Zobacz pełną wersję : Filtr kabinowy
Mam problem z filtrem kabinowym, zaczęło się od tego że na dywaniku od strony pasażera pokazała się woda. Po zdemontowaniu górnej osłony ukazał mi się taki obraz.
17355 17356
Dodatkowo uszczelka która dociska szybę na wysokości filtra miała luz około 1 milimetra i w ten sposób do środka dostawała się woda.
Mam pytanie czy nie powinno być jakiej dodatkowej osłony nad tym filtrem ??
Na zdjęciach widać, że filtr nie jest na swoim miejscu - koniecznie musisz wepchnąć (do środka samochodu) lewą, wystającą poza obrys część filtra a następnie zamknąć zaczep (ten plastykowy element przy krawędzi).
Takie pozostawienie filtra powoduje, że cała woda leje się strugami do wlotu wentylatora - u siebie mam filtr na swoim miejscu ( bez żadnych dodatkowych osłon ) i woda nie dostaje się do kabiny, tylko spływa otworami pod filtrem (ten czarny owal na Twoim zdjęciu).
PZDR
SAR37 Z tym wsadzeniem filtra na miejsce to się zgadza, zakupiłem nowy i włożyłem go na swoje miejsce. Chodzi mi oto że skoro tam nic nie brakuje, żadnej dodatkowej osłony to konstrukcja jest bardzo kiepska. Jestem użytkownikiem Cromki od trzech miesięcy i podejrzewałem że może poprzedni właściciel, lub serwis o czymś zapomniał podczas wymiany filtra. Martwi mnie jeszcze ta szczelina miedzy szybą a osłoną, możliwe że kiedyś była wymieniona szyba i nie do końca zrobili to fachowo. Patrząc na samochód z przodu to uszczelka z prawej strony dociska szybę b.dobrze a z lewej na wysokości filtra jest luz około 1mm. i za nic nie da się jej mocniej docisnąć. Na razie mam wszystko rozebrane, ale prawdopodobnie lewą stronę tam gdzie nie dolega uszczelka do szyby przykleję na silikon.
Croma 08
04-11-2014, 21:07
Witaj
Głównym problemem przy tych osłonach są spinki które je trzymają i otwory w które wchodzą, niestety z czasem to wszystko się wyrabia i powstaje zbyt duży luz w połączeniu. Popatrz dobrze czy coś nie przeszkadza od spodu tym osłonom, raczej po dociśnięciu dłonią powinny dobrze przylegać do szyby, choć to tylko plastik i wszystko jest możliwe.
Pozdr.
Konstrukcja jest ok, skoro w innych (mojej również) nic nie cieknie. Posprawdzaj dobrze uszczelki, ale daj silikon uszczelniający, a nie klejący.
Spinki u siebie wymieniałem na nowe.
Dociskałem lewą stronę i za nic nie chce osłona dobrze docisnąć szybę, prawa strona trzyma tak jak by była osłona sklejona z szybą.
Dzięki za sugestię jutro przyjrzę się jeszcze raz, na razie suszy się tapicerka w podłodze.
Poczytaj (temat już poruszony)
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/woda-po-stronie-pasazera-19854/
Aras37 dzięki za linka, mnie martwi ta uszczelka na podszybiu która od strony pasażera za nic nie chce dolegać do szyby i przepuszcza wodę która kapie na obudowę filtra kabinowego. Podłogę w 90 % udało mi się wysuszyć, jutro zobaczę co dalej.
Ja zanim znalazłem przyczynę "przecieku" też odkleiłem tą uszczelkę (myślałem że tam jest przyczyn),a potem miałem z nią problem bo nie mogłem jej tak dokładnie docisnąć.
Uszczelniłem delikatnie silikonem szklarskim i jest OK.
Byłem dziś u fachowców od montażu szyb. Panowie stwierdzili że trzeba zdemontować podszybie wyczyści i na nowo złożyć. Po tym zabiegu uszczelka znowu dolega prawidłowo na całym podszybiu.
W garażu zmieniłem wężyk odprowadzający wodę na dłuższy i skierowałem bezpośrednio do otworu odprowadzającego wodę. Założyłem nowy filtr i dodatkowo zrobiłem taką osłoną nad filtrem gdyby w przyszłości woda znowu zaczęła kapać z podszybia.
Dziękuję wszystkim za pomoc i dobre rady :uklony:
Croma 08
06-11-2014, 21:59
Czyli szyba była dobrze wklejona, a tylko zanieczyszczenia nie pozwalały na dobre przyleganie osłony. Najważniejsze że już wszystko jest dobrze.
Pozdr.
Tak szyba jest oryginalna, tak stwierdzili fachowcy. Jedynie osłona z jednej strony dziwnym trafem źle przylegała. Na dodatek klips mocujący filtr z lewej strony był ułamany.
Croma 08
06-11-2014, 22:16
No cóż niestety nic nie jest wieczne a szczególnie plastiki :smile:
milanmielec
05-02-2018, 12:11
Jakie dokładnie spinki idą do tej listwy podszybia i czy wszystkie mają być takie same ?
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
SPINKA KOŁEK PODSZYBIA I LISTW FIAT 500 CROMA | Układy \ Układ napędowy (http://autohurt24.pl/product-pol-1209-SPINKA-KOLEK-PODSZYBIA-I-LISTW-FIAT-500-CROMA.html)
30945
jak kupowałem takie:
KOŁEK ROZPOROWY OEM 7703072361,51761163 / C10045
30944
A 11,8
B 6,1
C 10,1
d 2,7
H 10
w śr.otworu 6
uzupełniałem tylko w prawej listwie (tzn. tej nad filtrem kabinowym)
spinki C10045 są "uniwersalne" i pasują do: Renault, Dacia, Fiat, Opel
Jakie dokładnie spinki idą do tej listwy podszybia i czy wszystkie mają być takie same ?
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Pewnie chodzi tobie o te...
FIAT 500 Croma SPINKA KOŁEK 6 PODSZYBIE CZOŁOWE (6933126222) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-500-croma-spinka-kolek-6-podszybie-czolowe-i6933126222.html)
michalpodroznik
05-02-2018, 14:51
Wszystkie kołki w listwach podszybia są takie same.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
milanmielec
05-02-2018, 14:53
ok to muszę dokupić ponieważ w mojej cromie poprzedni właściciel chyba pourywal bo brakuje co drugi heh
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
michalpodroznik
05-02-2018, 14:54
Zdarza się, ze jalopki ciągną kleszczykami za kołki, zamiast obrócić łeb kołka srubokretem płaskim i wyjąć. Takie delikatne działanie nie niszczy kołka.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Voyager1
05-02-2018, 22:53
W zwykłym moto można dokupić kołki z uniwersalnych za niewielkie pieniążki. Mam założone takie wykręcane na śrubokręt i są o niebo lepsze niż oryginał.
michalpodroznik
05-02-2018, 23:00
W zwykłym moto można dokupić kołki z uniwersalnych za niewielkie pieniążki. Mam założone takie wykręcane na śrubokręt i są o niebo lepsze niż oryginał.Racja. Potwierdzam. Tez tak dopasowalem kolki podszybia u znajomego w sklepie motoryzacyjnym i są o wiele lepsze niz oryginalki.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.