych życzeniach.

ciril
06-12-2014, 18:43
Też mam nadzieję, że Fiat ogarnie się. Kiedyś był u nas w czołówce, a dziś ... 13 miejsce i wynik tylko o 157 aut sprzedanych w tym roku więcej od BMW.
BMW dogania (http://www.samar.pl/wiadomosci/bmw-dogania-fiata?locale=pl_PL)