Zobacz pełną wersję : Jaka instalacja gazowa?
asykom15
02-11-2014, 20:54
witam
mam brava 1.6 16v 98 153 000tys. oplaca sie instalację gazową? jak tak, to jaki koszt i jaką zakładać? i jeszcze jedno, ile na gazie może mniej wychodzić zł?
czy się opłaca? jak dużo jeździsz to i owszem, ponieważ instalacja szybko się zwróci. koszt przyzwoitej sekwencyjnej instalacji gazowej to jakieś 2100-2300 zł. przyjmuje się, że auto zasilane LPG spala o ok. 20% więcej paliwa w stosunku do benzyny. czyli jeśli auto pali noPb 10l/100km, to gazu spali 12l/100km. cena gazu to ok. połowa ceny benzyny. resztę sobie przelicz.
asykom15
03-11-2014, 23:20
a so jakies czesci co oszukuja na nich przy zakladaniu i czy silnik mocno dostaje od gazu co robić żeby jak najdluzej byl w dobrej kondycji
witam
mam brava 1.6 16v 98 153 000tys. oplaca sie instalację gazową? jak tak, to jaki koszt i jaką zakładać? i jeszcze jedno, ile na gazie może mniej wychodzić zł?
moim zdaniem opłaca się, sam dużo jeżdżę, zainstalowałem zenita i auto śmiga jak strzała. no a koszty wiadomo że mniejsze - sam zobacz jaki koszt jest benzyny a jaki gazu.....różnica jest niemała!
Energetyk
04-11-2014, 21:37
Kumpel założył w tym silniku IIgen z silniczkiem krokowym za 1300zł nową z gwarancją i śmiga, pali 11/100 średnio w ruchu mieszanym.
Ja do swojego 2.0 20V założyłem sam, sekwencję bo mam większą kontrolę nad całym procesem i mogę stroić instalacje wedle moich potrzeb. Komputer i wtryski dostałem z autem, butlę miałem ze starego auta, dokupiłem jedynie nowy reduktor, jeden czujnik i elektrozawór z filterkiem. Do tej pory założenie instalacji wyniosło mnie 300zł. Sprawdzenie u gazownika i papiery 200-300zł.
asykom15
04-11-2014, 23:31
a zakładając gaz u gazownika to wybiera się jakiś komplet czy trzeba dobierać wszystko osobno?? i jakaś dobra ale tania ile mnie wyniesie miejwięcej??
a zakładając gaz u gazownika to wybiera się jakiś komplet czy trzeba dobierać wszystko osobno?? i jakaś dobra ale tania ile mnie wyniesie miejwięcej??
Jedź do gazownika i popytaj co proponuje - z reg. dają jakieś propozycję, ew. możesz coś wymienić jak Ci się nie podoba. Zajrzyj na lpgforum - tam wszystkiego się dowiesz..
przede wszystkim znajdź polecanego gazownika w Twojej okolicy. on już będzie wiedział co założyć i raczej nie oszuka na częściach, bo to w dobie ogromnej konkurencji na rynku zwykły strzał w stopę. poza tym, w dokumentach homologacji będzie opisane co masz założone do auta. bebechy LPG są raczej widoczne pod maską, więc możesz sobie później wszystko zweryfikować.
asykom15
05-11-2014, 11:24
dzięki za odpowiedz,a zna może ktoś dobrego gazownika z lubuskiego (może akurat) jest kilku od paru lat ale który dobry nie mam pojęcia
tutaj masz kilka miejsc
Lubuskie - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA (http://lpg-forum.pl/lubuskie-t17790.html)
najlepiej zarejestruj się na tym forum i zapytaj.
asykom15
05-11-2014, 23:30
dzięki za link ,słyszałem o tym Panu żona pochodzi ze świebodzina i tam chciała robić :) niby dobry jest
dj_jerzyk87
08-11-2014, 13:04
12l LPG ? trochę dużo. u mnie cykl mieszany 9-10,5 l . Rekord w trasie na odcinku do 250 km wyszło mi 7,3 l LPG/100 km. Chodź jak już kiedyś poruszałem ten temat, miałem duże problemy z moją instalacją gazową. Wydaje mi się jak i mojemu dobremu znajomemu gazownikowi, że mam po prostu "lichy" sterownik. W ciągu kilku dni zakładam nowego Staga , a ten stary komuś opchne :)
Pozdrawiam!
LANDIRENZO z Warszawy polecam.
12l LPG ? trochę dużo.
to było do mojej wypowiedzi? używajmy cytatów, będzie łatwiej :) mój przykład miał być obrazowy, dlatego użyłem okrągłych wielkości. zresztą mocno się nie pomyliłem. Bravo/Brava/Marea z silnikami 1.6 16V do oszczędnych nie należą i w trybie miejskim (krótkie odcinki) palą ok. 10 litrów beny. gazu odpowiednio więcej, czyli do 12 litrów. mowa oczywiście o krótkich odcinkach. na trasie dużo lepiej, auto zadowala się 8 litrami gazu.
wojtas_WP
11-11-2014, 02:26
Ja ma LOVATO jest to córka spółka LANDIRENZO. Jestem bardzo zadowolony. Zmiana z trybu pracy z benzyny na gaz zależy od temperatury nie obrotów. Zimą gdy odśnieżam sam się przełączy. Brat w corsie C ma LANDIRENZO i tak nie ma i uniego przełanczanie następuje taki iż sposób że komputer odcina benzynę i załącza gaz a w LOVATO każdy cylinder z osobna.
a w LOVATO każdy cylinder z osobna.
sposób przełączania typowy dla sekwencji - jest do tego odpowiedni parametr "sekwencja cylindra", w którym ustawiasz zwłokę pomiędzy poszczególnymi cylindrami. dopieszczasz tym parametrem kulturę pracy silnika w trakcie przełączania na gaz. poza tym, każda sekwencyjna instalacja gazowa posiada możliwość regulacji parametru "obrotów minimalnych przejścia z benzyny na gaz". ustawisz 700 obr./min. i silnik przełączy się sam. z tego co wiem, nie jest to zalecany sposób przełączania. najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest przełączanie po przygazówce podczas tzw. "zejścia" z obrotów.
z tego co wiem, nie jest to zalecany sposób przełączania
Czy ja wiem - nie spotkałem się z założoną współcześnie instalacją sekwencyjną gdzie nie przełącza się ona na jałowym na gaz.. To raczej norma. A skoro większość gazowników tak ustawia na różnych sterownikach nie sądzę aby miało to zły wpływ na silnik - bo niby jaki ma mieć? Kiedyś może miało to znaczenie przy badziewnych wtryskach, dziś raczej ma to znaczenie czysto teoretyczne.
być może. gość który to mówił jest starszej daty instalatorem ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.