PDA

Zobacz pełną wersję : Rozruch - gasnące wskaźniki! akumulator?



isil1
26-10-2014, 12:21
Witam!
Mam GP 2005, źródło samochodu sprawdzone (teść) wieć wiem że jest zadbany. Obecnie pojawił się dziwny problem. Mianowicie, podczas zapalania 1. po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie wskaźniki i odbywa się ten test - prawidłowo 2. przekręcam kluczyk na rozruch i wtedy gasną wszystkie wskaźniki i lampki poza ikoną silnika (ale rozruch odbywa się bez trudu - ostatnio tylko chwilę dłużej bo jest zimno) 3. jak tylko silnik odpali słychać "klik" i wszystko z powrotem zapala się na tablicy - prawidłowo. Dodam że akumulator od nowości nie był wymieniany(!) ale miernikiem wskazuje 12,5v przy ładowaniu ok 14v, bezpieczniki sprawdziłem.Może ktoś z Was ma pomysł co to? Moze jednak ten akumulator?

KOBRA
26-10-2014, 13:15
Doładuj akumulator problem zniknie. Akumulator jest już słaby brakuje mu mocy rozruchowej.

isil1
26-10-2014, 13:22
Dziękuję bardzo za sugestie!

hak64
26-10-2014, 15:24
Dodam że akumulator od nowości nie był wymieniany(!) To praktycznie niemożliwe. Zwykle akumulatory wytrzymują 4-5 lat, ale starzy wyjadacze potrafią dbać o takie rzeczy (płukanka, wymiana elektrolitu i znów parę lat z głowy).

miernikiem wskazuje 12,5v przy ładowaniu ok 14v Tu nie wystarczy zwykły miernik do sprawdzania napięcia. Akumulator powinien być sprawdzony pod obciążeniem (mierzona jest sprawność akumulatora, a nie samo napięcie). Takie urządzenia mają warsztaty elektrotechniczne (klient dostaje wydruk badania do ręki). Sprawność poniżej 50% kwalifikuje akumulator do wymiany.

isil1
27-10-2014, 22:28
Też wydawało mi się że niemożliwe, ale On tak twierdzi.

isil1
31-10-2014, 16:05
Akumulator wymioniony - wszystko śmiga prawidłowo. - dzięki

milky
05-11-2014, 09:43
Co ciekawe też miałem podobny przypadek tylko że w Audi. Naładowanie pomagało, jednak nie na długo. Później sprawdziłem u mechanika akumulator pod obciążeniem i okazał się padnięty. Miał chyba 5 lat. Mało jeżdżony ale to chyba tylko zaszkodziło? Kupiłem tutaj nowy Akumulator - Opel ASTRA H 1.7 CDTI 100KM - części w MotoCentrum.pl (http://www.motocentrum.pl/akumulator,opel,astra-h,1-7-cdti-100km,84-5098-17848-100042,kp) i problem zniknął. Jednak przy kupnie sprzedawca sprawdził "obciążenie akumulatora przy zapalaniu silnika" i powiedział że jest za duże i w tej sytuacji nowy akumulator też szybko padnie. Myślicie że to wina rozrusznika?

hak64
05-11-2014, 19:37
powiedział że jest za duże i w tej sytuacji nowy akumulator też szybko padnie. Bo tak jest w istocie. Akumulator powinien być dobrany do parametrów auta, silnika, wyposażenia. Nadmierny pobór prądu szkodzi akumulatorowi, dlatego zwykle do samochodu z dużym silnikiem, klimą i innymi bajerami, niezbędny jest akumulator o zwiększonej pojemności. Ważna jest także moc rozruchowa a nie tylko pojemność wyrażona w amperogodzinach.