PDA

Zobacz pełną wersję : Dobra instalacja gazowa do GP 1.2 65KM (woj. śląskie - Tychy, Katowice i okolice)



Tomasz Iskiernik
19-10-2014, 21:27
Witam!

Zacznę od tego, że boję się gazu, lecz niestety sytuacja finansowa zmusza mnie do tego aby mocno ograniczyć, miesięczne wydatki na Pb95, gdyż moja jazda raczej dynamiczna i dojazd do pracy 60km trochę bardzo nadwyręża mój miesięczny budżet na paliwo, które dochodzi do 800zł miesięcznie.

Boję się gazu, a raczej problemów z autem/silnikiem po jego zamontowaniu a władować w instalację 3000zł po czym musieć borykać się z usterkami to się mija z celem, bo jak wiadomo spycho-technika działa, gazownik powie jedź pan do mechanika, mechanik powie że to wina gaz i koło się zamyka.

Szukam fachowego warsztatu a nie jakiegoś pana Józka który gdzieś sobie tam dorabia w garażu, warsztatu który profesjonalnie zamontuje takową instalację, po czym będzie umiał sobie poradzić z usterkami które mogą się pojawić w trakcie eksploatacji.

Jaką polecicie mi instalację? na rynku jest ich tak dużo, z tych o których słyszałem to stag, brc, lovato/levato, no i tu na forum spotkałem się z tentarini czy podobnie, chociaż spotkałem się z informacjami, że są warsztaty które robią tzw. składaki, czyli teoretycznie wybierają najlepsze podzespoły różnych firmy aby finalnie wyszło coś lepszego
Na pewno musi być to nowoczesna instalacja, odpowiednia do tego typu silnika.

Powiedzcie mi jak to jest z tym błękitnym paliwem? z tego co wiem trzeba doliczyć 50zł do przeglądu, ale dalsze sprawy jak "specjalny" olej do silników z gazem, specjalne świece czy ma to ma jakieś realne przełożenie na wytrzymałość/zużycie silnika?
Aha, no i jak to jest w tymi "wypalającymi" się gniazdami zaworów, czy to ma miejsce w GP?

Obecnie auto ma przejechane niecałe 35tys km.

Dziękuję za wszelkie rady, sugestie w sprawie gazu i warsztatu.

Pozdrawiam
Tomasz Iskiernik

boch
19-10-2014, 23:52
posiadasz silnik 8 zaworowy więc wypalonych zaworów nie ma się co obawiać. to silnik wręcz stworzony do gazu. awarie jeśli się zdarzą to tylko w przypadku niewłaściwego montażu, bądź nieprawidłowej eksploatacji. specjalne świece oraz olej do aut z LPG to bzdura. stosujesz takie jakie przewiduje instrukcja obsługi samochodu. niektórzy gazownicy zalecają zmniejszenie przerwy na świecach, ale nie jest to konieczne jeśli silnik pracuje prawidłowo. kwestiami najważniejszymi przy okazji LPG są:

1. odpowiednio dobrana instalacja jak i podzespoły
2. prawidłowy montaż i regulacja
3. właściwa eksploatacja samochodu z LPG

ad.1. w Twoim przypadku raczej sekwencja. masz tam wielopunktowy wtrysk oraz plastikowy kolektor ssący. to właściwie przesądza.
ad.2. prawidłowy montaż oraz regulację zapewni tylko wykwalfikowany i doświadczony monter instalacji LPG. z pomocą przyjdzie LPG FORUM, INSTALACJA LPG - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA (http://lpg-forum.pl). tam dowiesz się co, gdzie i za ile. poniżej link na temat dot. identycznego auta

Fiat Grande Punto 1.2 8V 65KM - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA (http://lpg-forum.pl/fiat-grande-punto-1-2-8v-65km-t19930.html)

bo dość burzliwej dyskusji stanęło na sterowniku STAG i wtryskiwaczach Barracuda. myślę, że to bardzo dobry wybór. STAG wypuścił kilka nowych sterowników, więc jest w czym wybierać.

ad.3. odpowiednie filtry wymieniane na czas i optymalna temperatura przełączania gazu zapewni długi żywot reduktora i wtryskiwaczy gazowych. pamiętaj, że im wyższa temperatura przełączania na gaz, tym lepiej. optymalne minium to 40 stopni C. pamiętaj, że silnik i wtryskiwacze benzynowe potrzebują czasem benzyny ;)

montuj LPG i ciesz się tanią jazdą :)