Zobacz pełną wersję : Przepustnica Chceck Control Nierówne obroty 2.3 multijet
lukasz12405
26-10-2014, 19:22
Witam
Mam taki problem z ducato 2.3 multijet 2008r.
Falują obroty i nierówno chodzi. Myślałem że to przepustnica bo tak pokazywał komputer i zapalało się chceck z błędem przeustnicy kupiłem dwie używane i też nie działały, potem zregenerowałem swoją i też nie pomogło.
Kupiłem więc całkiem nową oryginalną błąd się już nie pojawia, ale auto chodzi nierówno i falują obroty. Szleją też dawki wtrysków, a kiedy odłącze przepustnice zapali się błąd auto pracuje idealnie równo i dawki wtrysków wracają do normy. Po podłączeniu przepustnicy i zgaszeniu błędu problem znowu powraca.
Proszę o jakieś informacje
TOLDIMAG
27-11-2014, 02:18
Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego EGR i zawór sterujący EGR
podepne się pod temat doszedłeś co jest grane ???
U mnie w 2,3 mj 2008, wystarczyło wymienić sterownik EGR-u. Właśnie ta mała rzecz była przyczyną szarpania silnikiem (w momencie próby ruszania) jak i falowania obrotami. Sterownik umieszczony jest nad chłodniczką EGR-u lub jak kto woli pod podszybiem na środku.
Pinio założyłeś oryginał czy zamiennik ????
Bo po wymianie przepustnicy falują obroty ogólnie błąd P 638 znikł ale czasem nie reaguje auto na gaz i strasznie swiruje :( :(
Kupiłem na Allegro oryginał: Sterownik Zaworu EGR DUCATO BOXER JUMPER - 2.3 3.0 (4992794393) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/sterownik-zaworu-egr-ducato-boxer-jumper-2-3-3-0-i4992794393.html)
Te same objawy były u mnie. Zawsze na zimno. Po rozgrzaniu silnika, czasami było OK. Wymiana sterownika załatwiła sprawę.
Jeżeli kupiłeś już nową przepustnicę, to rozmontuj zawór magnetyczny: w miejscu łączenia na dwie śruby i w miejscu łączenia na zatrzaski (jak się uda, gdyż w miejscu gdzie są zatrzaski złożone jest na klej). Mi się udało bez problemów. Odtłuść powierzchnie, zalej obydwie komory olejem i zmontuj na silikon. Na zewnętrznej stronie w miejscach połączeń nałóż drugą warstwę silikonu. Odczekaj do wyschnięcia lub ostrożnie zamontuj do kolektora. Ciesz się jazdą. Zrobiłem ten patent od razu po gwarancji i jak na razie, nie dotknąłem przepustnicy (minęło 5 lat). W ciągu 2 letniej gwarancji wymieniono 2 szt. Jeżeli nie ma oleju i silikonu - skoroduje prędzej czy później (zawór wisi "do góry nogami" a dla wody to raj. Zamieszczam poglądową fotkę :) Przyjemnej pracy.
Witajcie jade dzisiaj syfem bo trudno to nazwac autem obwodnica. Stała prędkość nagle minimalne szarpanie ktoś z chorobą morka puscił by pawia to może być od zaworu EGR
Może. dzip69, wypnij wtyczkę od przekaźnika EGR (z 2-ma pinami). Jeżeli oprócz aktywnej kontrolki Check Engine, auto będzie chodzić poprawnie - masz winowajce. Można nawet tak jeździć, tylko pomarańczowa ciągle świecąca kontrolka denerwuje. Jeżeli próba zawiedzie, winę może ponosić przepustnica.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.