PDA

Zobacz pełną wersję : Nieznany kod błędu 262



Zokolic
29-10-2014, 22:10
0262 Wtryskiwacz cylindra 1 – zwarcie do plusa

Tylko tyle, że pokazuje mi "Nieznany kod błędu" - 262
Czy to to samo?

Jakbyło by zwarcie do plusa, to wtryskiwacz nie chodzi, a właśnie on pracuje na 4 -rech.

Zokolic
30-10-2014, 09:43
0262 Wtryskiwacz cylindra 1 – zwarcie do plusa

Tylko tyle, że pokazuje mi "Nieznany kod błędu" - 262
Czy to to samo?

Jak było by zwarcie do plusa, to wtryskiwacz nie chodzi, a właśnie on pracuje na 4 -rech.

Wtryskiwacz cylindra 1 - wysoki sygnał" - co to oznacza ?
Wysoki sygnał? Wtryskiwacz się zaciął?

miszko
30-10-2014, 09:59
Najpewniej doszło do uszkodzenia układu elektrycznego w tym wtryskiwaczu lub jest gdzieś przebicie. Spróbuj go wymienić lub np. podmienić z innym i zobaczyć czy błąd "przeskoczy" na nowy cylinder.

Zokolic
30-10-2014, 23:41
Najpewniej doszło do uszkodzenia układu elektrycznego w tym wtryskiwaczu lub jest gdzieś przebicie. Spróbuj go wymienić lub np. podmienić z innym i zobaczyć czy błąd "przeskoczy" na nowy cylinder.

Dobra, ale jak to możliwe, że auto wchodzi na obroty ? Mam instalkę LPG zasterowaną / emulowana sygnałem albo z pierwszego wtryskiwacza (licząc od rozrządu) albo z czwartego.
Zagwostka jest taka, że auto gaśnie, co jakiś czas. Kuleje. Mam przypuszczenie że gazownik zwęglił mi ECU - które wymieniłem. Wraz z większością czujników w aucie.

Powiedz mi , Miszko, co wpływa na czas otwarcia wtryskiwaczy - co wysyła im impuls "OTWIERAJ" ? - PYTAM dlatego, że gazownik zrobił zwarcie w aucie i spalił główny bezpiecznik, co w efecie spowodowało brak prądu w całym aucie, to chyba stąła 30-stka albo 50tka był nie pamiętam. - chcę sprawdzić, czy nie szkodził jakiegoś moduły/ jednostki sterującej impulsami wtryskiwaczy.

waho.
31-10-2014, 01:57
co wysyła im impuls "OTWIERAJ" ?
ECU, elementy pośrednie to CPW i wszystkie czujniki na zasilaniu i wydechu.

Zokolic
31-10-2014, 09:10
ECU, elementy pośrednie to CPW i wszystkie czujniki na zasilaniu i wydechu.

Przyjmijmy, że czujniki pod maską, takie jak potencjometr przepustnicy, czujnik temperatury, korkowiec (aktualnie rozłączony, ponieważ auto gaśnie) czujnik powietrza dolotowego, czujnik wałka rozrządu (wersja 66kW-90km) map sensor, - zostały sprawdzone i wymienione.

1.Czy sonda lambda może dawać taki odczyt, że niby pracuje ok ,ale zadławi auto na niskich obrotach ?
2. Czy brak ładowania, na niskich obrotach może powodować zaduszenie auta ?
3.Czy czujnik wału może pracować - znaczy jest iskra, ale daje złą oporność i auto gaśnie?
4. Odchodzę od zmysłów, mimo mojego zamiłowania i zacięcia przez dwa lata nie byłem w stanie zdiagnozować przyczyny.

Jeśłi nie uda mi się go naprawić, auto trafi na złom. - aż mi się serce kraja...

byrrt
31-10-2014, 09:31
ad. 1 nie
ad. 2 jeżeli akumulator jest w dobrym stanie i naładowany to nie
ad. 3 czujnik może czasem pomijać obroty i przez to mogą zapłony wypadać, ale to też mało prawdopodobne i nie sądzę..

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Swoją drogą tak to jest jak się odstawia auto do gazownika garażowego i montuje II gen do auta na pełnym wtrysku..

Zokolic
31-10-2014, 09:38
ad. 1 nie
ad. 2 jeżeli akumulator jest w dobrym stanie i naładowany to nie
ad. 3 czujnik może czasem pomijać obroty i przez to mogą zapłony wypadać, ale to też mało prawdopodobne i nie sądzę..

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Swoją drogą tak to jest jak się odstawia auto do gazownika garażowego i montuje II gen do auta na pełnym wtrysku..
Słuchaj, nie bądź taki zarozumiały, ta instalacja gazowa ma 9 lat. Czego oczekujesz ? I powiem więcej, na niej auto zrobiło 150 tysięcy.
Zostawiłem auto ekipie, która montowała instalkę, mieli wymienić mieszalnik, bo membrana padła. - spalili bezpiecznik - przepraszali i błagali, nic pan nie zapłaci. - bokiem mi to wyszło.

ad.ad 3. wydaje mi się, że on właśnie pomija zapłony - pufa, znaczy w danej sekundzie nie ma iskry, na kompie pokazuje mi jeszcze "cewka 1 i cewka 2" - nowa cewka przewody i swiece.
o cholera... on chyba faktycznie ma uszkodzony czujnik wału...
ale czy nie wykazałoby uszkodzenia w programie diagnostycznym ?
CPW - jest taki sam w fiat Marea 1.6 ?

byrrt
31-10-2014, 09:45
Słuchaj, nie bądź taki zarozumiały
Heh, nie wiem gdzie Ty to widzisz.. Nie komentuje dalej.



Z tego całego zamieszania wymienię jeszcze czujnik położenia wału. Niech tam będzie.
Najpierw to go zdiagnozuj - podepnij na pracującym aucie do oscyloskopu i sprawdź czy faktycznie z przebiegów wynika że zapłony wyskakują.. Nie sądzę żeby tak było.
Na moje to coś innego, być może jakieś problemy z zapłonem/z dawką paliwa a może i coś poważniejszego typu nierówne sprężanie na cylindrach, wypalone zawory itp..

Zokolic
31-10-2014, 09:54
Heh, nie wiem gdzie Ty to widzisz.. Nie komentuje dalej. - S
Swoją drogą tak to jest jak się odstawia auto do gazownika garażowego i montuje II gen do auta na pełnym wtrysku.." - kto 9 lat temu miał dostęp do "sekwencji" ?



Najpierw to go zdiagnozuj - podepnij na pracującym aucie do oscyloskopu i sprawdź czy faktycznie z przebiegów wynika że zapłony wyskakują.. Nie sądzę żeby tak było.
Na moje to coś innego, być może jakieś problemy z zapłonem/z dawką paliwa a może i coś poważniejszego typu nierówne sprężanie na cylindrach, wypalone zawory itp..

Nie mam możliwości podpięcia oscyloskopu. Mam dwa auta, odbywa pracowały do końca, więc zakładam, że czujniki w nich były sprawne.
Ciśnienie w komorze spalania wzorowe -silnik mechanicznie wzorowy.

Zokolic
04-11-2014, 00:03
Nie mam możliwości podpięcia oscyloskopu. Mam dwa auta, odbywa pracowały do końca, więc zakładam, że czujniki w nich były sprawne.
Ciśnienie w komorze spalania wzorowe -silnik mechanicznie wzorowy.

TADAM - i nic, CPW wymieniony i dalej dupa i kamieni kupa.

Autko zdycha na niskich ,zabrałem się za korkowiec.

Miałem kobietkę moją za pomocnika, otoż, wykręciłem korkowca(kilka ich było wszystkie sprawne) , kobitka przekręciła kluczykiem w stacyjce i nic. Po dłuższej chwili ruszył się. -to normalne? Po wyłączeniu zapłonu ponownie to samo, powoli się ruszył ale po czasie.

DUSI się - nie ma powietrza. -

1) Czy w przepustnicy (amelinium) coś się wyrabia? Wydaje mi się, że zamyka dopływ na 0*
2) Czy praca krokowca - z opóśnieniem jest normalna, jak nie, to gdzie szukać problemu?

Gdy odkręcam korkowiec i delikatnie odchylam go od kolektora - silnik łapie powietrze i wraca nazwijmy to "do pracy równiejszej" - o czym to świadczy?

waho.
04-11-2014, 02:23
W przepustnicy od strony linki pedału gazu masz zderzak biegu jałowego, weź go sobie podkręć do 850obr/min i już.

Zokolic
05-11-2014, 09:13
Zderzak biegu jałowego ? Oparcie przepustnicy ? Mogłbym prosić o zdjęcie?

waho.
05-11-2014, 10:17
17361
10 znaków.

Zokolic
05-11-2014, 11:50
Aaa.. Dziękować.

Właśnie, też o tym myślałem - bardzo możliwe, że ogranicznik się trochę ubił.
Jak to wykręcić ? Z góry nie ma żadnej śruby. Masz jakąś koncepcje na to ?

waho.
05-11-2014, 21:36
A masz tą przepustnicę co wkleiłem czy tą drugą bez dodatkowego kanału?
W pierwszym przypadku śruba może znajdować się pod kitem jakimś, głowkę ma jak torx 5 lub 6
W drugim przypadku śruba na imbus powinna być na plastikowym motylku do którego jest przyczepiona końcówka linki.

EDIT
Sprawdź jeszcze czy odma ma przelot czy nie jest przytkana

Zokolic
06-11-2014, 09:42
Posiadam przepustnice z jednym kanałem. Żadnego motylka nie ma. Linka jest odpowiednio naciągnięta. I przepustnica powinna opierać się na zderzaku, a zderzak (główka) jest zalana aluminium)

Odma, a jak sprawdzić przytkaną odmę ? Dmuchnąć sprężarką ?

waho.
06-11-2014, 12:25
Odma, a jak sprawdzić przytkaną odmę ? Dmuchnąć sprężarką ?

TA, ewentualnie ustami, ale na zdemontowanej odmie

Zokolic
08-11-2014, 18:19
TA, ewentualnie ustami, ale na zdemontowanej odmie

Pytanie:
1) Czy jednoinowyczujnik na trmostacie - wysyła jakieś informacje do ecu, mające wpływ na obroty auta ?
2) Wyczyszczona przepustnica, drożne kanały. - Jak sprawdzić, czy krokowiec działa poprawnie,?
Np. Wykręcony,ale podłączony krokowiec obserwować i przekręcić stacyjkę w pozycji gotowej - w tym momencie powinien się ruszyć ? - bo u mnie następuje to po dłuższej chwili.
3)Czy podłożenie blaszki ze szczelinomierza pod zderzak może podnieść obroty i nie zaszkodzi w dalszej jezdzie ? - troche robota druciaka, ale trace nerwy na tego bolida.

Zokolic
11-11-2014, 00:31
Pytanie:
1) Czy jednoinowyczujnik na trmostacie - wysyła jakieś informacje do ecu, mające wpływ na obroty auta ?
2) Wyczyszczona przepustnica, drożne kanały. - Jak sprawdzić, czy krokowiec działa poprawnie,?
Np. Wykręcony,ale podłączony krokowiec obserwować i przekręcić stacyjkę w pozycji gotowej - w tym momencie powinien się ruszyć ? - bo u mnie następuje to po dłuższej chwili.
3)Czy podłożenie blaszki ze szczelinomierza pod zderzak może podnieść obroty i nie zaszkodzi w dalszej jezdzie ? - troche robota druciaka, ale trace nerwy na tego bolida.

Wypada mi zapłon na niskich obrotach.
Zastanawiam się ,czy sonda lambda nie zacina się, sonda może podawać zły odczyt "stechiometryczny - jeśli dobrze mówię" i wywali błąd wypadania zapłonu.

Warto szukać uszkodzenia w sondzie, w sumie nikt tego chyba w tym aucie nie ruszał. Opinie?

Zielony
11-11-2014, 10:58
Jeżeli wypada zapłon to sonda nie ma nic do tego.Jest problem z iskrą,więc musisz się przyglądnąć świecą,kablom WN z zwłaszcza cewce WN bo one po jakimś czasie pękają i zdychają.
W ECU silnika masz jakiś błąd o wypadającym zapłonie :?:

Zokolic
11-11-2014, 12:06
Jeżeli wypada zapłon to sonda nie ma nic do tego.Jest problem z iskrą,więc musisz się przyglądnąć świecą,kablom WN z zwłaszcza cewce WN bo one po jakimś czasie pękają i zdychają.
W ECU silnika masz jakiś błąd o wypadającym zapłonie :?:

Widzisz, jest pewien problem. Otóż mam dwie cewki używane - obie sprawne, i jedną nową. Na wszystkich auto pracuje tak samo. Natomiast auto mojego ojca, Marea, z plastikowym dolotem, pracuje równiusieńko na każej z cewek.
Przewody i kable - ngk nowe, mają oporność.

"Wypadanie zapłonu może występować." - Zdaniem jednego kolegi mechanika.

Auto czasem po puszczeniu gazu zawiesza się na obrotach - jak mu depnę gwałtownie i wcisnę sprzęgło. Zawiesza się na obrotach pofaluje w granicach 2-obrt - Nie wypalił benzyny i go trzyma? Dodam, żę auto troche pali. Ze 13 litraży gazu, benzyny w trasie z 10 łyka.

Sonda lambda - zacina się, raz odczyt prawidłowy raz nie.
Niestety,sonda powinna wyskoczyć na diagnostyce, ale tak nie jest. Znajomy powiedział, że są bardzo skrajne przypadki, kiedy sonda pada, mimo obiegowej opinii, że musi falować.
Wyskakuje błąd "Cewka 1 Cewka 2" - który świadczy o przewodach cewce świecach, ale to mam za sobą, juz 2 lata się męcze.
CPW - również sprawny. Nie wymieniałem sondy lambda.
Co o tym myślicie ?

waho.
11-11-2014, 18:47
Przewody i kable - ngk nowe, mają oporność.
A cewka między sekcjami jakie notuje opory?



Sonda lambda - zacina się, raz odczyt prawidłowy raz nie.
:lol: bo charakterystyka pracy sondy lambda nie jest liniowa. Jeśli masz komputer to wstaw wykres pracy sondy lambda z FES w temperaturze pracy silnika około 90*C



Wyskakuje błąd "Cewka 1 Cewka 2" - który świadczy o przewodach cewce świecach,
Ja bym się przyjrzał jeszcze raz układowi zapłonowemu. Kolor i wielkość szczeliny na świecach. Przewody spryskał bym wodą z atomizera i patrzył czy skaczą iskry, czy silnik nie zaczyna się zachowywać inaczej. Cewkę można pomierzyć rezystancję wewnętrzną.

Zokolic
11-11-2014, 20:42
Dziękuję za odpowiedzi, jeszcze raz sprawdzałem przewody i świece, zapisałem sobie nawet dane z odczytu.
Czy kąt otwarcia przepustnicy 1* (stopień) to dobra wartość na biegu jałowym ?
Wszystkie dane wstawię*21 pozycji ,które wyszukałem przez Autocom cdp+ 2013, nic innego nie ma.
Załączę po południu, bo świstek pojechał innym autem; D

Ogólnie, to mam "el pi dzi" drugiej generacji, szału nie ma. Elektryk spalił moduł głowy i bezpiecznik główny.
Stały błąd który diagnozuje mi pojazd to 262 - zwarcie wtryskiwacza 1 plus.
I
Może być, gazownik wpinał się w pierwszy wtryskiwacz, aby emulować (bardzo ograniczona technologia) sygnał, pytanie czy zrobił to prawidłowo....

Wtryskiwacz ma stały plus dla wszystkich wtryskiwaczy , a sterowane są osobnym minusem? Tak to działa ?