PDA

Zobacz pełną wersję : falują obroty delikatnie na benzynie iwięcej na gazie



artur2903
18-09-2014, 23:11
witam zakupiłem fiata stilo 2002r 1.6 16v 103k gaz sekwencja i mam probem nie wiem czy to ma coś wspólneo ale na benzynie falują mi delikatnie obroty a na gazie przy zejściu z dużych obrotów schodząc poniżej 1000 auto gaśnie i na gazieobroty falują dużo bardziej pomocy bo już nie wiem co mam z tym zrobić?
dodam że auto na wysokich obrotach na benzynie jak i na gazie chodzi doskonale problem zaczyna się dojeżdzając do świateł,skrzyżowania i drugiego auta wciskając srzęgło spadają obroty i zaczyna się jazda

boch
19-09-2014, 08:35
popularny problem w silnikach 1.6 16V ze stajni Fiat:

http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/po-wcisnieciu-sprzegla-gasnie-silnik-1-6-103-km-22479/

http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/czasem-gasnie-po-wrzuceniu-luzu-w-czasie-jazdy-14226

powodów może być wiele. minimalnie przestawiony rozrząd lub problemy z instalacją gazową. napisz co tam jest za instalacja, najlepiej wrzuć fotkę spod maski. pamiętaj, że problemy z benzyną będą się potęgować podczas pracy na gazie.

artur2903
19-09-2014, 08:48
foty am potem bo amochód mam u lakiernika teraz reduktor jest z jednej strony ścięty i jest to jakaś sekwencja nie mogłem się nic doczytać przepustnicę czyściłem tutaj gdzie jest przepływ powietrza bo jeszcze ma coś zboku chyba mehanizm poruszaia tej przepustnicy ale nie wiem czy to można rozbierać .autko jak jest zimne i podczas jazdy chodzi bardzo dobrze najgorzej jest na wolnych obrotach a i na benzynie ładnie zchodzi z obrotów a na gazie potrafi zgasnąć

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

foty dam potem

boch
19-09-2014, 09:38
pewnie masz tam rozkalibrowane czerwone Valteki, które nadają się na śmietnik. no ale poczekamy z zdjęciami.

artur2903
19-09-2014, 10:08
ale na benzynie jak się rozgrzeje też delikatnie faluje aqle nigdy nie zgasł na bezynie

boch
19-09-2014, 13:03
mam to samo w swoim starym aucie. po wymianie listwy wtryskowej gazu czyli czerwonego Valteka już nie gaśnie, ale czasem zafaluje.

artur2903
19-09-2014, 14:24
ile taka listwa może kosztować?

boch
19-09-2014, 14:43
polecana listwa AC W01 to koszt ok. 150 zł

LISTWA WTRYSKIWACZ AC STAG W01 4-CYL 20Ohm+GRATIS (4618768322) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/listwa-wtryskiwacz-ac-stag-w01-4-cyl-20ohm-gratis-i4618768322.html)

problemy masz od samego początku swojej przygody z tym autem?

artur2903
19-09-2014, 15:43
tak i tak myślę teraz czy delikatne falowanie na benzynie a związek z tym gaśnięciem przy schodzeniu z obrotów na gazie?

boch
19-09-2014, 17:10
poczytaj podobne tematy dotyczące Stilo 1.6 i problemów z obrotami przy okazji LPG. najlepiej byłoby zrobić reset adaptacji map benzynowych i pojeździć przez jakiś czas wyłącznie na benzynie, żeby zobaczyć czy falowanie wciąż występuje. jeśli nie, tzn. że winna jest instalacja gazowa.

Wiktor
20-09-2014, 01:28
przepraszam za zaśmiecanie ale skoro już piszecie o czymś co mnie interesuje to dopytam
boch
czy jeśli mam w samochodzie ( nie stilo) padające już Valteki (90kkm) to czy wystarczy zakupić wskazaną listwę,przełożyć i powinno to działać czy i tak trzeba jechać do kogoś kto podpina kompa pod instalacje i coś tam grzebie?
jak się robi "reset adaptacji map"? czy odpinanie aku wystarczy czy tylko komputer bo mam taka wyczuwalną dziurę w przyspieszaniu tzn jak wciśnie do spodu to odczuwa się mniejsze przyspieszenie (wygląda to jakby komputer się zastanawiał co zrobić) niż gdy robi się to stopniowo a oprócz tego miedzy 3k a 4k tak jakby obroty wolniej rosły i to niezależnie od sposobu wciskania gazu.

boch
20-09-2014, 02:18
czy jeśli mam w samochodzie ( nie stilo) padające już Valteki (90kkm) to czy wystarczy zakupić wskazaną listwę,przełożyć i powinno to działać czy i tak trzeba jechać do kogoś kto podpina kompa pod instalacje i coś tam grzebie?
wymiana listwy wiąże się bezwględnie z wizytą u gaziarza. dla przykładu, Valtek to listwa na cewkach o oporności 3Ohm, natomiast listwa, do której link zapodałem jest na cewkach 2Ohm. trzeba to odpowiednio skonfigurować w opcjach sterownika gazu. dodatkowo nowa listwa to nowe dysze. nowe dysze to konieczność autoadaptacji instalacji i ewentualność kalibrowania/rozwiercania otworów celem ustawienia odpowiedniego mnożnika, który powinien zawierać się w przedziale 1,2÷1,6. trzeba sprawdzić w dokumentacji listwy bądź na forach przy jakim ciśnieniu roboczym nowa listwa pracuje najlepiej.

reset adapatacji map... w MES masz coś takiego. jest tam opisana cała procedura. czy pomoże to na Twoje bolączki, nie wiem. wydaje mi się, że warto spróbować, a później przez jakiś czas pojeździć na benzynie i obserwować jak się zachowuje auto.

artur2903
20-09-2014, 10:03
jak się robi ten reset adaptacji map?

radiwa
20-09-2014, 23:29
przepustnicę czyściłem tutaj gdzie jest przepływ powietrza

A w jaki sposób czyściłeś? Bo prawdę mówiąc ja bym zaczął od spraw najprostszych i porządnie wyczyścił (czyli stosownym preparatem, na nagrzanym silniku itd.), potem zrobił to niby adaptację przepustnicy, która nie wiem, czy jest skuteczna, ale może jest tak, jak z rosołem (chodzi mi o odłączenie na jakiś czas akumulatora itd.). To jest chyba najczęstsza przypadłość przy takich objawach i może będziesz miał z głowy :)

artur2903
21-09-2014, 17:50
a jak zrobić tą adaptację przepustnicy?

boch
21-09-2014, 18:16
Bo prawdę mówiąc ja bym zaczął od spraw najprostszych i porządnie wyczyścił (czyli stosownym preparatem, na nagrzanym silniku itd.), potem zrobił to niby adaptację przepustnicy, która nie wiem, czy jest skuteczna, ale może jest tak, jak z rosołem (chodzi mi o odłączenie na jakiś czas akumulatora itd.)

"Parametry autoadaptacyjne nie zostają skasowane przy odłączeniu akumulatora" - to cytat z oficjalnego eLearn dla Fiata Stilo. jeśli chcesz tutaj cokolwiek resetowaćto tylko przez diagnoskop typu Examiner lub chociażby Multiecuscan. polega to na uruchomieniu odpowiedniej procedury w programie i postępowaniu zgodnie z wytycznymi programu.

procedura ręczna bez udziału diagnoskopu wg eLearn wygląda tak:


Ustawić kluczyk wyłącznika zapłonu w pozycji MARCIA (silnik wyłączony).

Odczekać 60 sekund, jest to czas konieczny na sprawdzenie przez centralkę sprężyny wewnętrznej w korpusie przepustnicy oraz położenie kątowe maksymalne/minimalne przepustnicy.

Obrócić kluczyk wyłącznika zapłonu w położenie STOP.

Odczekać 10 sekund na zarejestrowanie w pamięci Eprom centralki uzyskanych wartości.

autor tematu po tej procedurze powinien obowiązkowo pojeździć przez kilka dni wyłącznie na benzynie żeby zobaczyć czy silnik działa prawidłowo. później przyjdzie pora na LPG...

artur2903
22-09-2014, 11:52
mam pytanie czy tą prepustnicę można rozebrać do czyszczenia?może ona nie chodzi tak jaktrzeba?

artur2903
24-09-2014, 08:48
a i jeszcze pali się check może to ma jakiś wpływ na to wszystko?

boch
24-09-2014, 10:10
a jak myślisz? zaprowadź auto do mechanika.

artur2903
25-09-2014, 00:30
odłączyłem dziś sonde i dalej faluje na obrotach na gazie ale jak schodzi z obrotów to nie gaśnie tak jak wcześniej czy o może być win sondy?

boch
25-09-2014, 19:47
jednym z powodów może być uwalona cewka zapłonowa, co skutkuje tym, że do wydechu trafia nieprzepalone paliwo. w efekcie zakłóca to pracę lambdy, która głupieje i skraca czasy. skoro pali się CHECK to nie pozostaje nic innego jak podjechać na diagnostykę komputerową. nikt tutaj z fusów nie wróży.

artur2903
25-09-2014, 21:25
rozumiem ale cewki po koleji jak odłączam to na każdę reaguje?

boch
25-09-2014, 22:00
napiszę po raz ostatni. jedź na diagnostykę komputerową.

artur2903
26-09-2014, 11:33
pojade ale już wiem jak to będzie może to może tomoże to przerabiałem już to z innymi samochodami no ale pojade zobaczymy wiecie jak to jest z tymi fchowcami są dobrzy ale do brania kasy

boch
26-09-2014, 12:26
to kup sobie własny interface na allegro i diagnozuj sobie za darmo sam. poniżej najtańsza oferta

ELM 327 Fiat Opel Honda Toyota Kia Ford ELM327 PL (4558112149) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/elm-327-fiat-opel-honda-toyota-kia-ford-elm327-pl-i4558112149.html)

program do ściągnięcia w dziale Download.

Rafson
27-09-2014, 10:30
Witam
Mam podobny problem z obrotami w stilo 1.6 sama benzyna tylko, że nie świeci się check, nie wyskakują żadne błędy, gdy stoi na wolnych obrotach pracuje raczej równo czasem lekko zafalują obroty, ale gdy dodam gazu do ok 1200 obrotów i puszczę gaz to ok 3 razy bardzo zafalują obroty niemal do zera i potem gaśnie bez wyskoczenia żadnego błędu. Gaśnie tak jak by nie umiejętnie się ruszało. Potem odpalam jakby nigdy nic i mogę jechać dalej ale znowu jak stoje w korku lub na światłach jest ten sam problm, chyba że podczas tego falowania obrotów dodam gazu i go tak trochę potrzymam na wyższych obrotach to się uspokaja. Gdy włącze klimę nie ma tego problemu, tak jak by dostawał za mało paliwa, dziwna sprawa, czyściłem przepustnicę to pomogło trochę bo wcześniej falował ale nie gasł na wolnych obrotach, oraz robiłem autoadaptację.

artur2903
29-09-2014, 11:19
a pod kompa podączałeś? ja mam taki zamiar

Rafson
29-09-2014, 15:23
Jeszcze nie podlanczalem ale chyba nie będę miał wyjścia może to pomoże zlokalizować problem.

artur2903
30-09-2014, 17:01
posłuchajcie poczytałem trochę więcej w tym temacie i się zagłębiłem i myślę że to przestawiony rozrząd co o tym myślicie? moje objawy są identyczne jak kolegów co mieli ten problem

artur2903
30-09-2014, 21:50
tak jak myślałem byłem na kompie błędy pokasowane check skasowany żadne nie wracają ale samochód dalej faluje na obrotach co robić?

boch
30-09-2014, 21:58
ale co myślałeś? że skasowanie błędu załatwi problem? :D miałeś na pewno konkretny błąd, którym wypadałoby się pochwalić na forum, bo być w może w nim tkwi przyczyna twoich kłopotów z obrotami. w tej chwili wiemy tyle co wcześniej, czyli nic.

artur2903
01-10-2014, 08:53
typowe błędy które spowodowałem sam odpinając sonde odpinając czujnik po skasowaniu tych błędów i godzinnej jezdzie i następym podłączeniu żadnych błędów a i silnik dalej faluje o to chodzi

artur2903
02-10-2014, 12:25
samochód u mechanika komputer nic nie pokazuje ciśnienie mierzył dobre a wszystkich cylindrach przegląda teraz dalej może jakieś sugestie?

boch
02-10-2014, 14:13
odłączyć instalację gazową, reset adaptacji benzyny, jazda wyłącznie na benzynie przez tydzień i obserwować co się dzieje. wrzuć fotki spod maski, tak żeby było widać wtryski.

artur2903
02-10-2014, 14:31
tak odłączałem i na benzynie też faluje robiłe reset ręcznie a potem przez komputer ma taki dziwny układ jakby pluł w wydech ma jeszcze sprawdzic rozrząd bo ma blokady ale ciekawe czy coś to da?

boch
02-10-2014, 14:51
nie zaszkodzi, ale mechanik może skasować parę groszy. generalnie powodów może być kilkanaście. wszystkie masz opisane w tematach, które podkleiłem na pierwszej stronie tego topiku.

artur2903
06-10-2014, 11:27
przestawiny rozrząd o 1 stopień na zegarze wczoraj 300 km w tym 60 po mieście i ani razu nie zgasł oory spokojniejsze