PDA

Zobacz pełną wersję : Fabryczne webasto - wyłącza się



Rodżer
09-10-2014, 09:57
Witam,
w moim Stilo jest fabryczne Webasto, do tej pory działało bez problemów, zarówno podgrzewanie silnika jak i odpalane z pilota grzanie wnętrza. W chwili obecnej wygląda na to, że silnik podgrzewa dobrze, chociaż nie mam 100% pewności, natomiast przy starcie z pilota jest tak, że odpala, chwilę pracuje i nie załączając wentylatora ogrzewania kabiny wygasza się. Możliwe przyczyny takiego stanu jakie wykopałem w necie to zbyt mała ilość płynu chłodzącego (ale u mnie jest ok), słaby akumulator (jest prawie nówka mocna centra - napięcie ponad 13V) lub słabe napięcie przez zanieczyszczone styki. Teraz pytanie gdzie szukać bezpieczników od całego systemu i reszty wiązki? Piecyk jest w prawym nadkolu, obok skrzynki bezpiecznikowej jest małe czarne pudełeczko przykręcone do masy, ale wczoraj wieczorową pora nie udało mi się zajrzeć co tam jest bo spięte zipem i nie miałem czym przeciąć - czy to mogą być bezpieczniki od Webasta czy szukać gdzie indziej? Wg instrukcji wyjęcie bezpiecznika powoduje "reset" sterownika piecyka i może pomóc przy pewnych dolegliwościach :) Wg rozpiski bezpieczników F73 50A Midi-fuse na plusie aku to "dodatkowa nagrzewnica JTD/MJet" ale to chyba nie to? Jest również coś takiego jak F39 pod kierownicą opisane "nagrzewnica dodatkowa/klimatyzacja" (wisi na tym również radio, navi i coś jeszcze). Przy okazji zaczął mocno wariować wskaźnik temperatury płynu. Wskazówka nie opada całkiem i w związku z tym jak silnik się nagrzeje to wyłazi poza skalę aż opiera się o ramkę od obrotomierza. MES pokazuje temperaturę w normie. I teraz kwestia czy to może mieć związek z dodatkowym ogrzewaniem? Czy Webasto korzysta z któregoś z czujników temperatury cieczy czy ma własny? Bo może czujnik walnięty i dostaje sygnał, że już ciepło i dlatego się wygasza? Który czujnik odpowiada za wskazania na desce? W paru tematach na forum pokazywał się temat świrującego wskaźnika, ale nie spotkałem się z rozwiązaniem problemu...
Ale się rozpisałem :) z góry dzięki za ewentualne podpowiedzi.

Rodżer
10-10-2014, 09:40
obok skrzynki bezpiecznikowej jest małe czarne pudełeczko przykręcone do masy, ale wczoraj wieczorową pora nie udało mi się zajrzeć co tam jest bo spięte zipem i nie miałem czym przeciąć - czy to mogą być bezpieczniki od Webasta czy szukać gdzie indziej?

to właśnie to cholerstwo (wciąż nie udało mi się otworzyć, trzeba odkręcić tą nakrętkę, ale się stawia):
17052
I co to jest?

inferno
12-10-2014, 02:25
najpierw przydałaby sie informacja jaki to model pieca, skoro pracuje tak jak piszesz podczas pracy silnika a samodzielnie po rozpaleniu sie wygasza to obstawiałbym brak obiegu cieczy i wygaszanie z powodu przegrzania

Rodżer
13-10-2014, 08:12
Jeśli dobrze szukam to powinno być Thermo Top C lub E
Po weekendzie nowe obserwacje - z pilota w ogóle się nie uruchamia, ale było stosunkowo ciepło, więc może dlatego? Dioda na pilocie miga jak przy sygnalizacji pracy ale nic nie rusza. Poczekam jeszcze może na niższe temperatury, a w między czasie szukam dalej bezpieczników :)

inferno
14-10-2014, 00:35
C i E mam obcykane w miare :) zacząłbym od uruchomienia pieca ręcznie na krótko i sprawdził czy coś zagada, jak nie to coś uwalone i sprawdzanie dalej pompka cieczy świeca dmuchawa i pompka paliwa,jeśli te elementy są ok a piec dalej nie rusza to sterownik kaput co nie jest rzadkością :D

mati16v
14-10-2014, 00:57
a to nie lepiej się podłączyć kablem diagnostycznym? Wystarczy zwykły VAG KKL + program ze strony webasta

Rodżer
14-10-2014, 09:10
No pewnie i lepiej :) Program ściągnąłem, kable mam. Ale czy należy się podłączyć pod gniazdo OBD w samochodzie czy ogrzewanie ma gdzieś swoje osobne?

C i E mam obcykane w miare to gdzie mogą być bezpieczniki od tego wynalazku? Skąd bierze informację o temperaturze cieczy - ma własny osobny czujnik czy bierze dane z czujnika np przy termostacie?

mati16v
14-10-2014, 21:33
Czujnik temp. cieczy jest w urządzeniu. Najlepiej pobierz sobie e-learn i będziesz miał schemat. Jeżeli webasto jest zamontowane fabrycznie to linia diagnostyczna musi być wyprowadzona w złączu OBD.

inferno
14-10-2014, 22:23
linia diagnostyczna może być wyprowadzona do złącza obd ale przez złącze sie nie połączysz musisz połączyć k-line(pin 7) z kabla z 2 pinem w 6ciopinowej kostce w piecu,bezpiecznik od pieca zazwyczaj jest tylko 1 jeśli jest fabrycznie zamontowany,ale poco szukać bezpiecznika wystarczy sprawdzić czy jest napięcie w 2pinowej kostce wpiętej w piec, ale ja bym sie nie czepiał bezpieczników jeśli piec coś tam rozpala,tak czytam ten pierwszy post to mi wychodzi albo problem ze sterownikiem albo problem z pompą wody raczej nic innego

Rodżer
14-10-2014, 23:51
Dzięki Panowie. W wolnej chwili będę dalej grzebał i zobaczymy co z tego wyjdzie 

Rodżer
07-11-2014, 14:22
No i wreszcie skończyło się serwisem. Okazało się że została nieco zalana płytka sterująca i skorodowała ścieżka. Panowie rozłożyli ręce i kazali poszukać czegoś na podmiankę. Ceny tego układu są chyba z kosmosu brane - za rozbiórkowy 500-700 pln a nowy ponad 1200!!! Na szczęście znajomy elektronik ogarnął temat i za cenę flaszki rozwiązał problem za pomocą kilku centymetrów drucika.... I teraz gra i buczy :smile: