PDA

Zobacz pełną wersję : Olej w przepustnicy i przepływomierzu



hulkster
14-09-2014, 10:48
Witam
Wczoraj wziałem sie za egr i swieczki i przy okazji stwierdzilem, ze wyczyszcze
przepływomierz, przepustnice...

Okazało się, że od strony turbiny przepływomierz jest w oleju.
Po odkręceniu EGR (metalowej rurki od strony przepusticy) też olej
Czujnik który jest w kolektorze tez w oleju
Co padlo ze wszedzie mam olej ? Uszczelka pod glowica ?


Dodatkowo silnik stracił moc, dopiero ok 2k obrotów zaczyna jechac
(jak wlacza sie turbo) inaczej z dolu sie nie zbiera.

Podpowiedzcie prosze gdzie szukac....
Pozdrawiam

bzykol
14-09-2014, 11:53
Nic nie padło. Jtd tak ma. Pewnie turbo troche puszcza. Zaślep egr i daj znać czy jest lepiej.

hulkster
14-09-2014, 20:56
Ogólnie miałem ogarnąć świece, bo słabo palił, udało się 3/4 wymienić.
Ale pali nadal słabo...Przy okacji wyczyściłem EGR i przepływierz oraz czujnik, miałem ogarnać
jeszcze przepustnicę, ale śruba nie idzie...Zresztą od jakiegoś czasu zaczął więcej palić.
Z 6,4 średnio zrobiło się 8,4.
Problem w tym, ze jakby silnik zmarł, ponizej 2000 rpm nie idzie
EGR wyczyscilem, pieknie ladnie, ale nadal to samo
A wrecz inaczej, jak był zasyfiony i zaciety bylo ok,tyle ze komp zglaszał P0401
ale samochod jezdzil normalnie (mimo, że palił więcej)
Teraz zamula
Wyciagajac swiece żarowe byly jakby w oleju, tak jak przeplywomierz i przepustnica
oraz czujnik Bosch 028102845 (co ma tez napis EGR)
I nie wiem,czy to gdzies cos nie trzyma i sie zesryło i nie ma ciśnienia i dopiero jak turbo popmuje
jakoś idzie czy to zbieg okolicznosci.
Jak czytalem, w JTD 1.9 120KM trzeba cos w kompie ogranac by odlaczyc egr...
Dzięki za subestię

bzykol
15-09-2014, 09:29
Aha... Masz 120 a nie 115. Tam się robi zaślepkę z dziurkami. Ale odłącz przepływomierz i się przejedź. Daj znać czy lepiej.

hulkster
16-09-2014, 20:39
Sytuacja z przepływomierzem wyglada tak,
jak odlaczam jest ok, na jakis czas, potem to samo, podlaczam
jest ok na jakis czas....
Ale bylem w serwisie - diagnoza - wtryski...

hulkster
16-09-2014, 23:07
Jaka powinna być w tym modelu oczekiwana masa powietrza ? Bosch 980 przepływka

bzykol
17-09-2014, 01:23
A jakie mają korekty?

hulkster
17-09-2014, 08:42
Tam jest chyba skala -+2
pierwszy wychodzi po za +2
druch jest na +2
trzeci dochodzi do +2
czwarty ok

bzykol
17-09-2014, 12:09
No trochę leją. Ale chłopaki w tym silniku w cromie mają korekty po 2,5 - 3 i auta palą jak nowe. Dziwna sprawa z tym 4 wtryskiem, bo skoro pierwszy ma + to 4 powinien chyba korygować na minus. No ale ok zostawmy to na razie. Na razie nie wymieniaj wtryskiwaczy. Kup preparat liqui moly do czyszczenia wtrysków. Zgodnie z instrukcją przepal auto na samym preparacie (podpina sie do butelki z nim weżyki od zaciągu ropy i pali sam preparat). Ew. Wlej go do prawie pustego baku i wyjeździj. Pomoże też dolewanie na pełny bak paliwa 150-250ml półsyntetycznego oleju do dwusuwów. Najlepiej liqui moly 1052 albo ravenol scooter. Po kilku wyjeżdżonych bakach z olejem kondycja wtryskiwaczy i korekty powinny się poprawić.

hulkster
17-09-2014, 16:34
Mówisz by go zalać tym LIQUI MOLY Diesel-Spülung LIM2666 ?

hulkster
17-09-2014, 20:57
To juz kupiłem.
Jak odpiąc powrot ? gdzie go szukac
bo ruzumiem, ze jeden przewod od filtra do środka Moly
A powrot skąd ? :)

BEST OILS
21-09-2014, 02:06
ten olej to faktycznie w przeplywce czy w przepustnicy? jesli masz slaby dół to moze wina lezec w egr, kolektorze olej w dolocie to normalna rzecz gorzej jak jest go mnostwo i ubywa tzn ze czas na turbo. masz oznaczenie silnika z19dt?

hulkster
21-09-2014, 17:44
w samej przeplywce nie, ale od strony turbo tak
przepustnica w oleju tak bardziej - jak sciagnalem egr to widac, ze jest przepustnica w oleju
ale chodzi...
poistrułujcie gdzie jest powroc ON bo kupilem to
LIQUI MOLY Diesel-Spülung do silnika i wtryskiwaczy - Cz[ciDoSubaru.PL (http://czescidosubaru.pl/pl/oleje/36-liqui-moly-diesel-spulung-do-silnika-i-wtryskiwaczy.html)
Ale pisza, by interwencyjnie podlaczyc silnik tylko na tym
Pozdrawiam - dzieki

BEST OILS
21-09-2014, 20:57
sciagnij przewody od filtra:)

tomaszchwesiuk
21-09-2014, 21:31
hejka stawiam na turbinę. już pomału może przepuszczać. zasyfiony egr, przepustnica. a jak z tym przepływomierzem??.

hulkster
21-09-2014, 23:45
ale chyba wlasnie chodzi,by nie wracalo do baku,bo filtr przeciez filtruje to co idzie z baku
moge sciagnac jeden przewod co bedzie mi wtedy ciagnal z puszki
ale wleje to do baku, a powinno chodzic po za calym ukladem
czyli tylko puszka + silnik

BEST OILS
22-09-2014, 00:17
https://www.youtube.com/watch?v=QIZmIzrjjFk mam nadzieje ze pomoglem:)

tomaszchwesiuk
22-09-2014, 00:31
w samej przeplywce nie, ale od strony turbo tak
przepustnica w oleju tak bardziej - jak sciagnalem egr to widac, ze jest przepustnica w oleju
ale chodzi...
poistrułujcie gdzie jest powroc ON bo kupilem to
LIQUI MOLY Diesel-Spülung do silnika i wtryskiwaczy - Cz[ciDoSubaru.PL (http://czescidosubaru.pl/pl/oleje/36-liqui-moly-diesel-spulung-do-silnika-i-wtryskiwaczy.html)
Ale pisza, by interwencyjnie podlaczyc silnik tylko na tym
Pozdrawiam - dzieki

środek jest dobry, na pewno to trzeba powtarzać ale to będziesz miał lepsze przyspieszenie mniejsze spalanie ale na dymienie nie m wpływu. wypróbowane na 1,9 jtd 150km. poprawi ci się korekcja wtrysków. 1 opakowanie starczy ci na jakieś 60l.

hulkster
28-09-2014, 11:15
tylko na filmiku on leje do filtra, to jest normalny filtr, taki jak tu
czescidosubaru.pl/pl/bravo-ii-198/25--knecht-kl567-filtr-paliwa-fiat.html (http://czescidosubaru.pl/pl/bravo-ii-198/25--knecht-kl567-filtr-paliwa-fiat.html)
Ma 2 rurki + odpowietrznik
I jedna wchodzi paliwo z baku > przechodzi prez filtr i idzie do silnika
A na filmiku, jak zasila bezpośrednio silnik, to juz inny filtr, z 3 rurkami.
Stąd pytam,gdzie jest powrot, to moim zdaniem trzeba
*zdjąc 1 przewód z filtra i na niego założyc powrót (rozpinająci robiąc dwa przewody),by
zamknąc obieg paliwa z baku,)
*zdjąc 2 przewód,którym idzie paliwo za filtrem do silnika,
włożyc w LM i podpiąc powrót odrazu zza silnika

hulkster
29-09-2014, 08:35
Znalazlem powrot paliwa z silnika
Ale wracając do problemu
Może nie równa praca, jest to kwestia przepustnicy ?
Przy odłączonym lub podłączonym przepływomierzu to samo.
Do 2000rmp zamula, jak sie odpali turbo dopiero jedzie.
Zeby nie bylo prosto, czasem jest ok, na odłączonym przepływomierzy
czasem ok na podłączonym przepływomierzu
Jakies sugestie ?

tomaszchwesiuk
29-09-2014, 10:14
z tego to kolarze przepustnica to tylko klapa gasząca. natomiast resza odbywa się elektronicznie. powymieniałeś filtry paliwa powietrza??, a może twoja nierówna praca to poprostu uszkodzony egr.?? przepływomierz też może być.

bzykol
29-09-2014, 13:16
Masz kable do diagnostyki? Kup na viaken.pl kable do pełnej diagnostyki fiata, niebieski vag do fiata plus elm do fiata. Od biedy sam niebieski wystarczy ale elm też Ci się przyda i szkoda dwa razy później przesyłkę płacić. Ściąg sobie FiatEcuScan registered albo MultiEcuScan. Znajdziesz na forum. Zrób logi na trzecim i czwartym biegu z obrotów ok 1500 - 4000 z gazem w podłogę:
Żądaną i zmierzoną masę powietrza
Żądane i zmierzone ciśnienie doładowania
Obroty
Egr
Overboost

To powinno jakoś bardziej nakierować na trop.

hulkster
29-09-2014, 13:30
Mam cudo na Bluetooth da rade ?
I jakiś może program na Androida co to moze zlogować ? moze być platny
A postaram się ogarnąć to co zrykol piszesz
EGR raczej nie,bo efekt jest ten sam, na podłączonym i odłączonym EGR - a nie występuje ciągle.

bzykol
29-09-2014, 22:25
Niektórzy patrząc na to jak zachowuje się egr potrafią coś powiedzieć. Ja nie potrafię, ale może kto inny pomoże :-P

hulkster
04-10-2014, 00:35
Usało mi sie właśnie zrzucic co nie co jako wykres z wtrysków
temperatura 6 stopni, silnik stal z 4h (jest zimny)
http://www.filedropper.com/6stopbezegriprzep
Na odpiętym EGR i przepływomierzu
(bo lepiej chodzi, bo inaczej do 2k RMP nie jedzie)