Zobacz pełną wersję : odczuwalny spadek mocy w zakresie 2-2,3 tys
kostryn255s
13-10-2014, 19:51
Witam
Posiadam stilo 2001 1.9jtd 3d i mam z nim problem, a mianowicie w zakresie 2-2,3 tys obrotów na czwartym biegu występuje wyraźny spadek mocy, jakby turbina się wyłączyła. przez co może się to dziać i jak to zniwelować?
BartekStilo
13-10-2014, 20:55
kolego udalo ci sie cos ustalic?
Egr i overboost do czyszczenia. Operacje bardzo proste, manuali w necie z pińcet. Wykonasz nawet pod blokiem.
kostryn255s
14-10-2014, 14:38
Spróbuje, a tak żeby nie robić dodatkowego tematu czego skutkiem może być fakt, że w moim 'sztilu' spalanie jest bardzo duże, a mianowicie ostatnio na odcinku 50/60 km spalił za 50 zł. co się dzieje?
Może przepływomierz padł. Odepnij go i przejedź się. Jeśli będzie się lepiej zbierało to masz winowajcę.
kostryn255s
18-10-2014, 22:03
Przeczyscilem egr i okazało się, że jest zepsuty, a mianowicie część z elektromagnesem zacina się(moczylem go w ropie przez noc i stukalem nim przez dobre dwie godziny), a druga połowa jest nieszczelna. jest odczuwalny lekki spadek mocy i teraz pojawia się pytanie czy lepiej jest go całkowicie zaslepic czy wymienić? Jeszcze po zmontowaniu wszystkiego do kupy zaczęł migac kontrolka od nagrzewania swiec ale auto normalnie pali na zimnym i ciepłym, a kontrolka znika po parynastu sekundach.
W jtd 115km zaślepić w cholerę pełną blaszką. Najlepiej przed wlotem. A z tym grzybkiem od elektromagnesu to wymocz go porządnie w wd40 albo płynie hamulcowym.
Nie chcę Cię martwić, ale albo Ci się spaliła świeczka, albo coś z centralką :-P pasowałoby podpiąć pod komputer. Możesz jeszcze popsikać kontaktem wtyczki i pomierzyć świece omomierzem. Tak łatwo się dowiesz która padła.
tomaszchwesiuk
19-10-2014, 15:33
nigdy elektro magnesu się nie zanurza. bo może być jeszcze gorzej.
tomaszchwesiuk
19-10-2014, 15:36
Przeczyscilem egr i okazało się, że jest zepsuty, a mianowicie część z elektromagnesem zacina się(moczylem go w ropie przez noc i stukalem nim przez dobre dwie godziny), a druga połowa jest nieszczelna. jest odczuwalny lekki spadek mocy i teraz pojawia się pytanie czy lepiej jest go całkowicie zaslepic czy wymienić? Jeszcze po zmontowaniu wszystkiego do kupy zaczęł migac kontrolka od nagrzewania swiec ale auto normalnie pali na zimnym i ciepłym, a kontrolka znika po parynastu sekundach.
moczenie to nie robota poprostu chyba już po nim a tym zanurzeniem mogłeś go wykączyć do końca. możesz go zaślepić. u mnie w 16V niestety musi być egr sprawny. ja kupiłem nowy i zaślepiłem częściowo. grzeje się tak samo ale mniej syfu dostaje się.
kostryn255s
19-10-2014, 16:49
sam bolec egr był zanurzony. Prawdopodobnie zaślepie go. Pojawił mi się jeszcze kilka problemów, a mianowicie po przeciągnięciu go powyżej 3 tyś wyskakuje czerwona kontrolka silnika ale po obniżeniu obrotów znika. na 4 biegu raz ciagnie raz nie, oraz temperatura świruje, pokazuje, że na niśkich obrotach zagrzewa sie tak do 70, a jak się ciśnie to wskazówka spada nawet do 0. Co się dzieję?
Co do braku mocy i lampki przy 3000, to blokuje się zawór overboost. Robota na 30 min. W dłoń nasadka 10, śrubokręt, opaska zaciskowa ślimakowa ~30mm, wd40 i dobry smar w sprayu. Najlepiej teflonowy. Manual jest w necie krok po kroku. W manualu jest żeby zdjąć węże z głowicy zaworu, ale nie trzeba tego robić.
Spadki temperatury spowodowane są niedomykaniem się termostatu. Na klubfiatstilo.pl znajdziesz manual jak to rozwiązać za 20 zł.
kostryn255s
19-10-2014, 18:00
Dzięki za rady
kostryn255s
24-10-2014, 11:55
Wezyki od overboosta nie chcą mi wejść co zrobić?
Tosterkovsky
24-10-2014, 12:19
A to ciekawe :P
Spróbuj je lekko podgrzać przed wsadzeniem :P
kostryn255s
24-10-2014, 16:34
Podgrzewalem je ale przez zimno szybko sygną co sprawia że pękają
Tosterkovsky
24-10-2014, 17:31
Czym to robiłeś oraz czy to robiłeś tuż przed włożeniem? :)
kostryn255s
24-10-2014, 19:36
Udało się wkońcu założyć węże. Poszerzalem je nagrzanym gwoździem. efekt jest, "dziury" zniknęły. samochód ciągnie równo bez przerw:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.