PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwny błąd AirBag, święcąca się kontrolka poduszek.



ProLock
05-10-2014, 16:00
Witam,

Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka poduszek. Poprzedni właściciel coś majstrował przy kablach pod siedzeniem kierowcy, te od poduszki bocznej były polutowane, ale wszystko było ok. Jak się jednak okazało po lutowaniu poprowadził kable w ten sposób że uległy przetarciu. Myślałem że to jest właśnie przyczyną także naprawiłem to i skasowałem błędy. Rzeczywiście był błąd przerwanego obwodu poduszek ale ten skasował się bez problemu. Został niestety inny, który nie daje się skasować, a mianowicie:

P0303 Kontrolka ostrzegawcza - zwarcie do plusa 340303 MEM

W innej wersji programu diagnostycznego brzmi on następująco:

03 - Connection between failure lamp and ECU Zwarcie do V+ bat

Pierwsze przypuszczenie padło na wiązki pod fotelami albo jakąś awarie modułu sterownika poduszek poprzez zalanie z nagrzewnicy. Jednak odpinając kostki pojawia się błąd przerwanego obwodu przy czym kasuje się bez problemu, także wydaje mi się że połączenia są ok. Druga kwestia sterownik: tutaj też wszystko wygląda w porządku - żadnych śladów żeby nagrzewnica puszczała. Jak kupiłem kabel do diagnostyki okazał się że licznik był wymieniany gdyż widnieje na nim przebieg wyższy niż wynikało by z odczytu komputera. I tu pojawia się moje pytanie: gdzie szukać połączeń pomiędzy centralką a sama kontrolką? Może coś przetarło się gdy poprzedni właściciel wymieniał licznik.

Sterownik to BREED MY 97 konfiguracja (2F-2P-2L) wersja hardware 1.3 wersja softu 1.2.

KOBRA
05-10-2014, 17:02
Może coś przy liczniku z diodą się dzieje

byrrt
06-10-2014, 11:18
Tak jak Korba napisał - sprawdź sam licznik - może tam było kombinowane.

ProLock
07-10-2014, 23:56
Tak jak radzicie planuje wykręcić licznik i go sprawdzić. I tu pojawia się kolejne pytanie: na co zwracać uwagę? Może okazać się tak że potencjalne uszkodzenie będzie znajdować się na płytce układu scalonego licznika czego organoleptycznie nie zweryfikuje. Czy gdy licznik zostanie wyjęty można będzie bezpiecznie włączyć zapłon i odczytać błędy. Gdyby się okazało że zniknie ten który mnie trapi, wówczas miałbym pewność że problem dotyczy bezpośrednio licznika (pojawiłoby się pewnie mnóstwo innych błędów ale istotny jest ten jeden). Nie mam możliwości chwilowo wstawić innego licznika.

PS. Kolejną kwestią która mnie trapi jest przebieg zapisany w liczniku. Wynosi on 304 kkm i taki sam zapisany jest w historii pojazdu przy przeglądzie na kontroli. Problem jest tego typu że oryginalny przebieg zapisany w ECU jest niższy i wynosi 262 kkm. Teraz w sytuacji gdyby zaistniała konieczność wymiany licznika na inny to zapewne będzie on miał zapisany jeszcze inny przebieg. Czy da sie skorygować przebieg licznika? Do jakiej wartości wówczas tej właściwej czy tej z kontroli. Jak to wygląda gdy okaże się że się nie gdy przyjdzie następna kontrola ?

KOBRA
08-10-2014, 08:47
Korba

Korbą to się między innymi Żuki Nyski i Warszawy odpalało :lol::lol::lol:

ProLock
14-10-2014, 13:56
Problem rozwiązany - niestety nie powiem dokładnie jak bo sam do końca nie wiem. Tak jak dziwny był błąd tak rozwiązanie jeszcze bardziej zaskakujące. Licznika nie zdążyłem nawet ruszyć. Rozkręciłem plastiki żeby dostać się do kabli, posprawdzałem styki wszystkich kabli od poduszek etc. i złożyłem w całość z powrotem. Poskutkowało to niczym błąd był dalej, aż do dzisiaj. Poprzedni właściciel zamontował alarm cheetah, ale zrobił to niechlujnie w skrzynce bezpieczników. Już miałem z nim problemy - mianowicie bez powodu odcinał mi pompę paliwa (prawdopodbnie przetarty kabel od syreny robił jakieś spięcia - po jej usunięciu problem ustał). Postanowiłem to ładnie tam poukładać - najpierw rozłączyłem wszystko i coś mnie podkusiło żeby w tym momencie podpiąć się pod airbagi. I tu niespodzianka - błedy takie:

17086
z tym że przejściowe, czyli dały się skasować. Błąd napinacza też już rozwiązany - obluzowany kabel od niego do centralki. Żeby było ciekawiej po ponownym podłączeniu alarmu żaden błąd się już nie pojawił. Wszystko w tej chwili sprawne :cool:

byrrt
15-10-2014, 10:05
Wszystko w tej chwili sprawne
Do czasu pewnie ale krakać nie chcę ;) Ja z błędem prawego jasia w fotelu kilka miesięcy walczyłem ;)

ProLock
15-10-2014, 15:41
No tu tylko kontrolka a nie sam jaś, jak coś to wiem już że sprawa leży w kablach i gdzie szukać :smile:

byrrt
16-10-2014, 14:58
No tu tylko kontrolka a nie sam jaś
Tak czy inaczej w razie "W" poduchy nie strzelą..