PDA

Zobacz pełną wersję : problem z pedalem gazu



damian398
01-11-2014, 18:44
Witam.

Jadąc dzisiaj swoim autem spotkała mnie dziwna sytuacja a mianowicie wciskam pedal gazu a samochód zwalnia więc zrobiłem redukcję i wciskam pedal gazu i autko nadal zwalnia jak bym hamował silnikiem. Zatrzymałem i na luzie dodałem gazu i obroty po chwili skoczyły do góry. Wie ktoś czego to może być objaw? Mial ktos kiedys podobna sytuację ?

markshall
02-11-2014, 01:16
Wygląda na uszkodzony potencjometr pedału gazu.

damian398
02-11-2014, 09:33
Dodam ze nieraz podczas jazdy kiedy chce wyprzedzić czuć jak samochod ma skoki mocy. Przez chwilę wciska w fotel a za chwile jak by turbina przestała działać. Sprawdzałem sprzęgło jazdą z piątego biegu to nic nie szarpie ani się nie ślizga. Jedynie to ze pedal gazu nie reaguje adekwatnie do tego jak jest wyciskany.

waho.
02-11-2014, 11:49
Tak jak pisał poprzedni, ppopatrz na potencjoment pedału gazu a zwłaszcza jego okablowaniu które tam dochodzi, te lubi się obrywać.

damian398
02-11-2014, 12:53
A gdzie znajduje się ten potencjometr pedału gazu?

waho.
02-11-2014, 13:50
Zintegrowany z pedałem, jak zajrzysz tam to będziesz wiedział o co chodzi.

damian398
02-11-2014, 15:35
Ok jutro poszperam. Pomyslalem ze może też to byc objaw zapchanego filtra paliwa

damian398
26-12-2014, 15:52
Witam.

Ponawiam temat. Sytuacja sie znowu powtórzyła. Jadąc dzisiaj wpadłem na nierówna drogę z prędkością około 80 km. Nagle odebrało kompletnie moc w samochodzie. Wciskam pedal gazu a samochód ledwo się toczy. Zatrzymałem się i wciskam gaz i zaobserwowałem ze obroty się zwiększają dopiero po wciśnięciu 3/4 pedału. Zdenerwowałem się ze znowu mi się ten problem pojawił ruszyłem i przegoniłem samochód po tych dziurach z dużą prędkością i podczas tego trzęsienia dość sporego było czuć spore skoki mocy. Z braku mocy za chwile ciągną tak mocno jak nigdy wcześniej. Wie ktoś gdzie szukać przyczyny? Może to tylko jakaś linka jest luźna lub przewód który podczas jazdy po nie rownej drodze się rozłącza?

krystian750
26-12-2014, 21:59
A może byś napisał jakie auto i jaki model rocznik itd. chyba że chodzi o te auto co masz pod nickiem... to może być regulator ciśnienia paliwa zabrudzony. Dlatego traci moc. Najlepiej pod kompa podłączyć i sprawdzić jakie są błędy...
sprawdź jeszcze czy nie ma żadnych wycieków ropy : przy pompie, wężykach, na szynie, czy nie ma sparciałych żadnych weżyków doprowadzających paliwo itp.

damian398
27-12-2014, 13:46
Autko to to z pod nika.

Pojadę podłączyć pod komputer (koszt 150 zł) i może wykaże co jest nie tak z tym samochodem.

krystian750
27-12-2014, 21:15
Autko to to z pod nika.

Pojadę podłączyć pod komputer (koszt 150 zł) i może wykaże co jest nie tak z tym samochodem.

jak bys podjechal do mnie to bym Ci za free Ci to podłączył...
Ale jak chcesz taki koszt wydać za podłaczenie to powiem Ci tak..
Ze zgadzasz się na podłączenie i wykasowanie błędów pod warunkiem że po skasowaniu przejedziesz się i że podłączą jeszcze raz żeby sprawdzić jakie błędy się pokazały.
Bo co z tego jeśli Ci skasują jak możesz mieć mase błędów nawet przez głupie odłączenie czujnika i podłacznie.
Więc tylko na darmo wydasz 150zł

damian398
28-12-2014, 00:56
No takie ceny u mnie są w mieście za podłączenie do komputera a jestem z głogowa na dolnośląskim wiec raczej nie ma możliwości się spotkania. Co do błędów to samo ich skasowanie nie naprawi samochodu? Może tylko zasugerować jakie części są do wymiany lub naprawy.

krystian750
28-12-2014, 10:37
skasowanie błędu nic Ci nie da, dlatego Ci napisalem że trzeba skasować błędy, przejechać się autem i sprawdzić jakie się pokazały i w tedy coś by było pewniejsze.
Wydaje mi się że mógł pójść czujnik położenia wału..a nie miałeś problemów z odpaleniem silnika na gorącym silniku? i czy jak objaw występuje czy zapala sie jednocześnie suszarka?

iron64
28-12-2014, 10:43
A. S

bob96
28-12-2014, 11:15
Sory ze sie wcinam ale jestem tu nowy jak mam wystawic tu nowy temat

W każdym dziale u góry z lewej strony masz + Napisz nowy temat

antek31
28-12-2014, 11:31
Nie mam takiego czegos a mam problem z klinem bo mi scina

damian398
28-12-2014, 11:34
skasowanie błędu nic Ci nie da, dlatego Ci napisalem że trzeba skasować błędy, przejechać się autem i sprawdzić jakie się pokazały i w tedy coś by było pewniejsze.
Wydaje mi się że mógł pójść czujnik położenia wału..a nie miałeś problemów z odpaleniem silnika na gorącym silniku? i czy jak objaw występuje czy zapala sie jednocześnie suszarka?

Samochód odpala bez problemu na ciepłym silniku. Problem miał wczoraj na mrozie jak stal 3 dni nie ruszany a temp ok - 12 była więc raczej to nie jest zaskoczeniem że cieżko mu było. A co do ciepłego silnika to pali na dotyk. Mi przyszło do głowy że może turbina się rozłącza na wybojach i to powoduje taka turbo dziurę ?

damian398
29-12-2014, 16:32
byłem dzisiaj u mechaników i wolne terminy na jakąkolwiek pomoc dopiero po nowym roku więc na razie muszę poczekać z używanie samochodu.

damian398
03-01-2015, 22:46
Wymontowałem dzisiaj przepływomierz i wydaje się być w dobrym stanie

http://files.tinypic.pl/i/00615/k38j35mdvc9a_t.jpg (http://www.tinypic.pl/k38j35mdvc9a)

w takim razie coś innego by powodowało takie szarpanie i odbieranie mocy podczas jazdy.