PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo zgasło i nie chce odpalić



mentlik
13-10-2014, 21:59
Witam, jestem w posiadaniu Fiata Stilo 1.6 16v 2002r. LPG Problem powstał gdy jechałem dziś po trasie ok~100 km/h i auto umarło, nie zdążyłem zerknąć na komputer i odczytać błędów ponieważ skupiłem się zjeździe na prawy pas, gdyż pech chciał ze znalazłem sie na lewym (4tym od prawej). Po zjeździe pomyślałem "ahh to tylko fiat, to normalne" zgasiłem i próbuje odpalić, rozrusznik pracuje jak wiertarka (aku dobry) i nie chce zaskoczyć, komputer żadnych problemów nie pokazuje ani kontrolek które mogły by świadczyc o awarii. Pompa paliwa słychać ze pracuje. Jutro mam zamiar się za to wziąć, jednak abym lepiej spał chciałbym się poradzić, z moich informacji które juz dzisiaj wyczytałem to może to być czujnik położenia wału, rzadziej jest to wina rozrządu. Czy jest jakis specjalista który wywróży mi z pamięci? Żart, pytam o Wasze przeżycia.

Dodam rónież ze jakies półroku temu miałem problem z elektryką, regenerowałem ecu i wymieniałem cewki, od tamtego czasu wszystko ok, dlatego jestem pewnien że to nie to, kontrolek też nie mam spalonych, bo wtedy świeciły jak w święta :cool:


Dziękuje za wszelakie próby pomocy!
Pozdrawiam

pimikiel
14-10-2014, 13:11
Po pierwsze to powiedz nam jakie błędy pokazuje po podłączeniu kablem do kompa. Bez tego to jak wróżenie z fusów

mentlik
14-10-2014, 19:56
fes pokazał
p0340 - Camshaft position sensor
p0101 - mass air flow (2).
takie komunikaty sie pokazały.

boch
14-10-2014, 23:51
wygląda to na problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. drugi błąd powiązany jest z przepływomierzem. zacznij od czujnika wałka rozrządu.
a tak w ogóle to rozrząd Ci nie daj Boże przypadkiem nie przeskoczył albo nie strzelił?

mentlik
15-10-2014, 07:09
Awarii nie towarzyszył żaden huk trzask ani jakikolwiek dziwiek, czy to możliwe ze rozrząd przeskoczył nie dając sygnału dźwiękowego? :-P

mlodybe
15-10-2014, 09:54
Jak nie było żadnego dziwnego dźwięku to czujnik położenia wał ale i tak sprawdź ustawienie rozrządu.

boch
15-10-2014, 10:12
błąd wskazuje na problemy z czujnikiem położenia wałka rozrządu, nie czujnikiem położenia wału.

mentlik
15-10-2014, 22:08
odkręciłem osłonke od rozrządu, pasek jest luźny, mechanike mam opanowana w stopniu amatorskim, dlatego czekam na swojego mechanika jak na to zerknie. 90% że była kolizja w silniku i trzeba wymienić. Czy są szanse na to aby silnik ocalał?

mlodybe
16-10-2014, 08:05
@boch
O to mi chodziło.

@mentlik
Szanse są choć nikłe. Kiedyś widziałem sytuację jak gościowi w audi poszedł pasek (pieciocylindrowe tdi) i co ciekawe po zdjęciu głowicy wsio było dobrze. Osobiście głowicę bym zrzucił dla świętego spokoju.

maciek0209
19-10-2014, 22:42
W tym silniku to lubi pasek rozrządu strzelić:)

boch
19-10-2014, 23:28
ciekawy kiedy był rozrząd wymieniany? wg książki serwisowej interwały wymiany rozrządu to bodajże 120 tys. lub 5 lat. serwisy zalecają skrócić przebiegi o połowę, zwłaszcza jeśli auto użytkowane jest w trybie miejskim, na krótkich odcinkach.

mentlik
25-10-2014, 14:49
rozrząd był wymieniany 80 tys km temu, dodam iż pasek nie pękł, a spadł z rolek. Oddałem auto mechanikowi, czekam na werdykt :)

boch
07-11-2014, 10:02
i jaki werdykt?

mentlik
12-11-2014, 17:51
Przepraszam, zapomniałęm o bożym świecei przez to auto! 12 zaworów pokrzywionych :D Także najczarniejszy scenariusz :)

mlodybe
13-11-2014, 09:45
Masz nauczkę na przyszłość aby częściej zmieniać rozrząd szczególnie że nie kosztuje 3k pln.