PDA

Zobacz pełną wersję : Doblo Kopci na wstecznym i na postoju



sizar
01-11-2014, 16:38
Mam problem z kopceniem, nie do końca mogę wykryć dlaczego kopci na biało na postoju i na cofaniu, a jadąc normalnie nie kopci.
Na korku oleju nie ma nagaru, ubywa płynu chłodniczego, ale nie wiem gdzie, wymieniłem zbiornik wyrównawczy, a dalej ubywa, po wężach ciężko stwierdzić, tylko dwa razy zauważyłem plamę na drodze po całodniowym postoju, a tak nie robi na co dzień plam na drodze ani nic po wężach nie widać żeby wyciekało.

Zapomniałem dodać, że raz kopci raz nie, nie wiem od czego to zależy

michał_wawa
01-11-2014, 19:03
Mam problem z kopceniem, nie do końca mogę wykryć dlaczego kopci na biało na postoju i na cofaniu, a jadąc normalnie nie kopci.
Na korku oleju nie ma nagaru, ubywa płynu chłodniczego, ale nie wiem gdzie, wymieniłem zbiornik wyrównawczy, a dalej ubywa, po wężach ciężko stwierdzić, tylko dwa razy zauważyłem plamę na drodze po całodniowym postoju, a tak nie robi na co dzień plam na drodze ani nic po wężach nie widać żeby wyciekało.

Zapomniałem dodać, że raz kopci raz nie, nie wiem od czego to zależy

Olejowych oczek w płynie chłodniczym nie masz ?
Poczytaj o testerach uszczelki pod głowicą co wykrywają dwutlenek węgla w płynie chłodniczym bedziesz wiedział czy zwalać głowice czy nie :cool:

sizar
04-11-2014, 20:37
oczek żadnych nie ma, nic nie bulgota w zbiorniczku, dzisiaj dolałem wody,po kilkukilometrach jazdy, spora plama na drodze, na wysokości zbiornika wyrównawczego

Dziwna sprawa, bo wymieniałem go ostatnio, czy jest możliwe że wypływa ta woda przez korek (jest w nim taki zawór) ???

hans
07-11-2014, 16:36
jest zawor ktory sie otwiera przy duzym cisnieniu.musi byc dokrecona do oporu, jezeli ci wywala nadal sprawdz korek czy jest kompletny i jezeli nadal wywala plyn to pewnie uszczelka pod glowica

sizar
01-12-2014, 13:46
problemem okazała się głowica, posiadała mikropęknięcia, uszczelka była cała. Koszt wszystkiego jak dotąd wyniósł 1700zł
Teraz zrobione, nowa głowica, nowa uszczelka, uszczelniacze itp, autko jeździ, ale na zimnym silniku nadal trochę kopci na niebiesko.
Pierścienie, tłoki do wymiany czy coś innego?

michał_wawa
01-12-2014, 21:52
na niebiesko to olej pewnie piersionki już zużyte ile ma na szafie przebiegu?
to jest długowieczny silnik ale nie niesmiertelny

sizar
10-12-2014, 12:54
przebiegu 160 tys, a może wtryski?

michał_wawa
11-12-2014, 10:16
przebiegu 160 tys, a może wtryski?

Wtryski Drogi kolego to jak leją to na czarno bedzie kopcił a niebieski to olej poszukaj serwisu co ci cisnienie zmierzy w garach.
Który to rocznik że 160 tys ?

olek383
11-12-2014, 22:44
przebieg unijny

hans
12-12-2014, 17:08
Wtryski Drogi kolego to jak leją to na czarno bedzie kopciłnie jest to regula moze byc pompa zle ustawiona za pozno i niedopala paliwa tez jest czarny dym

sizar
24-12-2014, 10:59
rocznik 2002, bierze olej ale nieregularnie, przejechałem 200km i nie wzięło nic, potem jeszcze 100 i brakowało 1 litr. Kopci tylko jak jest przymrozek.

No to wtryski odpadają, bo kopci na niebiesko

hans
05-01-2015, 18:34
kopci jak jest przymrozek i domyslam sie jak go odpalisz, na poczatek sprawdz swiece, ja w mojej uszczelnilem trzonki zaworow bo olej mialem w dolocie powietrza innej drogi zeby olej sie tam dostal niema nawet odma wraca pod pokrywe zaworow ( dziwne ). moga byc zuzyte pierscienie i ciagnie z cylindrow olej i go wypala. miales gore odkryta to nic nie widziales ? jakis nagar na glowicy prztyciemniona gladz cylindra? progi ?

hans
08-09-2015, 22:09
co do tematu
cala ta odma i zawor cisnieniowy znajduje sie w pokrywie zaworow. jak ktos podpowiedzial pod tym kolkiem na pokrywie. rzecz w tym ze sie tego nie rozbiera, jak sie zafajda to koniec nowa pokrywa. podcisnienie wytwarzane podczas ssania zamyka taka membrane i nie wysysa oleju go kolektora. ajka nie zamknie to wiadomo cignie. pierscionki swoja droga moga popuszczac ale to juz sa przedmuchy.