PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo szoruje asfalt



jayoz
19-10-2014, 19:07
Witam wszystkich,
wiem że temat był niejednokrotnie wałkowany ale nie mam koncepcji co począć. Pół roku temu wymieniłem sprężyny bo jedna pękła. Przed wymianą zaliczałem każdy większy krawężnik podwoziem, a jak już były koleiny na drodze to istny dramat... iskry szły. Po wymianie sprężyn nic się nie zmieniło, więc stwierdziłem że "ten typ tak ma". Ostatnio konserwowałem podwozie i naszła mnie wena by założyć dolne osłony pod silnik bo ich nie miałem, wszystko ładnie spasowało, nie było problemu, ale co się okazało... osłony jeszcze bardziej zmniejszają prześwit (jakieś 1 - 2 cm) i teraz jeśli na drodze ktoś położy 5 zł to na bank utknę... (nie dziwi mnie dlaczego osłony były zerwane). Ma ktoś pomysł co można zrobić... ostatnio ktoś pisał o gumowych dystansach ale ogół forum (ja też) stwierdził że to tylko doraźna pomoc itd... ale ja już naprawdę nie mam pomysłu, mam teraz koła 16'' o dosyć wysokim profilu, jeśli założę zimowe 15'' to z garażu nie wyjadę.:P Wie ktoś gdzie można dostać takie gumowe dystanse (na allegro szukałem bez rezultatu) albo ma ktoś jakiś pomysł?

qronax
19-10-2014, 19:23
U mnie na 15-tkach i profilu 65 szoruie obudowa o chopki i wieksze koleiny, a na codzien to nic zlego soe nie dzieje. Moze masz cos zle zamontowane albo amorki do wymiany?

Nitek1987
19-10-2014, 19:29
poszukaj sprezyn od stilo 2.4 jtd sa twarde i moze beda lepsze

jayoz
19-10-2014, 22:13
Amortyzatory z tego co wiem raczej na wysokość zawieszenia nie mają wpływu (mogę się mylić) jedynie na jakość jego pracy, według mnie takie szorowanie nie jest normalnie bo ja nawet w mikro koleinach szlifuje asfalt aż miło. Mocowanie osłony też według mnie jest prawidłowe wszystkie śruby montażowe zakręcone, co do sprężyn se stilo 2.4 to według mnie może nic nie dać a może i pogorszyć bo na pewno są one twardsze ale też prawdopodobnie są krótsze od standardu. Jakieś inne sugestie?

Grześko
20-10-2014, 11:41
Pół roku temu wymieniłem sprężyny bo jedna pękła. Przed wymianą zaliczałem każdy większy krawężnik podwoziem, a jak już były koleiny na drodze to istny dramat... iskry szły. Po wymianie sprężyn nic się nie zmieniło...
Jeżeli nie jesteś właścicielem auta od nowości to nie możesz być pewien jakie sprężyny były założone ostatnio w Twoim aucie :confused:.
I teraz pytanie, czy założyłeś nowe sprężyny do wersji z silnikiem jaki posiadasz (jak widzę 1.9 JTD) i czy dobierałeś je po numerze katalogowym z EPER?
Jeżeli założyłeś sprężyny od innej wersji silnikowej to będą one zdecydowanie miększe, a co za tym idzie nadwozie "spadnie" niżej i zmniejszy się przeswit pod autem.
Znam takich, którzy obniżali sobie auta zakładając sprężyny normalnie stosowane do wersji z mniejszymi (a co za tym idzie lżejszymi) silnikami :lol:. Jest to totalną głupotą, ale cena robi swoje :roll:.


Amortyzatory z tego co wiem raczej na wysokość zawieszenia nie mają wpływu (mogę się mylić)...
Nie mylisz się, amortyzatory (jak nazwa sama wskazuje) odpowiadają za tłumiennie "wahań" nadwozia, a nie za wysokiość jego zawieszenia.


...co do sprężyn ze stilo 2.4 to według mnie może nic nie dać, a może i pogorszyć, bo na pewno są one twardsze, ale też prawdopodobnie są krótsze od standardu.
Nie powinny być krótsze, ale twardsze i dlatego zastosowanie ich w Twoim aucie mogłoby spowodować zbyt duży prześwit pod autem (silnik 2.4 JTD jest cięższy od 1.9 JTD).


Jakieś inne sugestie?
Przede wszystkim sprawdzenie i założenie odpowiednich do silnika sprężyn przedniego zawieszenia (zakładam, że wszystko pozostałe w zawieszeniu i podwoziu jest zamontowane prawidłowo!).

Prawidłowy prześwit pod Fiatem Stilo (według danych fabrycznych) powinien wynosić od 13 do 15 cm (w zależności od rozmiaru zastosowanych kół).
Bardzo wielu właścicieli Stilo narzeka na "przycieranie" osłoną silnika o nawierzchnię, ale bardzo często powodem tego jest nieprawidłowe założenie oslony silnika lub jej odkształcenie się, a także przesadne obniżanie zawieszenia (a drogi mimo, że coraz lepsze - mamy takie jakie mamy :zolta:).

jayoz
20-10-2014, 12:57
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz, z tego co pamiętam to zamawiałem sprężyny na allegro ale nr katalogowy się zgadzał. Na większości aukcji do jednej sprężyny jest przypisane kilka numerów np tak jak tu:
SPRĘŻYNA FIAT STILO 192 PRZÓD 1.9 2.4 D JTD 01- (4650600443) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/sprezyna-fiat-stilo-192-przod-1-9-2-4-d-jtd-01-i4650600443.html)
Na razie pokombinuje z tymi gumami (GUMY USZTYWNIAJĄCE SPRĘŻYNY GWARANCJA JAKOŚCI 30MM (4661392961) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sprezyny-gwarancja-jakosci-30mm-i4661392961.html))
są 3 opcję:
-poprawi się i nic nie będę musiał wymieniać
-nic się nie zmieni i będę musiał kupić nowe sprężyny
-sprężyny w krótkim czasie szlag trafi i będę musiał kupić nowe sprężyny
tak czy inaczej jakoś problem się rozwiąże. :P dam potem znać jak poszło:)