Zobacz pełną wersję : centralny zamek rano nie dziala
Temat znany. Zamek centralny przy temperaturze ponizej 7 stopni nie dziala.Po mechanicznym otwarciu drzwi wraca do normy. Rano znowu lipa.
Czy ktos doszedl juz do sedna sprawy i rozwiazal problem. Czy byla darmowa akcja serwisowa? Trzeba wgrac nowy soft czy wymiana stacyjki jest potrzebna? A moze trzeba cos tylko wymienic/wyczyscic itp.
Szukalem na forum ale nic ciekawego nie znalazlem.
Bateria w pilocie nowa, aku prawie nowe.Dziekuje za odpowiedzi
maciekpt
05-11-2014, 09:25
Ale nie otwiera żadnych drzwi? Słychać go w ogóle?
Nie wiem na jakiej zasadzie działa centralny w Cromie ale w poprzednim aucie miałem układ pneumatyczny i jeśli tu jest tak samo to mam pomysł.
Któraś z plastikowych rurek, którymi przepływa powietrze, jest zagięta i gdy jest chłodno to tworzywo twardnieje i nie przepuszcza powietrza wcale lub jego wystarczającej ilości. Gdy jest ciepło to powietrze jest w stanie przecisnąć się przez zagięcie.
Ot taka hipoteza :)
Centralny w Cromie jest elektryczny...to nie mercedes :tongue
Wogole nie reaguje na pilota. Tylko wloze kluczyk do stacyjki I wsio wraca do Normy. Dziwny jest ten fiat
A czy centralny u Ciebie jest połączony razem z alarmem w jednym kluczyku?
Poprzedni właściciel mojej krowy wyłączył alarm bo miał z nim "jakieś" problemy. Potem dowiedziałem się, że chodziło własnie o wpływ na funkcjonowanie centralnego zamka. Teraz mam wywalony alarm (spoko, mam jeszcze inne zabezpieczenia :lol:) i używam bezproblemowo kluczyka tylko do otwierania/zamykania.
Gdzieś nawet czytałem opis tego problemu (pamiętam, że tam też wszystko wracało do normy po włożeniu kluczyka do stacyjki).
Croma 08
06-11-2014, 17:50
Jeśli występuje w Cromie alarm to gdzie się znajduje moduł ? Bo u mnie po zamknięciu centralnym zaczyna migać kontrolka na przycisku zamykania od wewnątrz czy to jest oznaka załączonego alarmu ?
Bo u mnie po zamknięciu centralnym zaczyna migać kontrolka na przycisku zamykania od wewnątrz czy to jest oznaka załączonego alarmu ?
Nie. Ja też tak mam z dezaktywowanym alarmem. To jest kontrolka zablokowanych drzwi. Może ktoś z aktywnym alarmem się wypowie?
U mnie jest tak samo ,gdy jest tylko lekko juz zimowo-jesienna pogoda otwieranie z pilota nie działa ale wystarczy otworzyć drzwi ręcznie ,pilot juz działa nawet bez wkładania go do stacyjki ,acha alarmu nie posiadam wiec to nie alarm
Croma 08
16-11-2014, 16:38
Ma ktoś może fabryczny alarm w samochodzie ? I po czym rozpoznać że jest ?
Ma ktoś może fabryczny alarm w samochodzie ? I po czym rozpoznać że jest ?
Mam fabryczny alarm - poznałem dosyć łatwo: dostałem dwa piloty do sterowania oraz widać diodę po lewej stronie deski.:smile:
bartek6622
16-11-2014, 20:51
Nie no, jak dwa piloty i dioda na desce to na banki nie jest fabryka.
Ma ktoś może fabryczny alarm w samochodzie ? I po czym rozpoznać że jest ?
siedząc w aucie z pilota zablokuj drzwi, następnie spróbuj wyjść. jak alarm się włączy znaczy że jest.
ja mam chyba fabryczny. z tego samego klucza co uruchamiam auto również zamykam drzwi i uzbrajam alarm jednocześnie.
centralny dalej szwankuje a teraz jeszcze stacyjka sie blokuje.Czy ktos regenerowal, czyscil czesc mechaniczna stacyjki ? Czy trzeba do aso jechac.
Nie no, jak dwa piloty i dioda na desce to na banki nie jest fabryka.
Ooooo, żartujesz....:smile: Poprzedni właściciel zapewniał, że "fabryka". Cóż, mała strata bo i tak nie używam.
BTW: czy fabryczny alarm jest podpięty do głównego kluczyka z 3 przyciskami?
Ooooo, żartujesz.... Poprzedni właściciel zapewniał, że "fabryka". Cóż, mała strata bo i tak nie używam.
BTW: czy fabryczny alarm jest podpięty do głównego kluczyka z 3 przyciskami?
U mnie jest chyba oryginał. Mam niebieską diodę przyklejoną do szyby czołowej w lewym górnym rogu, alarm podpięty pod fabryczny kluczyk.
Co do fabrycznego alarmu.
Alarm fabryczny jest dokładnie opisany na 14 i 15 stronie instrukcji samochodu, jedynym wskaźnikiem działania lub nie, jest czerwona dioda umieszczona w drzwiach kierowcy (ta sama co informuje o zamknięciu samochodu). W przedniej lampie sufitowej są umieszczone czujki ultradźwiękowe (objętościowe) oraz przyciski do dezaktywacji tychże czujników oraz do dezaktywacji czujnika podniesienia auta.
Jeżeli ktoś ma jakąkolwiek dodatkową diodę świecącą na przedniej szybie , nawet jeżeli alarm jest sterowany oryginalnym kluczykiem od auta, to jest to alarm dokładany poza fabryką.
Mylącym dla niektórych może być to, że serwisy i salony fiata montują takie alarmy przed sprzedażą auta we własnym zakresie i kupując nowe auto z salonu wydaje im się, że posiadają fabryczny alarm. Moje auto również zostało w taki alarm wyposażone jeszcze w salonie przed zakupem (sterowanie z kluczyka samochodu oraz dołożona czerwona dioda w obudowie przypominającej pilota wciśnięta pomiędzy deskę a szybę przednią z lewej strony) na co są dodatkowe papiery, instrukcja od alarmu i gwarancja.
Trochę długi ten opis ale może wyjaśni w końcu wątpliwości co do alarmów w cromie.
jedynym wskaźnikiem działania lub nie, jest czerwona dioda umieszczona w drzwiach kierowcy (ta sama co informuje o zamknięciu samochodu)
Podejrzewam, że chodzi Ci o diodę umieszczoną na konsoli centralnej - tylko taka, na przycisku zamykania auta, odpowiada za sygnalizację zamknięcia. Chyba, że masz model przed FL.
..Chyba, że masz model przed FL.
Dokładnie (opisane w profilu) :smile:
Rzeczywiście, w instrukcji dla poliftowego auta nie ma nic o diodzie w drzwiach.
maciekpt
17-11-2014, 23:40
Ha! A u mnie jest dioda na konsoli środkowej (mruga po zamknięciu auta) ale alarmu nie ma :-)
Ha! A u mnie jest dioda na konsoli środkowej (mruga po zamknięciu auta) ale alarmu nie ma :-)
Tak jak napisał SAR37, po FL jest to dioda w przycisku zamykania na konsoli środkowej.
Nie mniej zasada jest ta sama, dioda sygnalizuje zamknięcie auta (bez względu na to czy alarm jest, czy nie).
Przed FL ta dioda też jest w tym przycisku, ale świeci tylko wtedy gdy zamkniemy auto od wewnątrz tym przyciskiem, przy zamykaniu pilotem świeci dioda w drzwiach.
Przed FL ta dioda też jest w tym przycisku, ale świeci tylko wtedy gdy zamkniemy auto od wewnątrz tym przyciskiem, przy zamykaniu pilotem świeci dioda w drzwiach.
No i wszystko jasne - dzięki za rozwianie wątpliwości!
CzarnyGD
19-11-2014, 00:26
Dziś sprawdzałem u siebie jak to wygląda.
Moja Croma jest przed FL. Mam diodę w drzwiach i środkowej konsoli do zamykania automatycznego/wewnętrznego. Mam też czujki objętościowe na słupkach. Jednak alarm się nie odpala i tak. Dioda na drzwiach też się nie świeci. (sprawdzałem jest podłączona - wymieniałem klamkę to musiałem boczek zdemontować).
Gdzie jest umiejscowiony alarm? Napewno gdzieś pod maską, może poprzedni właściciel go wyłączył. Ktoś wie jak to sprawdzić?
Zamykanie i otwieranie z pilota działa bez problemu, ale nie ma sygnału dźwiękowego.
Ja znalazłem jakieś centralki w lewym boczku, w bagażniku - może to tam?
maciekpt
19-11-2014, 11:04
Tam może być moduł do podłączenia haka (jak pisał maka131 w tym poście: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/zasilanie-po-stacyjce-w-tylnej-czesci-auta-26177/#post194335) ale może i od szyb?
Tam może być moduł do podłączenia haka (jak pisał maka131 w tym poście: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/zasilanie-po-stacyjce-w-tylnej-czesci-auta-26177/#post194335) ale może i od szyb?
Moduł od zasiania tylnych drzwi (szyby i centralny zamek) jest podobno pod tylną kanapą
no i odskoczylismy od tematu. Jakies pomysly w mojej kwestii?
Właśnie siedzę w samochodzie i sprawdzam ten nie działający pilot.A wiec doszedłem do tego ze gdy przestaje działać pilot (u mnie muszę odczekać kilka minut po otwarciu drzwi żeby przestał działać)i siedząc w środku z zamkniętymi drzwiami wciskam guzik na pilocie i nic się nie dzieje nie otwiera i nie zamyka ale wystarczy ze wlacze lampkę DACHOWA lub włacze radio pilot działa .Wiec może jakiś styk nie ma przejścia jak jest małe napięcie .PROSZE o wasze opinie bo problem jednak męczy
Bibor,
czy już czytałeś to http://fiatklubpolska.pl/croma-446/centralny-zamek-vs-mrozy-16709/
wychodzi na to, że jest to usterka w stacyjce (tzn. jakimś module od stacyjki), chociaż pierwotnie obstawiałem moduł centralnego, który jest w drzwiach kierowcy. Na twoim miejscu zajrzał bym jednak do drzwi, do tego modułu, wyjąć wtyczki, psiknąć jakim sprayem do styków i zobaczyć co będzie.
Ja u siebie miałem tak, jak naprawiałem klamkę w drzwiach kierowcy, to później nie działało mi składanie prawego lusterka i wystarczyło jeszcze raz wyjąć i włożyć wtyczkę właśnie w tym module w drzwiach i wszystko działa do tej pory.
Podsyłam link, żeby zobrazować jak wygląda ten moduł FIAT CROMA II STEROWNIK MODUŁ ZAMKA CENTRALNEGO (4795338191) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-croma-ii-sterownik-modul-zamka-centralnego-i4795338191.html)
Witam. Czytalem wszedzie pisza ze trzeba stacyjke wymienic. Ale zeby bylo to take proste. Trzeba programowac w aso no I kosztuje pare stow stacyjka + programowanie. Lipa. Mogli zastosowac normalna stacyjke a nie taka fikusna. Nic rozbiore drzwi przeczyszcze styki moze cos sie poprawi.
Witam. Czytalem wszedzie pisza ze trzeba stacyjke wymienic. Ale zeby bylo to take proste. Trzeba programowac w aso no I kosztuje pare stow stacyjka + programowanie. Lipa. Mogli zastosowac normalna stacyjke a nie taka fikusna. Nic rozbiore drzwi przeczyszcze styki moze cos sie poprawi.
Witam,
coś pomogło po czyszczeniu ?
mam niestety ten sam problem, słyszałem tylko , ze wymiana stacyjki z wiązką pomaga :((.
czesc.
stacyjke wytargalem, rozkrecilem, przedmuchalem, gdzie byl smar to dodalem swiezego. i co lipa bez zmian. ku......rka
Dla potomnych. Stacyjke kupilem od jednego z kolegów z forum, zanioslem do elektronika skopiował moja stacyjke i wgral te same dane do nowej.centralny działa idealnie. Czas naprawy 25 minut, koszt 80 zł+ stacyjka 100. mam teraz 2stacyjki działające do mojego auta. Okazało się ze moja stacyjka była zalana, miała zasniedziale luty. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu mechaniki mam ja na zapas.
Problem rozwiązany.
cjotek1992
18-01-2019, 11:41
Witam,
Odgrzeje trochę kotleta ale trudno, jeżeli rozwiązanie mojego problemu było gdzieś opisywane na tym forum, to z góry przepraszam ale przeczytałem chyba wszystkie tematy o podobnych dolegliwościach i nie znalazłem rozwiązania.
Ale do rzeczy, posiadam cromę rocznik 2006 - i podobnie jak u autora tematu aczkolwiek trochę inaczej, sterowania centralnym zamkiem z pilota raz działa, a raz nie, u mnie stwierdzam, że prawdopodobnie ma to związek z dużą wilgotnością powietrza, zdarzało się, że było -5st C. na zewnątrz i sterowania z pilota działało.
Problem występuje od samego początku gdy zakupiłem samochód aczkolwiek u sprzedającego wszystko działało OK. Do mojego dołączyły problemy z "Check Vehicle Protection System" ale z tym sobie poradziłem, bowiem okazało się, że problemem były szczotki silniczka odpowiedzialnego za odblokowanie kierownicy - wyczyściłem i pomogło. W aucie wymieniłem również stacyjkę (została przeprogramowana) ale niestety problem z centralką nie znikł.
Czy ktoś z forumowiczów mógłby doradzić gdzie szukać problemu?? Część "fachowców" z którymi rozmawiałem mówi aby kupić nową stacyjkę za około 1000zł i problem zostanie rozwiązany. Inni mówią, że można śmiało założyć używaną i przeprogramować, niektórzy nadmieniają o wymianie Body Computer'a oraz sprawdzeniu magistrali CAN.
Dodam, że jeżeli siedział bym w środku samochodu i włączył tylko np. lampkę podsufitkową, to centralka od razu ożywa - czyżby problem był związany z "uśpieniem" magistrali CAN?? W samochodzie zmieniłem radio z fabrycznego na fabryczne z możliwością odtwarzania MP3.
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie ewentualną pomoc, jestem z okolic Bielska-Białej.
Czekam na odpowiedź
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.