PDA

Zobacz pełną wersję : Zaślepka zaworu EGR dla silników Multijet



maslan82
08-10-2014, 21:08
Witam, posiadam Doblo 1,9 Multijet 120km, samochód podczas jazdy na niskich obrotach (ok. 15000) lekko szarpie na każdym biegu. Problem ustaje podczas dodawania gazu. Rozrząd, wszystkie płyny, filtry-również paliwowy wymienione. Komputer nie pokazuje błędów. Podejrzewam zawór EGR, zamierzam go wkrótce wyczyścić. I tu zadaje pytanie, czy można ten zawór, w tym silniku bez przeszkód zaślepić?. Szukałem odpowiedzi, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

bufon
30-01-2015, 18:42
mam multi 1.9 77kw, pytałem mojego mechanika o zaślepienie egr, ponoć nie jest to taka prosta sprawa w tym silniku.

bufon
02-03-2015, 20:39
Nabyłem na allegro zaślepkę z dziurami do multijeta i po 3 dniach wyskoczył błąd P0401 zawor recyrkulacji spalin zamknięty zablokowany. Wg rad z forum oraz sprzedawcy przy zaślepce z dziurkami błąd nie powinien się pojawić. Zastanawiam się czy nie kupić nowego zaworu i dać sobie spokój z zaślepianiem. Ktoś się orientuje czy iglica zaworu po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora powinna się ruszać? W moim egr było słychać że stuka coś w środku natomiast iglica się nie ruszała. Po zamontowania silniku komp pokazywał że wszystko działa ok. Czyli zawor otwarty 99% zamknięty 4%.

ggoogle
14-04-2016, 23:55
Nabyłem na allegro zaślepkę z dziurami do multijeta i po 3 dniach wyskoczył błąd P0401 zawor recyrkulacji spalin zamknięty zablokowany. Wg rad z forum oraz sprzedawcy przy zaślepce z dziurkami błąd nie powinien się pojawić. Zastanawiam się czy nie kupić nowego zaworu i dać sobie spokój z zaślepianiem. Ktoś się orientuje czy iglica zaworu po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora powinna się ruszać? W moim egr było słychać że stuka coś w środku natomiast iglica się nie ruszała. Po zamontowania silniku komp pokazywał że wszystko działa ok. Czyli zawor otwarty 99% zamknięty 4%.

W tych silnikach można założyć kryzę(zaślepkę z 3 dziurami) pod warunkiem ze masz sprawny EGR. Jeśli wyskoczył Ci błąd to z dużym prawdopodobieństwem oznacza niesprawny EGR. Bez kryzy jeszcze jakoś pracował ale mulił silnik a z kryzą szybciej wyszło uszkodzenie EGR.