PDA

Zobacz pełną wersję : Klocki hamulcowe



hubcio
06-11-2014, 19:56
Witam
Pojawila mi się kontrolka z komunikatem,, sprawdź stan okładzin hamulcowych z przodu "
17365
Kukłem przez alusa to klocek wygląda bardzo dobrze, czy jest możliwość by od wewnętrznej strony tak się zjechały ???

Jakiej firmy polecacie kupić klocki ??? by po założeniu nie piszczały nie drgały itd.
Pozdrawiam.

adamo
06-11-2014, 21:00
Witam
Pojawila mi się kontrolka z komunikatem,, sprawdź stan okładzin hamulcowych z przodu "
17365
Kukłem przez alusa to klocek wygląda bardzo dobrze, czy jest możliwość by od wewnętrznej strony tak się zjechały ???

Jakiej firmy polecacie kupić klocki ??? by po założeniu nie piszczały nie drgały itd.
Pozdrawiam.

Najprawdopodobniej masz zużyte tarcze i rant na obwodzie tarczy przetarł czujnik trzeba wymienić komplet koszt TRW+ czujnik 580.

seth
06-11-2014, 21:35
Najprawdopodobniej masz zużyte tarcze i rant na obwodzie tarczy przetarł czujnik
chyba coś kolego pomieszałeś. Przewód do czujnika wychodzi w takim miejscu że nie ma siły żeby się przetarł. Nawet jeśli by był przecięty to nie zrobiłby na stałe w przewodzie masy, pamiętajmy że w klocku jest kabelek który po dotknięciu do tarczy (czyli jak się zużyje dotyka kabel masy) zamyka obwód i wywala błąd. Moim skromnym zdaniem po prostu skończyły ci się klocki.

Croma 08
06-11-2014, 21:38
A czy ta sama kontrolka nie jest informacją o poziomie płynu hamulcowego ?

seth
06-11-2014, 21:42
Od płynu jest ta sama co ręczny.

Croma 08
06-11-2014, 21:52
Sprawdzenie z oceną stanu klocków to prosta operacja, można spokojnie to zrobić w pół godzinki.

sopiotr
06-11-2014, 22:06
U mnie tez zapaliła się kontrolka zużytych klocków hamulcowych, wymieniłem klocki, choć potem się okazało, że mogłem na nich jeszcze jeździć. Po wymianie lampka zużytych klocków nadal się zapala. Przyjrzałem się czujnikowi - kabelek wygląda na przetarty. Kupiłem czujnik, wymienię go przy okazji zmiany kół na zimowe i zobaczę dokładnie dlaczego, po wymianie klocków, czujnik nadal sygnalizuje zużyte okładziny.

Croma 08
06-11-2014, 22:15
Miałem w lecie wymianę klocków i dałem sobie spokój z tym czujnikiem.

maka131
07-11-2014, 08:48
Czujnik jest tylko w lewym kole. Skręć kołami na maksa w prawo i jak się lekko położysz zaraz za lewym kolem to bedziesz mógł sprawdzić czy przewód wychodzacy z klocka sie nie przetarł. Jak na klockach jest okladzina i przedow jest uszkodzony, to przecinasz go całkiem, zwierasz 2 kabelki ktore tam znajdziesz, wszystko izolujesz i kontrolka gaśnie. Po takim zabiegu należy pamiętać o kontroki klocków, czyjnik juz nam niepodpowie, że się zużyły.
jeśli przewód jest OK, to należy sprawdzić czy gniazdo od czujnika nie jest błotem uwalone i może nie przewodzi sygnału z czujnika.

adamo
07-11-2014, 16:40
chyba coś kolego pomieszałeś. Przewód do czujnika wychodzi w takim miejscu że nie ma siły żeby się przetarł. Nawet jeśli by był przecięty to nie zrobiłby na stałe w przewodzie masy, pamiętajmy że w klocku jest kabelek który po dotknięciu do tarczy (czyli jak się zużyje dotyka kabel masy) zamyka obwód i wywala błąd. Moim skromnym zdaniem po prostu skończyły ci się klocki.

Nic nie pomieszałem, jest dokładnie tak jak napisałem. Czujnik jest wciskany w klocek od góry z dwoma przewodami a klocki kupuje się bez czujnika,przerabiałem ten temat w lecie, mogę Ci stary czujnik wysłać do pooglądania.Pozdrawiam.

SAR37
07-11-2014, 16:55
Nic nie pomieszałem, jest dokładnie tak jak napisałem. Czujnik jest wciskany w klocek od góry z dwoma przewodami a klocki kupuje się bez czujnika,przerabiałem ten temat w lecie, mogę Ci stary czujnik wysłać do pooglądania.Pozdrawiam.
Potwierdzam w 100% - też tak mam u siebie w wersji 120KM. Czujnik posiada JEDNĄ żyłę/oplot , w której są dwa cienkie przewody - widać 2 bolce we wtyczce.
U mnie problem pojawił się po pęknięciu izolacji - lampka raz się świeciła a raz migotała, szczególnie w deszczowe dni. W końcu tak mnie wkurzyła, że wywaliłem cały czujnik a przewody w gnieździe połączyłem na stałe i zaizolowałem - teraz mam spokój a stopień zużycia klocków oceniam podczas wymiany kół wiosna/jesień.
Może w wersji 150KM jest inaczej?

Capsel
07-11-2014, 17:25
Nic nie pomieszałem, jest dokładnie tak jak napisałem. Czujnik jest wciskany w klocek od góry z dwoma przewodami a klocki kupuje się bez czujnika,przerabiałem ten temat w lecie, mogę Ci stary czujnik wysłać do pooglądania.Pozdrawiam.

Jak wymieniałem klocki to jeden miał wyprowadzony kabelek ze złączem.
Żadnego czujnika nie wciskałem...
ot przykładowo: KLOCKI HAMULCOWE PRZÓD CROMA 1.9 2.4 JTD OD ASO (4686602618) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przod-croma-1-9-2-4-jtd-od-aso-i4686602618.html)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Czujnik posiada JEDNĄ żyłę/oplot , w której są dwa cienkie przewody...

Hmm... raczej jest to przewód dwużyłowy, a nie żyła dwuprzewodowa :lol:

radek_p14
07-11-2014, 17:42
Jak są tarcze 305 mm to czujnik jest w klocku natomiast przy tarczach 285 mm czujnik jest osobno.

adamo
07-11-2014, 21:29
Jak są tarcze 305 mm to czujnik jest w klocku natomiast przy tarczach 285 mm czujnik jest osobno.

Ja myślę, że różnica polega na tym że,przed i po lifcie 2008 tak to wyglądało u mnie klocki zużyte ok 30% ale rant przetarł czujnik po dokładnym zmierzeniu,okazało się ,że muszę wymienić komplecik na oś przednią, zrobiłem to w ASO w cenie 80 zł17377173781737917380

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jak są tarcze 305 mm to czujnik jest w klocku natomiast przy tarczach 285 mm czujnik jest osobno.

Ja myślę, że różnica polega na tym że,przed i po lifcie 2008 tak to wyglądało u mnie klocki zużyte ok 30% ale rant przetarł czujnik po dokładnym zmierzeniu,okazało się ,że muszę wymienić komplecik na oś przednią, zrobiłem to w ASO w cenie 80 zł17377173781737917380

BEST OILS
07-11-2014, 21:54
odetnij koncowke i zmostkuj kabelek, te czujniki daja sygnal o wiele szybciej niz klocek zbliza sie ku koncowi:) a sam czujnik jest tani:)

SAR37
07-11-2014, 22:03
Napisał SAR37
Czujnik posiada JEDNĄ żyłę/oplot , w której są dwa cienkie przewody...
Hmm... raczej jest to przewód dwużyłowy, a nie żyła dwuprzewodowa

Masz zupełna rację :redface: Jak teraz czytam to sam się dziwię, że tak napisałem :lol2:

pu3
14-11-2014, 02:45
Ja myślę, że różnica polega na tym że,przed i po lifcie 2008 tak to wyglądało u mnie klocki zużyte ok 30% ale rant przetarł czujnik po dokładnym zmierzeniu,okazało się ,że muszę wymienić komplecik na oś przednią, zrobiłem to w ASO w cenie 80 zł17377173781737917380

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Ja myślę, że różnica polega na tym że,przed i po lifcie 2008 tak to wyglądało u mnie klocki zużyte ok 30% ale rant przetarł czujnik po dokładnym zmierzeniu,okazało się ,że muszę wymienić komplecik na oś przednią, zrobiłem to w ASO w cenie 80 zł17377173781737917380

u mnie podobnie duzy rant na tarczach

17482

adamo
14-11-2014, 10:10
u mnie podobnie duzy rant na tarczach

17482

Tak jest, tarcze do wymiany.

pu3
14-11-2014, 11:44
wymieniłem sam.tarcze samko, klocki ate.

TMK
14-11-2014, 20:22
Przód tłoczki też ma wkręcane jak na tyle?

bob96
14-11-2014, 20:58
Przednie tłoczki są wciskane, tylne wkręcane gdyż posiadają hamulec ręczny.

SAR37
16-11-2014, 12:50
Witam!
Czy jest możliwe pęknięcie sprężyny (blaszki) dociskającej klocki na przedniej osi? Ostatnio mechanik wymienił mi komplet tarcze + klocki i po przejechaniu ok. tysiąca km klocki zaczęły cholernie głośno stukać na nierównościach poprzecznych (diagnoza też wymagała masę czasu:mad:). Jutro wybieram się z reklamacją ale z różnych tematów na forach wiem, że pomimo poprawnego montażu i sprawnych sprężyn, klocki potrafią stukać. Czy jest na to jakiś patent? Pytam, bo nie wiem jakie ewentualnie przedsięwziąć środki, gdyby klocki okazały się dobre...

robert79
16-11-2014, 15:45
Miałem identyczną sytuację , nawet wymieniłem łączniki stabilizatora ale okazało się że stukają właśnie klocki. Trzeba wyjąć klocki i poodginać blaszki - u mnie pomogło i nastała cisza. Sprawdż czy przy delikatnym wciśnięciu hamulca podczas jazdy stukanie ustępuje , u mnie tak było i to mnie nakierowało w tym kierunku.

Pozdrawiam



Witam!
Czy jest możliwe pęknięcie sprężyny (blaszki) dociskającej klocki na przedniej osi? Ostatnio mechanik wymienił mi komplet tarcze + klocki i po przejechaniu ok. tysiąca km klocki zaczęły cholernie głośno stukać na nierównościach poprzecznych (diagnoza też wymagała masę czasu:mad:). Jutro wybieram się z reklamacją ale z różnych tematów na forach wiem, że pomimo poprawnego montażu i sprawnych sprężyn, klocki potrafią stukać. Czy jest na to jakiś patent? Pytam, bo nie wiem jakie ewentualnie przedsięwziąć środki, gdyby klocki okazały się dobre...

SAR37
16-11-2014, 18:39
Sprawdż czy przy delikatnym wciśnięciu hamulca podczas jazdy stukanie ustępuje , u mnie tak było i to mnie nakierowało w tym kierunku.
Właśnie w ten sposób doszedłem do tego, że to klocki;-)
Wcześniej myślałem, że to uchwyt/podpora zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. W zimie, po uruchomieniu wpadał w takie wibracje jakby silnik nie palił na 1 gar - stąd też był pierwszym podejrzanym (już odpowiednio umocowany).
Dzięki za info - jutro poproszę aby mechanik zwrócił uwagę na podgięcie blaszek.
PZDR

tomaszchwesiuk
16-11-2014, 20:41
tłoczki są wkręcane tylko na tyłach. jeszcze nie spotkałem przodu :-)

bob96
16-11-2014, 20:52
Citroen C-5 ma tłoczki wkręcane z przodu, ponieważ hamulec ręczny jest zamocowany na przedniej osi z racji konstrukcji zawieszenia :D

tomaszchwesiuk
16-11-2014, 21:26
a przepraszam nie liczyłem tych innych :-)

tomaszchwesiuk
16-11-2014, 21:27
wiec około 130zł jest sprzę† do kupienia skrzyneczka która pozwoli na dowolne wkręcanie w lewo bądż prawo. do różnych aut.

SAR37
17-11-2014, 15:47
No i już po zabiegu - blaszki i same klocki okazały się całe. Poprosiłem o odgięcie blaszek i ....... nastała cisza. Widać fabrycznie zbyt mało wyprofilowali te blaszki/sprężyny dociskające. Dzięki za pomoc!
PZDR

Lucek_
18-11-2014, 16:00
Od ok 4 miesięcy słyszę jakieś głuche stuki w swojej Cromie. Na stacji diagnostyczenej sprawdziłem na szarpakach i wszystkie odpowiedzialne elementy jak sworznie wahaczy czy końcówki drążków są ok. Diagnosta kazał mi poruszać budą na boki i zawyrokował że luzy są na drążkach stabilizatora. Wymieniłem i lipa-dalej się tłucze. Po waszych uwagach odnośnie tłuczących się klocków zacząłem łączyć fakt wymiany klocków i tarcz z rozpoczęciem stuków. Sam to wymieniałam na wakacjach i nie pamiętam czy blaszki te były mocno przygięte. Dziś przy hamowaniu i jeździe po łatanym asfalcie (krótkich nierównościach) z lekko włączonym hamulcem stuków nie słyszałem (a może mi się wydawało?). Obserwuję dalej bo nie chce mi się wierzyć żeby takie głuche stuki pochodziły od luźno zamocowanych klocków.

SAR37
18-11-2014, 16:58
Obserwuję dalej bo nie chce mi się wierzyć żeby takie głuche stuki pochodziły od luźno zamocowanych klocków.
Taki jeden głuchy huk - jak napisałeś - mam od dłuższego czasu przy pokonywaniu "leżącego policjanta". Do dzisiaj nie wiem o co kaman.
Stukot od klocków bardziej przypomina - w mojej opinii - uderzanie ramienia wycieraczki o plastik podszybia. Słychać go bardziej z przodu, jakby w okolicach grodzi silnik/kabina. Poza tym jest okropnie wk........ący:mad:
p.s. blaszki powinny zostać odgięte na zewnątrz, tak jakbyśmy chcieli ustawić je równolegle z klockiem.

pu3
18-11-2014, 17:08
Poprosiłem o odgięcie blaszek i ....... nastała cisza.

na zdjęciu blaszki z nierdzewki między jarzmem a klockami 17557

SAR37
18-11-2014, 21:24
na zdjęciu blaszki z nierdzewki między jarzmem a klockami
Eeeee, bo Ty masz inny system mocowania - taki pod tarcze 305 mm. Ja mam 285 mm i tam są blaszki TYLKO na wewnętrznym klocku...
A swoją drogą to wolałbym mieć Twoje rozwiązanie - znacznie lepsze ( u siebie mam takie wyłącznie na tylnej osi).
ps. może "mój" system, Ty masz z tyłu?:lol::lol:;-)

CzarnyGD
19-11-2014, 00:21
A może masz luźną osłonę pod silnikiem i na wybojach Ci uderza o silnik/ramę? U mnie tak było, bo te plastikowe kołeczki od mocowania pogubione były wszystkie. Dokupiłem nowy zestaw i problem znikł.

pu3
19-11-2014, 01:21
ps. może "mój" system, Ty masz z tyłu?

nie strasz ;-). tył sprawdziłam wzrokowo, klocki i tarcze jeszcze grube. Za to hamulce z przodu w automacie szybko się zużywają.

Lucek_
19-11-2014, 11:45
Za to hamulce z przodu w automacie szybko się zużywają.

Niestety, w automacie duża część energii z paliwa idzie na ścieranie klocków i tarcz. Cały czas trzeba dusić hamulec aby auto nie jechało lub zwolniło. Hamowanie silnikiem nie działa bo włącza się wolne koło. Dodatkowa energia z paliwa idzie na mieszanie oleju w skrzyni i sprzęgle. Szczególnie widzę to teraz jak temperatura spadła i przez pierwsze 2 km skrzynia na 3-ce ślizga (jest zimny i gęsty olej). W lecie uślizg mija po przekroczeniu 1800 obr a teraz nawet 2400 go nie likwiduje (i nie wrzuca się też wtedy 4-ty bieg). Stąd na mieście 1,9 w automacie tak dużo pali. To jest niestety duża wada Cromy w automacie. Myślę, że na mieście manual może łyknąć nawet o 2- 2,5 l mniej ON na setkę.

Ps. U mnie też niestety nie ma tarcz 305 mm i nie ma takich ładnych blaszek z nierdzewki. Te małe blaszki na klocku raczej są ze zwykłej węglówki, tyle że pomalowanej. Próbuję sobie przypomnieć i chyba je przy montażu nieco odgiąłem, bo nie chciały wchodzić. Może faktycznie to się tłucze, bo przy hamowaniu nic nie słychać. Zastanawiam się czy poprawić to teraz, czy przy kolejnej wymianie kół na wiosnę. Jak sądzicie, czy jazda ze stukającymi klockami (oprócz efektów psychologicznych) może być niebezpieczna?

pu3
19-11-2014, 12:33
zwykłej węglówki, tyle że pomalowanej.

możliwe, ze weglowka ale nie malowana, to wyglada jak warstwa chromu.
a co do przełozen automatu, sprobuj wymuszać wczesniejsze zmiany korzystajac z manuala.
ja takze korzystam z radukcji w polazeniu manual przy wyprzedzaniu,unikam w ten sposob denerwującej i opózniającej manerw turbodziury.

Lucek_
19-11-2014, 13:55
a co do przełozen automatu, sprobuj wymuszać wczesniejsze zmiany korzystajac z manuala.


U mnie przy trybie manualnym biegi praktycznie nie wchodzą szybciej niż w automatycznym. Dla przykładu 4-ka w trybie Drive wchodzi jeśli obroty silnika są ok 2300. Można to zrobić też przy ok 2200 jeżeli silnik przez chwile nie ma obciążenia (można delikatnie zmniejszyć gaz po przekroczeniu 2200 i skrzynia wyczuwa mniejsze obciążenie co powoduje wrzucenie następnego biegu). Przy trybie manualnym nie da się wrzucić 4-ki przy obr mniejszych od 2200. Jest tylko sygnał dźwiękowy świadczący o "odmowie wrzucenia biegu". Przy zimnym silniku i skrzyni przez pierwsze 2 km można obroty zwiększać do ok 2500 a skrzynia i tak nie wrzuca 4-ki.

Jeśli ktoś chce stosować zasadę że zimnym dieslem nie powinno się przekraczać 2000 obr to w Cromie z automatem jest się skazanym na jeździe max na trzecim biegu z prędkością 50 km/h, przynajmniej przez pierwsze kilometry. Ciekawe jak będzie przy -20 stC ? Mówi się że z jazdą automatem to duża wygoda ale ma on wiele dziwnych zachowań (oprócz dużego zużycia paliwa i mulistości przy starcie), które moim zadaniem nie sprawiają dużej przyjemności z jazdy Cromą. Jeśli Croma jest stworzona na trasę, to automat w jeździe na autostradzie i tak nie jest wykorzystywany.

Uważam że skrzynia w Cromie może konstrukcyjnie nie jest taka zła, ale wymagała by kilku zmian (zmiana przełożenia biegu 4 oraz zmniejszenie prędkości obr silnika przy przełączaniu biegu z 3 na 4 oraz likwidacja wolnego koła).

Sorry za rozwijanie tematu. Miało być o hamulcach (:-)

pu3
19-11-2014, 15:10
To ciekawe, bo u mnie w połozeniu manual 4-ke mogę wrzucic po przekroczeniu 50km/h i mam wrazenie, ze to jest bardziej uzaleznione od predkosci auta a nie od obrotow ale glowy nie dam.Nizej fotka z ustawień mojej skrzyni na czerwono
Rodzaj programu Eco/City
Samodopasowanie Eco
Jakie Ty masz ustawienia?

Lucek_
19-11-2014, 22:37
Nie wiedziałem że tryb skrzyni odczytuje się ze sterownika. Mam pytanie do Użytkowników forum:
Czy kiedykolwiek coś zmienialiście w tych ustawieniach? Są jakieś opcje, żeby sterowanie skrzynią się zmieniło?

I pytanie do kolegi pu3: Masz może jakieś namiary do ściągnięcia programu Multiecuscan? Kiedyś coś ściągnąłem ale był to jakaś wersja demo (czytała max 4 wskazania i nie można było skasować inspekcji silnika)
Jutro postaram się sprawdzić jak to jest ustawione u mnie.
Jeśli chodzi o prędkości, to na ciepłym silniku 4-ka wchodzi u mnie przy ok 70 km/h co odpowiada ok 2300 obr/min. Przy manualu i automacie jest tak samo (tzn opcją manualną nie da się wymusić wcześniejszego wrzucenia 4-ki). Co ciekawe u mnie sterownik skrzyni wrzuca 2gi i 3-ci bieg już przy obrotach ok 1500 (przy małym obciążeniu silnika) czyli bardzo wcześnie. Przy zmianie z 3 na 4 barierą jest 2200-2300 obr.

maka131
19-11-2014, 23:24
no to nieźle od tematu odbiegliśmy, prośba do moderatora żeby to jakoś podzielił, kiedyś może się innym przydać

Multiescuscan 1.7 full - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/697)
powyżej link do MES, ja z niego korzystam. przed instalacją polecam najpierw wgrać sterowniki do kabla

z tego co czytałem o tych skrzyniach to w zależności od stylu jazdy program sam się dostosowuje, wybiera odpowiedni program. ja u siebie ostatnio widziałem, że też chyba jest ECO. niestety w MES nie widzę zmiany rodzaju programu, jest tylko wyzerowanie samoadaptacji

17570

SAR37
20-11-2014, 10:22
I pytanie do kolegi pu3
Chyba do koleżanki....;-)
Sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać:tongue

pu3
20-11-2014, 20:16
barierą jest 2200-2300 obr.

tutaj filmik odnosnie zmian biegow automatycznej skrzyni na manualu 35 sekunda filmu(4 bieg),ale nie tylko
na koniec kickdown


http://youtu.be/lql8EFzzAMc

maciekpt
20-11-2014, 22:55
Ale to silnik 2,4 a nie 1,9, tak?

pezet3
20-11-2014, 23:03
Zauważyłem że na wyświetlaczu widnieje polskie menu. Czy wgrywałaś może polski język? Z tego co mi wiadomo podobno nie było polskiego menu i nie da sie takowego wgrać:rolleyes:

pu3
20-11-2014, 23:44
Ale to silnik 2,4 a nie 1,9, tak?

Tak

Lucek_
20-11-2014, 23:46
Wynika że skrzynia z silnikiem 2.4 (większy moment) jest inaczej sterowana i przy ok 50-55 wchodzi 4-ka wymuszona. Ciekawe jak jest przy sterowaniu D

A jak z ogólną niezawodnością silników 2.4? Podobnie jak 1.9?

pu3
21-11-2014, 00:19
Zauważyłem że na wyświetlaczu widnieje polskie menu. Czy wgrywałaś może polski język? Z tego co mi wiadomo podobno nie było polskiego menu i nie da sie takowego wgrać:rolleyes:

Croma maiała wgrany polski na wyswietlaczu.Ja wgrałem polski(był włoski) do Blue&Me

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Wynika że skrzynia z silnikiem 2.4 (większy moment) jest inaczej sterowana i przy ok 50-55 wchodzi 4-ka wymuszona. Ciekawe jak jest przy sterowaniu D

A jak z ogólną niezawodnością silników 2.4? Podobnie jak 1.9?


Na D zmiany sa przy nieco wyzszej predkosci (na filmie). Niezawodnosc?, to podobno 1,9 plus jeden cylinder.

maciekpt
21-11-2014, 09:02
pezet3 u mnie też dało się bez problemu ustawić język polski i on raczej był w każdej wersji domyślnie. Sprawdzałeś menu?
Tutaj masz kawałek instrukcji: 2014-11-21_07h59_21.png | Fotosik.pl (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70b8351152292842.html)

Tak samo jak pu3 wgrywałem tylko polski do Blue&Me.

pezet3
21-11-2014, 16:16
Pewnie że grzebałem w menu, niestety nie ma tam języka polskiego, do blue&me także wgrywałem.

maciekpt
21-11-2014, 16:26
A to dziwne. Wiesz z jakiego rynku pochodzi Twoja croma? Moja z Włoch przyjechała.

Croma 08
21-11-2014, 16:27
W mojej też nie ma języka polskiego w menu, może dlatego że nie była przeznaczona do sprzedaży w Polsce. Mam Cromę z Niemiec.

pezet3
21-11-2014, 16:30
Moja prosto z Wloch

pu3
21-11-2014, 18:32
Moja tez z Włoch, Perugia

sopiotr
21-11-2014, 20:51
Moja była pochodzi z polskiego salonu (przez jakiś czas była autem Fiata z Bielska- Białej) i nie ma języka polskiego na wyświetlaczu, na Blue&Me jest język polski.

Wracając do klocków hamulcowych, u mnie też stukają, trzeba rozgiąć blaszki...
Przy okazji zmiany kół na zimowe, wymieniłem czujnik zużycia klocków hamulcowych, w końcu kontrolka przestała świecić.. Klocki mają 7 tys. km, więc nie są zużyte, stary czujnik nie ma widocznych uszkodzeń, a mimo to kontrolka zużytych klocków zaświecała się. Gdy będę miał trochę czasu zrobię "sekcję" starego czujnika.

pezet3
15-01-2015, 17:45
Kupiłem dzis klocki, po vinie numer klocków jest 71772211, w sklepie dostałem klocki bez czujnika z przygotowaniem pod czujnik. Pytanie czy klocki mają być z czujnikiem czy czujnik jest dokładany osobno.

pu3
15-01-2015, 18:02
ja kupiłem z czujnikiem, bo jest jeden na lewe koło przynajmniej w wersji silnikowej 2.4

sopiotr
15-01-2015, 21:49
Ja kupiłem klocki ATE, też miały przygotowane miejsce pod czujnik. Przy zmianie klocków założyłem stary czujnik, ale niedługo potem musiałem wymienić czujnik na nowy, ponieważ ponownie zaczęła się świecić kontrolka zużytych klocków. Od tego czasu spokój.

pezet3
15-01-2015, 22:17
Ja kupiłem klocki ATE, też miały przygotowane miejsce pod czujnik. Przy zmianie klocków założyłem stary czujnik, ale niedługo potem musiałem wymienić czujnik na nowy, ponieważ ponownie zaczęła się świecić kontrolka zużytych klocków. Od tego czasu spokój.

Oto mi chodzilo, miejsce jest przygotowane pod czujnik. Wg katalogu klocki do tarcz 285 sa bez czujnika w klocku a do tarcz 305 maja zintegrowany czujnik w klocku. Odziwo klocek do tarcz 305 jest mniejszy niz do 285.

pu3
16-01-2015, 11:46
Odziwo klocek do tarcz 305 jest mniejszy niz do 285.

ciekawe, tzn powierzchnia cierna klocka do tarczy 285 jest wieksza?- trochę bez sensu

maciekpt
16-01-2015, 12:12
Przewaga większych tarcz polega właśnie na tym, że są one większe (wolniej się nagrzewają, docisk jest przykładany dalej od osi, mają większą powierzchnię roboczą) a nie, że powierzchnia klocka musi być większa :)

pezet3
16-01-2015, 12:24
Po vinie cromy z 2.4 klocek wychodzi w wymiarach szer:146,6 /wys:60/ i grubosc 19,3 a w mojej cromie i tarczach 285 szer:156,5/ wys:70,7/ grubosc 20,5

pu3
16-01-2015, 12:36
powierzchnia klocka musi być większa


pisalem o powierzchni ciernej klocka

maciekpt
16-01-2015, 12:51
A ja miałem dokładnie to samo na myśli

pezet3
16-01-2015, 13:22
pisalem o powierzchni ciernej klocka

W momencie kiedy caly wymiar klocka jest mniejszy to i powierzchnia cierna klocka bedzie mniejsza( tak mi sie wydaje)

maciekpt
16-01-2015, 14:06
Może tak być ale niekoniecznie. To co podałeś to maksymalne wymiary klocka (długość, szerokość) a właściwie blachy, do której jest sam klocek zamocowany. Oprócz tego sam klocek jest też zwykle podcięty i sama powierzchnia cierna jest sporo mniejsza. Pewnie najlepiej byłoby wziąć oba klocki do ręki i porównać powierzchnie, żeby zobaczyć, która większa.
Ale jak już pisałem dla siły/jakości hamowania liczy się raczej wielkość tarczy a nie powierzchnia cierna klocka.

BTW z tego co widzę w katalogach ATE i TRW do 1.9 (150 KM) były tarcze 285 i 305 mm (co ciekawe tylne mają średnicę 292 mm czyli mogą być większe niż przednie) a do 2.4 (200 KM) tylko 305 mm. Klocki wg TRW są takie same: 146,7 mm x 60 mm x 19 mm a wg ATE jest też większa wersja ok. 155 mm x 69 mm x 20 mm (zależy czy prawy lub lewy klocek).

malutki640
16-01-2015, 16:23
......Odziwo klocek do tarcz 305 jest mniejszy niz do 285.

Ale na tarczach 305mm dużo lepiej hamuje auto, sprawdzone na mojej Cromce.;-)

bartek6622
16-01-2015, 17:08
Wiem, że temat o klockach i trochę wtryniam się w paradę, ale może ktoś chciałby kupić tarcze 285mm po okazyjnej cenie?

radek_p14
16-01-2015, 18:36
BTW z tego co widzę w katalogach ATE i TRW do 1.9 (150 KM) były tarcze 285 i 305 mm (co ciekawe tylne mają średnicę 292 mm czyli mogą być większe niż przednie)

Tylne tarcze nigdy nie były większe od przednich.
W wersji gdzie z tyłu były tarcze 292 to z przodu były tarcze 305.
Natomiast gdy z przodu są tarcze 285 to z tyłu są 278.

Tarcze tylne 292 są wentylowane natomiast 278 niewentylowane.

maciekpt
16-01-2015, 18:48
Możliwe, w każdym razie ja tarcz 278 mm w katalogu ATE i TRW dla Cromy 1.9 ani 2.4 nie widziałem

radek_p14
16-01-2015, 19:12
Możliwe, w każdym razie ja tarcz 278 mm w katalogu ATE i TRW dla Cromy 1.9 ani 2.4 nie widziałem

Tarcza hamulcowa ATE 24.0112-0157.1: Fiat CROMA (194) 1.9 D Multijet 120KM | Sklep iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,fiat,croma-194-od-2005-06,1-9-d-multijet-120km,35-5449-18903-100032-0-3-24011201571.html)

Tarcza hamulcowa TRW DF4266: Fiat CROMA (194) 1.9 D Multijet 120KM | Sklep iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,fiat,croma-194-od-2005-06,1-9-d-multijet-120km,35-5449-18903-100032-0-161-df4266.html)

Tarcze 278 nigdy nie były montowane w Cromie 2.4, a w 1,9 16v były montowane gdzieś od 2007. Croma 1.9 16v przed rokiem 2007 ma taki sam zestaw hamulcowy jak 2.4.

maciekpt
16-01-2015, 20:05
No tak ale dałeś linki do tarcz do wersji 120 KM a ja wcześniej pisałem, że patrzyłem na wersję 150 KM

radek_p14
16-01-2015, 20:20
Widocznie w katalogach jest błąd bo po vin wychodzą te tarcze do Cromy 1.9 16v po 2007 roku.

Nawet jak spojrzysz na te tarcze co podałem w linkach to jest tam że są montowane w Cromie 1.9 16v 136KM czyli wersja na Belgię Cromy 150KM.

maciekpt
16-01-2015, 20:36
Katalog Textar również podaje tylko 292 mm dla wersji 150 KM ale już Brembo pokazuje obie średnice. Masz rację :)

stevenek
17-01-2015, 01:56
U mnie siedza te wieksze heble :) Z ciekawosci przejechalbym sie croma z tymi mniejszymi tarczami zeby zobaczyc roznice. Przy okazji przyszedl mi dzisiaj zestaw steinhof + rottinger. W wolnej chwili montaz. Ciekawe jak sie sprawdzi.

scrabit
17-01-2015, 10:31
Mam crome 2007 i mniejsze heble, ojciec croma 2006 i wieksze heble.. Jechalem obydwoma. Roznica kolosalna! Jedyna rzecz jakiej zazdroszcze ojcu..

pezet3
17-01-2015, 12:43
Mam crome 2007 i mniejsze heble, ojciec croma 2006 i wieksze heble.. Jechalem obydwoma. Roznica kolosalna! Jedyna rzecz jakiej zazdroszcze ojcu..

No to u mnie siedza mniejsze heble, i porownujac je z focusem z2007 r. to w cromie sa jak brzytwa. Z ciekawosci tez bym chcial sprawdzic czy czuc te roznice.

scrabit
17-01-2015, 13:08
Inna kwestia ze u mnie juz pierwszej swiezosci nie ma.. Musze depnac, tam gdzie u ojca uzyskam ten efekt bez wysilku

milky
23-01-2015, 13:27
Witam wszystkich, mam prośbę. Potrzebuje pomocy w wyborze klocków i tarcz do Cromy mojej matuli. Tak patrze na oferty sklepów i widzę tylko klocki firm Kamoka, Kager, Raicam a wiec dla mnie kompletnie nieznane marki - czarna magia - czy moglibyście mi pomóc coś wybrać: Klocki hamulcowe - Fiat CROMA (154) (1985.12 - 1996.12) 2500 D 75KM | Sklep iParts (http://www.iparts.pl/auto-czesci/klocki-hamulcowe,fiat,croma-154-1985-12-1996-12,2500-d-75km,35-226-9345-100030.html)? Byłbym również wdzięczny za pomoc w doborze tarcz do tych klocków.

maciekpt
23-01-2015, 14:15
Ja tam w iParts, pod tym linkiem, który wkleiłeś, widzę też innych producentów, również renomowanych jak ATE, TRW, itd. To samo jest z tarczami. Po lewej możesz filtrować np. po producencie (pamiętaj, żeby kliknąć Pokaż po wyborze).

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

BTW ja osobiście prawdopodobnie będę przy najbliższej wymianie brał komplet TRW, uważam produkty tej firmy za bardzo dobre (do ATE się zraziłem).

SAR37
23-01-2015, 15:43
Cóż, kwestię klocków i tarcz przerabiałem już kilkanaście razy - prawie zawsze dominowały opinie , że najlepsze to TRW, ATE, Brembo, Ferodo, etc... Częściowo się z tym zgadzam (sam kupowałem "te droższe" po opiniach z netu) ale..... Ostatnimi czasy, podczas wymiany opon mechanik stwierdził, że mam całkowicie wytarty wewnętrzny klocek i wyżłobioną od wewnątrz tarczę (zaznaczam, że nie odczuwałem jakiegokolwiek dyskomfortu hamowania a dużo jeżdżę autem). Postanowiłem więc wymienić komplet "na cito" bo auto stało na podnośniku. Szukając nerwowo jakichś "dobrych" marek usłyszałem od mechanika, że poleca...... komplet z firmy A.B.S. - dostępny od ręki. Jako, że to była sobota, po południu, więc ostatecznie zgodziłem się na wymianę, po cichu myśląc, że niedługo zmienię je na "polecane markowe". Los spłatał mi jednak figla (permanentne rozjazdy i brak czasu) i od tamtej wymiany przejechałem już na komplecie ponad 3 kkm, efekt: hamowanie bardzo dobre, żadnych pisków czy problemów (poza koniecznością odgięcia blaszek w klockach bo po montażu zaczęły stukać - teraz jest OK). Cena też była przystępna - ~ 300 zł kpl z klockami. Klocki trochę twardsze niż np Ferodo ale hamowanie jest bez zarzutu. Czasami tańsze nie oznacza z automatu gorsze.
Obecnie przymierzam się do wymiany kompletu na tył (jedna tarcza skorodowała przy brzegu (ok. 7 mm promienia) i klocek piszczy - sam komplet ma już prawie 100 kkm i jest już "cienki" więc pora na zmianę) i także kupiłem komplet z firmy A.B.S. - 250 zł/kpl z klockami. Jak założę i przetestuje to dam znać.
PZDR

pu3
23-01-2015, 19:35
Przyklad tańszego zamiennika ale jakosciowo dobrego- firma SAMKO
takie zalozylem do mojej cromuli i hamulce zyleta cena to ok. 120zl / szt.
klocki wybralem Ate

18370

18371

18372

18373

hubcio
10-03-2015, 12:18
Witam
problem rozwiązany przetarty czujnik od klocków przy samej wtyczce 1902419025

SAR37
14-07-2015, 07:47
kupiłem komplet z firmy A.B.S. - 250 zł/kpl z klockami. Jak założę i przetestuje to dam znać
No i przetestowałem:mad:
Po przejechaniu około 8 kkm zaczęło się bicie podczas hamowanie. Przy większych prędkościach prawie wyrywa kierownicę! Jutro jadę do mechanika aby sprawdził stan tarcz, jednak na moje oko mocno się pokrzywiły. W zimie nie było problemu i teraz, przy niższych temperaturach też jest OK. Wystarczy jednak temp powyżej 28 stopni Celsjusza i kawałek drogi szybkiego ruchu aby poczuć wibracje i dudnienie podczas hamowania. Początkowo myślałem, że to sławne półosie ale problem występuje TYLKO podczas hamowania (koła kilkukrotnie wyważałem aby mieć pewność).

BTW: czy podejdzie do "cromki" zestaw z Vectry C ???
Podwozie jest prawie identyczne a oryginalny zestaw tarcz 285mm i klocków z Opla można kupić w dobrej cenie..

mate_121
14-07-2015, 14:29
Ja w swojej zamontowałem tarcze tunning 5 firmy rotinger + oryginalne klocki (można już wyrwać w ASO za 270 brutto) i muszę powiedzieć, że hamulec brzytwa :)
20519

SAR37
14-07-2015, 22:15
i muszę powiedzieć, że hamulec brzytwa

Popatrz na moje wcześniejsze posty - u mnie hamulec też był jak "brzytwa". Niestety, do czasu... Może trzeba było kupić wypróbowany zestaw BREMBO + FERODO PREMIER???
Zastanawiam się też czy do zwichrowania tarcz nie doszło przez tą cholerną pompę hamulcową - na badaniu technicznym wyszło, że lewy przód słabo hamuje przy lekkim naciśnięciu na hamulec....
Eeech, powoli zaczyna mnie męczyć to "bydlę"...:lol:

TMK
07-12-2016, 22:28
Odkopuje temat.
Skończyły mi się klocki z przodu, tarcze też do wymiany - rant ok 1.3mm na stronę. Jedna rzecz mnie zaskoczyła, klocek wewnętrzny starty praktycznie do zera, zewnętrzny jeszcze z 5-6mm okładziny. Z czego to wynika?

maka131
08-12-2016, 00:25
Zapieczone prowadnice zacisków

TMK
08-12-2016, 10:07
Teraz z braku czasu dałem do wymiany w warsztacie i jak widać...
Jeszcze jedno, zmierzyłem tarczę i mają ranty po około 1.3mm na stronę. Norma chyba jest min 22mm a nowe 25mm. Koniecznie już zmieniać z tarczami?

Wysłane z G2

adamo
08-12-2016, 11:26
Ranty można przetoczyć i wyrównać całą tarczę, rant zbyt duży uszkodzi czójnik.

Maxi
27-09-2017, 11:33
Koledzy pomóżcie, mam wersję przed FL i za cholerę w EPER nie mogę znaleźć klocków hamulcowych:

29454

Gdzie te klocki umieścili w EPER?

andy5
27-09-2017, 12:59
Na obrazku zaznaczyłem gdzie należy kliknąć.

29455

CroCop
13-05-2018, 17:43
Panowie, czy klocki hamulcowe na tył są takie same do tarcz 292 i 278 ? Przeglądam allegro i nie moge się nadziwić, u większości sprzedawców podają że klocki pasują zarówno do 1.8 , 2.2 , 1.9 i 2.4 ...

bob96
13-05-2018, 17:46
Na logikę to nie powinny pasować, skoro tarcza 292 to i klocek powinien mieć większy rozmiar.

lisekg
13-05-2018, 19:25
Na logikę to nie powinny pasować, skoro tarcza 292 to i klocek powinien mieć większy rozmiar.

Ale pasują ...tylko sprężynki do osadzenia klocka w zacisku nie pasuje z kompletu więc trzeba stare dać

krz87
14-02-2019, 10:17
Odgrzebię trochę temat. Coś się zmieniło przez ostatnie lata? Dalej warto brać Steinhof/Rotinger czy lepiej dopłacić do TRW lub Bosch? Co jeszcze brać pod uwagę? Brembo?

adamo
14-02-2019, 14:10
Odgrzebię trochę temat. Coś się zmieniło przez ostatnie lata? Dalej warto brać Steinhof/Rotinger czy lepiej dopłacić do TRW lub Bosch? Co jeszcze brać pod uwagę? Brembo?

Ja mam przejechane na komplecie TRW 80 tyś. i wygląda na to, że przejadę jeszcze około 40 tyś, jestem zadowolony:lol:

manic
14-02-2019, 20:20
U mnie tarcze TRW zaczęły bić w dwóch różnych autach w tym w cromie. Od tej pory tarcze zwykłe ATE + drugi komplet klockow ATE - i jest spokój i hamulce zdecydowanie lepsze. Nic nie piszczy, nie bije itp.

desmo999
15-02-2019, 15:16
Przod mam caly na boschu tył textar. Obydwa bez uwag.

zawikox
15-02-2019, 17:11
ja mam hella pagid przod tyl to chyba u nas znane jest jako textar - wszysko jest okej nawet tarcze nie rdzewieją, przy piascie wyglądają caly czas na nowe

Marcin_Croma
17-02-2019, 23:02
Przód i tył komplety TRW, jak na razie bez uwag.
Dwa miesiące po wymianie. Jakieś 1,5 kkm.

Koń Aldo
20-03-2019, 11:34
Tez mam stukanie w lewym przednim kole w mojej Cromci.Stabilizatory wymienione.Na szarpakach nic nie zauważono.

radomir
20-03-2019, 11:57
Pewnie luźny klocek stuka.

placuszek
20-03-2019, 21:15
Wystarczy zdemontować klocek i poodginać blaszki na nim. Długo się z tym męczyłem a okazał się banał

Koń Aldo
28-03-2019, 22:51
No właśnie nie.Klocki są ciasno osadzone nie przemieszczają się.I teraz nie mam pojęcia.Tzn sprawdzałem tylko w lewym kole,bo stuki dobiegają z lewej strony.

Marcin_Croma
29-03-2019, 14:13
Przód i tył komplety TRW, jak na razie bez uwag.
Dwa miesiące po wymianie. Jakieś 1,5 kkm.

i zaczęły stukać...czas dogiąć...
poprzednie też TRW tak samo postukiwały.

bob96
12-04-2019, 16:27
Mija piąty rok od zakupu Crmoki i czas na zmianę zestawu hamulcowego na tył. Przeczytałem cały watek i nie bardzo wiem jakiej firmy wybrać tarcze i klocki. Moje typy to TRW, BOSCH, TEXTAR Co Waszym zdaniem będzie dobre, a może jakieś inne ??

BIGMASTER
12-04-2019, 19:05
Ja właśnie kupiłem tarcze Sieger Plus klocki Steinhof,były kiedyś polecane tu na forum.

Turek
12-04-2019, 20:57
Mija piąty rok od zakupu Crmoki i czas na zmianę zestawu hamulcowego na tył. Przeczytałem cały watek i nie bardzo wiem jakiej firmy wybrać tarcze i klocki. Moje typy to TRW, BOSCH, TEXTAR Co Waszym zdaniem będzie dobre, a może jakieś inne ??

Ja na tył założyłem komplet trw. Hamowanie jest tyle ze po 1.5 roku mam tam rant, a z przodu założyłem tarcze hart (budżetowa) rantu brak. Polecam hart tanie i dobre.
Jazda dynamiczna.

Turek
13-04-2019, 10:28
Ja na tył założyłem komplet trw. Hamowanie jest tyle ze po 1.5 roku mam tam rant, a z przodu założyłem tarcze hart (budżetowa) rantu brak. Polecam hart tanie i dobre.
Jazda dynamiczna.
Wróć. Nie polecam hartow bo to Chinczyk i po prostu moglem trafic na lepszą serię.
Wiadomo ze jakosc chińskich części zazwyczaj nie jest powtarzalna.

desmo999
13-04-2019, 12:36
Ja mam volvo v70 całe na harcie 4 rok i zapier...jeden pies dzisiaj nie wiadomo co kto gdzie jak produkuje chyba ze brebmo jakies premium kupisz do porsche to pewnie bedzie brembo..

boch
13-04-2019, 13:26
Ja ostatnio montowałem do Stilo klocki TEXTAR. Dwie obserwacje - specyficznie śmierdzą po wyjęciu z pudełka i w moim przypadku piszczały zimą podczas hamowania. Teraz cisza. Po świętach sprawdzę czy mają czysto w prowadnicach. Poza tym, bez zarzutu. Auto hamuje normalnie, a klocki jakoś specjalnie nie pylą i nie brudzą felg.

bob96
13-04-2019, 13:58
a klocki jakoś specjalnie nie pylą i nie brudzą felg.

To w sumie też jest warte uwagi :) na razie czytam Wasze posty, oraz dziękuję za wskazówki. Po świętach podejmę decyzję :)

placuszek
16-09-2019, 10:27
Witam.
Od 2 tygodni wywala mi błąd - sprawdź okładziny hamulcowe - a klocki i tarcze mam mam nowe na przodzie i tyle ( przebieg na nich ok 10 tyś ).
Podejrzewam ze mógł paść czujnik/poluzowana wtyczka/przetarty kabel. I tu moje pytanie czy czujniki są w każdym kole czy po jednym z przodu i tyłu?
Czy ewentualnie MES pokaże mi który czujnik daje tę informację?
Dzięki za podpowiedzi i sugestie :)

desmo999
16-09-2019, 10:48
Czujnik masz lewy przod. W celu weryfikacji wystarczy kabelki zewrzec od strony auta to komunikat powinien zniknac.

@r2r
16-09-2019, 11:18
Czujnik jest z przodu.
Może jest uszkodzony ten przewód/gniazdo, w który wpinasz kabelek od klocka hamulcowego wyposażonego w czujnik/styk.

Wg "7zap" numery "czujnika"/gniazda: 51700153, 51756786.

https://fiat.7zap.com/po/ncro/2t/19473210-099/331/17+33117s00+1-0/

placuszek
22-09-2019, 14:17
Witka. Okazało się że był przetarty jeden z tych małych kabelków pomiędzy kostka a czujnikiem. Na razie zalutowane na krótko - błędu nie wywala. Jutro kupie nowy czujnik :)

Osti
09-05-2020, 23:09
Panie i Panowie? Robił ktoś ostatnio wymianę kompletu klocki + tarcze przód i tył? Jaki orientacyjny koszt robocizny? Jakieś nierujnujące portfela zamienniki? A może macie jakieś miejsce do polecenia w Poznaniu / okolicy? Mam wersję przedliftową 1.9 150KM

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

ziut
10-05-2020, 14:05
Panowie, kilka uwag do waszych rozważań.
A więc, do Cromy a wcześniej Marei Weekend założyłem tarcze polskie z Częstochowy (w tzw. wersji sport- dziurowane i malowene) i jestem zadowolony.
Druga sprawa powstawanie tzw. rantów. To nie wynika od firmy ale tolerancji wykonawczych i próby "uniwersalizacji" producentów zamienników. Wtedy powstaje takie rozwiązanie że np. tarcza oficjalnie o śr. 280 ma 283 (bo ten sam wyrób na średnicy idzie jako 280 i 285), i mamy "ranty" raz na tarczy raz na klockach.
Takich i podobnych problemów mamy również przy klockach, tu podobne "numery" producentów zamienników.
U nich liczy się tylko zysk a ten kreują koszty wykonania.

damazy61
22-07-2020, 15:46
Panowie, kilka uwag do waszych rozważań.
A więc, do Cromy a wcześniej Marei Weekend założyłem tarcze polskie z Częstochowy (w tzw. wersji sport- dziurowane i malowene) i jestem zadowolony.
Druga sprawa powstawanie tzw. rantów. To nie wynika od firmy ale tolerancji wykonawczych i próby "uniwersalizacji" producentów zamienników. Wtedy powstaje takie rozwiązanie że np. tarcza oficjalnie o śr. 280 ma 283 (bo ten sam wyrób na średnicy idzie jako 280 i 285), i mamy "ranty" raz na tarczy raz na klockach.
Takich i podobnych problemów mamy również przy klockach, tu podobne "numery" producentów zamienników.
U nich liczy się tylko zysk a ten kreują koszty wykonania.Tak samo jest ze sprężynami zawieszenia. Do wersji 1.9 każdy producent robi po jednym uniwersalnym zamienniku. A do wersji 1.9 są tak naprawdę 3-4 wersje oryginałów, które to różnią sie detalami.

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

bartas19
23-07-2020, 09:59
Ja z tyłu mam zamontowany zestaw bosch wersja wysoko na węglane, przód mikoda zwykle, która idzie w śmietnik obydwa zestawy maja 4 lata, tyl zero rdzy, przód tarcze zardzewiałe. Teraz na przód idą Zimmermanny wysko naweglane zobaczymy jak się będą sprawować. Dodam że tyl boscha tarcze równe bez rantów a przed ranty i wżery.

damazy61
03-08-2020, 15:42
Cześć.

6 tyś km temu miałem wymieniane tarcze i klocki. Przez ostatnie 2 tygodnie coś mi stukało na nierównościach w przednim zawieszeniu. Dzięki forum udało mi się zlokalizować to stukanie. Stukał wewnętrzny klocek prawego przedniego zacisku. Rozebrałem to sam żeby odgiąc te blaszki. I albo mi się wydaje albo mechanik źle zamontował wewnętrzne klocki. Ta strzałka powinna wskazywać kierunek na wprost? To zdjęciu wewnętrzny z prawego zacisku.38700

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

manic
03-08-2020, 17:37
Na klockach ATE takich strzałek w ogóle nie ma i chyba nie ma znaczenia który z blaszkami dasz na którą stronę. I generalnie blaszki odginam ile się da tak by sztywno klocek siedział w tłoku, w przeciwnym wypadku będzie stukać nawet jak luz będzie niewielki.

damazy61
03-08-2020, 17:46
Na klockach ATE takich strzałek w ogóle nie ma i chyba nie ma znaczenia który z blaszkami dasz na którą stronę. I generalnie blaszki odginam ile się da tak by sztywno klocek siedział w tłoku, w przeciwnym wypadku będzie stukać nawet jak luz będzie niewielki.Wydaje mi się że te strzałki po coś tam jednak są. Na żółto zaznaczyłem zagłębienie na klocku. Lewy ma to na odwrót. To wygląda tak jakby w momencie hamowania klocek najpierw był dociskany przednią częścią do tarczy. Jeśli one sa zainstalowane na odwrót to to nie będzie działac jak trzeba.38701

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

manic
03-08-2020, 22:48
Masz rację, jednak ma znaczenie. Klucz do odpowiedzi w Internecie - Kierunkowe klocki hamulcowe.

franekbp
04-08-2020, 09:42
Dorzucę trochę od siebie.
Oprócz Cromy mam jeszcze Skodę Octavię kombi i Peugeota 406 kombi.
Parę lat temu w Peugeocie wymieniłem kompletne hamulce przód i tył na ATE tarcze plus klocki plus nowy płyn ATE oczywiście, bo brat chwalił, bo jeździ zawsze BMW i tylko ATE.. Ok kupiłem. Oryginały z hologramami potwierdziłem na stronie producenta. Przód tarcze nacinane nawet żeby było super git plomby miało wyrywać, tył tarczobębny.. Wywaliłem 1300 złociszy, hamulce docierałem delikatnie przez ok 1000 km w tym się trafiła trasa prawie 500km więc ok w różnych warunkach.. No i byłem zawiedziony.. Samochód wcale nie hamował lepiej niż na starym zużytym badziewiu, które wyrzuciłem na rzecz wymiany na ATE. I ciekawostka.. felgi zawsze czarne, co niby miało być zaletą bo miękkie klocki mają lepiej hamować, ale moje miękkie klocki wydarły tarcze przód już po 45 tys km jazda typowo dziadkowa, delikatna. Plus, że tarcze nie biły przez cały okres używania.. Wymieniłem cały przód na TRW, dotarłem i hamuje to deko lepiej ale też dupy nie urywa.. Plus nie biją.. Nie wiem jeszcze jak zużycie tarcz itd.
W Skodzie po zakupie też nie było czym hamować wymieniłem cały komplet przód (z tyły bębny) na RoadHouse.. Nie jest to tanie jak jakieś chińczyki, podobno koncern TRW.. Zapłaciłem prawie 400 zł. Dotarłem je bardzo szybko bo ok 250 km i powiem szczerze, że plomby wyrywało.. Ale niestety po jakiś 8 tys km zaczęły bić. Nie wiem czy to przypadek czy przypadłość Skody Octavii bo mam znajomego, który zjeździł taką grube tysiące km i mówił, że to dobre auto ale ciągle wymieniał tarcze bo się krzywiły... Zużycie minimalne klocków i tarcz więc tu jest bdb..
W Cromie siedzą hamulce jakie siedzą, nie wiem co to jest, hamuje całkiem dobrze ale widzę, że jak dojdzie do wymiany klocków to tarcze też polecą.. I szczerze mówiąc kupię coś tańszego nie okraszonego super znaczkami bo wiem, że to nie zawsze się sprawdza.. A jak mam wymieniać tanie z częstotliwością drogich to po co przepłacać?

damazy61
04-08-2020, 17:22
Pytanie czy jak mechanik założył mi te klocki źle to mogę je sobie teraz przełożyć na właściwą stronę? Klocki i tarcze mają 6 tyś km przebiegu. Gdyby nie ten jeden stukający klocek to nawet bym nie wiedział że mi je źle zamontował. Niby taka prosta rzecz i jak byk oznakowane a i tak zrobił źle.
Jak widać kontrola pracy mechanika jest najwyższą formą zaufania[emoji6].

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

franekbp
04-08-2020, 20:47
Pewnie że możesz. Jakby teraz trzeba było zmienić tylko tarcze też byś klocki zostawił bo praktycznie są nowe. Nie było by to nawet ekonomicznie uzasadnione żeby kupować drugie. Pewnie kilkaset km będą się układać ale teoretycznie to tylko formalność.. Zrób tylko jedną rzecz przed zamianą stronami. Każdy klocek przetrzyj po papierze ściernym na płaskiej powierzchni. W ten sposób zetrzesz szkliwo, które do tej pory na pewno się już wytworzyło. Po tej operacji ułożą się szybciej może nawet po kilkudziesięciu km[emoji6]

Tapatalknięte z Hujaweja

Koń Aldo
12-07-2023, 21:16
No właśnie nie.Klocki są ciasno osadzone nie przemieszczają się.I teraz nie mam pojęcia.Tzn sprawdzałem tylko w lewym kole,bo stuki dobiegają z lewej strony.Nie napisałem wtedy,uszkodzona była poduszka pod silnikiem.