PDA

Zobacz pełną wersję : Zakup Cromy. Prośba o radę ew. opinie



WujekBorsuk
17-09-2014, 22:40
Witam wszystkich i o pomoc proszę. Postanowiłem kupić Cromę, w tym celu obejżałem kilka egzemplarzy, niestety wszystkie były delikatnie mòwiąc zabiedzone...
Ostatnio miałem okazję obmacać chya najlepszy egzemplarz ale jego prebieg to nieco ponad 190 tyś.
Ładne i zadbane wnętrze, trochę porysowane felgi ale to się zregenruje. Sprawdziłem autko czujnikiem lakieru. Miało lakierowana tylko klape bagaznika i to w takim miejscu, ze chyba ktos walnal nia o sufit garazu. Podloga zdrowa, sruby nie odkrecane, progi, podluznice itd. Wszystko zdrowe. Prosze o wasza opinie na temat tego czy jest to duzy przebieg dla takiego samochodu z tym silnikiem i automatem. Dodatkowo wklejam ogloszenie, mozeczego sie dopatrzycie:
Fiat Croma 24900.00 PLN. kraków - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9-jtdm-skora-navi-oplacony-C33943939.html)

miras
17-09-2014, 23:16
Witam wszystkich i o pomoc proszę. Postanowiłem kupić Cromę, w tym celu obejżałem kilka egzemplarzy, niestety wszystkie były delikatnie mòwiąc zabiedzone...
Ostatnio miałem okazję obmacać chya najlepszy egzemplarz ale jego prebieg to nieco ponad 190 tyś.
Ładne i zadbane wnętrze, trochę porysowane felgi ale to się zregenruje. Sprawdziłem autko czujnikiem lakieru. Miało lakierowana tylko klape bagaznika i to w takim miejscu, ze chyba ktos walnal nia o sufit garazu. Podloga zdrowa, sruby nie odkrecane, progi, podluznice itd. Wszystko zdrowe. Prosze o wasza opinie na temat tego czy jest to duzy przebieg dla takiego samochodu z tym silnikiem i automatem. Dodatkowo wklejam ogloszenie, mozeczego sie dopatrzycie:
Fiat Croma 24900.00 PLN. kraków - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9-jtdm-skora-navi-oplacony-C33943939.html)
Silnik według prasy wytrzyma 450 tys. :-)
1. Sprawdzenie nr VIN w ASO
2. Pełna diagnostyka silnika i skrzyni.
3. Ktoś dobrze popracował nad lakierem, wygląda jak z fabryki :smile:
4. Jak kupisz to zrób pakiet startowy - rozrząd, wymiana olejów łącznie z tym w skrzyni, ewentualnie hamulce i życzymy udanej eksploatacji, bo ładnie wygląda. Chociaż mnie się wydaje, że trochę za tani jak na takie wyposażenie, wiek i przebieg :lol:

maciekpt
17-09-2014, 23:32
Sprawdź dobrze to auto bo komisy w tamtej okolicy (a jest ich chyba ze 3 w odległości 500 m) słyną z niezłych ulepów :-) Siostra mieszka niedaleko i nie raz widziała ćwiartki na pobliskich podwórkach, z których później powstawały piękne egzemplarze

WujekBorsuk
18-09-2014, 08:09
Ten komis to w zasadzie baza wypadowa na Polskę. Sprowadzają tam samochody głownie z Włoch a później sprzedają handlarzom i rozwożą po kraju. Lakier rzeczywiście ma bardzo ładny i zadbany, wiadomo ma jakiś rysy po tipsach we wnękach klamek ale poza wspomnianym pakietem startowym chciałbym od razu oddać ją na regenerację felg, car detaling i wirusa dla silnika i skrzyni.
Tak jak wspomniałem autko dokładnie zbadałem czujnikiem lakieru i tylko ten jeden punkt na klapie wyszedł do czego z resztą sprzedawca od razu się przyznał.
Czy sprawdzenie numeru VIN to tylko w ASO czy są jakieś inne sposoby?
Zastanawiało mnie w nim jedno. Podczas rozpędzania. lekko wibrował tak jakby koła nie były wyważone albo zbieżność źle ustawiona.

pezet3
18-09-2014, 08:58
Zadzwon do Aso, przez telefon napewno powiedza ci dane z bazy fiata. Ja dzwonilem do autokrak w krakowie i bez problemu powiedzieli to co bylo w bazie.

bob96
18-09-2014, 09:13
16728

Moim zdaniem jest to ta sama Croma co się wcześniej nią interesowałem. Ma cofnięty licznik z 285975 na 191360

WujekBorsuk
18-09-2014, 09:13
No i wyszło szydło z worka. Po sprawdzeniu VIN okazało się, że samochód był w zeszłym roku na przeglądzie w ASO we włoszech z przebiegiem 258 tyś czyli teraz ma jakieś 290 tyś a nie 190 tyś. Dziękuję za dobrą radę.

maciekpt
18-09-2014, 09:18
Możesz jeszcze spróbować na audodna.pl (najpierw sprawdź czy cokolwiek pokazuje w darmowym raporcie zanim wydasz 20 zl na pełny). Jeśli auto jest poleasingowe to można znaleźć sporo zdjęć.
Ewentualnie możesz zadzwonić do znanego serwisu w Krakowie, który zajmuje się głównie autami włoskimi (robiłem tam pakiet startowy, pezet3 chyba też - i pewnie wielu innych forumowiczów): Dane kontaktowe Ť autka.pl (http://www.autka.pl/?p=471). Goście mają dostęp do różnych baz (sprawdzają też we wspomnianym autodna.pl) i może znajdą coś ciekawego. Pewnie będą Cię zachęcać do zakupu u nich w komisie ale pogadać można; swoją drogą komis też polecam.
Oczywiście najpierw zadzwoń do ASO, powiedzą Ci pewnie coś o przebiegu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Hahahahaha, czyli standardowy numer :D

bob96
18-09-2014, 09:21
Poczytaj sobie ten temat

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/zakup-cromki-24880/6

WujekBorsuk
18-09-2014, 13:46
Zastanawiam si jeszcze nad tymi dwiema (wiem wiem zagłębie handlarzy) może ktoś już je widział i może się wypowiedzieć:
Fiat Croma II (2005-) 17900 PLN. Gniezno - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-po-oplatach-nowy-model-lifting-C34108784.html)
Fiat Croma II (2005-) 18900 PLN. Gniezno - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9-multijet-giugiaro-design-C34437366.html)

scrabit
18-09-2014, 14:08
Poczytaj sobie ten temat

http://fiatklubpolska.pl/croma-446/zakup-cromki-24880/6

to już należałoby zgłosić (co też poczyniłem)...


Zastanawiam si jeszcze nad tymi dwiema (wiem wiem zagłębie handlarzy) może ktoś już je widział i może się wypowiedzieć:
Fiat Croma II (2005-) 17900 PLN. Gniezno - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-po-oplatach-nowy-model-lifting-C34108784.html)
Fiat Croma II (2005-) 18900 PLN. Gniezno - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9-multijet-giugiaro-design-C34437366.html)

Obejrzałbym tą drugą... Tak swoją drogą, Croma po lifcie w cenie poniżej 20tys? W tym tempie, za rok będzie je można wyrwać za 9tys... :wink:

WujekBorsuk
18-09-2014, 14:27
Co tu dużo ukrywać, fiat nigdy nie był mistrzem trzymania ceny.
Chyba jutro skoczę do Gniezna i obejrzę obie ale bardziej kusi ta po liftingowa.

Krzysiek89
18-09-2014, 15:21
Wydaje mi się że ta Croma przed liftem kolego miała coś robione z przodem - maska reflektory zderzak błotniki a dokładnie pasowanie maski z reflektorami i błotnikami. A co do ceny - nikt za darmo nie odda więc cena poniżej 20 tysi za model polifcie już brzmi dla mnie podejrzanie.

bartek6622
18-09-2014, 15:52
Z tą za 18 daj sobie spokój w ogóle... Ksenony bez sprysków? Ktoś pisał że przód robiony? Ma rację, wymieniany zderzak był. Oglądałem ją jak jeszcze nie była odpicowana i nie wyglądała tak ciekawie. Ogółem tą po FL nie polecam. Jak coś to o tej przed FL mogę się więcej dowiedzieć, ale z tego co obserwowałem to jeździ rok na pewno w G-no i nie wygląda jakoś tragicznie ta jej jazda ;)

WujekBorsuk
18-09-2014, 23:02
Tak się przyglądam tej po fl i ksenonów nie widzę, tylko zwykłe soczewki a one chyba nie wymagaja pryskadeł. Jeśli jej jedynym mankamentem mialbym byc wymieniony zderzak po drobnej kolizji ktora nie uszkodziła konstrukcji tj. podloznice, pas przedni itp to nie przeszkadza mi to. Jutro jade obejzec obie uzbrojony w czujnik grubosci lakieru i umowiona wizyte w aso fiata w Gnieznie. Zobaczymy co tam wyjdzie. W razie czego widzialem jeszcze dwie w kutnie to moge zachaczyc wraxajac :-)

Capsel
19-09-2014, 00:18
Z tych dwóch żadna nie ma ksenonów.
Oryginalne palniki występowały zawsze ze spryskiwaczami (wymóg prawny) oraz drugi przycisk od kierownicy (ręczna korekcja ustawienia reflektorów) jest pusty czyli zaślepka tam jest.

sakul
19-09-2014, 00:32
Witam, w Pruszkowie też jest jedna od handlarza...miał on już kilka cromek z tego co pamiętam, jak szukałem swojej to miał wtedy same przed FL, więc u niego nie byłem, ale może warto zobaczyć i sprawdzić, zawsze bliżej niż do Gniezna ;-) AUTOGREGOR.PL, Fiat Croma 1.9 Multijet__Navi_Opłacony - otoMoto.pl (http://auto-gregor.otomoto.pl/fiat-croma-1-9-multijet-navi-oplacony-C33315298.html)
Pozdrawiam

WujekBorsuk
19-09-2014, 09:55
No to jadę, już połowa drogi z głowy a A2 nudna jak flaki z olejem :-S

bob96
19-09-2014, 11:46
Pamiętaj że emocje są złym doradcą ;-) życzę udanego i przemyślanego zakupu :dlon:

BART_osz
19-09-2014, 13:15
No i wyszło szydło z worka. Po sprawdzeniu VIN okazało się, że samochód był w zeszłym roku na przeglądzie w ASO we włoszech z przebiegiem 258 tyś czyli teraz ma jakieś 290 tyś a nie 190 tyś. Dziękuję za dobrą radę.

Przypalać , dusić , kroić i solić to mało . Dzwoniłeś z pytaniem o przebieg ? Jaka była odpowiedz co do autentyczności przebiegu ? ( o ile o to pytałeś ... :) )

dextus
19-09-2014, 21:52
Cześć,

Jeśli chcesz pewną Cromę daj znać na PRV - powinienem mieć coś w przeciągu najbliższego miesiąca.

Pozdrawiam

AlanZ
20-09-2014, 01:50
Witam - po raz pierwszy na tym forum.

Pozwolę podłączyć się pod wątek.
Planuję zakup Cromy II 1.8 (z docelową instalacją LPG).
Co sądzicie o tej ofercie: Fiat Croma II (2005-) 12000 PLN. Knurów - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-ii-serwis-tempomat-welury-alu16zobacz-warto-C33912592.html)

pozdrawiam

miras
20-09-2014, 11:35
Witam - po raz pierwszy na tym forum.

Pozwolę podłączyć się pod wątek.
Planuję zakup Cromy II 1.8 (z docelową instalacją LPG).
Co sądzicie o tej ofercie: Fiat Croma II (2005-) 12000 PLN. Knurów - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-ii-serwis-tempomat-welury-alu16zobacz-warto-C33912592.html)

pozdrawiam

1. To handlarz, nie osoba prywatna.
2. Czujnik grubości lakieru w dłoń i do dzieła. Sprawdź stan hamulców.
3. Zanim się wybierzesz poproś o VIN i sprawdź w serwisie. Jeśli opis prawdziwy, to prawdziwa perełka. Osobiście uważam, że zrobić 15 tys. w 3 lat (od wymiany rozrządu) jest mało realne. Ale cuda się zdarzają, niestety handlarze są zbyt często cudotwórcami :cool:
Poza tym jeśli auto długo stoi i to pod chmurką, to wiesz, jakie to robi spustoszenie.

AlanZ
20-09-2014, 22:17
Dziękuję za podpowiedzi ale jak się dowiedziałem oferta już została zarezerwowana - stan faktyczny pozostanie dla mnie tajemnicą:).

Pytanie - czy możecie polecić kogoś, kto sprowadzi interesujący mnie model Cromy (Croma II 1.8 2006-2007).

bob96
20-09-2014, 23:16
Może kolega dextus Ci pomoże :)

radar99
21-09-2014, 00:21
witam.
wczoraj oglądałem tą crome z pruszkowa

AUTOGREGOR.PL, Fiat Croma 1.9 Multijet__Navi_Opłacony - otoMoto.pl wg mnie porażka. gościu mówił że malowany jest tylko przedni błotnik, a poza tym wszystko ok. ideał, szykował auto dla siebie, niby był nim w Chorwacji (bardzo możliwe bo przebieg licznikowy 170000 a w ogłoszeniu 163000). w rzeczywistości malowany był też tylny lewy błotnik i tylne lewe drzwi, pourywane mocowania świateł, chłodnica oberwana trzyma się na opaskach samozaciągajcych, zlochrowane wnętrze, lampka w podsufitce przyklejona na kropelkę i przy okazji umazana klejem podsufitka wokół lampki, kierownica wygląda jak ją ktoś nożem ponacinał (koleś powiedział, że kobieta tym jeździła i to są ślady po paznokciach :) ) w bagażniku pokrywa koła zapasowego wygląda jak poszarpana szmata. jednym słowem wnętrze poraszka. zewnątrz oprócz tego że co najmniej trzy elementy malowane i miał kilka wgniotów to przedni zderzak kompletnie nie spasowany, odostaje po bokach i sprawiał wrażenie że zaraz odpadnie. co do silnika: rozrusznik dziwnie głośno zgrzytał, silnik sprawiał wrażenie jakby jakiś wężyk od podciśnienia spadł i zasysał lewe powietrze. zawieszenie tylne - coś puka na nierównościach. Sprzedający niezbyt miły, sprawiał wrażenie jakby nam wielką łaskę robił, że nam auto pokazał, coś w stylu "bierzeta abo wypier...." (jak odeszliśmy na chwile na bok to nas popędzał klaksonem :() szkoda czasu i pieniędzy na to auto.

co do tego fiata z pierwszego postu (Fiat Croma 24900.00 PLN. kraków - otoMoto.pl) oprócz malowanej tylnej klapy (na dodatek kiepsko pomalowanej) malowany był też przedni zderzak i to na dodatek chyba zwykłym akrylem a nie metalikiem, poza tym całe auto w oryginale ale prawy bok wypadało by podmalować bardzo dużo obić parkingowych, niektóre pozaprawiane ale bardzo widoczne. wnętrze ładnie wygląda ale tylko na zdjęciu kierownica mocno zużyta i skóra na siedzeniach też swoje lata świetności dawno ma za sobą, jednym słowem stan wnętrza kiepski. tym autem nie jechałem więc nie wypowiem się o zawieszeniu. silnik ładnie odpala i nie słyszałam żadnych niepokojących odgłosów. a i reflektory są matowe trzeba by je polerować. na duży plus zasługuje obsługa. Facet już podczas rozmowy tel. powiedział o tylnej klapie, i jak to ujął noszącym ślady użytkowania wnętrzu, i o uszczerbkach w lakierze (nie wspomniał o przednim zderzaku :) ) koleś szanujący klienta, miły i sympatyczny przeciwieństwo handlarza z pruszkowa.

oglądałem też tą crome Fiat Croma II (2005-) 29900 PLN. Kraków - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-dynamic-aso-100-oryginal-perfekt-C33950085.html) lakier naprawdę wygląda na oryginał, niestety w silniku coś brzęczy, mi się wydawało jakby coś w rozrządzie, może jakaś rolka się kończy? kolega obstawiał kończące się sprzęgło, dwumas? Środek czysty auto zadbane. we wnętrzu brakuje takiej kuleczki na środku podszybia (nie wiem co to jest, czujnik zmierzchu??) oglądałem też pozostałe dwie cromy jakie mają w ofercie ale wg mnie nie warte zachodu obie malowane jedna z nich, już nie pamiętam która, miała poważniejszą przygodę.

ogólnie obejrzałem ok 14 fiatów i niestety nic nie wybrałem :(

jaarek
21-09-2014, 08:06
ta "kuleczka" to czujnik nasłonecznienia niezbędny do prawidłowej pracy klimatyzacji w trybie auto/full auto.

Jeśli chcesz obejrzeć piętnastą - zapraszam :D

Capsel
21-09-2014, 12:45
radar99 - bardzo ciekawy post.
W zeszłym roku szukałem Cromy, obejrzałem dwie w pobliżu. Obie miały "zużyte wnętrze", trzecią oglądałem wracając z wakacji - cofnięty licznik.
W końcu przywiozłem Cromkę z Niemiec. Zapłaciłem więcej niż wołali w polskich komisach, ale nie żałuję. Oryginalny przebieg, prawy błotnik wymieniony po stłuczce, bogate wyposażenie (skóra, xenony...).
Na pierwszych oględzinach samochodu trochę się zdziwiłem...
Lakier umyty, ale nie woskowany, tarcze hamulcowe zardzewiałe na maksa (minęło 6 m-cy od wyrejestrowania auta w urzędzie), akumulator rozładowany.
Przy odbiorze zdziwko - lakier na wysoki połysk, silnik umyty (był zakurzony) wnętrze pachnące, tarcze czyściutkie, pól zbiornika paliwa, akumulator OK.

Przeglądając otomoto skreślałem ogłoszenia zawierające "z polskiego salonu" - dla mnie była to informacja o ubogim wyposażeniu, teraz myślę, że powinienem to doczytywać jako "większe prawdopodobieństwo oryginalnego przebiegu i braku poważnych kolizji i awarii"

Powodzenia w poszukiwaniach :)

radar99
21-09-2014, 13:08
Jeśli chcesz obejrzeć piętnastą - zapraszam
dzięki ale już kupiłem... tylko, że nie fiata. Chciałem mieć ładne, w miare młode, zadbane auto w niezłym stanie tech. ale niestety takiej cromy w polsce chyba się nie znajdzie. Miałem dwunastoletnią AR 156 z przebiegiem podejrzewam grubo ponad 300kkm a wnętrze było o niebo w lepszym stanie niż ta croma z przuszkowa czy wieliczki.
W końcu pojechałem po crome a kupiłem insygnie. choć nie jestem zwolennikiem niemieckiej motoryzacji.

no ale żeby nie odbiegać od tematu - do Proszowic nie ma po co jechać stoją dwie po lifcie jedna nie trzyma lini źle spasowane elementy a druga szpachlowany prawy bok, widać rysy po papierze ściernym pod lakierem. w proszowicach to z AR 159 sw można by coś wybrać bo stoi ich tam chyba z 16 :)

tarnobrzeg - stały 3 cromy. co prawda oglądałem je w deszczu ale. 1 biała - najładniejsza choć malowana ale nie widać było żeby była rozbita. na pewno malowany blotnik z przodu i chyba maska tu pewności nie mam bo nie mam czujnika lakieru a tak jak napisałem padał deszcz więc za wiele widać nie było (po otwarciu klapy widać było krople lakieru na reflektorze) tył też nie w oryginale u góry pod klapą bród zamalowany komuś nie chciało się nawet dobrze wyczyścić przed malowaniem, wnetrze czyste zadbane nie zniszczone, silnik pracował równiutko, oczywiście myty ale ktoś się nie przyłożył do mycia silnika - pod osłoną i w zakamarkach "błoto olejowe". Druga czarna najtańsza dokładnie jej nie oglądałem bo odstraszyło mnie zaniedbane wnętrze choć teraz wiem, że w porównaniu z cromą z pruszkowa to było w bdb stanie:) napewno miala malowany przedni błotnik. Trzecia croma najdroższa (jak ją oglądałem kosztowała chyba ok 36000 teraz cena spadła do 33900) szary metalik solar dach i chyba tylko ten dach nie był malowany nawet uszczelki dookoła szyb są pomalowane nawet jej dokładnie nie oglądałem bo nie miałem zamiaru wydać 36000 za auto byle jak "obielone"

WujekBorsuk
21-09-2014, 18:05
…już trzeci raz zabieram się za ten tekst (co napiszę to mi się kasuje).
Mój wyjazd do Gniezna okazał się sukcesem. Croma ma zdrową i ładną budę, wnętrze czyste i zadbane, mechanicznie też sprawdzona.
Do zrobienia są pierdoły np. kończą się tarcze, klocki grube ale ktoś założył je bez czujnika itp. czekające mnie drobne inwestycje. Podłoga od spodu bez rdzy czy uszkodzeń.
Oczywiście poza czujnikiem grubości lakieru, zabrałem ją na diagnostykę i sprawdzenie VIN. Wszystko w porządku.
Jutro jadę opłacić recykling i zarejestrować. Jak posprzątam i umyję to cyknę fotki i wrzucę na forum.
Nie ogarniam jeszcze tego windows mobil. Czy są jakieś forumowe ramki pod tablice?

dextus
21-09-2014, 23:17
Dziękuję za podpowiedzi ale jak się dowiedziałem oferta już została zarezerwowana - stan faktyczny pozostanie dla mnie tajemnicą.

Pytanie - czy możecie polecić kogoś, kto sprowadzi interesujący mnie model Cromy (Croma II 1.8 2006-2007).

Szukam właśnie jakiejś kolejnej Cromy do sprowadzenia - może coś się w końcu pewnego trafi to dam znać. Ale...żeby to był akurat 1.8 to marne szanse :(



Może kolega dextus Ci pomoże

Polecam się jeśli chodzi o pewne auta:)

Na razie mam ładną Alfę 159 :smile:



oglądałem też tą crome Fiat Croma II (2005-) 29900 PLN. Kraków - otoMoto.pl lakier naprawdę wygląda na oryginał, niestety w silniku coś brzęczy, mi się wydawało jakby coś w rozrządzie, może jakaś rolka się kończy? kolega obstawiał kończące się sprzęgło, dwumas? Środek czysty auto zadbane. we wnętrzu brakuje takiej kuleczki na środku podszybia (nie wiem co to jest, czujnik zmierzchu??) oglądałem też pozostałe dwie cromy jakie mają w ofercie ale wg mnie nie warte zachodu obie malowane jedna z nich, już nie pamiętam która, miała poważniejszą przygodę.

Powiem tak: od tego komisu trzymaj się jak najdalej:) Przebiegi "kopnięte" tego jestem pewny...a co jeszcze to nie wiemL:)

jawlo
25-09-2014, 02:59
Witam, posiadam Cromę od roku kupioną w salonie fiata ktoś zostawił ją w rozliczeniu to już trzeci mój fiat maiałem seicento , punto niestety ze względu na pogorszenie moich domowych warunków finansowych będę ją musiał chyba sprzedać po prostu nie stac mnie już na utrzymanie drugiego auta więc jak by ktoś był zainteresowany to mogę dac namiary jestem z Częstochowy. Croma 2005 150KM przejechane ok160tys po wymianie rozrządu kolektora ( urwana była listwa) .

kamilf
30-09-2014, 09:54
Kolego Jawlo - jak odpala Twoja Croma na zimnym? Od strzala? Bez dymu? Jakie ma wyposazenie?

mirek8423
27-10-2014, 13:52
Cześć panowie. Mam na oku taką oto cromę Fiat Croma 2006 1.9 150 KM piękny kolor navi Trzebinia (http://olx.pl/oferta/fiat-croma-2006-1-9-150-km-piekny-kolor-navi-CID5-ID5Q3PD.html#d7973eb397) ale właściciel odpisał mi , że nie posiada żadnych kart kodowych do tego autka i tu moje pytanie: ile mnie to będzie kosztowało dorobienie kart, jakie mi są potrzebne i gdzie to zrobić?

malutki640
27-10-2014, 15:39
Jakby ktoś szukał to moja jest do sprzedania, jest na giełdzie. Cena jest orientacyjna - życzeniowa, jak ktoś konkretnie będzie zainteresowany to do poważnych negocjacji;-)

BART_osz
27-10-2014, 16:02
Cześć panowie. Mam na oku taką oto cromę Fiat Croma 2006 1.9 150 KM piękny kolor navi Trzebinia (http://olx.pl/oferta/fiat-croma-2006-1-9-150-km-piekny-kolor-navi-CID5-ID5Q3PD.html#d7973eb397) ale właściciel odpisał mi , że nie posiada żadnych kart kodowych do tego autka i tu moje pytanie: ile mnie to będzie kosztowało dorobienie kart, jakie mi są potrzebne i gdzie to zrobić?
Oczywiście nie wszędzie trzeba dorabiać teorie spiskowe ale przebieg jak na ten rocznik rzekł bym delikatny ...

mirek8423
27-10-2014, 16:10
Jakby ktoś szukał to moja jest do sprzedania, jest na giełdzie. Cena jest orientacyjna - życzeniowa, jak ktoś konkretnie będzie zainteresowany to do poważnych negocjacji;-) malutki640 daj jakieś namiary do obejrzenia tego wozidła. OkOkOK już mam tą twoją cromę

jawlo
27-10-2014, 19:37
Witam, moja croma jak do tej pory odpala bez problemu w zeszłą zimę nie miałem żadnych problemów i mam nadzieję że dalej tak będzie.

malutki640
27-10-2014, 19:45
Witam, moja croma jak do tej pory odpala bez problemu w zeszłą zimę nie miałem żadnych problemów i mam nadzieję że dalej tak będzie.

Jak jest sprawna i ma dobry akumulator, filtr paliwa i dobry ON to musi odpalić i przy -30 bez problemu :smile:

jawlo
27-10-2014, 20:01
Jeśli ktoś byłby zainteresowany to mogę przesłać fotki i więcej informacji, na razie nigdzie nie wystawiałem auta na żadnej giełdzie. Pozdrawiam.

TMK
27-10-2014, 20:04
Jak jest sprawna i ma dobry akumulator, filtr paliwa i dobry ON to musi odpalić i przy -30 bez problemu :smile:

Za krótka lista :D
Jeszcze przepływka, czujnik temperatury, czujnik doładowania, czujnik wału, nieszczelny układ dolotowy, rozrusznik, alternator, wtryski, świece, egr, dpf, moduł świec, paliwo, pompa paliwa i jak będzie ok, to na 99% zawsze zapali ;)
Powyższe trochę półżartem, jednak takie powody przewijały się w wątkach o słabo odpalających dieslach.

faraon
27-10-2014, 20:27
... ile mnie to będzie kosztowało dorobienie kart, jakie mi są potrzebne i gdzie to zrobić? Dorabiałem kartę kodową do centralki oraz jeden kluczyk /oryginał/. Całość - 1052 zł. Załatwiasz to tylko w autoryzowanym serwisie Fiata. Nie dorabiałem karty kodowej do radia. Sama karta kodowa centralki - koszt ok. 200 zł.

malutki640
27-10-2014, 20:50
Za krótka lista :D
Jeszcze przepływka, czujnik temperatury, czujnik doładowania, czujnik wału, nieszczelny układ dolotowy, rozrusznik, alternator, wtryski, świece, egr, dpf, moduł świec, paliwo, pompa paliwa i jak będzie ok, to na 99% zawsze zapali ;)
Powyższe trochę półżartem, jednak takie powody przewijały się w wątkach o słabo odpalających dieslach.

założyłe że oczywistą rzeczą jest prawidłowy stan tych elementów, podałem tylko elementy "eksploatacyjne" :?: no i jeszcze filtr powietrza.

yonas
06-11-2014, 18:20
Witam szukam cromy czy mógłby ktoś po zdjęciach coś o nich powiedzieć dzięki
Fiat Croma II (2005-) 10990 PLN. Ulanów, Nisko - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-klima-bogata-opcja-C34964973.html)
Fiat Croma II (2005-) 13900 PLN. Dębica - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9multijet-150km-skory-oplacona-C34465961.html)

pezet3
06-11-2014, 18:31
Witam szukam cromy czy mógłby ktoś po zdjęciach coś o nich powiedzieć dzięki
Fiat Croma II (2005-) 10990 PLN. Ulanów, Nisko - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-klima-bogata-opcja-C34964973.html)
Fiat Croma II (2005-) 13900 PLN. Dębica - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-1-9multijet-150km-skory-oplacona-C34465961.html)

W obydwu egzemplarzach zadziwiająco niskie przebiegi... sugerując się tylko zdjęciami można się zawieść. Najlepiej podjechać, dobrze mięc czujnik i wtedy można oceniać.

scrabit
06-11-2014, 18:41
Zaden do mnie nie przemawia, przebiegi - jw.
Ceny niskie tez o czyms moga swiadczyc..

CzarnyGD
06-11-2014, 18:46
W obydwu egzemplarzach zadziwiająco niskie przebiegi... sugerując się tylko zdjęciami można się zawieść. Najlepiej podjechać, dobrze mięc czujnik i wtedy można oceniać.


Rzeczywiście z tymi przebiegami jest jakoś dziwnie. Szczególnie w tej białej. Tą niebieską jeszcze bym zrozumiał patrzać czysto na rocznik, jednak stan tapicerki, wytarcia przycisków sugeruje że przebieg jest nieco wyższy.

Biała Croma ma bardzo ubogie wyposażenie - zwykła klimatyzacja, brak tempomatu. Za nie wiele większe pieniądze można mieć to wszystko, co sprawia przyjmność z jazdy jeszcze większą:)

Ot, takie moje 5 groszy:)

yonas
06-11-2014, 18:52
Dzieki za szybkie odpowiedzi jestem laikiem w kupowaniu aut, na co zwracać szczególnie uwagę w cromach przy oględzinach....

scrabit
06-11-2014, 18:59
Crome sprawdzasz jak kazde inne auto. Elm + mes, czujnik lakieru to podstawa wg mnie.. Vin i tel do ASO - czasem coś się w tej historii znajdzie.. Sprawdzic szyby (rocznikowo), jazda probna.. Jezeli wstepne ogledziny wypadaja pozytywnie to możesz podjechać na SKP ewentualnie wylozyc 250 (lub mniej jak sie dogadasz) i przetrzepac auto w ASO..

lukq
06-11-2014, 19:36
Przebieg niebieskiej - wytarte fotele?
Coś mocno skręcony. Pytanie z ilu.

Jakaś taka głupia mentalność i przekonanie, że naród dalej głupi i żyjący w ciemnogrodzie.

scrabit
06-11-2014, 19:43
Uwierz mi, skrecilby do 80000 a i tak znalazby sie naiwny i uwierzyl w jego realnosc..

yonas
06-11-2014, 19:44
Pan od białej sie upiera ze przebieg prawdziwy......

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

jeszcze znalazłem w okolicy
http://olx.pl/oferta/fiat-croma-1-9-jtd-120-km-bogata-wersja-wyposazenia-oplacony-CID5-ID7gTkP.html#7bf6e8fbf2

Croma 08
06-11-2014, 20:29
Moja Croma była sprowadzona z Niemiec a tam raczej przestrzegają przeglądów i rzetelnie zapisują przebiegi. Warunek mieć kogoś znajomego w ASO Fiata i może wejść w historię samochodu. W moim przypadku przebieg się potwierdził, tak więc mam pewność że nie był cofany.

mugsy
06-11-2014, 20:52
Moja Croma była sprowadzona z Niemiec a tam raczej przestrzegają przeglądów i rzetelnie zapisują przebiegi. Warunek mieć kogoś znajomego w ASO Fiata i może wejść w historię samochodu. W moim przypadku przebieg się potwierdził, tak więc mam pewność że nie był cofany.

Jeżeli kupisz w Niemczech od Niemca to możesz raczej zaufać że samochód jest zgodny z opisem (chociaż ostrożność też trzeba zachować). Ale jak kupujesz w Niemczech or Araba, Turka, Ruska itp. to prawdopodobieństwo jakiejś przewały i tak masz podobne jak u handlarza Polsce :D

Ja kupiłem Cromę w Niemczech właśnie od Niemca i jestem bardzo zadowolony. Przebieg oryginalny bo sprawdzany w ASO, a samo auto w naprawdę dobrym stanie.

Croma 08
06-11-2014, 21:14
No cóż, jest ryzyko jest zabawa :smile: ja swoją kupiłem od handlarza w Polsce, ale przez polskie ASO Fiata sprawdziłem całą historię tego samochodu w Niemczech, wszystkie akcje serwisowe, naprawy, wymiany i oczywiście przebieg który był zgodny z tym co było na liczniku w momencie jak kupowałem. Owszem, zawsze istnieje ryzyko jakiejś przewały, ale póki co nic nie wyszło :smile:

mirek8423
07-11-2014, 12:18
Hej. Panowie mam takie pytanie, może i dziwne ale muszę się zapytać ( proszę nie krzyczeć na mnie) chciałbym cromę z silnikiem 150 konnym ale tam coś jest nie tak z tymi klapami wirowymi (czy to prawda że coś tam nawala?) to może lepiej kupić 120 koni i podnieść sobie te 30 i też będzie 150. Który silnik jest bardziej bezawaryjny?

maciekpt
07-11-2014, 12:24
Ja wolałem sobie kupić wersję 150 KM, wywalić klapy i podnieść moc o trochę ponad 30 KM :D

Capsel
07-11-2014, 13:46
Hej. Panowie mam takie pytanie, może i dziwne ale muszę się zapytać ( proszę nie krzyczeć na mnie) chciałbym cromę z silnikiem 150 konnym ale tam coś jest nie tak z tymi klapami wirowymi (czy to prawda że coś tam nawala?) to może lepiej kupić 120 koni i podnieść sobie te 30 i też będzie 150. Który silnik jest bardziej bezawaryjny?

Bardziej awaryjny będzie 120KM podrasowany do 150KM niż 150KM z usuniętymi klapami wirowymi - takie jest moje zdanie.

scrabit
07-11-2014, 14:17
Bardziej awaryjny będzie 120KM podrasowany do 150KM niż 150KM z usuniętymi klapami wirowymi - takie jest moje zdanie.

A możesz rozwinąć myśl? Pod jakim kątem 120KM będzie bardziej awaryjne?

CzarnyGD
07-11-2014, 14:22
Hej,
Klapy wirowe to nie jest AŻ taki problem. Poprostu dolicz sobie to do pakietu startowego.

Nie jestem do końca pewien, ale 1.9 jtd od 2007 roku już nie miało tego problemu - trzeba to zweryfikować.

scrabit
07-11-2014, 14:34
Nie jestem do końca pewien, ale 1.9 jtd od 2007 roku już nie miało tego problemu - trzeba to zweryfikować.

Od 2007 kolektory aluminiowe i ich problemy (nieprawidłowa praca klapek i listwy sterującej) zastąpione zostały plastikowymi i innym problemem (urywanie się klapek)..
Także problem jest ale innej natury.

TMK
07-11-2014, 16:16
A możesz rozwinąć myśl? Pod jakim kątem 120KM będzie bardziej awaryjne?

Może dlatego, że w sumie są to takie same silniki ;-) 150KM ma 16V i ciut większą turbinę.

Croma 08
07-11-2014, 16:51
W którymś z numerów Motoru był test na hamowni popularnych modeli samochodów i silników, jak jest w rzeczywistości w stosunku do tego co podaje producent. W Cromie z silnikiem 120 KM wyszło że ma 136. Jak czytałem o Cromie przed zakupem to prawie wszędzie było że najkorzystniejszym wyborem jest silnik 150 KM, ale 120 KM ma też swoich zwolenników, prostsza konstrukcja 8V i słynne klapy wirowe.

TMK
07-11-2014, 17:08
Zgadza się, moja na hamowni miała nominalnie 133KM, później 150KM i docelowo 160KM. Cromy nie wybierałem pod względem tego czy mocniejszego silnika, tylko szukałem niebitej i z w miarę sprawdzoną historią.

mugsy
07-11-2014, 17:30
Ciekawe ile koników w rzeczywistości ma Croma 150 konna?

CzarnyGD
07-11-2014, 17:49
Moja w serii miała 154, więc różnica żadna:)

Teraz ma 175 :D

maciekpt
07-11-2014, 18:20
Moja wypluła 155 z wyciętym DPFem

mirek8423
17-11-2014, 15:02
Cześć panowie jest taka croma wystawiona na sprzedaż i chciałbym ją kupić Fiat Croma 19500.00 PLN. Iława - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/show?id=C35107187) czy moglibyście się wypowiedzieć na jej temat, ewentualnie ktoś z forumowiczów może pracuje w ASO i mógłby mi sprawdzić po nr. VIN ten samochód? Ja nie mam w okolicy ASO Fiata, było w Olkuszu ale nie ma. Dzięki.

yonas
17-11-2014, 15:22
Tez prosze o ocene moze ktos jest miejscowy i moglby zobaczyc dzieki
http://otomoto.pl/fiat-croma-150-km-nawigacja-skora-klimatronic-C33651011.html

maciekpt
17-11-2014, 15:29
mirek8423 śmiało możesz zadzwonić do ASO, np. do Inter Auto w Krakowie (numer znajdziesz na stronie Mapa dealerów i sieci serwisowej Fiat (http://dealerzy.fiat.pl/fiat)) i tam na pewno czegoś się dowiesz o aucie. Auto z ogłoszenia to przedlift i na pewno nie z roku 2008 ani nawet 2007 jak jest napisane w ogłoszeniu. Data produkcji według ePer to 8/11/2006.

yonas
18-11-2014, 11:52
Niestety w interauto krakow nie chcieli udzielic mi informacji na temat auta po nr vin:-(

scrabit
18-11-2014, 11:54
A jaki problem zadzwonic do kolejnego? Ja potrafilem wykonac kilka telefonow, zawsze udawalo sie wyciagnac informacje o historii na podstawie VIN

yonas
18-11-2014, 12:16
Tak tez robie, tylko na forum byl polecany ten salon a tu mi sie trafil zonk nic nie poradzi dzwonimy dalej:-)

maciekpt
18-11-2014, 12:31
Doradziłem Inter Auto bo gdy sam szukałem Cromy w kwietniu to bez problemu kilka razy pomogli. Widocznie za dużo chętnych dzwoniło w tej sprawie :)

yonas
18-11-2014, 12:32
Pewnie trafilem na nieodpowiedniego czlowieka

maciekpt
18-11-2014, 13:35
A właśnie... dzwoniłeś do serwisu czy salonu? Jakby co to trzeba do serwisu

yonas
18-11-2014, 13:38
Tak na serwis

yonas
19-11-2014, 14:08
http://olx.pl/i2/oferta/sprzedam-fiat-croma-1-9-jtd-CID5-ID7kKDD.html#:db78d7fac2
Co o tym myślicie moze jest ktos miejscowy lub właściciel na forum

mirek8423
27-11-2014, 13:10
Cześć, proszę wybaczyć za takie pytanie ale czy wszystkie cromy po lifcie mają xenony? Bo niektóre mają spryski na światełka a inne nie, więc jak to jest. A może to nie xenony tylko to są jakieś inne te światła bo kurde nie wiem.

bob96
27-11-2014, 13:21
Nie wszystkie, ja mam wersje Dynamic z 2010 roku i nie posiadam.

maciekpt
27-11-2014, 14:06
U mnie też nie ma ksenonów. W ogóle to dość deficytowy towar w Cromie.
Ale jeśli są ksenony (oryginalne a nie HID) to muszą być spryskiwacze i automatyczna regulacja wysokości świecenia (wymogi prawne w Polsce ale nie tylko).
Nie wiem czy dotyczy to Fiata ale może być natomiast tak, że są spryskiwacze ale nie ma ksenonów - auta ze Skandynawii dość często są tak wyposażane.

TMK
27-11-2014, 14:15
Croma nawet w najbogatszej wersji wyposażenia i silniku 200KM nie miała w pakiecie ksenonów. Dlatego tak mało jest ich na rynku wtórnym. Spryskiwacze mogą być w ramach tzw pakietu zimowego czyli podgrzewane spryski, podgrzewane fotele i coś tam jeszcze.

stilo3d
27-11-2014, 14:18
Ja mam wersję Dynamic z 2009r... Ksenony i spryski są, doświetlanie zakrętów, lusterko fotochrom, ESP, pakiet chrom, navi i czujniki parkowania i inne pierdoły... a mam manualną klimę...:mad:
Już dwie takie Cromy spotkałem... Na zamówienie klient ma to co chce...

17671

pezet3
27-11-2014, 14:24
A czy doswietlabie dokladales sam czy miales fabrycznie?

stilo3d
27-11-2014, 14:26
jest fabryczne....


MSV: 194.757.1 Croma 1.9 16V Multijet Diesel Dynamic
Kod kol zewn: 422 Opis kol: GOSPEL BLAU METALLIC

COLINT : 249 KOL WEWN : TKANINA NIEBIESKA
COLEST : 422 KOL ZEWN : NIEBIESKI

opcja:

989 KIT FOR SMOKERS
614 MODUŁY AIR BAG BOCZNYCH ZABEZP GŁOWĘ
5BH STEROWANIA WYBIERANIA BIEGÓW NA KOLE KIEROWNICY
564 RADIO Z CD
55Y WYŚWIETLACZ MULTIMEDIALNY Z TELEFONEM
525 LUSTERKA ZEWN/WEWN ELEKTROCHROMATYCZNE
508 CZUJNIKI PARKOWANIA
505 MODUŁY AIR BAG BOCZNYCH
4SM REFL PRZECIWMGIELNE
431 KOŁA Z OBRĘCZĄ ZE STOPU
416 CRUISE CONTROL
392 PROGRAM ELEKTRONICZNEJ STABILNOŚCI (E.S.P.)
230 REFL O WYŁADOWANIU ŁUKOWYM
150 MODUŁ AIR BAG ZABEZP KOLANA KIEROWCY
102 WYCIERACZKI-SPRYSKIWACZE-REFL
097 REFL PRZECIWMGIELNE
025 KLIMATYZATOR

plus to co jest w wersji Dynamic (oprócz 140 - klimatronica :mad:)
plus oczywiście dochodzą moje mody :cool:

pezet3
27-11-2014, 14:37
A skąd masz spis konfiguracji auta, da rade gdzies to sprawdzic?

stilo3d
27-11-2014, 14:43
od kolegi z alfaholików :)

bpfant
29-11-2014, 15:44
Witam, dzisiaj oglądałem w mojej okolicy
AUTO-LIDER RUDKA 6 AUTA Z GWARANCJĄ, Fiat Croma Panorama Skóra Gwarancja - otoMoto.pl (http://autolider.otomoto.pl/fiat-croma-panorama-skora-gwarancja-C34990724.html)
AUTO HANDEL, Fiat Croma ##Croma 1.9jtd 150km navi full## - otoMoto.pl (http://dieselauto.otomoto.pl/fiat-croma-croma-1-9jtd-150km-navi-full-C34665894.html)
co do tej pierwszej to dziwny trochę ten przebieg, w książce serwisowej ma tylko dwie pieczątki z 2007 i ma przejechane lekko ponad 20k, natomiast druga brak jakichkolwiek wpisów w książce znalazłem w papierach tylko fakturę z 2011r z przebiegiem prawie 170k, czy ktoś może oglądał te auta, coś znalazł, i co o nich sądzicie posiadam numery vin, jednak nic nie znalazłem. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

mirek8423
04-12-2014, 00:20
Cześć koledzy, witam się z Wami z pełnym uśmiechem na gębie bo dzisiaj kupiłem sobie czarnego cromala z 2008 roku, 150 konny w manualu, ale żeby nie było za różowo to chciałem kolejny raz prosić o pomoc bo ja się nie znam i tak: mam tylko koła letnie alumy 18" ale ich nie chce i chciałbym kupić sobie jakieś ładne alumki i oponki zimowe a na wiosnę zakupić letnie opony i bardzo Was proszę podeślijcie mi jakieś linki z felgami a ja bym sobie wybrał i zakupił. Zima za pasem a ja w czarnej d.... . Proszę Was o linki z felgami a opony kupię na miejscu u siebie, nie wiem czy jakieś 16" będą pasować? A kasa na felgi? Tak koło 1200 zł wystarczy? Z góry dziękuję.

kamilf
04-12-2014, 08:30
Felgi to najpredzej na allegro. 16 beda pasowac, ja mam takie i nie narzekam, rozmiar oponek do tego mam 205/55 i zimowe i letnie. Fabryczne alu chyba byly 17.

maciekpt
04-12-2014, 08:54
16" też były fabryczne. W instrukcji są opisane wszystkie parametry.

Capsel
04-12-2014, 09:49
Felgi to najpredzej na allegro. 16 beda pasowac, ja mam takie i nie narzekam, rozmiar oponek do tego mam 205/55 i zimowe i letnie.

Czyli masz najmniejszy rozmiar opon przewidziany przez producenta.


Fabryczne alu chyba byly 17.

no właśnie...chyba...
Fabryczne felgi występowały w trzech rozmiarach: 16, 17 i 18 cali.
Opony w czterech:
205/55 R16
215/55 R16
215/50 R17
225/45 R18

malutki640
04-12-2014, 12:25
Fabryczne felgi występowały w trzech rozmiarach: 16, 17 i 18 cali.
Opony w czterech:
205/55 R16
215/55 R16
215/50 R17
225/45 R18[/QUOTE]

A ja mam 205/60r16 i nie narzekam, dla upartych wiem że nie są wymienione w instrukcji ale jeździ się na nich dobrze i odpowiadają średnicą rozmiarom fabrycznym.

maciekpt
04-12-2014, 12:46
Te 205/60/R16 mają większą średnicę od wszystkich wymienionych oprócz 225/45/R18 (a już sporo większą od 205/55/R16 których używam) ale uważam, że to bardzo dobrze. Przynajmniej przekłamania licznika, które strasznie mnie wnerwiają, są zminimalizowane (na 205/55/R16 prędkość jest zawyżona o 10% w stosunku do tego co pokazuje GPS).

miras
04-12-2014, 13:36
mam tylko koła letnie alumy 18" ale ich nie chce.
Czy będziesz je sprzedawał? Jak coś wrzuć fotki i cenę na forum, może znajdzie się ktoś chętny na zamianę 16-tek lub kupno 18-tek.

mirek8423
04-12-2014, 14:24
Panowie fotki robione dzisiaj. Ale zrobiłem je przed przeczytaniem naszego forum tak, że koła widać ale byle jak. A co to za firma czyli nazwa kół to nie wiem. Fotki kół zrobię jeszcze dzisiaj i zmierzę głębokość bieżnika i wrzucę na forum.17795177961779717798177991780017801178021780 317804

stilo3d
04-12-2014, 14:43
no co widać... oryginalne alumy 18 z opcji wyposażenia dodatkowego... ;-)

Krzysiek89
04-12-2014, 15:07
Patrząc po zdjęciach ja bym na pewno nie zrezygnował z tych felg :smile:

Capsel
04-12-2014, 16:33
Tak, na zdjęciach ładnie się prezentuje.
Miałem 18" i brakowało mi komfortu jazdy na naszych drogach.
Na 16" zdecydowanie lepsze mam odczucia.
Przy zakupie opon też da się odczuć różnicę:smile:

BART_osz
04-12-2014, 16:58
Jeżdżę na takich 18.i uważam ze mam spory komfort. Na 17w zimę zawsze mam wrażenie ze mnie za bardzo buja. Po jakich drogach wy jezdzicie? 😜.

Croma 08
04-12-2014, 17:54
Ja na zimówki zapodałem 15, będzie to już 3 zima i jeździ się dobrze :)

scrabit
04-12-2014, 18:03
Ten wzor jest swietny, chetnie bym takie przytulil w rozmiarze 19". Co do 18-tek, smigam lato zima.. Nie czuje dyskomfortu, dziur u mnie nie malo, felgi proste, sprawdzane co sezon..

GryQ
04-12-2014, 18:10
O "komforcie" jazdy nie decyduje sam rozmiar felgi. Istotny jest profil opony oraz sama konstrukcja opony i jej sztywność (mam na myśli sztywność poprzeczną). Ta sama felga z oponą o tym samym profilu potrafi dać zupełnie inne wrażenia: np. Bridgeston Potenza vs Firestone Tz300...

W oplu, którym jeździłem przez pewien czas były założone felgi 18" z oponami o profilu 245/45R18 - opony Bridgestone Potenza - dość sztywne. Póki droga była płaska - wrażenia z jazdy znakomite. Jak tylko trzeba było zapuścić się na drogę z koleinami/dziurami - wówczas jazda zaczynała być koszmarem. Na zimę zakupiłem do niej felgi 17" i dość miękkie opony Uniroyal (nie pamiętam dokładnie modelu) o 225/55 i jazda po miejskich ulicach od razu była przyjemna - kosztem rzecz jasna precyzji prowadzenia.

Reasumując: trudno jednoznacznie polemizować ze stwierdzeniem "Jeżdże na 18tkach i uważam, że mam komfort" :) Trzeba trochę wiecej parametrów wziąć pod uwagę...

BART_osz
05-12-2014, 00:56
Trudno bo parametry o których piszesz to jedno ale według mnie ważniejszy jest jeszcze czynnik ludzki. Dla mnie twardo, dla ciebie za miękko. Nie do godzisz każdemu. Ps. Na potwierdzenie - Według mnie re050 najlepszym jest wyborem na cromowe 225/45...

Tomabr
14-12-2014, 19:09
dżizas :roll: 15 cali w cromie? :lol:

koczvarsky
14-12-2014, 21:05
Mam na sprzedaż właśnie takie felgi 18" z oponami letnimi na 1 sezon BRIDGESTONE , jak te, których zdjęcia wrzucił mirek8423 (z tym, że posiadają czerowne dekielki FIAT). Dokładnie ten sam wzór, jest przepiękny, ale szukam felg 17". Gdyby ktoś był zainteresowany to niech pisze prywatną wiadomość :). Nie spotkałem jeszcze 17" z tym wzorem, nie wiem czy w ogólne są dostępne, ale brałbym w ciemno :).

Pozdrawiam

faraon
14-12-2014, 22:08
Mam na sprzedaż właśnie takie felgi 18" z oponami letnimi na 2-3 sezony BRIDGESTONE , jak te, których zdjęcia wrzucił mirek8423 (z tym, że posiadają czerwone dekielki FIAT). Dokładnie ten sam wzór, jest przepiękny, ale szukam felg 17". Gdyby ktoś był zainteresowany to niech pisze prywatną wiadomość . Nie spotkałem jeszcze 17" z tym wzorem, nie wiem czy w ogólne są dostępne, ale brałbym w ciemno
1. podkreślenie i wytłuszczenie mojego autorstwa
2. mam taki sam "problem" - takie same fele (18') zamienię/sprzedam-kupię na 17' z takim samym wzorem
3. teraz na zimę założyłem 16' blachy - komfort jest porównywalnie większy niż na 18 :lalala:

maciekpt
15-12-2014, 07:56
Obawiam się, że ten wzór był tylko w jednym rozmiarze czyli 18". Pozostaje tylko szukać czegoś podobnego ale od innego producenta

dysan44
17-12-2014, 20:54
Witam, podłącze się pod temat żeby nie zaśmiecać nowymi tematami
zamierzam zakupić Cromę i proszę o ocenę ponieważ jest kawałek ode mnie a nie wiem czy coś jeszcze się rzuca w oczy prócz pękniętego reflektora i zderzaka, a sprzedający w najlepsze opowiada o samochodzie. czyli przysłowiowa igła :]

Fiat Croma II (2005-) 15300 PLN. Puławy - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-niski-przebieg-C35450138.html)

dextus
17-12-2014, 21:46
Szczerze.... cena się rzuca w oczy. Niewykonalne jest by ten samochód kosztował 15300zł - chyba, że wcześniej miał 500tys przebiegu i był Fiatem Bravo :(

Zajmuję się sprowadzaniem aut, właśnie głównie Cromy / Alfy. Znam temat bardzo dobrze. Jeśli ktoś ten samochód już po przywiezieniu sprzedaje za 15 tys to za ile on go kupił? Za 2500 Euro? Znajdz mi taką Cromę gdzieś na zachodzie chętnie po nią pojadę :)

Poliftowe Cromy by do czegoś się nadawały (czyli miały nie więcej niż 200tys., nie były rozbite) kosztują ok. 5000 Eur, dolicz sobie transport, opłaty, zarobek...
Owszem są za mniejsze kwoty ale są to auta glównie z kosmicznymi przelotami - parę dni temu widziałem Cromę 2010 rok grudzień - przelot 360 tys - cena 4000Eur - olałem temat dla samej zasady, ale pewnie niebawem będzie "perełka" na allegro z przebiegiem 130tys.

Ale wracając do tematu - miernik lakieru w łapę (tylne drzwi prawa strona mają inny odcień), komputer sprawdź błędy, skrzynia automat - zobacz czy płynnie przerzuca, sprawdz czy klapy wirowe już wypadły (jeśli ma taki przebieg jaki ma powinny się jeszcze trzymać), stan dpfa sprawdzisz przez kompa, zobacz jak wtryski dawkują. Stacja kontroli pojazdów i przetrzep całe zawieszenie, hamulce. No i zobacz czy ma czyste papiery to auto:)

pezet3
17-12-2014, 22:01
Ale wracając do tematu - miernik lakieru w łapę (tylne drzwi prawa strona mają inny odcień),
Pierwsze co mi się rzuciło w oczy... wracając do ceny to rzeczywiście cena mega turbo tania, w te 120 tyś to nigdy nie uwierzę, ciekawe tylko ile skręcony. Jak ktoś dobrze zrobił cofanie to nie dojdzie przez kompa.

dextus
17-12-2014, 22:04
Pierwsze co mi się rzuciło w oczy... wracając do ceny to rzeczywiście cena mega turbo tania, w te 120 tyś to nigdy nie uwierzę, ciekawe tylko ile skręcony. Jak ktoś dobrze zrobił cofanie to nie dojdzie przez kompa.

Jeśli jest dobrze zrobione to nie.

dysan44
17-12-2014, 22:09
a co powiesz na temat tej? Tą mam pod nosem. Krajowa

Fiat Croma II (2005-) 18900 PLN. Białogard - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-ksenon-mokka-2-4-jtd-200-ps-f-vat-23-C35192300.html)

pezet3
17-12-2014, 22:16
Poproś o vin, i sprawdź telefonicznie w bazie fiata, na smartfony jest aplikacja "generali", skanujesz kod z dowodu i jest b. duza szansa że wyjdzie czy miała jakieś przygody ( info z ubezpieczalni) , a szansa jest bo auto krajowe.

dextus
17-12-2014, 23:04
a co powiesz na temat tej? Tą mam pod nosem. Krajowa

Fiat Croma II (2005-) 18900 PLN. Białogard - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-ksenon-mokka-2-4-jtd-200-ps-f-vat-23-C35192300.html)

Wygląda nieźle - jednak wiesz, że ze zdjęć to wróżenie z fusów. Jak masz blisko to tak jak powyżej - wszystkie kroki po kolei sprawdzasz, jeśli jest ok to bierzesz:) Pogrzeb w historii auta, jeśli jest z PL to powinno się coś znaleźć. Jeśli przebieg jest oryginalny to jeszcze przez długi okres czasu powinien być spokój z silnikiem.

Jak co to ja mam coś takiego http://otomoto.pl/show/preview/C35270516

Stan techniczny naprawdę bdb, bez dokładania po zakupie. Z minusów - zderzaki trzeba by prysnąć jeśli chciałby ktoś "igłę", błotnik tylni lewy - jednym słowem auto z Włoch :) Z ceną coś możnaby pomyśleć:)

scrabit
17-12-2014, 23:12
Pierwsza to jakis ulep.. Jak na zdjeciach jest malo atrakcyjnie to w rzeczywistosci lepiej nie bedzie. Cena adekwatna do stanu.. A drugi do zweryfikowania. Krajowe rzadko się trafiają..

indahowse
18-12-2014, 09:23
Ta pierwsza to musi być padaka. Oglądałem kiedyś crome w tym komisie miała cofnięty licznik o 100 tyś i była prawie cała malowana.

miras
18-12-2014, 10:19
Poproś o vin, i sprawdź telefonicznie w bazie fiata, na smartfony jest aplikacja "generali", skanujesz kod z dowodu i jest b. duza szansa że wyjdzie czy miała jakieś przygody ( info z ubezpieczalni) , a szansa jest bo auto krajowe.
A jak znaleźć historię szkód? Skanuję kod, wyskakuje tylko wycena wg eurotax i wstępna kalkulacja składki z generali. Żadnej zakładki/pozycji szkody tam nie widzę?

dextus
18-12-2014, 12:04
Ta pierwsza to musi być padaka. Oglądałem kiedyś crome w tym komisie miała cofnięty licznik o 100 tyś i była prawie cała malowana.

Malowanie jeszcze nie skreśla samochodu - niestety większość aut miała jakieś przygody - wszystko ok jeśli jest to powierzchowne malowanie ze względu na rysy, lekkie przytarcia itp. Gorzej jest jeśli już malowane były np. wnęki drzwi, bagażnika itp bo może to świadczyć o grubszej naprawie blacharskiej.

Co do kręcenia liczników łapy powinni za to ucinać! Ale taki mamy kraj...Klienci sami wymuszają sprowadzanie złomu... Chcą kupić dobre auto za małe pieniądze, ale to niestety w parze nie idzie. Sprowadzone samochody, które będą pewne są później w górnej półce cenowej na allegro/otomoto.

W sierpniu przywiozłem bardzo ładną Alfę 159, rok 2008. Z pewnym przebiegiem 108tys!, pełną książka serwisowa itd. Ogólnie bardzo ładne auto. I co? Do dzisiaj stoi u mnie w garażu i zaczynam mieć wrażenie, że jest to auto niesprzedawalne...Dlaczego? Bo są przecież takie same w ogłoszeniach o 4 tys mniej....

Tak więc znalezienie naprawdę dobrego auta w bardzo dobrej cenie graniczy z cudem - np. jesli ktos sprzedaje swoje prywatne auto i zasugeruje się cenami allegro, nie znając bardziej tematu i wystawi za śmieszną kasę.

indahowse
18-12-2014, 13:50
Jasne że malowanie to nic złego jeśli zrobione jest to dobrze. Rysy i szlify to normalka zwłaszcza jeśli auto pochodzi z Włoch. Sam swoja ostatnia dawałem do lakiernika bo denerwowały mnie głębokie rysy.
Chodzi o to że sprzedawca zapierał się że nic nie malowane nic nie cofnięte itp.

Ali4
18-12-2014, 18:25
Niestety auta z Włoch w 90% są po jakiś obcierkach itp. Są albo po malowaniu albo do malowania, Włosi niestety niezbyt dbają o auta, a przepychanie się na ciasnych uliczkach i parkingach to normalka. Moja również była lakierowana i gdzieniegdzie jeszcze ma rysy. To wg mnie nie dyskwalifikuje auta, jeżeli stan techniczny jest ok. Tak właśnie było w moim przypadku. Ważniejsze było dla mnie czy auto nie było po dzwonie i czy mechanicznie jest bez zarzutu. A lakier......no coż, jest ok jak przymknę jedno oko ;-)

Croma 08
18-12-2014, 20:43
Witam, można zawsze spróbować dowiedzieć się czegoś o historii samochodu w serwisie, ja tak miałem ze swoją Cromą, bardzo uprzejmy Pan zerknął na stronę niemieckiego serwisu i wiedziałem dokładnie co i kiedy było robione i jaki miała przebieg. Wiem że nie wszędzie są tacy mili w serwisach, ale zawsze można się jakoś "dogadać" :)

dextus
18-12-2014, 22:07
Niestety auta z Włoch w 90% są po jakiś obcierkach itp. Są albo po malowaniu albo do malowania, Włosi niestety niezbyt dbają o auta, a przepychanie się na ciasnych uliczkach i parkingach to normalka. Moja również była lakierowana i gdzieniegdzie jeszcze ma rysy. To wg mnie nie dyskwalifikuje auta, jeżeli stan techniczny jest ok. Tak właśnie było w moim przypadku. Ważniejsze było dla mnie czy auto nie było po dzwonie i czy mechanicznie jest bez zarzutu. A lakier......no coż, jest ok jak przymknę jedno oko ;-)

Zgadzam się, plusem jest natomiast to, że grama rdzy nie ma :)

kamilf
19-12-2014, 13:27
Ta z komisu MiPi z Pulaw, nie wyglada najgorzej, jednak cena budzi watpliwosci. Ja swojego przedlifta z 05 na polskich blachach kupilem w 2013 wlasnie u nich, i nie narzekam, wszystko co wiedzieli powiedzieli, z tym ze zaplacilem wiecej niz chca za ta sztuke:) . W ofercie maja tez druga Crome z tego co widzialem w necie.

themark
28-12-2014, 18:19
Witam.
Szukam sobie jakiegoś Wyróżniającego się autka :) biorę pod uwagę Alfę a i dziś oglądałem taką Cromkę
Fiat Croma II (2005-) 18900 PLN. żary - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-2008r-150km-klimatronik-C35233303.html)

Odpaliłem, siadłem do wnętrza. Ładnie czysto, silnik od pierwszego strzała mimo że -7 na zewnątrz było a auto na placu nie palone.

Python28
28-12-2014, 20:02
No to jak zapaliło i ładnie równo od początku chodziło to bardzo dobrze wróży. Lakier na poszczególnych elementach raczej się nie odróżnia więc chyba nie miało większych przygód. Ten przebieg tylko martwi, dwu latki mają po 150 tyś a ośmiolatek ma 179 tyś. Moja jest z tego samego roku kupiona jako 2 letnia miała wtedy wówczas 116 tyś, dziś bez jakiś dalekich podróży tylko zwykłe codzienne użytkowanie ma 240 tyś.

maciekpt
28-12-2014, 20:19
themark poproś o numer VIN (możesz go tu wrzucić), warto sprawdzić choćby datę produkcji, co może pomóc w negocjacjach ceny :))

Capsel
28-12-2014, 21:06
No to jak zapaliło i ładnie równo od początku chodziło to bardzo dobrze wróży. Lakier na poszczególnych elementach raczej się nie odróżnia więc chyba nie miało większych przygód. Ten przebieg tylko martwi, dwu latki mają po 150 tyś a ośmiolatek ma 179 tyś. Moja jest z tego samego roku kupiona jako 2 letnia miała wtedy wówczas 116 tyś, dziś bez jakiś dalekich podróży tylko zwykłe codzienne użytkowanie ma 240 tyś.

Nie zawsze rocznik przekłada się na przebieg... mam 124 tys i 2007r
Podam mój przykład:
Sprowadziłem 6 letnią z oryginalnym przebiegiem 105tys km.
Od opuszczenia fabryki do pierwszej rejestracji minęło 12 miesięcy.
Od wyrejestrowania do mojego zakupu minęło 6 m-cy.
Czyli faktycznie eksploatowana była 4,5 roku co przełożyło się na 105 tys km.

Przebieg przebiegiem, stan techniczny jest istotny. Twoja ma 240 i pewnie jeszcze drugie tyle spokojnie nakręcisz.

miras
28-12-2014, 21:21
Witam.
Szukam sobie jakiegoś Wyróżniającego się autka :) biorę pod uwagę Alfę a i dziś oglądałem taką Cromkę
Fiat Croma II (2005-) 18900 PLN. żary - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-2008r-150km-klimatronik-C35233303.html)

Odpaliłem, siadłem do wnętrza. Ładnie czysto, silnik od pierwszego strzała mimo że -7 na zewnątrz było a auto na placu nie palone.
Mocny diesel z poszukiwaną skrzynią manualną i po FL z bogatym wyposażeniem z średniorocznym 25 tys. na rok z Niemiec w takich pieniądzach jest mało realne. Za ile by go musiał kupić - 14-15 tys.? Niemcy nie są frajerami.
Dla osób szukających auta u handlarza/w komisie może warto poświęcić cza na 20 minutowy filmik dotyczący ich pracy (akurat wczoraj się na niego natknąłem)
http://www.youtube.com/watch?v=nDYclg-0ErA
Nie wrzucam wszystkich do jednego wora, ale tym uczciwym jest coraz ciężej, co widać po wszelakich ogłoszeniach, z wiekiem auto ma coraz mniejszy przebieg. Nie raz było udowodnione na forum, że auta z przebiegiem w okolicach 300 tys. są w niezłym stanie technicznym i przy odrobinie autodetailingu można mu zrobić przebieg o 100-150 tys. niższy.
Dlatego przy niepewnej historii auta trzeba patrzeć na stan techniczny i na początek zrobić pakiet startowy. Sorki za odrobinę defetyzmu, ale lepiej się nastawić na długie szukanie perełki i ewentualnie zdziwić się, że nagle tak szybko się trafiła, niż napalić się na wygląd i wpakować się w studzienkę.
Kolor ma bardzo fajny, identyczny jak mój :smile:
Swoją drogą ogłoszenie wisi od ponad miesiąca, perełki szybko znikają.
http://www.czesci.ogloszeniasamochody.com/video/OWc6pD00YIg&feature=youtube_gdata_player
Jak zerkniesz w inne auta tego komisu, to przebiegi większości aut są równie wiarygodne. Obym się mylił.

Python28
28-12-2014, 21:27
W zasadzie każdym ogłoszeniu u nas to same perełki prawie nie jeżdżone gdyby w Polsce były takie perełki i same okazje to nie my sprowadzali byśmy samochody z Niemiec ale Niemcy od nas. Co nie wyklucza że akurat ten egzemplarz jest zły. Samochodu nie kupuje się sercem ale rozumem, widzę że rozum u ciebie przemawia i zasięgasz informacji na forum, pewnie przed kupnem weźmiesz VIN od sprzedającego i podjedziesz do ASO żeby sprawdzić ewentualna historię samochodu. Wierzyć ale sprawdzać ;-)

BART_osz
28-12-2014, 22:46
Twój przypadek potwierdza odstępstwo od reguły 😊 a reguła jest taka ze 5-6 latek z zagranicy ma lekko 200tysi. Podkreślam słowo lekko. Oczywiście można trafić perełke ale ich jest bardzo mało. A allegro i ottomoto wygląda wiecznie na pełne perełek...

Capsel
29-12-2014, 16:05
Nie zawsze rocznik przekłada się na przebieg... mam 124 tys i 2007r
Podam mój przykład:
Sprowadziłem 6 letnią z oryginalnym przebiegiem 105tys km.
Od opuszczenia fabryki do pierwszej rejestracji minęło 12 miesięcy.
Od wyrejestrowania do mojego zakupu minęło 6 m-cy.
Czyli faktycznie eksploatowana była 4,5 roku co przełożyło się na 105 tys km.

Przebieg przebiegiem, stan techniczny jest istotny. Twoja ma 240 i pewnie jeszcze drugie tyle spokojnie nakręcisz.



zapomniałem dodać.... moja perełka jako nowa kosztowała 32tys euro a jako sześciolatek wystawiona była za 8500 euro...

tompol.ab
29-12-2014, 17:33
Moja croma ma 7 lat i nalotu 75 000 km i kto mi uwierzy? a prawda taka , że z powodu pracy auto używam tylko 6 miesięcy w roku i tylko na trasy bo po mieście żona mnie wozi swoim . Kupiłem 3 - latka z przebiegiem 35 000 km udokumentowanym. Jak będę chciał sprzedać to muszę dokręcić mu jakieś 100 000 czy 150 000 km i wtedy może pójdzie .

Python28
29-12-2014, 18:19
Zawsze zdaż się jakiś wyjątek który nie ma dużego przebiegu i ktoś nie jeździł bo miał drugie służbowe a tego używał tylko do wyjazdów na wakacje. Ja z wszystkim się zgadzam, ale strasznie dużo tych wyjątków u nas na rynku.

Mam Volvo v40 od nowości samochód z 2003r ma przejechane 194 tyś daje na to jakieś 17 tyś rocznie. Samochodem jeździ moja żona do pracy i tyle resztę podróży typu wakacje i inne wyjazdy jeździmy moim samochodem. 17tyś rocznie to wcale nie tak mało patrząc na allegro gdzie takie samo volvo z tego samego roku ma przejechane 116 tyś. Nie ma co wierzyć w cuda samochód kupuje się do tego żeby nim jeździć a im lepsze drogi robi się więcej kilometrów.

Ale np. moja teściowa przez 5 lat użytkowania mitsubishi colt zrobiła nim 3 tyś km więc zdarzają się perełki.

buzzy
29-12-2014, 18:43
Witam. Planuje zakup Cromy. Prosiłbym o ocenę następujących egzemplarzy:

FIAT CROMA 15OkM NAWI KLIMA PANORAMA DACH SKÓRA (4915332227) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-croma-15okm-nawi-klima-panorama-dach-skora-i4915332227.html)

Fiat Croma II (2005-) 16900 PLN. Leszno - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-2-4-multijet-C35531952.html)

themark
29-12-2014, 18:46
Witam Ponownie no więc napisałem do gościa o VIN jeszcze mi nie podesłał ale jutro będę u siebie w Żarach (bo mieszkam poza Żarami) to podjadę i wezmę VIN. Handlarz mówił że coś było podmalowywane tylny prawy błotnik i zajście na drzwi było robione. Mówił że czujnik lakieru mogę wziąć a jak coś ma swój. Do "miras" zgadzam się że Niemcy nie są frajerami ale też Handlarz (o dziwo) też nie twierdził że jest to igiełka.Choć jak sam mówił "widzi Pan że w dobrym stanie".
Faktycznie, kierownica nie jest wytarta, gałka zmiany biegów i mieszek lewarka też ok. Przyciski na konsoli i od otwierania szyb nie są porysowane (a te elementy zwłaszcza we fiatach są ładne ale i podatne na porysowanie). Fotele nie wytarte, nie poobcierane. Bagażnik, widać że był używany ale widać że zgodnie z przeznaczeniem ;-) a nie do wożenia cegieł :-D.
Miars - to że ogłoszenie wisi od miesiąca jeszcze nic nie znaczy. u mnie są ŻARY i tu jest typowe określenie że Fiat G...o wart no i Alfa to zło. Tu jak byś kupił zajechanego Passata to jest gość i znasz się wtedy na samochodach a jak kupuje na F to frajer i obciachowiec. Wiesz - Żary.
No jak Vin będzie to dam tu na forum.

miras
29-12-2014, 20:05
Ale ja naprawdę Ci życzę, żeby to było auto z w miarę oryginalnym przebiegiem i nienagannym stanem bez żadnych studzienek. Wiadomo, nówcia to nie jest i jakieś wady musi mieć. Mój fiacik był pierwszym, którego oglądałem, był na miejscu, kupiony w Polsce, ale miał wtedy 3 lata, najechane 150 tys., wszystko robione w ASO z książką serwisową i wykazem wykonanych czynności (wynajem długoterminowy). Do tego pełna diagnostyka, stan zawieszenia, podzespołów, czujnik lakieru, mocne targowanie z właścicielką pod nieobecność męża (zjechałem koło 5 tys.) i tak się już 1,5 roku kula bez żadnych problemów. A teraz służy do weekendowych wyjazdów i prywatnym robię 10 tys. na rok, a służbowym 55 tys :-) Co więcej, sam służbowe auta robię w ASO cały czas i poprzednią fiabię II oddawałem z przebiegiem 300 tys. i nie obawiałem się wyjazdu na 1200 km, bo wszystko było robione na czas, bez druciarstwa, oszczędności czy picowania. Kupił ją z firmy za małe pieniądze kolega, któremu już ponad rok służy bez problemów. Dlatego większych przebiegów się nie obawiam, nawet wolałbym znać ten wyższy przebieg kupionego auta, wiedząc co tam było robione i przy jakim przebiegu, aby tego nie dublować przy pakiecie startowym.

Niestety wraz z wiekiem auta historia staje się większą niewiadomą i trudniej jest ustalić przebieg auta, zostaje ocena stanu technicznego i pakiet startowy. Zresztą Niemcy jakoś jazdy autem 300-350 tys. się nie obawiają, tam auta mocno pracują, na dojazdy do kościoła mocnego diesla raczej nie kupują, dobrze liczą swoje pieniądze. Życzę powodzenia, oby to była ta :-)

themark
29-12-2014, 20:48
Hej. Wiesz jak będę miał VIN to spróbuję sprawdzić historię. Gadałem z Handlarzem i zgodził się że mogę przyjechać z komputerem i MESem. Więc się obada to i tamto. Wiesz, nie napalam się oczywiście jak "szczerbaty na suchara" i żonie Punciaka jak wybierałem to zrobiłem 1500 km prawie i dwa tygodnie szukania :lol: Lepiej stracić na Benze niż się wrąbać jak to Nazwałeś: w studzienkę :D.
Będę na forum w kontakcie jakby co i postaram się opiniować co udało mi się wydedukować z "kromką".
U nas w lubuskiem (a w szczególności Zielona Góra i okolice, w tym i Żary) to ciężko znaleść dobrego Fiata czy Alfę. Bo szczerze to szukam dobrej AR 166 lub 156 po 2003 roku, po lifcie. I... też lipa.

miras
29-12-2014, 21:28
A ja myślałem, że mieszkając przy samej granicy to można sobie poprzebierać w autach, wręcz że to lokalna specjalizacja, a tu pod latarnią najciemniej :cool: AR 156 jest piękna, ale choć serce podobne, to facjata kompletnie odmienna od Cromy, ja bym do niej żony z 2 małych dzieciaków nie zapakował na weekend :lol:

Python28
29-12-2014, 21:52
Prędzej AR 156 zapakował byś na weekend do Cromy ;-)

themark
29-12-2014, 22:30
No Widzisz. A u nas tylko WieśVageny, Ople (sam teraz jeżdżę Astrą G ale... to nie to. 5 lat była Marea :cool:) A auto oryginalne, że tak pozwolę sobie... Stary, ze świecą szukać. Ot, granica. Przeglądam ogłoszenia to widzę że fajne Alfy to polska centralna, południe i dalej. Tam jadą Prawdziwe :lol: samochody.

scrabit
29-12-2014, 22:34
Witam. Planuje zakup Cromy. Prosiłbym o ocenę następujących egzemplarzy:

FIAT CROMA 15OkM NAWI KLIMA PANORAMA DACH SKÓRA (4915332227) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-croma-15okm-nawi-klima-panorama-dach-skora-i4915332227.html)

Fiat Croma II (2005-) 16900 PLN. Leszno - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-2-4-multijet-C35531952.html)
Pierwsza miała chyba przygode z tyłu, brak listew ozdobnych na zderzakach + brak napisu na klapie..

buzzy
29-12-2014, 22:47
Pierwsza miała chyba przygode z tyłu, brak listew ozdobnych na zderzakach + brak napisu na klapie..

Może mieć zderzak od wersji bez chromu? Bez napisu może z fabryki wyszła..?

scrabit
29-12-2014, 23:15
Raczej zakladam ingerencje blacharsko-lakiernicza..

jarokuc
30-12-2014, 09:11
Ja mam z2006 i mam znaczki na klapie

dextus
30-12-2014, 16:13
W brak znaczków na klapie to bym nie wierzył - po malowaniu nie nakleili :)

themark
30-12-2014, 17:37
Witam Ponownie.
No i dziś pojechałem do Handlarza po VIN. No kurcze, zero problemów, dokumenty dał do wglądu, tabliczkę znamionową pod maską udostępnił :wink:. Oto VIN. Sprawdźcie Koledzy jak możecie :)
VIN: ZFA19400002096332

Python28
30-12-2014, 21:17
Wstukałem numer w epera i wyskakują dwa samochody z dwoma różnymi silnikami, o co chodzi?

pezet3
30-12-2014, 21:27
Wstukałem numer w epera i wyskakują dwa samochody z dwoma różnymi silnikami, o co chodzi?

Jeden pokazuje silnik z kagańcem-136km na Belgie a drugi to ten 150km. Wybierz odpowiednią wersję, obydwa numery pokazują jeden samochód.

buzzy
30-12-2014, 21:41
Może mieć zderzak od wersji bez chromu? Bez napisu może z fabryki wyszła..?

Rozumiem. Dzięki za opinie. A jak to jest ze skrzyniami w Cromach? Manual podobno lubi wysiąść (skrzynia m32) a w automatach padają sterowniki skrzyni.

kamilf
30-12-2014, 21:46
Mam manual, ma natluczone 245k km, na liczniku. Niby MES mowi podobnie, niemniej dorzucilbym do tego jeszcze z 50k tak dla spokojnosci. Moj manual chyba nie lubi wysiasc, bo nie wysiadl od ponad roku, a traktowany jest pol na pol trasa-miasto. I nie jest uzytkowany jakos specjalnie, wsiadam i ma jechac. Podobno lubia w tej skrzyni szumiec lub huczec lozyska na 6 i 5 biegu, po ilus tam tysiacach, niemniej u mnie tego nie zaobserwowalem.
Najpowazniejsza awaria mojej cromy do tej pory to przepalony lacznik elastyczny wydechu, niepowetowana strata ;)

pezet3
30-12-2014, 21:49
Rozumiem. Dzięki za opinie. A jak to jest ze skrzyniami w Cromach? Manual podobno lubi wysiąść (skrzynia m32) a w automatach padają sterowniki skrzyni.
Też miałem ten dylemat, w lutym stuknie rok użytkowania cromy z automatem i powiem że nie zamieniłbym już skrzyni na manual. W tym momencie przejechane mam 12 tys i żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem. Croma ma nalatane 194 tys, jedyne szrpnięcia jakie miały miejsce to na początku, kiedy nie używałem ręcznego, skrzynia wskakiwała na P i się blokowała, tylko wtedy gdy stała lekko pochylona. Po ponownym odpaleniu i przerzucaniu z P na R lub D było szarpnięcie.
Gdzieś później przeczytałem żeby odprężać układ napędowy i najpierw zaciągać ręczny a potem wrzucać na P. Od tego momentu ani jednego szarpnięcia.
Pozdrawiam

pezet3
30-12-2014, 22:46
Najpowazniejsza awaria mojej cromy do tej pory to przepalony lacznik elastyczny wydechu, niepowetowana strata ;)

No u mnie sie siatka lacznika oberwala dookola, lacznik dziurawy jeszcze nie jest, ile Cie kosztowalo zrobienie tego? Masz dpf?

themark
30-12-2014, 23:39
Panowie, ponawiam Pytanie. Dacie radę rozkodować VIN ZFA19400002096332. Ale nie tymi VIN Dekoderami w internecie. One nic nie wnoszą.
POZDRAWIAM :)

scrabit
31-12-2014, 09:23
Panowie, ponawiam Pytanie. Dacie radę rozkodować VIN ZFA19400002096332. Ale nie tymi VIN Dekoderami w internecie. One nic nie wnoszą.
POZDRAWIAM :)

Proponuje [159] Prośba o sprawdzenie nr VIN (http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/68540-prosba_o_sprawdzenie_nr_vin.html)
a mimo to przedzwonić do ASO - czasem przez tel udzielą informacji.

scrabit
02-01-2015, 10:06
No to przebieg cofnięty :) jak mnie to nie dziwi...

miras
02-01-2015, 10:55
No to przebieg cofnięty :) jak mnie to nie dziwi...
Kiedy i ile miał ostatnio?

pezet3
02-01-2015, 12:06
Ale nie ma sie co dziwic ze cofnieta, cena mowi sama za siebie 18 tyz zl za model poliftowy? Mnie w marcu 2014 Croma wyszla ponad 30 tys. W ciagu roku model mialby stracic 12 tys zl, a gdzie tam zarobek handlarza.

themark
02-01-2015, 12:53
Panowie, ponawiam Pytanie. Dacie radę rozkodować VIN ZFA19400002096332. Ale nie tymi VIN Dekoderami w internecie. One nic nie wnoszą.
POZDRAWIAM :)

No i Panowie, przeszła mi ta Cromka o której pisałem wcześniej. Dla Przypomnienia - TA: Fiat Croma II (2005-) 18900 PLN. żary - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-2008r-150km-klimatronik-C35233303.html)

Proszę zwrócić uwagę na przebieg w ogłoszeniu oraz poniżej na historię tego auta:

Szczegóły pojazdu
MSV: 1947571 Croma 1.9 16V Multijet Diesel Dynamic Nadwozie: 02096332 Nr rejestr.:
VIN: ZFA19400002096332 Nr silnika: 5963202 Km: 203544
Data poczatku okresu gwarancji: 2008-05-30
Kolor zewnetrzny: 742 Opis koloru: CHILLOUT BRAUN MET.
Sprzedawca: AUTOHAUS MÜLLER GMBH & CO. KG Rynek: 3110 Deutschland
Własciciel: AUTOHAUS MUELLER GMBH

Historia serwisowa
Data interwencji Usterka Numer kampanii Opis Km Gwarancja
2012-03-02 9910A160 SAMOCHóD ZASTePCZY - BRAK CZesCI ZAMIEN.203544 Tak
2010-02-02 1080C241 ELEKTROZAWóR (EGR) 82512 Tak
2010-02-02 5580H301 CZUJNIK PARKOWANIA TYLNY 82512 Tak
2010-02-02 2125C323 DzWIGNIA ZMIANY BIEGÓW MECH.SKRZ. B. (F. 82512 Tak
2009-10-13 4130A100 OBUD.PRZEKł.KIER.ZE WSPOMAG.KPL.(S) 56280 Tak

Opcje
097 REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
140 KLIMATYZATOR POWIETRZA
150 MODUŁ AIR BAG ZABEZPIECZAJACEGO KOLANA KIEROWCY
392 PROGRAM ELEKTRONICZNEJ STABILNOSCI (E.S.P.)
416 CRUISE CONTROL
433 KOŁA Z OBRECZA ZE STOPU
44X KOMORA BAGAZNIKA Z PODWÓJNYM DNEM
452 SIEDZENIA PRZEDNIE OGRZEWANE
4SM REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
505 MODUŁY AIR BAG BOCZNYCH
508 CZUJNIKI PARKOWANIA
525 LUSTERKA ZEWNETRZNE/WEWNETRZNE ELEKTROCHROMATYCZNE
55Y WYSWIETLACZ MULTIMEDIALNY Z TELEFONEM
564 RADIO Z ODTWARZACZEM CD
5BH STEROWANIA WYBIERANIA BIEGÓW NA KOLE KIEROWNICY
614 MODUŁY AIR BAG BOCZNYCH ZABEZPIECZAJACEGO GŁOWE
927 LISTWY OCHRANIAJACE PRZED UDERZENIAMI

COLEST : 742 KOLOR ZEWNETRZNY : BRAZOWY
COLINT : 216 KOLOR WEWNETRZNY : TKANINA SZARA


data kiedy miała te 203 tyś przebiegu chyba wszystko wyjaśnia

mirek8423
02-01-2015, 13:32
No a jak się dowiedziałeś? Byłeś w ASO?

pezet3
02-01-2015, 13:33
Kolega rzucil temat na alfaholicy i tam mu sprawdzili, zapewne ktos pracuje w Aso.

mirek8423
02-01-2015, 13:56
a co to może być "5BH STEROWANIA WYBIERANIA BIEGÓW NA KOLE KIEROWNICY"

BART_osz
02-01-2015, 15:04
Kręcony przebieg. 😁 u nas takie perły lubią kupować... To i je się robi. 😒

Robson#1
06-01-2015, 21:20
Witam,

Drodzy forumowicze nosze sie z zamiarem zakupy Cromy. Cena auta najlepiej do 20tys. bo wiadomo jeszcze dojdzie ubezpieczenie, pakiet starotwy i jak z zagramanicy to przerejsestr. dzisiaj znalazlem takie cudo w automacie Fiat Croma II (2005-) 18999 PLN. Bielsk Podlaski, Trasa krajowa 19, Lublin,Białystok - otoMoto.pl (http://otomoto.pl/fiat-croma-ii-150ps-navi-bixenon-panorama-automat-C35483287.html) - jakies sugestie?

Oczywiscie przed zakupem czego kolwiek lubie sie naczytac o danej rzeczy nie inaczej jest z Croma. I tak oczywiscie dwa silniki do wyboru 120KM czy 150KM. Co, któraś osoba mowi ze 120 bardziej wytrzymale, że w 150 sa klapy wirowe od kolektora, które tez juz przeczytalem mozna wywalic i auto bedzie jezdzic bez zagrozenia oderwania sie ich. Kolejna sprawa automat czy manual. Automat muli i wiecej pali (przeczytane na innym forum spora debata była o tym;P) a doświadczenia z automatem nie mam. Jechalem ze znajomym Chrayslerem Sebringiem z 2007 170 KM w automacie i nie mialo to mocy jak na 170KM i tylko tym sie sugeruje wiem automat automatowi nie rowny. Manual ma dwumas. Kolejna sprawa DPF ale tez mozna sie go pozbyc podobno. Oczywiscie wszystko zalezy od tego jaki trafisz egzemplarz ale chcial bym ograniczyc ryzyko wtopienia kasy do minimum i mieć radość z używania Cromy. Już sie tak napalilem na to auto, a wchodzily w gre różne marki Croma duza w manualu zrywna wiec licze na to ze troche posluzy.

Z góry dzieki Panowie i Panie za jakies sugestie z waszego doświadczenia z Croma.

kamilf
07-07-2015, 19:58
No u mnie sie siatka lacznika oberwala dookola, lacznik dziurawy jeszcze nie jest, ile Cie kosztowalo zrobienie tego? Masz dpf?
Sorry za czas odpowiedzi - powiadomienie z forum nie doszło.
Łącznik przepadł się miejscowo, jeździ do tej pory bo nie było czasu na zrobienie. Myślę że teraz na dniach jak pójdę na urlop to ogarnę sobie. Sam łącznik elastyczny to koszt ok 50 zł. niewiem dokładnie, ja nigdy nie kupowałem tego elementu jako dedykowany np do fiata croma, zawsze jadę do jednego gościa i dobiera mi to wymiarami. Taki "nie brandowany" łącznik jest o połowę zwykle tańszy a trwałość taka sama. Spawanie to po naszemu "na średnią flaszkę" maks 30-40zl. Więcej nie warte. Dwa spawy migomatem,proste jak budowa cepa + oczywiście wiecie diody żeby nie odpinane akumulatora.

Tak mam dpf.


Co do zakupu Kolegi up.
Mam 150 w manualu. Jesli zaakceptujesz problemy z opalaniem, klapy które mogą ale teoretycznie nie powinny się urawac/bo w Alu kolektorze podobno nie fruwaja/,jeśli umiesz wyczyścić sobie sam egr, overboost czy jeszcze kilka innych rzeczy i nie boisz się pobrudzic, jeśli masz duuzo samozaparcia żeby co kilka dni tłumaczyć znajomym dlaczego kupiłeś Fiata zamiast np Passata jak wszyscy.../coś na zasadzie "ejj stary to ty fiatem jezdzisz?"/, jeśli brałeś to wszystko pod uwagę i Ci to nie przeszkadza szukaj Cromy.
Niewiem jak jezdzi bo nie jeździłem 120km, jeżdżę 150 i twierdzę że jest to hmmm moc na styk dla tego auta by jakoś jechało. Wiadomo że jest to indywidualna kwestia dla każdego, ja dawniej jeździłem mocnymi benzynami,nie piratuje ale jeżdżę szybko i płynnie i te 150km jest na styk wg mnie.
Wybór między manualną a automatem to tez indywidualna sprawa. Ja kupiłem manual -bo był na miejscu, gdyby były 2 cromki wtedy manual i automat to wziąłbym automata. Bo wygodniej. Koniec i kropka. A to ze myśli nim przemieni? Niech myśli, ja nie muszę, jest wygodniej, jadąc przez miasto mogę pić cole lub kawę, z manualu tez mogę ale jest ciężko :)
I tak - mam dwumas. Auto mam 2,5 roku. Bardzo lubię mój dwumas. Jeszcze w życiu się z nim nie widziałem i narazie nie zapowiada się żebyśmy mieli się poznać i zobaczyć. Jest i działa. Koniec i kropka. Nawet pomimo tego że żona tez jeździ autem - swoją drogą podziwiam ten dwumas za wytrwałość, pod noga mojej żony nadal działa- musi być wybitny :D
Jak juz napisałem wyżej, mam też dpf. Podobnie jak z dwumasem- nie mieliśmy okazji się zobaczyć. Jeżdżę 7km do pracy, raz na tydzień lub dwa w trasę. Widać służy mu taki tryb. Wypala się co 700-900km. Ani mi pomaga ani mi wadzi, jest niech jest po co miałbym płacić za wywalenie czegoś co w sumie nie zwraca mojej uwagi? Tym bardziej ze koszt jest trochę znaczny. Aaaaa i nigdy nie zwracam uwagi czy się wypala czy nie, on na mnie nie zwraca uwagi to ja na niego też nie :)
Mam też egr. I podobno nieszczęsne klapy...
Ogólnie znajomi mówili - fiat za takie pieniądze? Daj spokój. Rozleci się. Poszukaj czegoś innego.
dzięki Bogu nie posłuchalem.

Sugestie? Nie napalaj się. Obejrzyj z 2-3. Pogadaj z kimś kto ma,na żywo. Nieraz za czteropaka ktoś kto mieszka blisko zgodzi się spotkać i pokazać gdzie i na co by spojrzał gdyby miał znów kupić:)

stefo
17-08-2015, 23:29
Witam panowie ( i Panie jeśli jakaś korzysta z forum;),
przymierzam się do zakupu Cromki. A konkretniej takiej z silnikiem 1,8 140km. Oferta która chciałbym byście ocenili już ma instalację gazową co mi wcale nie przeszkadza. Mam już punciaka II (1,2 8v) w gazie.
Link do oferty:
Fiat croma Trzebnica (http://olx.pl/oferta/fiat-croma-CID5-IDbdcp5.html)
VIN: ZFA19400002079503,
Właściciel podał mi następujące szczegóły:
"Auto bylo serwisowane w niemczech w auto point GmbH bosh car servis bolheim I tam go kupilem w polsce nie mial potrzeby byc w servisie olej na motul x-cess 10w40 wymienialem u zaprzyjaznionego mechanika klocki brembo tez jak I swirce zaplonowe bosh w maju br. Klima serwisowana w marcu br. Na gazie auto nie sprawia problem w styczniu byly regulowanw luzy zaworowe a w marcu wymieniane filterki I regulacja instalacji." W rozmowie telefonicznej dodał, że jedyny problem jaki jest to z wracaniem gałki biegów w pozycję neutralną (i to chyba tylko z jednej strony, np z jedynki. Z piątki wraca bez problemu.
Link do oferty:
Wie ktoś w jakim dziale na alfacholicy można podać ten VIN do sprawdzenia? Albo może ktoś z tego forum ma możliwość sprawdzenia VINu?

Capsel
18-08-2015, 05:00
w styczniu byly regulowanw luzy zaworowe

Dziwne, ten silnik nie ma hydrauliki zaworowej tylko płytki ??

stefo
18-08-2015, 08:43
Kurcze cięzko mi coś powiedzieć. Nie znam się na tyle na mechanice, stąd prośba o ewentualną pomoc. czyli sugerujesz, że już coś może mieszać, tak? W aucie wyregulowane coś, czego tam nawet nie ma?:)

bob96
18-08-2015, 09:20
Ten silnik jest konstrukcją Opla i najwięcej informacji znajdziesz u nich na forum.

dominiq
18-08-2015, 09:31
Wie ktoś w jakim dziale na alfacholicy można podać ten VIN do sprawdzenia?
Sprawdzenie VIN - Strona 72 (http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/70488-sprawdzenie_vin-72.html#post1679987)

kasztan
18-08-2015, 11:25
Ten link z Alfaholików to chyba zamrożony na wakacje bo od kilku tygodni żadnych odpowiedzi nie ma.

dominiq
18-08-2015, 12:02
Być może, ja jakiś czas temu pytałem o jedną Cromę i szybko otrzymałem odpowiedź.

stefo
18-08-2015, 22:46
Dzięki Panowie za szybką odpowiedź:)