Zobacz pełną wersję : Panda Brak mocy
mleczyk79
20-10-2014, 09:10
Witam
Mam spadek mocy w pandzie - po radach z forum (cewka, wtryskiwacz) sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i na 1-2 jest 0 (co mnie martwi) a na 3-4 prawie 10.
Silnik miał remont 38 000 km temu, użytkowany jest codziennie ok 200 km (trasa ze średnia 50-60 km/h): głowica szlif, pierścienie itp
Chodził bez problemów.
Jakieś pomysły, podpowiedzi co można jeszcze sprawdzić zanim rozbiorę głowicę itp?
Każdy pomysł będzie cenny.
Dziękuję i pozdrawiam
Lukas
karwoj25
20-10-2014, 09:43
Najpierw powtórz pomiar, zero absolutne przy pomiarze kompresji jest trudne do osiągnięcia.
mleczyk79
20-10-2014, 09:58
Witam serdecznie
Wskazówka ma niecałe 0,5 (więcej niz 0,4 a mniej niż 0,5)
Pozdrawiam
Lukas
Jak były robione pierścionki to pewnie zostały źle wyczyszczone tłoki z nagaru pod pierścieniami i nowy nie miał gdzie się wpasować i popękał. Druga opcja to pękniętą tuleja cylindra. Trzecia urwany zawór.
Po co był robiony remont??
mleczyk79
20-10-2014, 11:46
Witam.
ja ten samochód nabyłem z przebiegiem 200 tys km. i miał już lekki wyciek pod głowica. Nie wiem czy jeżdżę dużo czy nie ale od marca do teraz 38 tys km.
Brak samochodu podwaja mi czas dojazdu do pracy z 3 do 6h ;)
Remont był głównie po to żeby takich rzeczy uniknąć.
Niepotrzebnie robiłeś remont całej jednostki. Trzeba było obrobić tylko głowice. Teraz czeka cię kolejny remont. Pamiętaj aby dobrze przeczyścić tłoki.
mleczyk79
21-10-2014, 16:17
w ogóle to sie zastanawiam czy robić remont na szybko czy kupić silnik, podmienić a obecny remontować na spokojnie, Silniki do Pandy nie są drogie - tyle że znam sie na tym na poziomie przedszkolaka.
Remont tego silnika robi się w weekend bez pośpiechu. Ważne abyś dobrze tłoki oczyścił w tych rowkach gdzie wchodzą pierścienie
mleczyk79
23-10-2014, 11:44
Doba. Informacyjnie. Wydmuchało uszczelkę pod głowicą miedzy 1 a 2 cylindrem i wypaliło trochę głowicy.
Zalezy jak dużo. Wrzuć fotę. Jakiej firmy uszczelkę kupiłeś, planowałeś głowice?? Podejdź do warsztatu gdzie planują głowice i spytaj czy nadaję się do planowania czy trzeba nową kupić.
Czym dokręcałeś głowicę??
mleczyk79
27-10-2014, 11:39
Głowica będzie na dziś - zakład co to planuje stwierdził ze nie jest to takie złe i jest to "do zrobienia". Uszczelka była nowa i tu nie pamiętam firmy ale raczej nie jestem osobą która oszczędza na częściach. Głowica dokręcona była jak zawsze nowymi śrubami. Zakładam że to jakiś wypadek losowy i już będzie dobrze.
mleczyk79
06-11-2014, 14:52
Kluczem manomertycznym 25, 28, 30 + 90 st. Śruby nowe jak zawsze.
A nie powinno być
1- 40nm
2- 90*
3- 90*
??
Żeś poprostu za lekko dokrrcił. Skąd wziąłeś te 25,28,30 + 90*??
Dokręć najpierw samą przedłużką bez grzechotki śruby ręką ile mas sił w dłoniach (pamiętaj o kolejności dokręcania. Ręką powinno ci dać między 5 a 10nm. Potem jedziesz kluczem dynamometrycznym. 40nm i pierwsze 90* jedziesz odrazu. Drugie dokrecanie 90* pojedz po minimum 5minutach bo śruby muszą się ułożyć. Po dokręceniu daj im 10, 15minut i możesz składać głowicę. Kolejność dokręcania i moment oraz kąty masz opisane przy śrubach oraz na karteczce przy uszczelce.
mleczyk79
12-11-2014, 12:20
OK. Tak uczynię ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.