PDA

Zobacz pełną wersję : "Check Vehicle Protection System"



Emenems-m
16-09-2014, 23:10
Już o tym pisałem na forum, ale pomoc była znikoma. Myślę że wtedy źle sformułowałem pytanie.

Więc tak ..Widzę Komunikat "Check Vehicle Protection System" jak wtyknę kluczyk do stacyjki. Kluczyka nie można nawet przekręcić. Następnie wyciągam kluczyk i wkładam ponownie. Kluczyk można już przekręcić i odpalić auto, ale komunikat pozostaje i zapala się kontrolka klucza z kłódką. Ponownie wyciągam i wkładam kluczyk ( już 3-ci raz), komunikat znika i znika również ikonka klucza z kłódką i wszystko jest w najlepszym porządku.

Proszę o pomoc, bo kopałem trochę w internecie i wiem że to nierzadki przypadek w Cromie. Niestety nigdzie nie mogę doszukać się rozwiązania.
Poza, oczywiście, wymianą stacyjki :)

Nie wiem czy to jest powiązany błąd, ale czasami bywa że po zakończonej jeździe i wyciągnięciu kluczyka nie załącza się blokada kierownicy i ...o oczywiście wyskakuje komunikat "Check Vechicle Protection System".

Niby da się z tym jeździć, ale to bardzo upierdliwy problem.
Osoby które winy będą poszukiwać w kluczyku, uprzedzam że sprawdziłem kluczyk pod kątem wysyłania fal, baterii i ogólnej sprawności i wszystko jest ok.

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

damikr
17-09-2014, 12:24
Mam bardzo podobny problem w swojej Cromie 2006r.
Kluczyk przekrecam i wszystko jest w najlepszym porzadku (stacyjka dziala idealnie) lecz po ok.5s. Od zapalenia auta zaswieca sie kontrolka kluczyka i pisze check vehicle system protection... nie mam z tym zadnego problemu tylko po wylaczeniu nie mam blokady kieriwnicy...
Czy to wina stacyjki czy czego?
Czy stacyjke jesli bym kupil uzywana to moge ja bez problemu wsadzic czy trzeba cos programowac.
Pozdrawiam

maceo4
30-09-2014, 12:09
Mam ten sam problem, córka nasypała piach do stacyjki i od tego momentu pojawia się kontrolka z kłódką i napis "check vehicle protection system", ponoć trzeba wyczyścić pierścień wokół immobilizera, ale jak to zrobić..?
Ktoś wie może..?

Aras37
02-10-2014, 18:35
Mam dokładnie ten sam problem co "Emenems-m" .Podejrzewam ,że wina jest w słabej baterii .Używam obu kompletów kluczy ( ja i żona ) mój się blokuje -częściej używany,
a żony nie -jeździ od wielkiego dzwonu.

Emenems-m
02-10-2014, 23:14
Pojechałem zrobić diagnostykę do Serwisu Fiata.
Wyświetliło błąd Modułu Blokady Kierownicy, na kolumnie kierowniczej.
Prawdopodobnie to jest problem. Szykuje się niedługo do kupna i wymiany (na Alledrogo używka około 100zł).
Jak wymienię to napisze czy problem ustąpił.

Karas
07-10-2014, 23:11
Jeżeli się jeszcze to komuś przyda też miałem taki problem,po rozlaniu pepsi :redface: Może śmieszne,ale wyczyściłem patyczkami do uszu wnętrze stacyjki i wydmuchałem kompresorem,włożyłem kluczyk (metalowy) w dziurkę do awaryjnego uruchamiania i zrobiłem tak by stacyjka wypchnęła ten kluczyk (Już nie pamiętam jak). Od ponad roku jest spokój :)

jawlo
19-10-2014, 18:56
Witam, mam ten sam problem, czy możesz napisać czy już wymieniłeś ten moduł i czy pomogło? Pozdrawiam.

Emenems-m
19-10-2014, 19:22
Na początku przyszłego tygodnia będę miał nowy "używany" moduł. Jak podłącze to na pewno o tym napiszę.

Cały ten tydzień walczyłem ze "świerszczem" w okolicach siedziska tylnej kanapy :)

maka131
20-10-2014, 09:23
Udało się upolować zwierza?

Groom71
30-11-2014, 23:53
Mam ten sam problem od 3 dni wyskakuje komunikat Check Vechicle Protection System. Za pierwszym razem po włożeniu kluczyka nie można przekręcić stacyjki. Za drugim razem już można ale świeci się kłódka samochód odpala i można jechać. Za trzecim razem problem znika. Czy udało się komuś rozwiązać problem i co powoduje tą usterkę.

Aras37
01-12-2014, 17:53
To jest takie dziwne zjawisko pojawia się i znika po jakimś czasie. Mam to co jakiś czas ,podejrzewam wilgoć w samochodzie.

Emenems-m
02-12-2014, 21:37
Moduł Blokady Kierownicy mam już kupiony, ale nie mam kiedy go zamontować. Jego "podmiana" nie jest prosta, gdyż jest on tak jakby "przynitowany" do kolumny kierowniczej.
Jak tylko ruszę z tematem to dam znać.
Na tą chwilkę odpalam wachlując kluczykiem jak jakiś masturbator :)

Milut
18-12-2014, 15:57
Witam.
Dzisiaj wygłupiałem się kluczykiem (problemów z nim nie mam) i okazuje się że można odpalać auto palcem jeśli klucz jest przy stacyjce :)

http://youtu.be/Wrusq-Bfjg0

Ali4
18-12-2014, 21:03
:-) nie no mistrzostwo świata haha

mirek8423
19-12-2014, 09:33
Witam.
Dzisiaj wygłupiałem się kluczykiem (problemów z nim nie mam) i okazuje się że można odpalać auto palcem jeśli klucz jest przy stacyjce :)

http://youtu.be/Wrusq-Bfjg0 Potwierdzam, dzisiaj zrobiłem tak samo jak kolega na filmie.

Emenems-m
23-12-2014, 23:34
Normalnie KeyLess Go!:)

Lucek_
07-01-2015, 11:51
.Widzę Komunikat "Check Vehicle Protection System" jak wtyknę kluczyk do stacyjki. Kluczyka nie można nawet przekręcić. Następnie wyciągam kluczyk i wkładam ponownie. Kluczyk można już przekręcić i odpalić auto, ale komunikat pozostaje i zapala się kontrolka klucza z kłódką. Ponownie wyciągam i wkładam kluczyk ( już 3-ci raz), komunikat znika i znika również ikonka klucza z kłódką i wszystko jest w najlepszym porządku.

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

U mnie dziś przy mrozie - 15 miałem taki sam problem jak u Kolegi Emenems-m. Wygląda że to jakaś wada fabryczna Cromy. Problem jest na 99% związany z niską temperaturą. Na razie auto jeździ ale trochę to denerwuje bo nie wiem co może być przyczyną tego komunikatu.

scorpio33
07-01-2015, 14:32
Problem na 100% ma związek z temperaturą. U mnie identycznie jak u kolegi z pierwszego posta. Zaczyna się jak temp. spada do ok 5st C i trwa do wiosennego ocieplenia. Przez całe lato spokój. Trzykrotne włożenie klucza do stacyjki powoduje nieświecenie kontrolki alarmowej. Już sie przyzwyczaiłem i olałem temat.

heroinn
11-03-2015, 22:59
Problem na 100% ma związek z temperaturą. U mnie identycznie jak u kolegi z pierwszego posta. Zaczyna się jak temp. spada do ok 5st C i trwa do wiosennego ocieplenia. Przez całe lato spokój. Trzykrotne włożenie klucza do stacyjki powoduje nieświecenie kontrolki alarmowej. Już sie przyzwyczaiłem i olałem temat.

U mnie jest dokładnie taki sam problem jak ten opisany w pierwszym poście. Niestety temperatura na zewnątrz 15 st. i nadal tak samo - trzy razy próbuję za trzecim udaje się odpalić auto. Wymieniałem już akumulator i bateryjki w obu kluczach nadal bez efektu.

Ktoś już może rozgryzł co to za problem???

eror
12-03-2015, 00:26
A ja myślałem, że tylko u mnie tak Jest :cool:

witekzdwola
12-03-2015, 10:24
U mnie było podobnie, ale po około 2 tygodni ustało i teraz od miesiąca jest normalnie :smile:

eror
12-03-2015, 12:34
U mnie jest dodatkowa "atrakcja". Czasami jak wyłączam silnik to nie mogę wyjąć kluczyka bo nie pozwala na obrócenie do pozycji "Off".
Muszę jeszcze raz w prawo i ponownie wyłączyć. To jeszcze bardziej upierdliwe niż świecąca się kontrolka.

heroinn
12-03-2015, 15:22
Dzisiaj usłyszałem od "znajomego mechanika", że winna jest stacyjka i trzeba ją wymienić. Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić? Aż dziwne, że na tak podobno popularną przypadłość nikt jeszcze nie znalazł rozwiązania...
Wiecie może ile kosztowałaby stacyjka i jej zaprogramowanie? Czy może być używana?

Emenems-m
12-03-2015, 20:51
Stacyjka jest ponoć programowalna, więc nie wiem czy można zakładać używaną.
Co do modułu blokady kierownicy, ciągle nie ruszyłem tematu. Brak czasu, a auto jak by nie było jest sprawne. Co zaszkodzi pomachać trochę prawą ręką :)

Emenems-m
18-04-2015, 20:55
Poszperałem trochę u Alfaholików. Ponoć problem w przypadku Alfy 159 jest poważniejszy. Niestety moduł blokady kierownicy jest modułem programowalnym po VIN i nie da się do od tak przełożyć. Jest to zintegrowany system zabezpieczeń auta.
Jest jednak taki mały szkopuł. Podłączyłem auto pod kompa i poza błędem Blokady wyskakuje jakiś błąd elektryczny związany z modułem blokady.
Wynika z tego że problemem jest jakiś brak "styku" w wiązce układu Immobilisera, lub w samym module.
Na Forum Alfistów dowiedziałem się że w modułach styki są robione z tzw zimnych lutów , które mogą tymczasowo tracić kontakt i wywoływać błąd. Ponoć wystarczy rozebrać moduł blokady i "przelutować" od nowa styki i problem zniknie. No ale to tylko teoria.
U mnie praktycznie auto już wogóle nie blokuje kierownicy po wyciągnięciu kluczyka.

Emenems-m
26-04-2015, 17:20
Sytuacja Rozwiązana. Co prawda nie można wymienić modułu, ale nikt nie powiedział że nie można wymienić jego ...wnętrzności... i to bez odrywania od kolumny kierowniczej.
Okazało się że kupno używanego modułu blokady kierownicy nie było mimo wszystko złym pomysłem. Znajomy elektryk samochodowy rozebrał moduł na kolumnie kierownicy i wyciągnął z niego wnętrzności. Płyta główna jako że zawiera pamięć immobilisera nie może być zamieniona, ale moduł składa się w sumie z trzech części:
Płytki pamięci, stycznika uruchamiającego blokadę i silniczka blokady z samą blokadą. Okazało się że ten stycznik okazał się sprawcą całego problemu. Jego wymiana z zakupionego wcześniej modułu (wymieniłem również silniczek z blokadą) spowodowały że Mój problem całkowicie zniknął.
Auto odpala się za każdym razem normalnie bez żadnych błędów, po wyłączeniu auta następuje normalne zablokowanie kierownicy.
Jeśli macie podobny problem (również posiadacze Alfy 159) to piszcie do mnie, dam namiary na człowieka który...da rade.
Oczywiście to musi być problem wynikający z błędu Modułu Blokady kierownicy, a nie czujnika sprzęgła czy słabego akumulatora (choć i na to jest rada :))

Lucek_
04-01-2016, 22:26
U mnie dzisiaj przy -15 pojawił się problem i nie można było obrócić kluczyka. Dokładnie tak samo jak u wielu kolegów. Przypomniałem sobie że rok temu w zimie też miałem to samo przy większym mrozie. Wnisek że jest to wada fabryczna Cromy. Może projektowana była na ciepły klimat włoski.
Jeżdzę cromą od 2 lat i coraz bardziej przekonuję się że to auto ma tyle niedoróbek że strach wybierać się w dłuższą trasę. Co będzie jak na zimowym wyjeździe narciarskim daleko od domu wadliwy system nie zechce w ogóle obrócić klucz i nie można będzie odpalić auta. Albo np słaby cromowy alternator padnie za granicą 1000 km od domu (tak kiedyś padł u znajomych w stilo). W cromie wszystko jest możliwe.
Kiedyś na tym forum chwaliłem octavię i podtrzymuję że croma w kwestii niezawodności nie umywa się do octavii 1.9 tdi AGR 90. Wiem bo posiadam taką 18 letnią i wymieniam tylko olej rozrząd i klocki.
Co z tego jak silnik 1.9 jtd jest solidny a blacharka w cromie niezła jak elektronika szwankuje już po kilku latach. Strach pomyśleć co będzie dalej.

Czy wasze cromy wycinały poważne numery na dłuższych trasach?

mirek8423
04-01-2016, 22:51
Moja na szczęście nie (odpukam żeby nie zapeszyć) ale też nie popadajmy w paranoje, że to tak bardzo awaryjny model. O Stilo też tak się mówi a koledzy jeżdżą i chwalą. Każdy model ma + i - .

Lucek_
04-01-2016, 23:13
Może kolego masz i rację ale jak ocenić rozwiązanie problematycznego kluczyka/stacyjki w cromie. Paranoją jest że dorobienie tegoż kluczyka w serwisie kosztuje 1200 zł.

Ps. Skoro pomaga wymiana stycznika przy kolumnie kierownicy -blokadzie to może dało by się go rozebrać i przeczyścić. Zastanawiam sie czy zimny smar przy tej blokadzie nie zatrzymuje wysuwu zapadki.

CzarnyGD
05-01-2016, 08:56
Czy wasze cromy wycinały poważne numery na dłuższych trasach?

U mnie na wyjeździe narciarskim Croma z niewiadomych przyczyn gasła mi kilkukrotnie na jałowym biegu i podczas ich zmiany.
Dziś już wiem, że winna była zaolejona elektronika sterowania przepustnicą.

Nauczka na przyszłość - przed wyjazdem dokładnie wyczyścić:) (wtedy taki mądry nie byłem i mi cały wyjazd to zepsuło:( )

zaviaseq
05-01-2016, 21:30
Czy wasze cromy wycinały poważne numery na dłuższych trasach?
Nie, jak każde poprzednie auto. Miałem niemca, francuza, przez pięć lat jeżdziłem bezawaryjnie ALFĄ ROMEO 156 z najbardziej awaryjnym silnikiem 1.6 TS, a teraz Croma. ŻADNE z tych mnie nie zawiodło, oprócz niemieckiego cudu techniki, kiedy to łapa silnika mi się urwała, a silnik prawie wypadł.
Porównywać Octavie do Cromy???

CAMEL1
05-01-2016, 23:57
Witam.
Miałem ten sam problem,za trzecim razem wszystko wracało do normy.I to od kilku dni jak zrobiło się chłodno,ale poprzednie dwie zimy tego problemu nie było.Dzisiaj rano podładowałem kilka godzin akumulator(nie jest już młody).i na razie jest dobrze.Nie przejmuję się tym.Byłem Cromą w Rzymie ,Neapolu a w tym roku w Rydze i Tallinie i bez żadnych przygód.Każde auto może sprawić niespodziankę w drodze. Pozdrawiam

adamo
06-01-2016, 10:27
U mnie dzisiaj przy -15 pojawił się problem i nie można było obrócić kluczyka. Dokładnie tak samo jak u wielu kolegów. Przypomniałem sobie że rok temu w zimie też miałem to samo przy większym mrozie. Wnisek że jest to wada fabryczna Cromy. Może projektowana była na ciepły klimat włoski.
Jeżdzę cromą od 2 lat i coraz bardziej przekonuję się że to auto ma tyle niedoróbek że strach wybierać się w dłuższą trasę. Co będzie jak na zimowym wyjeździe narciarskim daleko od domu wadliwy system nie zechce w ogóle obrócić klucz i nie można będzie odpalić auta. Albo np słaby cromowy alternator padnie za granicą 1000 km od domu (tak kiedyś padł u znajomych w stilo). W cromie wszystko jest możliwe.
Kiedyś na tym forum chwaliłem octavię i podtrzymuję że croma w kwestii niezawodności nie umywa się do octavii 1.9 tdi AGR 90. Wiem bo posiadam taką 18 letnią i wymieniam tylko olej rozrząd i klocki.
Co z tego jak silnik 1.9 jtd jest solidny a blacharka w cromie niezła jak elektronika szwankuje już po kilku latach. Strach pomyśleć co będzie dalej.

Czy wasze cromy wycinały poważne numery na dłuższych trasach?

Croma jest moim trzecim fiatem i z żadnym nie miałem problemu z elektryką w CC 1100 nawet żarówki nie chciały się palić, wymieniałem ale z powodu wyświecenia ,z Cromą też żadnych problemów nie mam, nie chcę nic sugerować ale warto dokładnie sprawdzić czy auto nie było podtopione.

andy5
09-02-2016, 23:22
I mnie dopadł problem ze stacyjką, po włożeniu kluczyka do stacyjki nie chciał się przekręcić i dopiero za drugim podejściem stacyjka była odblokowana i można było kluczyk przekręcić. Pierwsze problemy pojawiły się rano w trakcie mrozów które uznałem za przyczynę ale później temperatury wzrosły a problem narastał. Po przejrzeniu rożnych postów i własnej obserwacji z zachowania stacyjki doszedłem do wniosku że winien jest moduł blokady kierownicy który nie daje sygnału na odblokowanie stacyjki. Po zdemontowaniu plastików przy kierownicy dostałem się do modułu ale okazało się że jest przykręcony do kierownicy przy pomocy śrub które uniemożliwiają demontaż, mają stożkowe łby.

22671

22672

Pierwszym pomysłem było dospawanie nakrętek ale stwierdziłem że dużo lepszym sposobem będzie nacięcie łbów śrub pod wkrętak co zrobiłem, równie dobrze można przy pomocy przecinaka poluzować nakrętki i później lekko palcami wykręcić śruby co też przećwiczyłem.

22673

Pokrywa modułu przykręcona jest za pomocą śrub które łatwo się wkręcają a uniemożliwiają wykręcenie. Poradziłem sobie z nimi przy pomocy kleszczy.

22674

Po analizie rozebranego moduł stwierdziłem że w moim przypadku winny jest mechanizm z zębatką który na duże luzy.

22675

22676

Kupiłem używany moduł na wiadomym portalu i po przełożeniu zębatki cieszę z naprawionego auta. W trakcie naprawy konieczny jest demontaż poduszki kolanowej co proponuję zrobić przy odłączonym akumulatorze.

adam112233
10-02-2016, 00:35
Witam,
widzę że problem z centralką występują też w fiatach (posiadam alfe). Też niałem ten sam błąd przy temperaturach od -12/13. Na forum od alf polecają rozebranie centrali i nasmarowanie...

Emenems-m
10-02-2016, 21:16
Widzę że problem został rozwiązany dokładnie tak samo jak u mnie.
Pozdrawiam

PS. Dzięki za zrobienie Tutorialu

luk202
12-02-2016, 00:55
Sorry za moze durne pytanie, ale czy nie mozna tego ustrojstwa wywalic/odkrecic zostawiajac sama elektronike?

andy5
12-02-2016, 11:10
Sorry za moze durne pytanie, ale czy nie mozna tego ustrojstwa wywalic/odkrecic zostawiajac sama elektronike?

Nie ma durnych pytań, ja też tak na początku chciałem zrobić żeby wywalić blokadę kierownicy ale to jest nieopłacalne, rodzi dużo komplikacji.
Stacyjka i blokada kierownicy są ze sobą ściśle powiązane. Po włożeniu kluczyka do stacyjki elektronika szczytuje kod z kluczyka i wysyła go do blokady która po weryfikacji kodu uruchamia silniczek napędzający mechanizm zwalniający blokadę. Mechanizm poprzez krzywki steruje wyłącznikami krańcowymi które weryfikują poprawność pracy. Po odpowiednim sygnale z wyłączników moduł blokady wysyła zgodę na odblokowanie stacyjki co pozwala przekręcić kluczyk i powoduje rozruch silnika. To tak w skrócie. U mnie przyczyną był zużyty mechanizm blokady kierownicy który miał duże luzy i nie zawsze był w stanie prawidłowo sterować wyłącznikami krańcowymi na płytce elektroniki. Za moduł z przesyłką zapłaciłem 58 PLN.

22714

22715

jaro190
13-02-2016, 00:31
dobierałeś po numerze swojego sterownika czy jak popadło aby od cromy?
jeszcze jak byś miał zdjęcie mechanizmu z zębatką ....:food:

Emenems-m
13-02-2016, 18:01
Moduł można brać w ciemno. Najważniejszy jest w nim ten styczniki i ewentualnie silniczek.

andy5
13-02-2016, 20:40
Tak jak wcześniej napisał kolega, moduł powinien być od Cromy bo wymieniamy tylko elementy mechaniczne, elektronika pozostaje "stara" bo ma przypisany inny kluczyk.

227302273122732227332273422735227362273722738

jarcio21
04-07-2016, 23:58
Proszę o pomoc dziś gdy gasilem auto usłyszałem jakiś trzask z kolumny kierownicy poszłem do pracy po 8 godzinach wsiadam i widzę ten komunikat Check Vehicle Protection System przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje stacyjka kręci normalnie ale brak reakcji żadna kontrolka się nie pojawia co to może być czy ten moduł kierownicy może powodować że jest brak reakcji na stacyjke

PatrykL
05-07-2016, 16:47
Bardzo prawdopodobne

fredi13
05-07-2016, 22:42
Sprawdź sobie aku,czy klemy dobrze trzymają.

jarcio21
06-07-2016, 17:52
Auto postawiłem w ASO diagnoza że padł ten moduł kierownicy więc nie zawsze musi zablokować kierownicę czy też stacyjke u mnie te rzeczy działają tylko blokada nie podaje dalej prądu więc pewnie stycznik padł. Z dokumentów auta wynika że to już było wymieniane czy ten moduł jest aż tak awaryjny?

belial51
02-11-2016, 15:41
Witam kolegów. Kolejny raz okazuje się że wiedza i/lub doświadczenia forumowiczów mogą być dużo lepsze niż niejednego mechanika.
Od kilku dni borykam się z początkową fazą opisanych problemów. Zaczęło się od problemu z "zahaczeniem" się kluczyka w stacyjce tak aby można było go przekręcić. Od kilku dni wyświetla się też komunikat z tematu czyli "Check Vehicle Protection System". Oprócz tego sygnalizuje uszkodzenie czujników parkowania, ale o tym wiem (nie działają już trzy).

maciekpt
02-11-2016, 16:06
Co to blokowania kluczyka i "Check Vehicle Protection System" to spróbuj na początek delikatnie przeczyścić stacyjkę (patyczki do uszu, sprężone powietrze, itp.).

lorak
02-11-2016, 16:45
U mnie pojawia się to sezonowo czyli jesień zima.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

kubus1
02-11-2016, 21:47
Też tak mialem,aż któregoś dnia stacyjka zacięła się całkowicie.Nic nie pomagało.zakończyło się lawetą do ASO i 1100 pln ,oraz 5 dni w serwisie,stacyjka była sprowadzana z Włoch.Jezeli masz takie problemy to uważaj jeżeli stacyjka zablokuje się w pozycji rozruch rozrusznika to wtedy będą kosztowne wydatki,chyba że przećwiczysz błyskawiczne odłączanie klemy.

Lucek_
16-12-2016, 00:27
Od dwóch lat(czyli w zasadzie od zakupu auta w zimie przy mrozach poniżej -5 stC musiałem czasami dwukrotnie wkładać kluczyk do stacyjki. Przy pierwszym włożeniu nie można było obrócić kluczyka. Po ponownym wyjęciu i włożeniu można było auto uruchomić (kluczyk się odblokowywał i można było go obrócić do pozycji On i Start). Przy II-gim starcie włączała się standardowa "kłódka" i słynny komunikat "check vehicle protection system"

Niestety przedwczoraj (przy -10) scenariusz był inny. Rozpocząłem uruchamianie i przy pierwszym włożeniu mogłem kluczyk obrócić. Rozrusznik jakby zaczął kręcić (na ułamek sekundy), później coś jakby zgrzytnęło i kręcenie się nagle samo skończyło (pomimo trzymania kluczyka w poz start). Przy powtórnych próbach włożenia i wyjęcia kluczyka mogłem go obracać na "Start" ale nie było żadnej reakcji auta (czyli cisza). Byłem przekonany że padł rozrusznik. Zostawiłem Fiata pod domem i do pracy udałem się 19-to letnią skodą TDI, która zapaliła od przysłowiowego pyka (na szczęście tego dnia była wolna co nie zdarza się codziennie). Po powrocie z pracy (temp była -2) spróbowałem odpalić Cromę i o dziwo auto ozdrowiało. Czyli albo zamarzł rozrusznik albo ten elektromagnes blokady kierownicy zaszwankował jakoś inaczej i odciął prąd na rozrusznik ale nie zablokował obrotu kluczyka. Co sądzicie na ten temat ?

Muszę coś w tym temacie zrobić bo Croma może wyciąć taki numer po raz kolejny i poza domem. Z tego co jest napisane wcześniej w wątku to pomaga przełożenie niektórych podzespołów tej blokady (ale bez elektroniki) Skoro blokuje się na mrozie, a poza tym działa to znaczy że problemem jest może gęsty smar...

jaro190
16-12-2016, 22:58
mnie też nie za każdym razem udawało się przekręcić kluczyk i wywalało wiadomy komunikat - strasznie mnie to denerwowało natrafiłem też na problemy andy5, zastanawiałem się nad kupnem tej blokady pod kierownicą ale w końcu dałem sobie spokój i postanowiłem ją rozebrać, posprawdzałem wszystkie styki połączenia lutowane poprawiłem dalej bez efektu - nie za każdym razem kierownica była odblokowywana, przyglądając się stycznikowi i dźwigience plastikowej na zębatce pomyślałem że tu chyba jest problem - zęby trochą się już powycierały i nie do kończ ta dźwigienka atakuje stycznik, wziąłem koszulkę termokurczliwą i nałożyłem 2 warstwy na dźwigienkę - andy5 post z 13.02 zdjęcie nr 8, złożyłem to wszystko do kupy i testowałem, przez ok półtorej miesiąca nie było już problemu z obróceniem kluczyka i komunikatem, niestety potem zaczęły się powtarzać problemy więc jeszcze raz rozebrałem blokadę kierownicy i dołożyłem 2 warstwy koszulki termokurczliwej od tamtej pory (kwiecień )ani razu problem nie powrócił

brzozas
29-03-2017, 14:29
Tej zimy mnie również dopadł problem nieodblokowującej się stacyjki i winny był również moduł blokady kierownicy. Niestety w moim przypadku nie zauważyłem zbyt dużych luzów jak andy5, a patent z koszulką termokurczliwą też nie pomógł. Przyjrzałem się trochę dokładniej mechanizmowi z żółtym kółeczkiem zębatym i zauważyłem, że sprężynka która znajduje się wewnątrz tego kółka jest lekko spłaszczona. Po wyjęciu zawleczki rozciągnąłem i uformowałem sprężynkę tak by nie stawiała oporu w tulei zębatego kółka. Po złożeniu cały mechanizm zaczął odbijać bardziej ochoczo, co wpłynęło na zwiększenie skoku plastikowego ramienia atakującego stycznik. Od tego zabiegu minęły dwa tygodnie i stacyjka ani razi się nie zablokowała. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem na długo dopóki plastikowe zęby koła nie powycierają się.

Dany1989
11-09-2017, 13:10
Witam cromowiczow ☺ jak kupilem swoja cromke byl problem z tym komunikatem , i po przekreceniu kluczyka nie bylo zadnej reakcji zadne kontrolki sie nie pojawialy tylko ten check vechicle i ciemno na desce , gdy zrobilo sie cieplej przez okres wakacyjny mialem spokój i od wrzesnia znowu ten problem 😐 pisze bo zastanawia mnie jedna rzecz ostatnio pojechalem z rodzinka na dzialeczke i juz mialem problem zeby wrocic 😐 przekrecam kluczyc i nic i tak kilkanascie razy i dupa mowie do mojej ze próbuje ostatni raz wkladam kluczyc z nadzieja i... nic z nerwów walnelem w kierownice dosc mocno tak z boku a tu nagle deska sie zaswiecila i pojechalismy do domu , co to moze byc ??

desmo999
11-09-2017, 13:47
Ten caly pierdolnik od blokady kierownicy.

Gdzies na forum byla opisana metoda jak to okielznac

brzozas
11-09-2017, 15:16
Problem opisany w tym wątku dotyczy tylko blokady stacyjki, którą można zdjąć mechanicznie przy pomocy małego prostokątnego otworu, który jest w obudowie stacyjki. Przy tej awarii kontrolki na desce rozdzielczej zapalają się i auto można odpalić po zwolnieniu blokady stacyjki.
Obawiam się, że w Twoim przypadku problemem jest jakiś "zimny lut" na układzie scalonym modułu blokady, na którym jest zapisany kod kluczyka. Pewnie objawia się on się przy odpowiednio niskiej temp. zewnętrznej albo wilgotności i pewnie dlatego mocne uderzenie w kierownicę pomogło - od drgań zaczął stykać. Jeżeli przelutowanie nic pomoże, to konieczne będzie programowanie innego modułu.

djdafi1986
28-05-2018, 00:01
Witam mam również problem ze stacyjką. A objawia się tak że pod biedronką zgasiłem samochód , a po zakupach był problem z przekręceniem kluczyka. Po kilku próbach włóż/wyjmij załapało samochód odpalił. Ale po kilku kilometrach musiałem się zatrzymać bokobieta potrzebowała coś z bagażnika , a bagażnik można otwożyćtylko po zgaszeniu samochodu. Samochód zgasiłem ale zapalic już nie zdołałem.
Wyskakuje check protection vechicale.
Nie można przekręcić kluczyka.
Słychać odblokowanie kierownicy.
Zegary się nie podświetlają.
Tryb awaryjny poprzez włożenie grota w stacyjkę i przekręcenie stacyjki nie działa.
Po wyjęciu kluczyka blokada się nie załącza od razu.
Przepatrzyłem stacyjkę wszystkie micro styki działają.

CzarnyGD
28-05-2018, 09:18
Sprawdź baterię w kluczyku, łatwo można o tym zapomnieć. Dziwne, że bagażnik możesz otworzyć po zgaszeniu samochodu. Celowo masz to tak ustawione?

lisekg
28-05-2018, 10:21
Witam mam również problem ze stacyjką. A objawia się tak że pod biedronką zgasiłem samochód , a po zakupach był problem z przekręceniem kluczyka. Po kilku próbach włóż/wyjmij załapało samochód odpalił. Ale po kilku kilometrach musiałem się zatrzymać bokobieta potrzebowała coś z bagażnika , a bagażnik można otwożyćtylko po zgaszeniu samochodu. Samochód zgasiłem ale zapalic już nie zdołałem.
Wyskakuje check protection vechicale.
Nie można przekręcić kluczyka.
Słychać odblokowanie kierownicy.
Zegary się nie podświetlają.
Tryb awaryjny poprzez włożenie grota w stacyjkę i przekręcenie stacyjki nie działa.
Po wyjęciu kluczyka blokada się nie załącza od razu.
Przepatrzyłem stacyjkę wszystkie micro styki działają.

Dość dziwne bo w przypadku awarii układu immobilajzera nie powinna zadziałać - odblokować się kierownica po włożeniu kluczyka.
Sprawdź jeszcze raz wszystkie mikro-styki przesmaruj lub przeczyść jakimś preparatem...

Jeśli to nie pomoże to może padł tobie dokładany moduł ( może masz alarm dokładany który komunikuje się po CAN-ie ) ale wtedy nie otworzyłbyś raczej drzwi..

djdafi1986
28-05-2018, 14:02
Baterie są dobre. Nawet specjalnie pojechałem po drugi kluczyk co jest na 💯 % sprawny i też nie działa.
Napięcie na akumulatorze 12.5v
Microstyki przesmarowane.Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale 2 dni wcześniej miałem wstawiany DPF , bo poprzedni gość usunął. I wgrywali program na nowo.

ciril
28-05-2018, 14:22
Dokładałeś DPF? Dlaczego?

djdafi1986
28-05-2018, 14:25
Dokładałem bo przeglądu nie przeszedł

lisekg
28-05-2018, 14:45
Dokładałem bo przeglądu nie przeszedł

Zaczyna się .... a nie mówiłem :!:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Baterie są dobre. Nawet specjalnie pojechałem po drugi kluczyk co jest na 💯 % sprawny i też nie działa.
Napięcie na akumulatorze 12.5v
Microstyki przesmarowane.Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale 2 dni wcześniej miałem wstawiany DPF , bo poprzedni gość usunął. I wgrywali program na nowo.

Może to być powód... podczas spawania powstaje duży łuk elektryczny i pole elektromagnetyczne które potrafi dużo szkód narobić w nowoczesnej elektronice... wszystko też zależy jak masa była poprowadzona i czy i gdzie ktoś się podłączył... Oraz samo wgrywanie softu to już jest ingerencja w układ sterowania...
Wszystko wskazuje że to coś głębiej niż sama stacyjka...

Szuszu
28-05-2018, 14:57
Sprawdziłeś micro styki przy blokadzie kierownicy? Jeżeli kierownica się odblokowała, a stacyjka nie to znaczy, że to stamtąd nie masz potwierdzenia.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

maka131
29-05-2018, 18:41
Podłączałeś komputer? Może dużo podpowiedzieć dlaczego komputer nie daje zgody na rozruch.
Sprawdź jeszcze przewody przy pompie wspomagania. Jak nie będzie chciał odpalić, bedzie błąd to je odepnij i sprawdź czy błąd zniknie.

djdafi1986
04-06-2018, 13:23
Dzięki za podpowiedź Croma naprawiona.Problem tkwił w tym że po włożeniu kluczyka do stacyjki meczanizm blokady kierownicy nie wracał do pozycji pozwalającej odblokowanie stacyjki. Załączał się styk 1 ale nie 2 który odblokowuje stacyjkę. Po przekręceniu plastikowej zębatki w module do pozycji 0 wszystko działa.Jak ktoś będzie miał problem taki jak ja to chętnie pomogę.

Maxi
04-06-2018, 13:26
Proszę o przetłumaczenie poniższego zdania na język polski:


Problem tkwił w tym że po włożeniu kluczyka do stacyjki meczanizm blokady kierownicy i wracał do pozycji pozwalającej odblokowanie stacyjki.
Dziękuję :)

@r2r
07-06-2018, 08:17
Dokładałem bo przeglądu nie przeszedł

małe OT:
...nie przeszedł analizy spalin/dymienia czy po prostu diagnosta zauważył, że DPF był fizycznie usunięty (cała "pucha" czy tylko wnętrze); [mój DPF ma się dobrze, ostatnie wypalanie po 943,8km od poprzedniej regeneracji]

michalpodroznik
07-06-2018, 09:07
Generalnie w dieslach nie robi sie analizy zadymienia. Chyba, ze auto baaardzo kopci na przegladzie. Podejrzewam, ze diagnosta musial zauważyć fizyczny brak filtra dpf.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Voyager1
07-06-2018, 11:40
Wejdą nowe przepisy to zaczną się wtedy problemy. Już do niektórych miast w Europie byśmy nie wjechali nawet autami tymi z DPFami. No cóż ekologia...chora ekologia.

mój DPF ma się dobrze, ostatnie wypalanie po 943,8km od poprzedniej regeneracji
Mój też. Parametry trzyma jak nowy pomimo przebiegu prawie 190. Wypala mi się co ok 700-800km

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

PS. Nie wiem czy jest sens usuwać DPF. Regeneracja kosztuje ok 1000zł i mamy znowu jak nowy.

kihas
26-07-2018, 14:38
I u mnie Croma zaczęła wariować, raz sprawdź alarm, za chwilę nie widzi kluczyka, potem znowu ok, bateria w kluczyku wymieniona, już nie mam siły. Może polecicie jakiś warsztat Warszawa i okolice, generalnie jest błąd 9016

lukaszr89
26-07-2018, 17:33
A ja w mojej urzadzilem basen... zalalem modul konfortu, puki co czekam na efekty akcji ratunkowej

placuszek
26-07-2018, 17:54
Miałem podobny problem z oryginalnym kluczykiem, działo się raz na jakiś czas... Jako że jedyny oryginalny kluczyk był już zajechany dorobiłem nowy w ASO (miliony monet) i problem zniknął, obstawiam że wymiana baterii (CR2023 jak dobrze pamiętam) powinna pomóc w problemie.

lisekg
09-03-2023, 09:52
Niestety i mnie dopadło wczoraj.
Croma zaatakowała mnie ikoną z kłódką oraz wyświetliła na panelu "Check Vehicle Protection System" :mad: Oczywiście blokada kierownicy przestała działać. Na razie zapala ale wszystko pewnie do czasu.
No nie spodziewałem się takiej akcji z jej strony. ja jej smar w przegubach wymieniłem a ona mi takie fochy strzeliła. Widocznie się pogniewała, że ostatnio stała długo w garażu i na dzień kobiet nic nie dostała ;-) No nic.. dzisiaj zacznę ją naprawiać i diagnozować co się stało.

lisekg
10-03-2023, 08:24
No i w sumie do niczego nie doszedłem.
Rozebrałem osłonę pod kierownicą, przesmarowałem wszystko od góry sprayem silikonowym i podładowałem akumulator.
Dokładnie chodziło mi o ten wyskakujący trzpień:
42678
42679
Nie jest on szczelny względem obudowy więc silikon powinien się tam dostać i przesmarować ten układ z czasem ;-)
Niby na 30 razy jeden raz zawiesza się blokada kierownicy ale auto już nie wyświetla komunikatu "Check Vehicle Protection System" a co najwyżej że blokada kierownicy jest niedostępna i nie zapala kłódki.
Po zawieszeniu wystarczy że włączę silnik lub zapłon i po wyłączeniu ponownie działa. Tak więc jest dobrze ale nie beznadziejnie :confused: Spróbuję to jeszcze mocniej przesmarować.
Aby wywołać błąd "Check Vehicle Protection System" muszę zablokować kierownicę i przytrzymać ją mocniej w kierunku blokady (mocno "kręcę" przy zablokowanej kierownicy). W takim przypadku gdy włożę kluczyk do stacyjki słyszę że chce odblokować rygielek ale nie może i wyświetla ten komunikat. Wystarczy popuścić kierownicę i się odblokowuje i wszystko znika.
Schemat układu jest taki:
42677
M089 to centralka / mechanizm blokady kierownicy umieszczona pod kierownicą na kolumnie a H003 to stacyjka. Pedał sprzęgła I031 i hamulca I030 też sa podłączone pod ta centralkę ale nie zauważyłem aby miały jakiś wpływ na działanie. Raczej jest to potrzebne przy uruchamianiu silnika aby pedał był wciśnięty dla centralki - bez tego rozrusznik nie zakręci.
Tak więc prawdopodobnie coś się wyrabia i zastanawiam się nad rozkręceniem tego mechanizmu ale te samozrywalne śruby którymi ta centralka jest przykręcona trochę mnie przed tym pomysłem wstrzymują. Musiał bym je naciąć a to jest delikatnie mówiąc problematyczne. Z drugiej strony ważne jest aby nie zostawiać kierownicy zablokowanej i naprężonej bo w ten sposób przyczyniamy się do szybszego zużycia mechanizmu przekładni zębatki plastykowej i ślimacznicy.

lisekg
02-01-2025, 08:46
No niestety problem wrócił i teraz już za każdym razem blokada kierownicy nie działa.
Kluczyk działa ( odblokowuje stacyjkę) za 2-gim razem, wyświetla komunikatu "Check Vehicle Protection System", autko ładnie odpala i mimo wszystko jeździ, słychać że ta blokada kierownicy się rusza ale to nie jest takie działanie jak kiedyś - szybkie a raczej powolne.
Więc zamówiłem moduł na znanym portalu za coś koło 60 zł i zobaczę. Nie zamierzam odkręcać całej obudowy modułu z kolumny kierowniczej a tylko te 3 śrubki z pokrywki i wymienić/ przesmarować to co trzeba.

C.D.N. ;-)

iron64
02-01-2025, 11:31
O ile dobrze zrozumiałem to za drugim włożeniem kluczyka jest odblokowanie dopiero, tak?
Jeśli tak to warto rozebrać stacyjkę i wyczyścić i dać nowy smar. Ja u siebie to właśnie zrobić musiałem. Początkowo raz na jakiś czas nie mogłem przekręcić klucza, później czasami nie mogłem go wyjąć, aż utknął na stałe w stacyjce i dupa.
Zmuszony byłem wtedy rozebrać i dać nowy smar. Po tym zabiegu jest gitara i ani razu nie miałem tego komunikatu.
Oczywiście to tylko strzał, wcale nie musi tak być u ciebie.

lisekg
02-01-2025, 12:40
Tak za 2-gim razem. Ale ja obstawiam u siebie blokadę bo po mimo że słyszę że pracuje to nie blokuje kierownicy więc ten "języczek" nie wysuwa się.
Problem znany w Alfie 159, która ma identyczny układ i te rygle przed liftem niestety są jakieś wadliwe.
Rozbiorę i sprawdzę. Stacyjkę miałem rozbieraną kiedyś i dobrze przesmarowałem styki ale profilaktycznie u Chińczyków kupiłem z 10 sztuk bo nie znasz dnia ani godziny kiedy padnie :cool:

Tu ładny opis z forum Alfy:
https://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/35977-co_jakis_czas_zapala_sie_vehicle_protection_system _available_inne_bledy-12.html

iron64
02-01-2025, 12:49
No tak, to trochę inna sytuacja u ciebie. Ale Croma ma niektóre rozwiązania z tyłka wzięte. Znaczy, po nastu latach robi się problem. Bo tak ogólnie to spoko. Chociaż przez przypadek znalazłem jak włączyć zapłon bez klucza i z popychu odpalić auto. Cała ta skomplikowana stacyjka i reszta tałatajstwa psu na budę w zasadzie.
Jedynie blokada kierownicy nie puściła, ostatni bastion to jest. :)

lisekg
02-01-2025, 13:20
Na tym wątku ktoś wywalił blokadę i symuluje działanie blokady kierownicy przekaźnikiem.
Ja nie znalazłem sposobu włączenia zapłonu bez kluczyka :food: Odpalenie z rozrusznika na krótko to też nie problem.
Zdemontowanie blokady kierownicy zobaczę czy jest proste już niebawem.

https://www.alfaowner.com/threads/how-to-fix-bodge-the-steering-wheel-locking-mechanism.1066202/page-2?nested_view=1&sortby=oldest

iron64
02-01-2025, 15:49
Ja znalazłem sposób nie podnosząc maski i nie opuszczając kabiny. W zasadzie prostacki wręcz jest. Gdyby nie blokada to jak pisałem, psu na budę te zabezpieczenia.
Daj znać jak z tą blokada, bo mnie jeszcze nie dopadła, ale jak wiemy, to kwestia czasu jedynie.

lisekg
09-01-2025, 10:04
A więc przeszczep się udał i pacjentka przeżyła operacje :cool:
Konieczne okazało się zdemontowanie poduszki kolanowej pod kierownicą i osłony pod kierownicą.
Samego modułu nie odkręcałem od kolumny kierowniczej bo nie było takiej potrzeby (żółte strzałki pokazują śruby zrywalne).
Największy problem to odkręcenie 3 śrubek jednokierunkowych w "puszce" ale przy użyciu odpowiedniej nasadki i wywarciu presji ;-) na te śrubki udało się odkręcić :lol:
Śrubki są specyficzne i umożliwiają zakręcenie ale już nie ich odkręcenie. Oczywiście po odkręceniu ponacinałem je brzeszczotem aby nie mieć z nimi już więcej problemu :cool:
Co zauważyłem, to że w kole zębatym był taki mały dołek, który stawiał opór/blokował przy obrocie mechanizm. U dawcy były minimalny zadziorek w tym miejscu i papierek ścierny załatwił sprawę.
U mnie jak widać takie dołki z dwóch stron ale tej jeden był głębszy.
Wszystko pływało w moim sylikonie, który przedłużył agonię ale nie naprawił mechanizmu. Dawca był tez z 2007 roku ale o 2 miesiące młodszy - końcówka roku i widać było że jest w lepszym stanie. Nie zauważyłem aby były jakieś różnice konstrukcyjne. Tak więc wymieniłem i zębatkę i silniczek i mikrostyki tak na wszelki wypadek... Elektronika pozostała oryginalna bo to tam jest zakodowany kluczyk.
Co jest ważne przy składaniu to aby ta żółta zębatka a dokładnie krzywka na niej była w właściwym miejscu :!:
W przeciwnym razie wkładając elektronikę uszkodzimy mikrostyk. Ja wszystko zawaliłem smarem aby lekko pracowało.
Zdjęcia dawcy:
44444 44445 44446 44447
44448 44449 44450 44451


Zdjęcia Pacjentki:
44452 44453 44454 44455
44456 44457

Moje wnioski:
Prawdopodobnie ta blaszka prowadzi do uszkodzenia żółtej krzywki po, której się porusza i powstaje tam "dołek". Dołek się powiększa i na początku wystarczy by silniczek miał większe napięcie (w lepszej kondycji był akumulator) i jest w stanie pokonać ten opór ale potem już i to jest za mało.
-Można skrócić sprężynę naciskającą na ten metalowy języczek wyskakujący i ten opór będzie mniejszy
-Można przesmarować wszystko i tez ten opór będzie mniejszy
-Należy zawsze mieć kierownice w pozycji wyprostowanej przy wyłączeniu zapłonu aby języczek tej zapadki zazębiał się z drążkiem kierownicy - wskakiwał w otwór / to zmniejsza zużycie mechanizmu i przedłuża agonię
- Można się tego wszystkiego pozbyć (tak jak na filmie przypiętym wcześniej) wstawiając przekaźnik, który będzie symulował zadziałanie tych dwóch krańcówek gdy silniczek kręci się odpowiednio w prawo lub w lewo. Ale nie będzie blokady kierownicy.

U mnie już praktycznie za każdym razem musiałem wkładając kluczyk po dwa trzy razy do stacyjki by móc przekręcić go a komunikat " Check Vehicle Protection System " i kontrolka z kłódką wyskakiwały za każdym razem.
Zrobiłem wczoraj z 10 prób i ani razu nie wyskoczył błąd a stacyjka za każdym razem umożliwiała przekręcenie kluczyka. Blokada kierownicy tez ryglowała za każdym razem kierownice po tych 20..30 sekundach od wyłączenia zapłonu

bob96
09-01-2025, 10:32
A więc przeszczep się udał i pacjentka przeżyła operacje

Takie prace to dla cierpliwych ludzi, brawo Ty :)

lisekg
09-01-2025, 12:53
Takie prace to dla cierpliwych ludzi, brawo Ty :)

Cierpliwość to trzeba mieć aby przełożyć całą tapicerkę w Cromie więc brawo Wy ;-)

bob96
09-01-2025, 13:56
Cierpliwość to trzeba mieć aby przełożyć całą tapicerkę w Cromie więc brawo Ty

To prawda, zgadzam się z Tobą ale ta pochwała należy się koledze iron64 :)

lisekg
09-01-2025, 15:38
To prawda, zgadzam się z Tobą ale ta pochwała należy się koledze iron64 :)

Dokładnie ;-)

September
15-02-2025, 14:22
Przerabiałem to ze stacyjką jak i z blokadą, blokadę wyjąłem przedmuchem powietrzem i przesmarowałem smarem teflonowym, stacyjkę to co jakiś czas smaruję, a jak raz na jakiś czas mi się stacyjka zablokuje tu używam kluczyka awaryjnego do odblokowania, jeżdżę i się narazie nie przejmuję

lisekg
17-02-2025, 09:31
Przerabiałem to ze stacyjką jak i z blokadą, blokadę wyjąłem przedmuchem powietrzem i przesmarowałem smarem teflonowym, stacyjkę to co jakiś czas smaruję, a jak raz na jakiś czas mi się stacyjka zablokuje tu używam kluczyka awaryjnego do odblokowania, jeżdżę i się narazie nie przejmuję

W mojej ocenie stacyjka blokuje się gdy rygiel nie odblokuje kierownicy. A rygiel nie odblokowuje kierownicy ponieważ zacina się ta zębatka lub już silniczek odmawia posłuszeństwa.
Same silniczki tego typu z "ślimacznicą" są dostępne na Alliekspres ale czy dokładnie te tego już nie sprawdziłem.