PDA

Zobacz pełną wersję : podłączenie sterownika centralnego zamka



brw
26-09-2014, 01:19
Witam. Mam problem z podłączeniem uniwersalnego sterownika centralnego zamka z pilota pod fabryczny cetralny z kluczyka w fiacie doblo 2007r

schemat identyczny jak na tym obrazku:
http://obrazki.elektroda.pl/5252614300_1303474606.jpg

przeszukując forum znalazłem instrukcje montażu jakiegos alarmu do tego doblo 06-10r,

Z tego co wyczytałem w doblo sterowanie zamkiem jest przez mase (-)

A więc:
- podłączyłem centralkę pod stacyjkę i działa, (swieci dioda gdy zamknięte, słychać przekaźnik)

- kierując się schematem w dowiedzialem sie ze sterowanie jest w czarnej kostce z fioletowym zatrzaskiem 32 piny, po lewej stronie w skrzynce bezpieczników. i za zamykanie i otwieranie odpowiedzialne są piny 16 i 18. sprawdziłem miernikiem kable sygnału zamknij (pin 16 szary) i otwórz (pin 18 żółty), i podczas sterowania zamkiem poprzez klamkę, pojawiało się napięcie, przy zamykaniu na szarym i przy otwieraniu na żółtym.

I teraz problem, według instrukcji dołączonej do centralki, uznając że sterowanie minusem, wpinam biało-czarny kabel z centralki do szarego z pinu 16, i żółto czarny do masy (też do stacyjki), naciskam zamykanie i nic :(, to samo robiłem z kablami do otwierania i też nic.

próbowałem podpiąc jako sterowanie plusem i spaliło bezpiecznik.

Co robię nie tak?

marcin.b2508
26-09-2014, 21:13
jeśli sterowanie masz "-" to zgodnie ze schematem przewody żółty i żółto-czarny musisz podłączyć do masy pojazdu a kable biały (sygnał zamknięcia) i biało-czarny (otwarcia) pod odpowiednie piny, jak piszesz 18 i 16.

brw
27-09-2014, 14:58
Witam schemat okazał się zły. Rozebrałem boczek od drzwi i sprawdzałem kable jakie wychodzą z siłownika, biało brązowy i niebieski były odpowiedzialne za sterowanie, po czym wpiąłem się w nie przy kostce 40pinowej. pin 34 - biało brązowy i pin 24 - niebieski, kierunki wpiąłem pod pin 2 różowy i pin 13 zielony :) Wszystko działa.

AKReady
21-06-2015, 18:35
Trafiłem na ten sam problem... fajnie, że nie jestem sam i że chciało się Wam opisać co zrobić aby uporać się z problemem. Pozdrawiam.

MALTIN
19-01-2016, 17:33
Tak dla potomnych instrukcja montażu w pdf
22417

Pozdrawiam
Marcin

glider33
02-01-2018, 21:21
Witam serdecznie wszystkich na forum,

odgrzebię trochę temat ponieważ kilka dni temu zostałem świeżo upieczonym użytkownikiem Fiata Doblo 1.9 JTD MALIBU z 2008 roku. Autko posiada fabryczny centralny zamek sterowany kluczykiem z drzwi kierowcy. Postanowiłem założyć sterowanie centralnym z pilota i tak trafiłem do Was na forum :)

Z opisu w tym wątku, wynika że powinienem szukać sterowania w złączu 40pinowym, dlatego chciałem się upewnić czy to jest złącze zaznaczone czerwonym kółkiem na poniższym zdjęciu ?
30525

Z opisu kolegi @brw wynika, że powinienem szukać przewodu biało brązowego (pin 34) oraz niebieskiego (pin 24) tylko że jakoś nie widzę w wiązce tej kostki takich kolorów :(

miszczu77
04-01-2018, 22:42
Nie patrz na kolory. Na wtyczce jest numeracja pinów. Wyjmij ją i sprawdź numery. Możesz spróbować na krótko zewrzeć odpowiednie piny do masy i zobaczyć, czy jest reakcja.

glider33
07-01-2018, 13:33
Nie patrz na kolory. Na wtyczce jest numeracja pinów. Wyjmij ją i sprawdź numery. Możesz spróbować na krótko zewrzeć odpowiednie piny do masy i zobaczyć, czy jest reakcja.

OK, ale która to wtyczka ? ta którą zaznaczyłem czerwonym kółkiem ? Pin 24 i 34 ?

miszczu77
07-01-2018, 21:04
Wtyczka powinna być ta.
Możesz też podłączyć miernik i zobaczyć, czy w momencie otwierania i zamykania pojawia się sygnał masy.

glider33
15-01-2018, 19:18
Wtyczka powinna być ta.
Możesz też podłączyć miernik i zobaczyć, czy w momencie otwierania i zamykania pojawia się sygnał masy.

To była jednak ta wtyczka, ale kolory były inne - dzięki za pomoc @miszczu77 :) Po podpięciu masy pod piny 24 i 34 działa sterowanie centralnym zamkiem. Mam jednak problem z kierunkowskazami...jak podaje +12V na pin 2 i pin 13, to zapalają mi się tylko te małe kierunki na błotnikach :( Które piny w takim razie odpowiedzialne są za kierunki w lampach przednich oraz tylnych ?

miszczu77
15-01-2018, 22:20
Prawdę mówiąc to nie wiem. U mnie jest tak samo, tylko małe kierunki się zapalają, ale specjalnie mi to nie przeszkadza i dalej nie zgłębiałem tematu.

sta1416
08-07-2020, 14:11
Doczytałem że aby sterować wszystkimi kierunkami trzeba podłączyć w ten sposób:
- pin 2 oraz pin 13: sterowanie bocznymi kierunkami, złącze czarne,
- pin 3 oraz pin 12: sterowanie "głównymi" kierunkami, złącze czarne,
- pin 24 oraz pin 34: sterowanie zamkiem centralnym (otwieranie, zamykanie), złącze niebieskie.

Do tego w centralce pilota przewód czarny, żółty oraz żółto czarny do masy.
Przewody pomarańczowy i pomarańczowo czarny usunąć z wiązki.
Sterowanie kierunkami przez diody półprzewodnikowe.
Czerwony przewód to zasilanie stałe.

Darek-Gaz
29-07-2020, 14:32
Parę dni temu montowałem uniwersalną centralke do pilota. Najpierw musiałem się pozbyć (nie miałem pilotów do tego) autoalarmu i lokalizatora gps. Jak to wyciąłem to z wiązki od tej samej kostki co są te piny 34, 24 sterujące to tam jest przewód blało/pomarańczowy i do niego dałem sygnał kierunków i świecą wszystkie z przodu i z tyłu oraz boczne. Jeśli jest ktoś zainteresowany to sprawdzę z którego pina ten kabel wychodzi.