chitrus
02-11-2014, 12:04
Witam wszystkich!
Mam problem z czujnikiem doładowania który wg FES powoduje zapalanie kontrolki awarii silnika. Czujnik wymieniony na nowy, kolektor wyczyszczony a kontrolka się dalej zapala. Zgodnie z informacjami znalezionymi na forum, zasugerowałem mechanikowi sprawdzenie czy dźwignia zmieniająca geometrię turbiny chodzi lekko a nawet wydrukowałem mu zdjęcie jak to wyglada na silniku. Na drugi dzień otrzymałem odpowiedź że u mnie nic takiego na silniku nie ma!
Stąd pytanie: czy wszystkie silniki 1,9 JTD z tego rocznika miały zmienną geometrię turbiny? Jeśli była wersja bez zmiany geometrii, to co może powodować błąd cisnienia doładowania? Czy należy się tym błędem przejmować? Nie zauważyłem żadnych ujemnych skutków jego pojawienia, silnik pracuje i przyśpiesza normalnie, jest bardzo żwawy, spalanie w normie. Będę wdzięczny za podpowiedź.
Mam problem z czujnikiem doładowania który wg FES powoduje zapalanie kontrolki awarii silnika. Czujnik wymieniony na nowy, kolektor wyczyszczony a kontrolka się dalej zapala. Zgodnie z informacjami znalezionymi na forum, zasugerowałem mechanikowi sprawdzenie czy dźwignia zmieniająca geometrię turbiny chodzi lekko a nawet wydrukowałem mu zdjęcie jak to wyglada na silniku. Na drugi dzień otrzymałem odpowiedź że u mnie nic takiego na silniku nie ma!
Stąd pytanie: czy wszystkie silniki 1,9 JTD z tego rocznika miały zmienną geometrię turbiny? Jeśli była wersja bez zmiany geometrii, to co może powodować błąd cisnienia doładowania? Czy należy się tym błędem przejmować? Nie zauważyłem żadnych ujemnych skutków jego pojawienia, silnik pracuje i przyśpiesza normalnie, jest bardzo żwawy, spalanie w normie. Będę wdzięczny za podpowiedź.